Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-07-01 / nr. 72

!* ROG & EdIL ACT DE VECINICA VÂNZARE. Glos iscălitul încredinţezi prin acest act că amu vândut de veci neguţitorului Mendel Iancuioviui, casele mele cu locul lor îngrădit, aflătoare în mahalaoa munteniiael de sus despărţirea l-iu, după documentele vechi în preţu de 65 galb., pe care bani ’iam şi priimit toţi deplin, şi de astăzi înainte în puterea acestui act şi a documentelor vechi, va stăpâni casele cu locul lor atât neguţitoriul Ianculovici căt şi urmaşii sei din neam în neam, ca un lucru ce este cumpărat cu bună credinţă. 1865 Iunie 9. C. Botezu, în Numele Măriei Sale Domnitorului Principatelor Unite-Roraâne Alecsandru loan I. TpiB8naA8A HieU dt laiuî Sebu,ia 3 ea. Luăndu se încredinţare că iscălitura de sub actul de faţă este adevarata a D-lui Costachi Botezu, precum şi despre titlurile proprietăţii , pe aceste temeiuri şi în privire câ prin lucrări nu urmează cazuri prupedecâtoare, conform încheierei din 21 a curentei, trecută în prut. No. 7, adevereşte provizoriu acesta actu, cu lămurire, câ nu se recunoaşte numerarea preţului până la statornica întâriturâ, care se va face după urmarea legiuitei publicații de 6 luni, dacă nu se vor ivi cazuri împedecătoare, tacsa cuvenită statului s’au încăsuit în sumă de 20 lei 32 parcursul fiscului. loan E. Ianov, Costachi N. Corbu, Crefier I. Popoviciu No. 92. 1865 Iunie 23. No. 3198. Garanţiile în numere prin care D. C. P. Constantiniu, au garantat suma de 650 galb. în fondul caselor cu locul lor, ce mai mare parte vecinica, şi celalalt, supusa bezmanului cătră biserica pronumita Caralanul, aflătoare aice în Iaşi la uliţa ce conduce spre biserica Vulpe, spre al servi pentru orice antrepriză ar voi să ele, pentru luări de arenzî, împrumut de bani din depozite a’au particulare, asigurare de preţ şi la cumpărarea de imobile, sau pentru ori ce asigurare ar vroi să facă singur sau prin alţii, legalizindu se de acest Tribunal, se publică spre obşteasca ştiinţă. No. 3210. Prefectura judeţului Iaşi prin adresa No. 3669 din anul curent, mijlocind a se proceda lucrări de exproprierea a Caretelor Ds. Mihalachi Ticu, aflătoare aice în Iaşi cvartalul 5, spre îndestularea Sf. sale Iconomului loan Gheorghiu, cu suma de 2360 lei şi procent de la 26 August 1861, împreună cu osebiţii galb. tacsa procesului , iar Tribunalul au comendat pe Supleantul seu D. H. Vasiliu, ca prin îndeplinirea formelor şi a lâmurirelor necesare, să creeze hotarnică acelui fond , şi de la el priimindu-se pe lăngâ adresa No. 167 hotarnică lămuritoare, că păşind la faţa locului şi după ce s’au încredinţat câ aceste case se stăpânesc de D. Mihalachi Ticu, ce se zice că ar fi final repos. Vasilie Ticu, pe acâtuea nume sânt titlurile de proprietate înfăţoşate de creditori, şi că în calitate de clironom ar poseda asemenea casa, apoi cu st. de 8 palme domneşti au măsurat locul, faţa despre mează zi pe lângă drurnul mergători în spre Ciric , 9 şi 18 st. din gardul lui Simion Dâmideanu şi până în gardul locului D-luî Anton Schniet, de aice întorcând măsura pe partea despre apus pe lângă locul D-lui Schiiet, sau găsit 42 st. până în fund, fundul în spre meaza-noapte ce se megieşeşte cu locul D-lui Schiiet, este de 7 şi 12 st. iar partea despre răsărit ce se megieşeşte cu locul D-lui Simion Dămideanu este de 44 st., adecă din locul D-luî Schiiet şi până la punctul de unde întâi sau început cu măsura , pe acest loc supus bezmanului câtru Monast. Nicoriţa, se află 2 rânduri de casă în proastă stare, pâreţii de vălătuci acoperite cu stuh vechi, casele sânt închiriete în particular cu contract Iul Halm Lelbovicî, pe timp de 3 ani începâtori de la 26 Octomvrie 1864, cu 13 galb. pe an, răspunşi în câştiuri, Tribunalul pe temeiul mijlocirei menționata şi a hotarnicei efectuată, au regulat a se proceda lucruri de esproprierea arătatului fondu ; se publică ca toţi acei ce vor ave vreo pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzări sau a măsurilor indicate, să o reclame la judecatoriea competentă în termin de 6 luni, dând în știre și acestui Tribunal. No. 3251. Hotarnica efectuată prin lucrarea Supleantului acestui Tribunal D. H Vasiliu, lămuritoare pentru măsurile locului caselor din târgul podulu Iloael a evreului Zalman Valsman, legalizindu se provizoriu, se publică în toată a ei cuprindere cu termin de 6 luni, în care toţi acei ce ar ave pretenţie asupra măsurilor arătate în ea, s’o reclame la Giudecâtoriea competentă, dând în ştire şi acestui Tribunal. HOTARNICĂ. Subscrisul Supleant a Tribunalului de Iaşi secţia 3 ea, conform însărcinării ce ’i s’au pus de Cameră prin adresa No. 2329, de a face hotarnică locului caselor din târgul podul Iloael a evreului ZalmanValsman, conform cerirei ce au fâcut şi prin suplica înregistrată la No. 1819, astăzi păşind la faţa locului, şi după ce mai întăiu s’au luat încredinţare câ arătatele case cu focul lor se stăpâneşte de D. Zalman Valsman şi soţiea sa Ita, apoi cu st. de 8 palme domneşti a’au început operaţiunea în prezenţa megisşilor, după cum constată adeverinţa de la fila a dosarului, gâsindu se locul în mărime de 3 st. 4 palme faţa la uliţă, 3 st. 4 palme fundul, şi 18 st. lungimea, acest iocu ce este supus la dare de bezman câtrâ proprietatea D-lui Lascar Cantacuzin, se aflâ în megieşe pe partea despre raează noapte cu Iancu David, şi despre mează zi cu Lelzer sin Avram, se lămureşte ca locurile în lăţime ca de o palmă ce se află despărţitoare caselor D lui Zalman, de îmbire binale a numitelor megieşi rămân în proprietatea acelor megieşi, ne având D. Zalman vre un amestic la ele; în modul arătat mai sus luând finit lucrarea de la faţa locului, s’au încheiet hotarnica de faţă. Supleant H. Vasiliu, în Numele Măriei Sale Domnului Principatelor Unite Române, Alecsandru loan I. Tpiasnawji nie, de laiul Sena,ia 3-ea. Hotarnica de fata fiind efectuată prin lucrarea D-luî Supleant H. Vasiliu, potrivit însărcinării ce au avut, de acela Tribunalul o legalizază provizoriu conform încheierei din 24 a curentei No. 11 a protocolului, iar definitiva legalizare se va face după espirarea legiuitei publicații de 6 luni, dacă nu se vor ivi cazuri împedecătoare. Ianov, Corbu, Grefier I Popovici. No. 3250. 1865 Iunie 28. No. 2831. Actul prin care D. Niator Sârghi, vinde evreului Şalm Herşcovici şi soţiei sale Sura Ruhlea, o casă cu locul ei vecinie aflătoare aice în oraş la mahalaua Păcurarii, adeverindu se provizorii de acest Tribunal, se publică în toată a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţă, cu lămurire, ca toţi acei ce vor ave vreo pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzări, să o reclame la Gudecatoriea competentă în termin de 6 luni, dând în ştire şi acestui Tribunal. ACT DE VECENICA VÂNZARE. Prin care jos iscălitul Nistor Sârghie, declar prin actul de faţă, cu cala ce o am în mahalaua Păcurarii cu un bordeiu lângă Ia, în îngrăditura locului ce şi eu l’am stăpânit dinpreuna cu casa pe puterea actului, supt iscălitura D-nei Logofetesel Maria Balşfi născută Bogdan, din anul 1860 Ianuarie 20, astăzi de buna me voinţă i’am trecut în vânzare pe citatul locu şi zisa casă cu bordelul, Ds. evreului Safia Herşcovici, şi soţiei sale Sura Ruhlea, cu preţ şi a 23 galb., iar locul se afla în mărime de 4 st. faţa despre ameazizi alăturea cu Marien Ungureanca, 8 st. partea ce vine alăturea cu Grisariu în lungime despre răsărit, 8 st. fundul despre nord alăturea cu Cojocariu, şi 6 st. partea lungimei despre asfinţit şi alăturea cu Eremia Chengher, şi dar pentru câ la facerea acestui act am priimit toţi banii deplini în mânile mele , apoi de astăzi şi în veci ,iar cumpărătorii vor rămâne valabili proprietari pe ziza casă şi bordelul cu locul lor, ca pe o dreaptă a D-lor sale baştină şi origină cumpărate cu bună credinţă, care o va stăpâni pacinici din neam în neam şi din urmaşi în urmaşi, nestrămutaţi de nimene, şi pentru ca actul de faţă să’şî aibă deplina sa tărie, apoi pe lângă a me iscălitură prin punerea degitelui, îl am întărit prin forma legilor principale. Iaşii 1864 Iulie în 8. Eu Nistor Sîrghie vânzâtorii. Eu Grigorie Petrov faţă, eu Vasilie Tulumbagiu faţă. Am scrisu actul de faţă cucerirea vânzătorului şi am iscălit. S. Negrea. Komisiea maptUASAsi í is. Se adevereşte spre neschimbare, Comisariu Mighiu, îl peferispa Ilovinieî lauiii. Pe temeiul încredinţarei dată de D. Comisariu, prin raportul No. 4626, câ iscălitura din faţa aceatuea prin punerea degitului este adevârată a Ds. Nistor Sărghi, care persoană este şi în legiuită vrâstâ, se legalizază de Prefectură numai în cât priiveşte adevarata iscălitură. P. Prefect G. Popovici. (L. S.) Ştf G. Ghâţă. No. 7278. 1864 Iulie 20. In Numele Măriei Sale Domnului Principatelor Unite Române, Alecsandru loan I. TpiE8naA8A htera de laiuî seKV,ia 3 ea. Luăndu se încredinţare cu iscălitura de sub actul scris pe contra pagină este adevărată a D-lui Nistor Sîrghi, şi că titlurile proprietăţii sânt autentice, pe acesta temem conform în belerel din 27 a trecutei luni Main No. 17 a prof. Tribunalul adevereşte acest act provizoriu cu lămurire, câ nu se recunoaşte numerarea preţelor până la definitiva întâriturâ, care se va face după urmarea legiuitei publicaţii, dacă nu se vor ivi cazuri împedecătoare, şi cu lămurire, câ pe cum pârâtorul are a’l privi tacsa pavelilor, impozitul funciar şi darea câtrâ Primărie, pentru măturatul uliţitor câte pe trecut nu vor fi plătite, tacsa cuvenită statului s’au încăsuit în sumă de 6 lei 35 parale. loan E. Ianov, Arghir G. Cuza. Gref. I. Popovici. No. 79. 1865 Iunie 8. No. 3220. Actul prin care loan Botezatul Droşcariu în preţfi de 205. galb. au vândut Evreului Lelba sin Iţicfi, casele cu locul lor supuse besmanului câtru Monast. Sf. loan Gură de Aur, aflatoare aice în Iaşi mahalaua Broştenii, strada carmarocului, adeverinduse provizor de acest Tribunal, se publică în toată a lui cuprindere spre obştească ştiinţă în termin de 6 luni, cu lămurire, ca toţi acei ce ar ave vreo pretenţie de orice natură asupra acestei vânzări, să reclame la Giudecâtoria competentă, îa lăuntrul arătcatuluî termin, dănd în ştire şi acestui Tribunal. AUTO DE VÂNZARE VECNICÂ. Sub scrisulu Ioana Botezatulu Droşcarifi, prin acesta actu încredinţezu, cu casele ce le amu aice în oraşul şi Iaşii, cu locul lor supuse besmănului, câtru Monastirea Sf. loana Gură de Auru, aflătoare îa mahalaua Broşteniî, în uliţa carmarocului pe şoseoa Socolei, ce le amu şi eu cumpărate de la văduva Aniţa sora lui Vasile Găitânarifi, după actulu întârita de Departamentală averilor bisericeşti la 1850 Iulie în 5, sub No. 2864 ; asîâzî după buna alcătuire, leam trecut în de veci vânzare meguţitorului Lelba sin Iţicfi, cu preţfi de 205. galb., pe care bani ’iam fi şi priimit acuma la facerea acestui actu, rămâind ca în puterea acestui actu şi a vechiior documente, a lui cumpărătoriului să stăpânească mencionatele case cu locul lor, precum şi urmaşii sei din neamu îa neam, ca pe un lucru cumparat, cu bună credinţă ; şi dară pentru ca actul prezenti să’şi aibă deplina lucătărie, am rugat şi pe Tribunalul competent de l’au întâritu după forme. 1865 Iunie în 2 zile. loan Botezatul Droşcarifi, în Numele Măriei Sale Domnului Principatelor-Unite Romene Alecsandru loan I. TpiE8naA8A HierA de latul seriia 3-ea. Luăndu se încredinţare câ iscălitura de sub actul de faţă este adevărată a Domnului loan Botezatul Droşcariff, precum şi despre titlurile proprietăţii, Trib. conform încheierei din 8 a curentei, trecută în prof. la No. 3, adevereşte provizoriu acest act, cu lămurire, că cumparatoriul este dator l a se conforma rostirei §. 1530 din Codul Civil, şi ca Trib. nu recunoaşte numărarea preţului până la statornica întâriturâ, care se va face după urmarea legiuitei publicaţii de 6 luni, dacă nu se vor ivi cazuri împedecătoare , tacsa cuvenită statului s’au încăsuit în sumă de 64 lei 24 parale în cursul fierului. loan E. Ianov, Corbu, H. Vasiliu, Grefier Popovici. No. 94. 1865 Iunie 26. Tribunalul district. Bacau. No. 4887. Urmând a se constata prin D. Suplent alegerea şi deosebirea pământului din hotarul Doleştii şi Leontineştiî, vândut de D. loan Sion, râpos. Constandin Neagu, cât şi a pământului din Coman vândut de Nigu D. Sion, spre a se aplica aducerea întru împlinire a procesului intentat între ambele părţi, se publică terminul de 50 zile socotit de la data Foael, spre ştiinţa celor ce fac parte, ca la a lui împlinire sâ se prezinte la faţa locului pregătiţi de dovtţili No. 5030. Regulându se termin de 50 zile de la data Foael, pentru păşirea D. Preşedinte, spre a face evaluaţie, obiectelor de pretenţie în cauza dintre răzeşii de Răpi cu preotul Radu Goaga, pentru unii becifi de la drumul mare, pe de o parte s’au făcut cunoscut sin partaşilor, iar pe de alta se publică a-