Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-12-04 / nr. 133

PROGRESUL. Această vânzare se face de câtre soţia rae Elencu cu ştirea şi învoirea mea, Vasilie Păun. În numele Mamei Sale Domnului Principatelor Unite Române Alecsandru loan I. Tribunalul judeţului Iaşi, secţiea a Illea. Luânduse încredinţare cfi iscălitura de sub actul scris pe contra faţă este adevârata a Dnei Elencu Păun, precum şi acea a soţului Dsale Vasilie Paun, scrisă sub semnarea de mai gros, şi câ titlurile de proprietate sunt autentice, Tribunalul conform închierei din 21 a trecutei luni Octombrie No. 1 a protocolului, legalizată provizoriu acest act, cu lămurire, ca Tribunalul nu recunoaşte nici o numerare de bani până la statornica legalizare, care se va face după urmarea legiuitei publicaţii de 6 luni, dacă nu se vor ivi cazuri împedecătoare, şi dacă se vor achita legaturile lăsate în sarcina fondului ce se vinde după testamentul râpos. Grigorie Marinescu, publicat de Tribunal Secţiei 1, prin boala No. 5, din 6 Martie 1863, care sunt : 100 gaib. sâ se dele surorel repos, numita Dna Catinca Frunzescu, pentru măritatul unei fete ce are, şi câte 100 lei de fiecare nepot, şi nepoată, aseminea să se facă pomenirele cuvenite, precum şi o fântână la un loc bun cu apă bună, până ce se va disgropa pe râpos, şi pe soţia sa şi pe fratele său, totodată se adaoge câ pe cumpârâtori c are al privi impozitul fonciar, tacsa pavelelor şi darea câtrâ Primâria pentru curăţitul uliţilor, căte pe trecut nu vor fi plâtite, tacsa în sumă de 92 lei, 32 par., cursul fiscului s’au încasuit de la vânzătore. Dudescu, M Carol, gref. Pantazi. No. 49. 1865, Noercvrie 9 diie. No. 1614. După publicaţia înserată prin Foaea No. 51, din 16 Aprilie şi No. 160 din 7 Dechemvrie 1864, pentru vântarea caselor D. Vasilie Popovici, aflătoare aicea în Iaşi cvartalul al 5-ea, termicele de 6 luni împreună cu osebitele 15 zile de respect, expirând, în cursul lor nu s’au ivit decât reclamaţie a evreului Herşcu sin Nuhăm, făcută prin suplica înregistrată la No. 2941, din anul curent, care prin încheierea din 26 Iunie acest anu, No. 1 a Protocolului, s’au regulat câr nu poate împedeca vânzarea menționatelor case, prin urmare din motivul petițiunei creditorlului înregistrat la No. 3164, au regulat a se proceda lucrarile licitative, se publică ca în termen de 40 cliri, concurenţii ce vor fi de a lua în chirie arătatele case, pe timp cât cu banii plătiţi înainte se va acoperi datoriea, netrecând înse peste acei 5 ani obicinuiţi în ţară, şi după condiţiile cu care se arendă binalele foaste a clerului, sau de a cumpăra fondul lor de veci, să se presinte la acest Tribunal în toate elitele de m zat, ce vor mijloci în cursul citatului termin şi mai ales în cea 1 Vinere după expirarea lui, când concurenţii trebue sâ fie pregătiţi cu garanţia cerută de art. 5, din Lgea de la pagina 137, Colecţiea a 2-a, căci are a se face adjudecaţia asupra celui ce va da mai folositoriu preţul cu banii aduşi în depozit, urmând ca concurenţii sâ se înformeze la faţa locului despre starea fondului, iar vânzarea are a se urma în conformitatea regulamentului publicat în Monitoriul No. 210 din 1862, şi a circularei Ministrului Justiţiei No. 25.593, din 1863, avănd a privi pe cumpâratoriu toate consecvenţele aplicarei acelui regulament, după emisa circulară, fiind că partei ce mulţămitar i se dă dicta de recurs în Casaţiune, cu cumpărătorul ce va fi, este obligat a se conforma legiuire! § 1530 din Codul Civil, câ are a’l privi plata a ori ce dare câtre fisc sau comună, ce pentru fondul arătat nu vor fi răspunse pe timpul trecut, precum și tacsa cuvenită Statului pentru aceasta vânzare, dacă s’ar face de veci. No. 1961. Terminul de 6 luni publicat în Foaea No. 50, din 8 Mai, anul curent pentru legalizarea foaei de zestre din 23 Ianuarie 1856, ce D. Costachi Ciornei au dat fiicei Ds. Marghioala, la căsătorie cu D. Grigorie Pavlov, bani și lucruri în valora de 17.071 lei, 20 par., espirând de împreună cu osebitele 15 zile de respect, și în cursul unui asemine termin ne ivinduse vre un căzu împedecătoriu leganzărel arătatei foi, altul, de câtă pretenţiunea D. Costachi Stihi, cu suma de 25 galb. 14 lei, şi a lor procent de la 15 Maiu 1864, pentru acarnea îndestulare, Prefectura de Poliţie, prin adresa No. 15,762 anul curent, mijloceşte arendarea caselor D. Grigorie Pavlov, Tribunalul au legalizat izvodul dotal mijlocit la trecutul anu 1857, la Curtea de Confirmaţie acum desfiinţată, cu asigurarea valorei lunai de 200 în fondul caselor Dlui Pavlov, în urma sarcinei esputa mai sus, reclamată de D. Costaci Sihi, şi cu lămurire, cu aceasta sarcina a D. Stihi, urmează a se achita din chiriea emisului fond, conform mijlocirii Prefecturi, se publică aceasta spre obşteasca ştiinţă. No. 841. Actul prin care evreul Iosebu Moisa Şvam, cu preţu de 50 galb., au vândut evreului Salm Marcovici partea sa de locu sterpu gospodu din mahalaua bisericei Albă, numită a Cacainei, ce în tovărăşie îlu cumpărase cu numitul Marcovici, se publică în toată a lui cuprindere în termin de 6 luni, cu deşteptare, ca toţi acei ce ar avea vreo pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzeri, sâ o reclame la locul competent în lâuntrul citatului termini dând în ştire şi acestui Tribunal. TRANSACŢIE. Subscrisul Iosebu Moisâ Şvam, declar câ pe partea mea în glumâtate ce am la locul sterpu, pe care în tovârâşie cu D. Halm Marcovîci, l’am cumpărat de la D.Srail sin Iancu, şi Avram sin Iancu, de pe mahalaua bisericei Alba numită a Cocainei, în mărime de 11 st. 2 palme faţa la uliţa a tot iocuri a carnea glumâtate partea mea, este de 5 st. şi 5 palme» şi pentru care numiţii vânzători ne-au dat şi actul pe numele meu şi a pomenitului Satin Marcovici, întârit provizornica de Tribunalul de Iaşi secţia a 3-ea, şi avănd a se şi publica în terminul de 6 luni, şi apoi a se întări statornic, câ însâ mai înainte de publicarea întâriture! vremelnic a pomenitului actu, m’am aranjat cu pomenitul meu tovarăşă la acel locu, D. Şalm Marcovici şi ’iam vândut tot lui, şi pe partea mea de locu toată întreaga sa proprietate şi a urmaşilor rei, şi am priimit de la el şi toţi banii pentru partea mea pânâ într’o para, remâind de astăzi deplin proprietarii D. Şalm asupra întregului locu, şi a’şî face pe el ori ce îmbunătăţire, atât el cât şi urmaşii sei din neam în neam, fârâ să fie supărat de cineva în veci, pentru care am sulseriea. 1863 Noemvrie 17. Iosebu Moisâvam. Spre neschimbare P. Comisariulevartalului 4. Cuza. 1863 Noemvrie 22. Prefectura Poliţiei Iaşii. Iscălitura din faţa aceştia fiind adevaratâ a dâtatoriului, şi care persoană este şi în legiuita vrâstâ după cum D. Comisar al 4 lea, prin raportul No. 7510 informează, de legalizare de Prefectură numai în cât priiveşte adevarata is° âliturâ. P. Prefect G. Popovici. (L P.) No. 1785. 1863 Noemvrie 26. în Numelej Mâriei Sale Domnului Principatelor Unite Române Alecsandru loan I. Tribunalul judeţ. Iaşi, secţiei a 3-ea Luânduse încredinţare câ iscălitura de sub actul de transacţiune scrisa pe contra faţă, este adevârata a evreului Ioseba Moisâ Şvam, precum şi despre titlurile proprietăţii, Tribunalul conform încheiere! din 16 a trecutei luni Ianuarie, și acel din 10 a curentei No. 11 a protocolului» legalizare provizorii acest actu, asa precum numitul Svam prin suplica înregistrata la No. 603, au declarat, ca fondul partea sa l’au vândut în preţîi de 50 galb., care din greşalâ nu s’au rostit în actu, cu lămurire, câ de Tribunal nu se recunoaşte nici o numărare de bani pânâ la definitiva întărire a actului, care se va face după ecspirarea publicaţiei de 6 luni, dacâ nu se va ivi cazuri îopedecâtoare. Tacsa în sumă de . . . cursul fiscului s’au încasuit. Ianov, Arendulea, Gref. I. Popovu. No. 23. 1865 Fevruarie 23. No. 1977. Garanţiile în No. de trei pe valora de 600 galb., prin care D. Sandu Bonciu asigurează în fondul caselor consoartei sale Maria Bonciu nâscutâ Cogălniceanu, aflătoare aicea în Iaşi la uliţa mergătoare la Copou, pentru pâşirea condiţiilor contractului de antreprize ce ar face pentru Diul, sau pentru alte feţe, precum şi pentru luări în posesie, sau de veci moşie, ori pâduri, mori altele fie orfaniceşti, sau a Statului, precum şi pentru orice împrumut ar face, fie de la particulari sau Tribunale, şi în fine pentru orice caza la care interesul l’ar povâţui a garanta pentru Cluj sau pentru alte faţa, legalizănduse de acest Tribunal cu drit de a doua hipotecâ în urma sarcinei de 1000 galb., se publicâ aceasta spre obşteasca ştiinţă, No. 1978. Garanţia prin care D. Sandu Dadieu, arugurează suma de 12.000 lei în fondul caselor cu locul lor vecinicu ce poseda aicea în Iaşi despărţirea a 4-a, la mahalaua muntenimei de mijlocii, pentru orice antrepriza publică a Statului sau municipale, pentru arendi m°şi0 a Statului sau particulare ori orfaniceştî, şi în fine pentru împrumuturi de bani particulari s’au orfaniceştî pentru Dluî însuşi, sau pentru oricare alta faţa, pentru care ar voi a garanta, legalizânduse de acest Tribunal, se publicâ aceasta spre obşteasca ştiinţă. No. 2027. Destabulânduse de a est Tribunal obligaţia de 6000 galle , cu care D. loan Cernat s’au fost împrumutat de la D. Nicolai Leondari, sub siguranţie de amanet fondul caselor cu locul lor gospodit, aflătoare aicea în Iaşi la mahalaua Păcurarii, se publica aceasta spre obşteasca ştiinţă. No. 2040, în urmarea declaraţiei D. Ioan Coroiu, din 15 Iunie anul curent, şi a D. Samoil Goldental dată tot în acea zi, legalizânduse de acest Tribunal o obligaţie cu data 12 Dechemvrie 1862, pe suma de 500 gr.lb capita şi a lor procent, fâcutâ de D. Coroiu pe nume de înfâţosiform, şi cu asigurare (după citata declaraţie), în averea părintească şi Pâlădeascâ, la locul unde dupâ lucrări era înscrisă, în urma sarcinelor cunoscute pânâ la 15 Iunie, "şi cu aceasta ca D. Goldental să nu aibă facultatea’şi cere satisfacţiunea banilor sei, de cât dupâ împârţala avere ce unnestea se face de Tribunalul respectivă, între coereţii defunctului Ioniţa Coroiu, se publicâ aceasta spre obşteasca ştiinţâ. No. 2041. Obligaţia de 200 galb. cu care D. Iancu Coroiu, s’au împrumutat de la D. Samoil Goldental pe vade de 4 luni fără procent, cu siguranţia în averea sa atât părintească cât şi Paladescu» lămurită prin testamentul repos, seu părinte Ioniţa Coroiu şi publicat prin Foae, legalizânduse de acest Tribunal pe temeiul declaraţiei D. Coroiu înregistrată la No. 3242, în urma tuturor creditorilor simpli şi hipotecari cunoscuţi deja, cu aceasta îese câ ereditorele nu va avea facultatea’şî cere satisfacţiunea banilor sel» de cât dupâ împârţala avere! ce urmea- zâ a se face de Tribunalul respectivă, între coerezii defunctului Ioniţâ Coroiu, se publicâ aceasta spre olşteacca ştiinţa. No. 1976. Actul prin care D. Vel capitan Macsim Cicova, au dâruit nepoatei sale Evdochia Ivanova, fondul viei cu toate cele aflate pe ea, şi edicurile el, ce o are la dealul Breazului pe moşia Copoului supusâ bezmânului câtrâ Monast. Sfinţilor Trei Erarhî, legalizânduse provizorii, se publicâ în toată a lui cuprinderea în termin de 6 luni cu osebitele 15 zilee de respect, spre deşteptarea tuturor acelor ce vor avea orice soiu de pretenţii cu orice drituri asupra fondului, pe care D. Cicova îl dârueşte, ca să le reclame la locul competent în lâuntrul termicului de 6 luni, dând în ştire şi acestei Secţiuni, conform Ofisului No. 28 Colecţia 2 pag. 193. ACT DE DĂNUIRE ÎN VIAŢĂ. Subscrisul Vel Capitan Macsim Cicova, având în consideraţie creşterea ce am dat nepoatei mele Evdochia Ivanova, precum şi moraliceştele sale purtâri, având în priivire ca vreun fiu din trupul meu nuaniu, am gâsit de cuviinţă ca sâ dâruescâ de pe acum numitei mele nepoate fondul viei ce am la dealul Breazului de pe moşia Copoului, supusâ bezmânului câtrâ Monast. Sânţilor Trei Erarhî, aşa dar declar câ am dâruit mencionata vie Ds. Evdochia Ivanova, remâind Dnel de astâzi deplina proprietară pe acea vie în toate driturile şi îndatorirele ce am avut eu pânâ acum asupra ei, dându’i tot acum şi actul cu care stăpâneam via ce are data 2 Iunie 1858 dinpreunâ şi cu documentele vechi, bine înţâlegânduse cât sa vie 0 dâruescă cu toate cele aflate pe ea, şi edicurile ei. 1865 Noemvrie 12. Vel Capitan Macsim Cicova, în Numele Mariei Sale Domnului Principatelor Unite Române, Alecsandru loan I. Tribunalul Civil de Iaşi secţia a 3-ea. Considerânduse ca iscălitura de sub actul scris pe contra faţă, este adevarata a D. Vel Capitan Macsim Cicova, considerânduse câ titlurile fondului s’au avut în priivire, și câ cazuri împedecătoare întărirea actului de față nu existâ, dupâ espusele motive, Tribunalul conform încheierei din 18 a curentei No. 1 a protocolului, legalizate provizor acest actu, iar definitiva întâriturâ se va face dupâ respirarea legiuitei publicații de 6 luni, dacâ nu se va ivi cazuri nopedecâtoare, și dacâ noua proprietară se va conforma rostirele 1530 din Codul Civil. Tacsa în suma de 25 lei 24 par. 6’au încasuit de la D. Cicova. Dadeacu, A. Iuliano, Grefier Pantazi. No. 7.1865 Noemvrie 30.