Progresul, ianuarie-iunie 1866 (Anul 4, nr. 1-44)

1866-01-05 / nr. 1

data Foaei, pentru asemenea vânzare, când se va executa mezatul de rânduitul Tribunalului la faţa locului moşiei Vădurelile, totodatâ se deşteaptă pe clironomi şi creditorii interesaţi de asemenea vândare a se îngriji de concurenţi, pentru a nu se dădărnici şi acest termin. Tribunalul judeţ. Romanii. No. 905. Plenipotenţii generală dată de Dna Elisa Sturda fratelui seu Dlui Costantin Ilurmusachi, după a sa cerere, şi care se publică mai joşii în toată a ei cuprindere spre obşteasca ştiinţă. PLENIPOTENŢI. Prin care eu subsemnata, Logofiteasa Elisa Sturda, dau pre-iubitului meu frate, Dlui Constantini Ilurmusachi, generală şi nemărginită putere de a administra toate trebile mele şi toată averea mea, mişcătoare şi nemişcătoare, de a da în posesiune moşie a mea Dulceştii cu cotunurile şi siliştele ei din districtul Romanii, cu preţurile şi condiţiunele celui va găsi de cuviinţă, de » «para toarta interesele mele, de a mă representa la toate instanţiile judecătoreşti şi administrative, în calitate de reclamantă, sau de parată, de a sub-suscrie mulţemire sau nemulţemire, de a face apelaţiuni la instanţiele mai înalte, de a da protestări, şi ori şi ce înscrisuri arci socotiului de trebuinţă, de a alege arbitri pentru desbaterea împresurărilor, ce sufere sus numita mea moşie, de a face tot felimi de învoeli şi refueli, de a primi, sub als, adeverinţă, ori şi ce bani, sau lucruri mi s’ar cuveni, de a cere sechestruni, asigurări şi ecsecuţiuni, (împliniri), de a vinde producte şi vite, ce a’şu avea pe moşie sau aiurea, cu un cuvănt, de a face tot, ce Dlui ar găsi de trebuinţă spre folosul meu, şi ori ce Dlui ar face, pe temeiul acestei nemărginite plenipotenţi, va fi primit de mine, fără cea mai mică contestaţiune, de la sine se înţelege, că mai sus numitul meu frate şi plenipotente, va fi îndreptate de a rândui în jocul Ds. unu împuternicit sau şi mai mulţi împuterniciţi, cu puterile celui singur va socoti de trebuinţă, şi că eu, având nemărginită încredere în Cluj, miam şi dat o putere nemărginită pentru toate trebile şi interesele mele, şi pentru toate cazurile, fără cea mai mica escepţiune. Elisa Sturda. Dulceştii, 1812 Noemvrie în 16. In Numele Măriei Sale Domnului Principatelor Unite Române Alecsandru loan I. Tribunalul judeţ. Roman. Luânduse încredinţare pentru adevărata subscriere a Ds. Elisa Sturda în plenipotenţa presenta, acuma identitate şi buna voinţă s’au constatat local de Dl. Candidat, precum prin referatul No. 549 încredinţare, Tribunalul o legalizare în așa priivire, potrivit formelor după cererea ce prin suplica înregistrată la No. 5180, au făcut: Th. Gheorghiu, A. Gafencu, D. Praporcicu, (L. S.) șef Fabiian. No. 91Oi. 186?, Noemvrie 26 trile^ No. 9127. Pentru satisfarea D. Hristea Ovanesti, domiciliat în acest oraș în Roman, cu suma de 108 lei, ce are a lua de la D. Constadin Conduratu domiciliat în comuna rurală Urdicii, Tribunalul după mijlocirea Prefecturei locale No. 1946 din 12 iulie anul trecut, şi pe temeiul art. 503 din Codicele de Procedura civilă Alecsandru loan, au încuviinţată validarea de veci, a unei casă cu locul ei, liberă de alte sarcini din comuna Bahna comuna Urdicii acest judeţu plasa Siretului de gios, proprietar debitoriului, care are a se efectua după trei luni din clipa astei publicaţii, conform art. 510 din citatul Codice, publică o aşa vândare spre ştiinţa concurenţilor amatori a cumpăra, şi spre deşteptarea tuturor acei ce ar avea vreun dreptfi de proprietate, usurit, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori alt dreptfi asupra imobilului pusu în vânzare, caşi arâte pretenţiunele la Tribunal înaintea adjudecaţiei, adecă în terminul publicaţiei de trei luni numerar de la data Foaei, căci în urmă nu li se vor ţine în samă, cardica şi oara când urmează a se face adjudecaţia, se vor frisa prin afipte. Supleantul Trib. de laţi! secţia a 2-a. No. bl?. Conformă adresei Tribunalului de Iaşi secţiea a V-a, No. 5261, la 18 a curentei luni Ianuarie 1860, urmând a se vinde licitativ lucrurile imobile a insolvabilului Gheorghie Castrino, se publică acest termin, cu deşteptare, ca doritorii de a cumpăra asemenea lucruri, să se presinte la casele miluitului Gheorghie Castrino, aflătoare in acest oraş şi uliţa podului Vechiu în ograda vămei, unde are a se efectua mezatul. Dabija. Editor H. Goldner. PROGRESUL. , Iaşi Galaţi Brăila Bucureşti Piteşti Ploeşti Constantinopol,, ANUNCTUM. ’Acele boale care sunt mai tare dilatate, sunt boalele de gură, de dinţi; pentru aceea multora bolnavi le vau de mare folosit a întrebuinţa apa de gură anatherică a practicului Dr. D. J. G. Popp în Viena, care de ani întregi s’a capatat gloriea meritată, contra boaleloru de gură şi de dinţi, şi care este atât cel mai bună şi preservativa, cătu şi cel mai sigură şi mai plăcută mijlocă. Aceasta se recomandă atătu de doctorii cei mai renumiţi, după o specială esaminare a ei, câtă şi de persoane numeroasă şi înalte, care prin întrebuinţarea acestiea s’au încredinţat însuşi într’ună modă escelentă. Din marele numeru de astfel de recunoştinţi, dămă aicea următoarea : Stimabile Damnate Doctorie Popp ! Me vadă silită a arăta adevărul, că prin întrebuinţarea unui timpu mai îndelungată a apei de gură anatherică priimitâ de la D-ta, am simţită cea mai complectă vindecare. După îndemnul meă mai mulţi prietini de ai mei, se servescă cu această apă, pe care cu toată plăcerea voiu recomenda-o în toate locurile spre întrebuinţare, rămăinduve şi eă foarte mulţumitoriă pentru aceasta. Priimiţi deplina stimă ce vă păstredă. Viena. Fraută Cavaleriă de Wertheim m. p., proprietariu Coronei de fieră, cavaleriă ordinului Franţi losef C. C., referendariă palatului, consilieriă comunală, vice-preşedinte camerei de comerciă a Austriei de josă, şi proprietariă privilegiată de fabrici. Se află de vamLor^ ^ la D. Farmacist á la Minerve, (A. Iasinsky). „ A. L. Flam. „ M. Curtovicli farmacist. „ Rud. Seldenmayer „ „ Rud. Schermelly „ „ Martinovici Assam. „ E. Iekel. „ I. Sehuller Farmacist. „ Velits. insa de durere de gingim foarte mare, după mai multe încercări, am aflată vindecarea complecta a acestiea, în apa de gură anatherică a Domnului Dr. Popp, doctorii de dinţi în Viena. Drept recunoştinţă cătră acesta, şi de milă cătră alţii cuprinşi de asemenea boală, mă vădii silită, ca atătiî pentru durerea mea, cată şi pentru fericita vindecare a eî, a elibera atestatul de faţă. Gingeniî mei au fost de o dată aşa de răniţi şi umflaţi, încătil nu numai că acoperea pe jumătate dinţii cei clătinâinjî de dinainte, dară pintre eî să rădică mai susu, ba pe cei mai din lăuntru îî acoperi cu totulil, încătil cea mai mică mestecare a bucatelor îmi producea durere, prin care şi ginginiî la mestecare începeau a singera. Martirisatâ în ast modă mai multe luni de această boală într’unul modă foarte cumplită, curată mai multu timpii fără nici unu folosii, făcui întrebuinţarea apei de gură anatherică, şi recunoscui de îndată uşurinţă, şi înainte de căteva septămânî, ginginiî meî s’aii luat pusecîunea lorii naturală, cea ce o întârescu prin propriea mea sub-semnătură. Viena, GREFINA HENRETTE GAUD. Se află de vânzare în Iaşî Galaţî ren n n lbrăila Bucureşti „ Piteşti „ Ploeşti „ Constantinopol „ la D. A. Iasinsky, Farmaciea Minerva „ „ A. L. Flam. M. Curtovichi Spiţerm R. Seldenmayer „ R. Schermelly „ Martinovici & Assam E. Iekel. I. Sclmller Spiţerm. Velitş. MARE MAGAZIE încălţăminte pentru dame şi copii, deschisă de curând de Fr. B. HAMICKI a Leopolda uliţa Mare No. 31. Aranjind magasinul şi ateleriul meu într’una modă satisfăcătoriei pentru toate cerinţele şi aprovisionândumă de mărfuri din fabricele cele mai bune din străinătate pot, se recomănd daunelor articolele mele de încălţăminte ca unele ce egalează cu acelea din Franţia şi Englitera, după modelele cele mai nouă, precum: Irlandeze, Spaniole, Cracoviene, Bresiliene, Imperiale falso-anglo-scoteze, şi alte multe cu preţu ficşii şi micii. 1—3 « e ^ Viii«I moşiea Damieneştii da la districtul Romanul, având pe ea un tărgit cu bezmănuri, pădure, vie, moară, şi eazil, acareturi îndestulătoare; doritorii se vor adresa în Iaşi la subscrisul, procuratore al D. proprietarii. MIHAIL CERCHEZU. 8) ______________________________________ _ Subsemnatul recomanda onorabilului publici din laşi şi impregiurimoî, Marea, J^ESPONERI DI TABLOORI^B aflătoare în uliţa mare în faţa bisericei Sf. Dimitrie, poseda cele mai noue tablouri de iesbelit* din Schleswig-Hostain şi din Polonia rusa, ce sunt espusâ la vedere. Preţul de intrare 1 leu 10 parale, este în raporta cu cel ce ar trebui sâ se pana foarte mic. Expunerea aceasta este şi totodată de vânzare. JACOB CPIGSHEISER din Minhen. OniTAnî respunzătoriu Isidor B. Constantinescu Tipografia U. Goldner strada Hiristigiel