Progresul, ianuarie-iunie 1867 (Anul 5, nr. 1-47)

1867-06-10 / nr. 42

PROGRESUL va fu aratat în inventarul şi bilantul subscris de ambele parti, care se va anecsa la actul presentat. 2. D. M. Melidonovicî renunţă pentru totdeauna şi într’un chip definitivii la calitatea de asociaţii, nu rezerva nici un drept de amestecă sau pretenţiune în privinţa atât a operaţiunelorii trecute câtă şi acelorii viitoare, care românii a prim cu toate consecvenţele lorii numai pe I). Hudica. 3. I. Ph. I. Iludică accepta retragerea I). Melidonovicî şi primeşte pe sama sa magazinul în condiţiunele art. 1 de mai sus, cu responsabilitatea tuturora operațiunelor trecute și venitoare. 4. Aceasta desfacere se va considera efectuată din clipa de 20 a lunei trecute Mai. Acestea fiind condițiunele adoptate de ambele părți contractanți, s’au redactat actul present în 2 de o potrivă esemplare, luând fiecare parte câte un esemplariă spre păstrare. Făcut în Iaşi anul 1867, Mal 28. M. Melidonovicî și Ph. I. Iludicii. No. 7244. Doamna Soltana Nicolau erada defunctului șefi fi Grigorie Nicolau, a căriea domiciliu este necunoscut, în virtutea art. 75 din Procedura Civilă, este citată a se presenta în Camera acestui Tribunal la 20 a lunei August, flipa Marți, când are a se cerceta procesul intentat de D. Petru Cervinovii pentru o sumă bani, la căzu contrariu se va urma conformă art. 93 din Procedura Civilă. No. 7094. Citația Secțiune! No. 7090, câtră Dl. Gh. Teodorini pentru a se presenta la 24 August, anul 1867 la această Secţie, când are a se cerceta oposiţiunele făcute contra tabloului de repartiţie a avere! falitului Constantin Tumurug, neputându-se preda D. Teodorini din cauză că nu se cunoaşte domiciliulu, după declaraţia unica din creditorii falitului D-nei Ch. Epstain, înregistrată la No. 1976, s’au procedat conform rostire! art. 75, § 6 din Procedura Civilă, lipindu-se o aşa citaţiune la uşa Tribunalului, şi se face cunoscut prin această publicaţiune. Secţie a a 3-ea. No. 7249. Tribunalul judeţului Tutova prin adresa No. 2380, mijlocind satisfacerea D. Costachi Cachi cu suma de 17.720 lei banii galatuluî, ce l i s ar cuveni de la D. Panaite Radu, adăogândă totodată că spre îndestularea D. Cachi să se reguleze esproprierea caselor D. Radu, aflatoare în Iași strada Copoului, Tribunalul conform prescriptului berbaru încheiet și înregistrat la No. 17 a jurnalului, au regulat silnica espropriere a arătatelor casă în termin de 3 luni de la data Foaeî, care casă au fost publicate și prin Foaea No. 142 din anul 1864, spre satisfacerea atunci a defunctului Nicolai Docan cu suma de 1280 galbeni şi a lor procent, restit după obligaţiile din 28 Noemvrie 1853 şi 8 Mai 1862, a căruea dreptăţi din fabule se cunosc astăzi asupra Doamnei Mariea Vadu, şi sunt ca sarcină asupra arătatului imobil, şi dar se publică vânzarea aratatelor acasă în terminul prescris mai sus, cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 din Procedura Civilă, având a prim pe noul cumpârâtori, ori ce dări câtră Stat sau comună, ce nu vor plătite în trecut, somându-se totodatâ pe toți acei ce ar avea vreun drept asupra acestui imobil, conformă art. 506 din Procedură, să se presinte în terminul publicaţiei cu reclamaţiunele lor, căci la cază contrară nu li se vor ţinea nici într'o samă, concurenţii ce vor fi a cumpăra asemenea casă, să se presinte la Camera acestei Secţiuni la 16 Septemvrie, Ilipa Sămbata, oara după ameaţii, cănd are a loe adjudeca asupra persoanei ce ar da mai folositoră preţă. No. Gibil. D-na Tasiea Dimitriu născută Lupu, tutrieea orfanilor repos, el soţă Gheorghie Dimitriu, domiciliată in laşi, cvartalul al 2-lea, avândă a lua suiau de 5300 lei şi a lor procent, cu spesele de judecată, de la evreul Ilerscu Sapira, domiciliat în tărguşorul Podul Iloei, pe temeiul hotărărei Secţiei a 2-a a acestui Tribunal, pronunţată la 15 Decemvrie 1866, No. 168, investită cu formula esecutorie la 31 Martie anul curent, No. 37, prin îndeplinirea legiuirei art. 496, 497 şi 500 din Procedura Civilă, au cerut indestularea sa din urmărirea imobilului debitorului, care este: casa Bub No. 420 din târguşorul Podul Iloaei, situată pe loc cu embatică câte 8 lei pe an câtră moşia Scobâlţenii foasta proprietate a D. luncu N. Cunta, Tribunalul pe temeiul art. 503 din Procedura Civilă, publică conform art. 510 din acel Cod, ca concurenţii ce vor fi de a cumpără indicatul imobil după stăpânirea de luţâ, să se presinte in Camera acestei Secţiuni a 3 ea, la 15 a lunei Septemvrie, ţrupa Vineri, anul 1867, oarele 12 din ţii, când are a se face adjudecaţiunea, conform art. 539 şi 550, cu restricţiunele art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, şi cu obligaţiunea cumpărătorului ce va fi să privească orice dări către Stat sau comună, ce pentru astă proprietate nu vor fi plătite, osebite datorii asupra debitorului se mai cunosc cătrâ D-lui Dimitrie Grigoriu 1946 lei 10 par. şi 65 galb., şi câtră Pincu Spiru 54 galb., totodată se spuneaţle pe toţi acei ce ară pretinde vreună dreptă de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecâ, sau ori ce alt drept asupra bunului ce se urmăreşte, ca înaintea adjudecaţiunei să’şi arăte pretenţiunele la Tribunalu, căci în urmă nu li se vor ţine în samă. No. 7152. Moşia Cărjoaea şi Horodiştea, situate în judeţul Iaşi, plasa Bahlui, comuna Cărjoaea, proprietate a D-lor Teodor şi Gheorghie Aslan, fiindă scoasă în vânzare spre îndestularea D-lor sale Rucsanda Sturdza, Elena Iamandi şi Maria Codreanu născută Aslan, cu suma ce li se cuvine prin învoeala sevârşitâ cu numiţii fraţi Aslană, după publicaţiunele înserate prin Foaea No. 31 din 3 Maiă, şi No. 55 din 25 August 1866, la 3 Octomvrie acel an s’au adjudecat indicatul imobilă cu preţă de 22000 galbeni asupra D-lor sale Maria Aslan, Elena Iamandi și Rucsanda Sturdza, prin procuratorele D-lor D. Avocat Constantin Cristodolu Cerchez, care neîndeplinind obligaţiunele dictate de art. 551 din Procedura Civilă, Tribunalul pe temeiul art. 553, au regulat conform art. 554 a acel Procedură, ca concurenții ce vor fi a cumpără aratatulu imobil, să se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3- ea, în termină de 30 zile de la data doaeî, însă fiind că acea zii este vacanţie, apoi potrivit art. 731 din Procedura Civilă, se deşteaptă pe concurenţi, că vânzarea urmeaze a se efectua în cea întâi ţii lucrătoare după vacanţie, şi anume: la 16 Augustă, Ilipa Mercurî, anul 1867, la oarele 12 amen ptăţli, şi conform art. 555, aliniatul 2, şi 556 din citata Procedură, cu condiţiile şi lămuririle publicate prin mencionatele Fol, cum şi acele ce se vor pune în vedere la adjudecaţiune. Secţiea a 4-a Corecţionarii. No. 3188. La 10 a curentei luni Iunie ficsinduse a se cerceta procesul intentat contra lui Nicolai a lui Toader Vezeteu pentru furt, şi fiindă că pacientulă Gheorghie Florea Cerşitoriu nu se cunoaşte unde s’ar avea domiciliul, după cum încredinţare Comisiei despărţirea a 2-a prin adeverirea în dosul citaţiei, de acela în virtutea art. 75 din Procedura Civilă, se publică spre deşteptarea numitului pacientă Florea, ca în aratataţii la oara 12 de dimineaţă, să se presinte în pretorul acestui Tribunal spre a fi faţă la cercetarea procesului, căci la din contra procesul se va căuta în nefiinţă"I. Tribunalul judeţ,lotoşani No. 1117. D. Costachi Gheorghiu, de profesiune comersant, domiciliat în Botoşani, cu sunetul din . . , licvidat de Prefectura locală, avândă a lua suma de 20 galb. cu procentul lor până la numerare, de la D. Ilam Grosu, de profesiune comersant, domiciliat tot în Botoşani, şi având în vedere că debitorele nici după împlinirea comandamentului prealabil ce ’i s’au făcut, n’aă fost următorii a achita datoria, Tribunalul în baza jurnalului No. 339 din anul trecut, și in virtutea art. 510 din Procedură, publică vânzarea imobilului D. H. Grosu, care după prescriptul verbal al Agentului se află situat în acest orașă, cvartalul al 4- le, suburbia Calicimea, pe loc cu besmăn, plătitor Monastirei Păpâuţii, cu pâreţii de cărămidă, compusă din 3 odăi şi o salâ, acoperite cu şindilă, în ogradă un zomnic de cărămidă, ograda încunjuratâ de gard, se megieşeşte în partea despre apus cu moara lui Lupu Spirtă, in partea despre ameadtă-ţii cu locul caselor Freldel văduva, iar celelalte doue părţi megieşite cu drumurile trecătoare pe acolo, cu termină de 3 luni socotit de la data Foaeî, iar mezatul are a se ţine în Camera acestui Tribunală în clipa întâi după espirarea celor 3 luni, unde pe la oarele 12 dinţii, să se presinte concurenţii ce ar fi cu garanţii solvabile spre a se efectua vănzarea, totodată se someaza pe toţi acei ce ar ave vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca, sau orice alt drept asupra imobilului urmărit, ca in lâuntrul terminului sa se presinte in Cameră spre a’şi arata pretenţiunele lor, căci în urmă nu li se vor baga în samă. No. 1227, în virtutea jurnalului acestui Tribunal cu No. 934 din 18 Mai trecut, se pune din noă în licitare moşie a Cornii din acest judeţ, proprietate a D-lui Nicolai Canano, publicată şi prin Foaea cu No. 10 din 11 Fevruarie anul curentă, spre îndestularea D-luî banchleriu Iosepă Goldentală cu o sumă bani, văndarea şi licitaţiea se va face în Camera acestui Tribunal în clipa a 30-a de la data Foaeî, oarele 12 din ţii, cu concurenţii ce se vor presenta. Tribunalul judeţ. Dorohoia. No. 2853. Desfiinţindu-se prin rurapere obligaţiunea de 3200 galb. asigurată în moşia Ilavarna a Ds. fraţilor David şi Anton Luca Goîlav, şi legalisatâ de Curtea de Confirmaţie la 28 Noemvrie 1861, sub No. 338, cu care D-lor fraţii datorea D-lui V. Lotringher, (cesionată de D. Lelbu Cabana), se publică această destabulare spre generala ştiinţă. No. 2854. D-lor fraţii David şi Anton Luca Goslav, achitând în total obligaţiile D-sale pe suma câte de 3200 galb., legalitate de desfiinţată Curte de Confirmaţie, cu care datoria D-lui Leib Cabana în siguranţa moşiei Ilavarna, (cesionată câtră D-luî Hristea Goîlav), şi legalisatâ la No. 333 şi 336, se publică destabularea acelor obligaţii. No. 2855. Desfiinţindu-se prin rumpere obligaţiea de 3200 galb., legalisatâ de desfiinţată Curte de Confirmaţie la 24 Noemvrie 1861, sub No. 335, cu care D-lor fraţii David şi Anton Luca Gollavu, datorea D-lui Leib Cabana, în siguranţa moşiei Ilavarna, se publică această destabulare spre comuna ştiinţă. Agentul Judecătoresc al Trib. judeţ, Iaşii. No. 6945. Conformă încheiere! Tribunalului Iaşi Secţia a 2-a din 30 Mai, anul curentă, No. 4662 a jurnalului, urmând a se vinde averea mobilă a D-lui Iorgu Aslan, şi anume: argintării, juvaeruri, o şifonieră, ună la babe, o capă roalbă şi o cupe, sechestrate în pretenţia D-nei Casandra Soroceanu, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpără, sâ se presinte la locuinţa D-luî Iorgu Aslan, strada Copoă, la 16 a curentei luni, ţlipa Vineri, oarele 11 din ţii, când are a se urma licitaţiunea. Portărel Giurgiovanu. Epitropia Sf. Spiridon. ’ No. 1219. Crăciuna aflătoare în uliţa medeanului Sf. Spiridon, mergătoare la deal spre Asachi, oferită acestui ospitală de defunctul V. Velsa din despărţirea a IlI-lea, urmeală a se da cu chirie pe termin de 3 ani, începători de la 26 Octomvrie viitoriă 1867, se publică termin de 40 ţlile înhirierea arătatei crâcîma, cu deşteptare amatorilor, că concurenţa are a fi la 24, şi 25 a lunei Iulie, şi adjudecaţiea la 26 a acelaş luni, în Camera acestei Epitropii, şi sub condiţiile care se vor ceti muştereilor, mai nainte de începere concurenţei, iar amatiorii vor fi întovărăşiţi şi de o cauţie bănească, pe un căştiu de 35 galb., până când se vor înlesni a da o altă în fond de avere nemişcătoare. LUCRĂRILE COMUNEI IAŞII CONSILIUL COMUNAL, încheierea şedinţei a 26-a din 20 a lunei Aprilie 1867. D. Gusti. Mă simplă ferice că prin stăruinţa ce am pusă, fâcându-mi interpretul locuitorilor din suburbiea de sus a Nicolinei, cătrâ onor. Consiliu comunală, am dobândit realisarea dorinţei, sau mai bine aplice, necesitatea ce se simpte în acea parte de locă, de a se înfiinţa o şcoală de fete, de care era lipsită acea suburbie. Eă dar m’am creţlut ca angajat a conlucra până când astă şcoală se va pune în eserciţiu, şi am căutat local, însă dintre toate casele de acolo nu am găsit nici una mai potrivită pentru şcoală, de cât casa D. Savallarbalâ, care prin declaraţiunea ce au şi dat Primăriei, arată că o lasă cu 35 galbeni pe ană, dar mai stăruindu-se câtră D-luî, poate se mai lasă ceva din preţă. Rămâne clară ca onor. Consiliu să decidă cele cuvenite, atătă în privinţa închirierei cât şi acea a institutorei şi a mobilierului necesarii. Consiliul aă decisă că pentru locală, D. Gusti să fie autorisat a sevârşi tocmala cu un preţă, dacă s ar putea mai grasă, şi a încheie şi contractul. Pentru institutora se va mijloci la Ministerial de Culte şi Instrucţiune Publică, iar pentru mobilieriă se va ave in priivire a se face împreună cu acel al cancelariei Primăriei. D. Idieriu. Comisiunea însărcinată de onor. Con