Progresul, ianuarie-iunie 1867 (Anul 5, nr. 1-47)

1867-01-24 / nr. 5

ri iuperatorele Germaniei se va proclama prin facte, si nici cum prin cuvinte. Astă afacere caracterisai forte mult situaţiunea. Din Paris se scrie că Imperatorele au ordonatu a se înfiinţa din nou tribuna in corpul legislativii, şi dară în locul desbaterei adresei desfiinţată sau instituiţii o umbră de parlamentarism!». Căt priveşte noua lege de presă, apoi după cum asigură Labrance, fie care dau în viitorii, poate a scoate unu jurnal ţara ca să mai aibă necesitate de o concesiune, însă pentru acesta cauţiunea se va face de patru ori mai mare de căt 50.000 fr. şi fie care fie care au fostii aiuendată de doue ori de cătrâ poliţie, este suprimata de la sine. în o convorbire ce au avut’o Imperatorele cu Prinţul Napoleon şi cu Lmile Ollivier şi Emile Girardin, s’aru fi esprimatu câtrâ acesta din urma în următorul modă: ,, 1oiinii vorbiţi in totdeauna despre bărbaţii noi şi vechi, ca şi când are de aceştiea in regimentul meu; acela care mai serveşte mie, nu este altăceva, decât instrumentul voinţei mele“. Acesta este adevărul şi toate reformele întroduse acuma din nou, are numai acest scop, de a face ca voinţa Imperatorului să capete un loc mai mare. Florenzo, 30 Ianuarie. Italia, un jurnal anunţa, ca Prinţul Humbert, care era se meargă la Viena, au amânat călătoria sa. Admirabil Persano au fost eliberat, fiind ca căutarea procesului seu va avea loc la 12 Martie. Monitorulu francesa în nnulă din numerile sale spune : Ştirile asupra relaţiuneloru dintre Austriea şi Italia suntu continu mulţemitore. Nici o causa de rivalitate nu mai destineste pe aceste doue ţeri. Ele prepară elementele pentru încheierea unul tractată de negaţii, care este determinată a face ca sentimentele de amiciţie capatate prin diplomaţie, să le întrebuinţeze pentru interesele lor materiale. PROGRESUL PUBLICATII ADMINISTRATIVE. Prefectura judeţ. Iaşii. No. 681. Conformă oficiel Domnului Ministru de Finance No. 807, urmând a se ţinea licitaţie în Camera acestei Prefecturi, în Ziua de 12 a viitoarei luni Fevruarie, pentru închirierea dughenelor şi anume: 1) dreptul a jumâtâtei dughenilor din faţa otelului numit Petrea Bacalu, ce se stăpânesc în unire cu moştenitorii răposatului V. Buzila, dependente de Monast. Sf. loan de la Patmosă, 2) hanul Turcescă cu dependenţele lui din strada mare, dependente de Monast. Treî-Ierarhî, pe timp de la 23 Aprilie anul curent, până la 1870, cu condiţiile din Suplementul Monitorului Oocial No. 32 din 1860, şi cu acea escepţionalâ, că la cază când se vor desface prin vândare, conformă legei asistente, mai înainte de espirarea contractelor, chiriaşii să nu aibă nici o pretenţiune şi contractele să râmâe resiliate, se publică aceasta spre generala cunoştinţă, ca doritorii pentru a lua în închiriere dasele dughene, să se prezinte în menţionata Zi în Camera acestei Prefecturi însoţiţi de garanţiile cuvenite spre concurare. No. 6H4. Conformă oficiei D. Ministru de Interne No. 538, urmând a se ţinea licitaţia in Camera acestei Prefecturi în Zi°a de 18 a viitoarei luni Fevruarie, pentru darea în antrepriză a înfiinţarei a 1000 părechi opinei necesare arestanţilor din Penitenciarul local, se publică aceasta spre generala cunoştinţă, ca doritorii pentru a lua in antrepriză înfiinţarea Z'8eî°r opinei, să se prezinte in mencionata di la Camera acestei Prefecturi însoţiţi de garanţiile cuvenite spre concurare. No. 604. In comuna Moroveştii din plasa Stavnicul, au picat de pripasă o vacă şi o mânzatâ, după seminele şi anume: vaca la pâr jilavae, cu coarnele unul pe spate şi unul ţupoşă, codoasâ, şi mănzata la păr porumbă plavae, mică la coarne, codoasâ, gâlbie intre coarne, dupa cum 1), sub Prefect acel plasă prin raporturile No. 20 şi 25 încredinţate, se publică terminul legiuit de 3 luni de la data Foael, pentru «Hunei păgubaşului, cu aceasta, că dacă până la espirarea acestui termin păgubaşul nu se va înfăţoşa la aceastA Prefectură cu dovezile cuvenite spre a lua acele vite, apoi conform dispoziţiei din Manunlulă Administrativii, vitele se vor vinde licitativă. No. 61H». IV moşiile Cucutenii şi Horleştii sau găsit de pripasi» vitele şi anume: un nrnză la trup mic, la pâr negru, coama, coada neagră, alte semine nu are, un mahcură la trup mic, la pâr negru, un li puitori şi la păr galbân porumbă, coarnele ţapoşe, o vacă, la pâr galbânâ, coarnele butace şi unu cornu ruptă, iar celalaltă inferat, precum D. sub Prefectu plasei Stavnicul prin raporturile No. 2866 şi 2868 încreilinţade, se publică terminul legiuit de 3 luni de la data Foaei, pentru aflarea păgubaşului, cu aceasta ca dacă până la espirarea acestui termină, păgubaşul nu se va înfăţoşa la această Prefectură cu dovedile cuvenite spre a le lua, atuncea conformă dispoziţiei din Manualul Administrativă, vitele se vor vinde. No. 382. Spre îndestularea D. Gheorghie Galau filă cu suma de 36 galbeni şi 14 lei, ce are a lua de la 1. Iancu Stroescu, adecă 28 galbeni 14 lei câşttul de 1 Iunie espirat anul 1866, pentru partea de moşie Roşcanul, a casei răpos. Mihai Stroescu, şi 8 galbeni cu procentul lor de la 8 Mai espirat 1866, până la numeratoare, după un osebit sunet, împlinindu-se de la debitoră prin sub-Prefectura plasei Tulcea 5 stoguri fân, care urmând a se vinde licitaţiv, se publică terminul legiuit de 400 file de la data Fuel, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi, să se înfâţosede în Camera acestei Prefecturi în clipa împlinire! tenninuluî spre aterdisire, dar voind a se informa despre cualitatea acelui fân, în timpul publicaţiei se potă adresa la D. sub-Prefect susraencionată, de cătrâ care s’aă făcut această împlinire. No. 664. Domnul sub-Prefect de Bahlui, prin raportul No. 78 încredinţare, câ în Zi°a de 9 a espiratei luni anul încetat, i s’aă înfăţoşată cu tânguire evreul Leizăr Solomon din comuna Podul-Iloaei, câ ar fi perdut un vecsel în diealectul evreescă, pe suma de 1791 lei, din 1866, subscris de Herşcu Roşu fostă gramatică la Zalman, cu termin de 2 luni, împlinit la 18 Octomvrie, din care aă priimit 30 galb., şi altul în diealectul român, pe suma de 51 galbeni, subscris de D. G. Vasiliu, cu terminul espirat la 26 Octomvrie, din care earâşî aă priimit 30 galbeni, cerând aflarea lor, din care motivă se publica aflarea aceloră vecsele, cu care publicaţie nu se va face nici ună actă reclamantului de proprietatea loră. A No. 709. In comuna Galata s’au găsit de pripasă vitele următoare și anume: 1 cal la păr murg deschis, coama și coada aseminea, inferat la şoldul stâng dinapoi cu litera N, la trup de mijloc, ca de 10 ani, 1 cal tretin armasarcă, la pâr murgă închisă, coama neagră, coada idem, piciorul drept dinapoi beteag, la trup mic, una eapă la pâr roabâ, coama şi coada aseminea, ţintatâ în frunte, la trup de mijloc, ca de 4 ani, 1 cal armasamcă, la pâr murg închis, coama şi coada aseminea, ţintatâ în frunte cu pete albe pe spinare, la pulpa piciorului drept dinapoi muşcat de lup, la piciorul stâng dinainte smintit, la trup mică, ca de 6 ani, una capâ la păr murgâ cam deschisă, coada şi coama aseminea, la urechea dreaptă pişcată, stricată în spinare de şa, la trupă de mijloc, ca de 10 ani, una capâ la pâr albâ, coada şi coama aseminea, ca de 10 ani, 1 cal tretin armasaiă, la pâr murg închis, coama şi coada aseminea, la trup mică, 1 cal la păr negru închis, coama şi coada aseminea în frunte subă, la amândoue urechile împrejură cu dungi albe, pe spinare cu pete albe, la piciorul drept dinapoi lângă copită puţin pântănogă, ochiul dreptă scurs de tot, şi la ochiul stâng cu puţină albeaţa, la trup de mijloc, ca de 10 ani, precum D. sub Prefect plasei Codru prin raportul No. 3767 şi 116 încredinţaţile, se publica terminul legiuit de 3 luni de la data Foael, pentru aflarea păgubaşilor, cu adăogire, câ dacă până la împlinirea acelui termin păgubaşii nu se vor înfăţoşa la acest oficiu cu dovezile cuvenite spre a le lua, confonn desposiţiilor din Manualul Administrativ, vitele se vor vinde. Prefectura Poliţiei la*l. No. 45. Se publicâ din nou un termin de 40 Zile pentru vânzarea obiectelor împlinite de la evreul David sin Haim, ca concurenţii ce vor voi a le cumpăra, in Z*“Respirărel terminalul numerat de la data Foael, sâ se prezinte în Camera Comisiei a 3-ea, de către care urmează a se face vânzarea. No. 579. Domnul Comisariu a cvartalului al 3-lea prin raportul No. 75 incredințare, câ in acel cvartală s’aă găsită de pripasă un armasariă la pâr murg închisă, se publicâ aflarea pâgubuşului. No. 14.942. Doamna Catinca Dimovici prin petiţia adresată Prefecture!, au arătat câ ar fi perdută un sunet pe suma de 350 lei, sub iscălitura D. Toma Vasiliu, se publică ca persoana ce va fi găsită asemenea sunet, să’l prezinte Prefecturei, cunoscându se că cu această formalitate nu se face vreun actă petiţionarel, No. 820. D. Pincu Grinberg prin petiţie au arâtat câ, trata ce va fi avută scontată de la D. Volfu Finchel,staîn, pe suma de 9 galbeni, subscrisa de D. Smil Valsman, citat la 21 Septemvrie 1866, fărâ ordin pe termin de 6 luni, ’i s’ar fi perdut din casă, se publicâ aflarea acelei trate, cu aceasta însă, câ nu se face nici una actă petiţionariuluî cu asemenea formalitate. * Prefectura judeţ. Botoşani. No. 379. Necunoscându-se domiciliul evreicei Maica, reclamanta chiriei unui feredeă de la Cahalil evreeştî, spre a ’i se înmâna somaţiile, se publica terminul de 30 zile, ca în lâuntrul lui să se prezinte cu dovedi, căci la din contra acta se va închide. Prefectura judeţ. Dorohoia. No. 360. De la evreul Gheţel sin Haim asigurăndu-se o eapă întru îndestularea D. D. lonescu cu o sumă bani, se publica terminul de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi, la espirarea lui sâ se prezinte în Camera Prefecturei, unde urmea de a se efectua mezatul. No. 301. Secvestrându-se o capâ, o păreche hamuri de un cal, cu hăţuri şi cerc, şi o căruţă prostă, de la evreul Haim Strul sin Fişei, spre îndestularea comunei Hudeşti, cu accizul rachiului, se publica terminul de 40 zie pentru vândarea acelor obiecte la sub-Prefectura Prutul de sus, după espirarea terminului arătat. No. 375. De la D. Th. Gherghel asigurându-se 8 boi mari şi 12 merţe popuşoî, întru îndestularea D. Anton Podhaischi cu suma de 50 galbeni câştiul unei părţi de moşii, se publica terminul de 40 Zile pentru vânzarea lor licitativa în Camera acestei Prefecturi. No. 325. La neurmarea D. Grigorie Holbanu cu plata căştiului pentru posesie a moşiei Buhaiă, asigurându-se de la D-lui 300 merju popuşoî într'ună coşeriă aflatoră pe moşiea Pilipâuţii, se publica terminul de 40 Zile, ca concurenţii ce vor fi, sâ se prezinte aicea în Zioa espirărei terminului spre haredituire. Prefedura judeţ. Iemţii. No. 222. Domnul Poliţaiă oraşului Neamţu prin referatul No. 2299, din 1866 încredinţase, ca în acel oraşă s’aă pripăşit o capâ în păr albă, cu mânză negru suratică, de acela se publicâ ca păgubaşul ce va fi, să se prezinte la aceasta Prefectură cu dovedire ce ar poseda de proprietatea arătatei vite, în terminul de 3 luni. No. 312. De la un evreu necunoscut şi fârâ a se şti de unde este, la care s’aă găsit 50 ocă tîntună fraudulos», râmaind în pastrarea Poliţiei Peatra, o căruţă de un cal ungurească, un cal sură şi o pâreche hamuri, s’aă asigurat în conta amande! de 500 lei, se publicâ ca concurenţii ce vor voi a cumpăra asemenea căruţă cu cal şi hamuri, sâ se prezinte în Camera Prefecturei la împlinirea terminului de 40 zile de la data Foael, unde are a se ţinea mezatul. Prefectura judeţ. Suceava No. 300. Spre îndestularea D. Costină Dragoşă arendaşul moşiei Farcaşa cu cotunele, cu suma datei 6416 parale 30, de la locuitorii cotunei Pârâul Pântel acea comună, pentru fânul mâncat de vitele loră de pe locul rămasă pe sama proprietăţei,i alte luaturi, sechestrându-se un immer de 39 boi, 22 vaci , cal, 2 epe, 16 oi şi 15 stânjini 4 palme fân, se publică terminul de 40 zile, ca doritorii ce vor fi de a cumpăra asemenea avere, să se prezinte în cea întâi Zi după espirarea terminului în Camera sub-Prefecturei plasei Muntele acest judeţă, unde are a se desevârşi mezatul. Prefectura judeţ. Vasluiu. No. 265. La neurmarea unoru locuitori din Coropceni, cu plata banilor 2682 lei 20 parale, cu care datoresc D. loan Popovici, împlinindu-se un No. vite de la debitnul, se publică vânzarea lor in termin de 40 Zie, in Camera acestei Prefecturi. No. 266. Spre îndestularea D. Gheorghie Parascană cu 541 lei de la I. Gheorghie Toescu, asigurându-se 4 juncani, se publică terminul de 40 Zile pentru vânZarea lor la Camera acestei Prefecturi No. 267. La Deturnarea I. Tudurachi Calciu de a plăti banii cu care datorește D. Nicolai Kiau, împlinindu-se o capâ cu mănzu, un cal, o vacă și 0 juncă, se publică vânZarea lor în Camera sub-Prefecturei plasei Fundurile, la cel întâi carmarocu ce va fi în târgul Negrești, după espirarea terminului de 40 zile de la data Knaer.