Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-11-25 / nr. 89

FROJI RESUL ____ numa Epurenii, cu suma de 700 galb. ce cu obligaţia din 1 Dechemvrie 1866, legalizata de Tribunalul Fâlciu sub No. 46, are a lua de la D. Letzar Marcovici domiciliat în Huşi, de profesiune neguţitorie, urmând a se vinde de veci imobilele ce le are în politia Huşi, hipotecate D-luî Iamandi pentru mencionata sumă, care sunt dughenite cu locul lor situate în poliţia Huşiî acest judeţu Fălciu, sub No. 488 şi . . . , şi anume: ace cu No. 488, se află la faţa uliţei mari, cu două despărţituri, acoperită cu şîndila, păreţi de cărămidă, în mijlocul ogrăţiei din dosii simtă două căsuţi sub unu acoperemânt de şîndilâ, păreţi! de cărâmidoî, iar dugheana cu No. ... se află la fundul ograţiei mencionate spre uliţa Olăricî, cu o odae şi o suliţă sub un acoperemânt de şîndilâ, păreţi! de cărămidă, megieşi! acestor dughene cu locul lor sunt: despre răsărită, meaţle-ţii uliţa din târgul Fâineî, despre apusă dugheana cu locul e la D-lu! Daniil Hristodor, despre meaţle-noapte şi spre răserit uliţa mare, şi dughenile cu locul lor proprietate a Sf. Episcopii din Huşi, plătindu-se pentru acest imobilă bezmănul cătră proprietate, considerândă că terminală comandamentulu! prevăzută de art. 500 din Procedura Civilă, aă respirată de multă? și debitorul Domnul Marcovici, n’aă probat înnaintea Tribunalulu! conformă art. 502 din alisa Procedură, considerândă că creditoriul D-lu! Iamandi insistă a se scoate imobilele citate în vânzare, Tribunalul pe asemine considerente şi a art. 503, prin jurnalul No. . . , încuviinţând scoaterea în vânzare a tlisului imobilă, se publică termenul de 3 luni conform art. 510, cu deşteptare ca concurenţii ce vor fi a cumpără imobilele descrisă, să se prezinte la acostă Tribunală Fălciă oraşul Huşi!, în cea 1-iă ţii după împlinirea ecspusu! termin de 3 lun! socotit de la data Foaeî, oara 12 din ţii, când s’aă frcsat ţiipa de adjudecaţiune conform art. 536, şi enumerat conform art. 730 tot din Procedură, preparaţi de garanţiile cerute de art. 542, pentru efectuarea adjudecaţiune!, totodata conform aliniatului al 3-le de sub art. 506, se somează pe toţi ace! ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usa-fructă, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca sau orice altă drept asupra bunurilor urmărite, ca înaintea adjudecaţiune!, să se arate la Tribunal spre a’ş! arata pretenţiunea lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine în samă, urmând ca în a 8-a zii să se facă supra-licitarea prevăzută de art. 547 din Procedura Elisă. Tribunalul judeţ* Nemţii. No. 8926. Vânzarea pentru care a urmat publicaţia înserată în Foaea No. 40, din 3 Iunie anul curent, a imobilului D. Tincu Trohin de profesiune plutaş!, spre satisfacerea D-lui Teodor Grigoriu comersant, amb! domiciliaţi în urba Peatra, de bani! 395 lei şi a lor procent, ce are a lua după înscrisul din 6 Iunie 1866, amănându-se pentru altă termin de 3 săptămâni, se publică aseminea termin considerat de la data Foaeî, şi conformă art. 730 din Procedura Civilă, urmând a se ţine licitaţia şi adjudecaţia în cea 1-iăţii dupâ împlinirea luî, oarele 12 din ţii, în Camera acestuî Tribunal, deşteptându-se atât pe concurenţi câtă şi pe creditori, despre cele cuprinse la art. 542 şi 539 din Clisa Procedură, imobilul urmărit precum s’au arâtat prin mencionata mai sus publicaţie, este situat în urba Peatra, mahalaua Precista, la No. 2296, se deşteaptă şi astă dată pe toţi ace! ce ar pretinde vreună dreptă de proprietate, usu-fructă, servitute, chirie, privilegie, hipoteca sau orice altă dreptă asupra imobilului urmărit, ca înaintea adjudecaţie! să le arăte la Tribunal, căci în urmă nu li se vor mai ţine în sama. No. 9149. Fiindcă prin publicaţiunea acestui Tribunal No. 8441, înserată în Foaea No. 85 din 11a curente, din eroare nu s’a înserat numele debitorului, care este Moîşă Aron, se publică dar aceasta spre obşteasca ştiinţă. Tribunulul judeţ, frouianii. No. 1664. După cerirea D. Litman Vigder, şi pe temeiul obligaţie! inscriptata de acest Tribunal sub No. 86 la 9 Dechemrie 1866, notificată prin comandamentul prealabil făcut la 21 Septemvrie 1867, Tribunalul a pusă în vândare cu licitaţie casa cu locul eî, situată în acest orasă strada Sf. Gheorghie, despărţirea a 3-ea, înscrisă la No. . . proprietate a D-lu! Ştefan Vişan, spre satisfacerea numit,ulu! creditore Vigder cu bani! 1071 lei cu o loră procentă, şi anume: o casă compusă din 2 odă! şi ună mică antret, păreţi! parte de cărămidă în pacanturi, parte de vălătuc!, acoperite cu şîndilă, în faţa case! se află o culme cu 2 odă!, păreţi! de vălătuc! acoperite cu pământ, să megieşeşte cu strada Ilisa, cu locul D-lu! Gavril Constantinescu, cu locul D-lu! Grigorie Popovicî, cu locul D-lu! loan a Ddrăguţeî, cu locul D-lu! Iconom Vasilie Damiean, cu D. loan Bălănescu, şi cu D. loan Testiban, se publică termenul de 3 luni conform art. 510 din Codul de Procedură Civilă, socotit de la data Foaeî, spre cunoştinţa concurenţilor amatori, ca a doua zii după împlinirea lui, (care se va lămuri şi prin afipte)oarele 12 dimineaţă, să se presinte în Camera acestui Tribunal unde are a se ţine licitaţia, spre a concura, totodată se spuneaţie pe toţi ace! ce ară pretinde vreunu drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice au drept asupra imobilului în chestiune, ca în lăuntrul tlisului termin, să se presinte la Tribunal spre a'şi arăta pretenţiunele înainte de fiipa fiesatâ pentru adjudecaţie, căci în urmă orice pretenţiuni nu se vor considera. Tribunalul judeţ. Suceava. No. 5185. La 16 Dechemvrie viitoră s’aă fiesat din nou termin spre cercetarea procesului privitoriă pe Gavril Tarasî, pentru furarea une! funii de la casa luî Nicolae Popescu, se publică acest termin spre deşteptarea numitului, ca atunci să se presinte în Camera Tribunalului spre a asista la trataţie, câcela din contra procesulă se va resolva în lipsa luî. Tribunalul judeţ. Vasluiu. No. 5969. Se publică hotarnica de ma! jos în toată a eî cuprindere spre generala cunoştinţă, cu termin de 6 lun! socotită de la data Foaeî, ca toţi ce! cu pretenţii asupră’î saă asupra imobilului conţinut de ea, să reclame formal la Tribunalul competent, căc! în urmă nu vor fi ascultaţi. H O T A R N I C A. Anul 1867 luna Noemvrie 2 ţlile, subsemnatul Mihalachi Andoniu, însărsinat fiind cu adresa No. 236, din anul 1858 Fevruarie 10 ţlile, de Tribunalul districtului Vasluî, ca să alegă părţile de pământ a D-sale Stolnicului Gheorghie Motaşă, din hotarul Chetreşti plasa Stemnicul, prin mergerea la faţa loculuî, după încunoştiinţările făcute adunăndu-se sîn-partaşiî, şi luăndu-se în consideraţie doveţlile vechi şi nouă înfăţoşate de D. Motaşă, care nici sîn-partaşiî nu le-aă prihănit că pământul ă îlă are în stăpânire, şi anume după lărgimea şi îngustarea lui, cu stânjinu la gospodă, 17 st. 4 palme după izvodul de zestre din 1841 Fevruarie 5, de pe soţiea sa Marghioala fiica lui Stefan Ivan, 7 st. 4 palme cumpăraţi cu zapisul din 1856 Martie 10, de la Casandra soţie a lui Stefan Ivan, 9 st. 2 palme cumpăraţi de la Nică şi Soltana clironomii lui Vasilie Gheorghie Grecu, cu zapise din 1862 Fevruarie 5, 1863 Septemvrie 4 şi 1867 Martie 18, cu 2 st. după schimbul din 1863 Septemvrie 26, de la Iordachi Tudor şi soţiea sa Mariea, pentru care şi D-luî Motăşă ’i-au dat alţi 2 stâni, din partea de susu, cumpăraţi cu zapisul din 1862 Aprilie 30, de la Marghioala fiica lui Gavril Grecu, 1 st. cumpărată de la Alecu Motâşă cu zapis din 1865 Iunie 20, 14 st. cumpăraţi de la Iordachi Romaşcu cu zapisă din 1867 Martie 14, cu unu stânjin schimbă pentru carei-au dat D-luî Motâşă tot ună stânj, din baștina lui Zepode cumpărat de la Marghioala fiica lui Gavril Grecu, cu zapisă din 1862 Aprilie 20, 61 st. 3 palme 6 palmace la măsura a 2-a pe dreptul casei D-sale ce o are cumpărată de la Bârzoaga, 66 st. la măsura a 3-a pe cararea ce merge la Bâlteni, 68 st. la măsura a 4-a pe sub dealul Cucoşcrilor la ună nucuşor, 61 st. 3 palme palma de la măsura a 5-a prin râpele dealului Cucoşcrilor, 49 st. 2 palme la măsura a 6- a pe la Râmnică, 43 st. 1 palmă la măsura a 7- a pe drumul ce merge la Bâlteni, 40 st. 4 palme la măsura a 8-a pe muchiea dealului Văii Adânci, 37 st. la măsura a 9-a prin dreptul cotului Văii Adânci, 34 st. 5 palme, 5 palmace, la măsura a 10-a pe zarea Câlugărenii vechi, adecă 510 st. 6 palme 1 palmacă cuprind la 10 măsuri din hliza Pesteri. Gheorghie Grecu, a jumătatei satului partea din jos, și alăturea pe din jos de clironomii lui Nicolai Motăşă, şi pe din susă de Romaşcu, iar lungimea lor din zarea Lăţlii în spre răsărit peste apa Stemnicului, până în zarea Câlugărenii vechi de 1686 stânj., 20 şi, la măsura 1-iă, pe zarea Lâţlei din partea Motâşască, ce’i are clironomie de la părintele seă Simion Motăşă, cunoscuţi din hotarnicele din 1839, 46 st. la măsura a 2-a, în direcţia viei D-luî loan Motâşă, 46 st. la măsură a 3-a, pe cararea ce merge la Bălteni, 46 st. la măsura a 4-a, pe muchiea dealului despre Bălteni, 25 st., 1 palmă la măsura a 5-a, pe dealul Cucoşenilor, 20 st. 1 palmă la mâsura a 6-a, în direcţia Râmnicului, 17 st. 5 palme la măsura a 7-a, pe drumul ce merge la Bâlteni, 16 st. 3 palme la măsura a 8-a, pe muchiea dealului Văii Adânci, 15 st. 1 palmă la măsura a 9-a, pe la cotul Văii Adânci, 14 st. 5 palme la măsura a 10-a, pe zarea Câlugărenii vechi, adecă 267 stâni, se cuprind la 10 măsuri din hliza Motâşască a jumătatei satului, partea din jos alăturea pe din gios de Mihalachi Motâşă şi pe din sus de Ţinea Vlagă, earâ lungimea lor din zarea Lăzei şi pănă în muchea zărei Băltenilor de 642 stânj vii, eară din costişa despre o vie a unui ţigană din Bălteni înspre răsărit peste apa Stemnicului, în zarea Câlugărenilor vechi de 990 st, care aceste două hlizi s’aă hotarât pe temeiul învoelilor din anul 1860 August 18, şi 18£r Octomvrie 19, la fiecare măsură atât din partea grecească, cât şi Motăşascu s’aă pus pietre hotarâ de amândouă părţile, şi cu direcţie din piatră în piatră, pe lângă aceştia s’au mai ales 1 stăni. 4 palme din hliza lui Gavril Grecu, jumatatea satului partea din sus, care stânjini şi palme îşi urmează lăţimea şi îngustarea, lungimea după cursul moşiei cunoscute prin hotarnica din 1839, pentru care finii de lucrare s’au încheiet această hotarnică. Mihalachi Andonia hotarnică. Judecatorul ocolului 1 -iu din lași. No. 1997. Doamna Soltana Neculau succesora averei defunctului Grigorie Neculau, cu domiciliul necunoscut, în virtutea art. 75, punctul 6 din Procedura Civilă, este citată a se presenta în acest pretorii în persoană sau prin procurature admisă de lege, la 11 Dechemvrie viitori!lipa Luni, oarele 12 meridiane, cu probile ce ar fi posedăndă, cănd urmeazle a se cerceta acţiunea intentată de D. M. Gavrilescu pentru bani, cunoscând că la neurmare se va resolva causa în absență conformă art. 28 din Procedura Civila.