Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-07-22 / nr. 54

No. 54. ANUL Y, PROGRESIL FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia N. Goldner, uliţa Ihristigiei. Ziarul se publica de la 112 coaie pe săptâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii, Sâmbătă 22 Iulie 1867. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. Iaşii 22 Iulie. Depeşa, Telegrafica. Galaţi 1867. Afacerele Cretei merg îi bine. Intervenţiea Francezo-Ruso s-au efectuat. Escadrele au ajunsă la Creta spre a lua femeile şi copii. Nuvelele publicate din Turciea toate sunt false. "ştiri agricole şi economice. IAŞN 22 Iulie 1867. Căldura 22 grade, ploae au urmat în olţi, semănăturile de toamnă şi primavara de mijloc, popuşoii buni, epizootie esistă în satul Ilâlceniî, comuna Şipotele, sătulă Bojila, comuna Popeştii, şi satul Trâisteni, comuna Oneştii, epidemie nu mai esistă. Preţurile curente sunt: Grău ceacără calitatea I-ea chila 200 lei, a 2-a 185, popuşoî calitatea I-ea 125, a Il-a 120, sacară calitatea I-ea 135, a Il-a 130, orzu calitatea I-ea 105, a Il-a 98, ovasu calitatea I-ea 85, a Il-a 80, malajă 125, boul de mijloc consumativă 340, vaca 250, carul lan 80 şi 70 lei, oca carne de vacă 68 parale, jenina 48, pâne oca 36 parale, oca lănâ neagră 2 lei, albă 2 lei 20 parale, igae 4 lei, PUBLICAŢII ADMINISTRATIV£. Prefectura judeţ. Iaşi. No. 9020. Considerândă apropierea terruriului, când urmeaz de a se adjudeca tacsele băuturilor spirtuoase, de care trateaţie adresa acestui oficiu No. 8715, se publica spre generala cunoştinţa, cu deşteptare, ca toţi Domnii amatori de a lua în antrepriza asemenea tacse, să se presinte în Camera acestei Prefecturi pânâ la 25 a curentei, câci în acea oli se va închide negreşită licitaţiunea. No. 8056. Spre îndestularea D-lui Scarlat Şişcală, cu o sumâ bani ce are a lua de la locuitorii din sătulă Spinoasa, împlinindu-se de la debitori vitele, şi anume : 1 cală de la Simion Melinte, 1 mănzat, 2 boi şi 1 vacâ de la Toader Tămpâscu, 2 boi şi 2 vaci de la Toader Pintilie, 1 vacâ de la Ilie Ciobanu, 1 vacă şi 5 oi de la Toader Sandu, 2 boi 1 vacă şi 10 oi de la Vasilie Leţu, 4 oi de la Ioan Melinte, 2 boi de la Alecsandru Damincă, 2 boi şi 1 cal de la Ştefan Neculiţă, se publică terminul de 40 zile socotită de la data Foaei pentru vinderea lor, concurenţii însă ce ar fi amatori a cumpăra asemenea vite vroind a se informa de calitatea lor, în intervalul terminului se vor adresa la sub-Prefectura Baldură, de către care s’au făcut asigurarea. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 7108. In comuna Suliţa picând de pripasă 2 capre, una la păru galbănă, şi una vânătă, precum sub-Prefectura de Meletin prin raportul No. 1977 încredinţată, se publica terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite sâ se infâţoşeze aicea de a ie priimi, căci după espirarea acestui termin, în cea întâi Mercure se vor vinde iicitativa, servind aceasta şi pentru concurenţii ce are de a ie cumpâra. Prefectura judeţ. Faliul. No. 4557. Domnul sub-Prefectă de Costangaliea prin raportul No. 2034 încredinţare, că în cuprinsul comunei Aluatul s’au pripăşit 7 vite, şi anume: o eapâ la păr murgă, la urechea stângâ puţina pişcâturâ, la coasta stângă albitură de şe, o eapă murgă, brează în frunte, inferată la şoldul stăng denapoi cu litera M, şi noatina ei murgă, urechea stângă despicată, înferatâ totă la acel soldă cu litera M, o eapă surâ, deşelată, urechea stânga despicată, pântănoagă la piciorul stăng denapoi, un armasană negru, chioră la ochiul stâng, coada râtezatâ, piciorul stâng denapoi şoldit, un cal murgă, piciorul drept denainte stricată, tragână la peptu, inferat la şoldul stângă denapoi litera D, o eapă surâ fârâ alte semne, de cât inferată la şoldul stângă denapoi cu literă necunoscutâ, se publică terminul de 3 luni spre ivirea păgubaşului lor, care cu dovedi legale sâ se presinte aicea spre a ’i se da în priimire. Prefectura judeţ. Falei si. A No. 6436. In dumbrava de lăngâ Vutcani s’au găsit un cal la păr murgă închis, stricat în spinare aproape de greban, şi la şoldul stângă denapoi inferat cu literă ne cunoscută, şi ne ivindu-se proprietarul lui pentru a ’i se da, prin urmare considerându-se ca de pripas, se publică terminul legiuit pentru deşteptarea proprietarului lui şi înfâţoşarea la Prefectură cu dovedire ce va poseda, spre a ’i se elibera. No. 6565. Pe moşiea Creţeştii plasa Crasna, s’au pripăşit o capâ la pâr murgâ, coada şi coama tunsâ, inferată la şoldul stâng cu litera O, şi cu albaţă pe ochiul stâng, şi o gluncă la păr balae, coarnele ţapoşe, şi la urechea stângă puţin mai josă de vârf, despicată, se publică terminul de 3 luni pentru deşteptarea proprietarilor lor şi înfâţoşarea la Prefectură cu dovezile ce vor poseda, spre a li se elibera. No. 6680. Pe moşiea Bohotinul plasa Podobenii, s’au pripăşit o capâ la păr murgă, cu pete albe pe spinare, la coada stricată de pogi, şi la coapsa din dreapta fără păr, se publicâ terminul de 3 luni pentru deşteptarea proprietarului ei şi înfâţoşarea la Prefectură cu dovezile ce va avea, spre a i se elibera. No. 6711. Pe moşie a comunei Fâlcă plasa Prutul, stă pripăşit un boă la trup de mijlocă, pârulu plavan, coarnele ţapoşe cam înainte, cu furculiţă şi pişcâturâ deasupra urechei stângi, se publicâ terminul de 3 luni pentru deşteptarea proprietarului lui şi înfâţoşarea la mencionata comunâ cu dovezile ce va poseda, spre a ’i se elibera. No. 6826. Pe moşiea Urlaţii plasa Mijlocul, pripâşindu se un buhai la pârlupană, fârâ alte semne, se publică terminul de 3 luni pentru deşteptarea proprietarului lui şi înfâţoşarea la Prefectură cu dovezile ce va ave, spre a ’i se da. Prefectura judeţ. Remţu. No. 6001. In comuna Vadurile picând de pripas o capâ în păr neagrâ, şi cu pişcătură la amăndoue urechile, dupâ cum D. sub Prefectu plasei Muntele prin referatul No. 1434 încredinţare, se publica aflarea păgubaşului acei epe, şi înfâţoşarea lui la Prefectură cu dovedi legale pentru dreapta sa proprietate, în terminul legiuit de 3 luni. Prefectura judeţ. Roman. No. 4705. Pe teritoriul comunei Cordiuri s’au pripâşit un cal în pâr mohorât, cu puţine pete albe pe spinare, coama în 2 părţi, ochii curaţi dar cu ochiul din stânga nu vede, se publicâ terminul de 3 luni socotit cu data Foaei, spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lâuntrul lui sâ se presinte cu dovedi spre a’şi primi vita, căci la din contra se va vinde licitaţivă. No. 4799. Pe teritoriul comunei Cotul Vamişului, s’au pripăşit 2 boi, unul plavan cam galbân, coarnele butace, urechea dreaptă râtezatâ, şi la urechea stângă o pişcătură, şi unul plavan, coarnele ţapoşe, cu albaţă pe ochiul drept, uscâciosu la trup, şi amândoi cam mici, se publicâ terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lâuntrul citatului termină sâ se presinte la Prefectură cu dovedi spre a’şi primi vitele. Sub Prefectura plasei Macova, judeţul Vasluiu. No. 4095. De la D. Ilacică Todiraşcă asigurându-se 2 cai, în pretenţie. D. Nicolai Anghelichi pentru banii 333 lei, se publicâ terminul de 40 Zile pentru vânzare la Camera acestui poştă. Ffi’iiuăi’ieu de Roman. No. 2124, în Ziele de 1, 5 şi 10 a viitoarei Iun August, cu adjudecaţia de 24 oare, se dâ în antreprizâ furajul trebuitoră în fână şi grăunţă, cailoră co-,r mâniei pompiereşti şi 4 pârechi boi de la carâle comunei, se publicâ ca concurenţii ce vor voi a lua aceastâ antrepriză, sâ se presinte cu garanţii in pretoriul Primâriei la aratatele termine. PUBLICAŢIÎ JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil de Iaşi secţie« « 3«. No. 8825. D. Scârbiţă Pastiea, domiciliat în Pisi, cvartalul al IV-lea, având a lua suma de 1100 g lb. capete şi procentul lor, cu dreptâţile D-nei Mariea Buicliu din Iaşi, de la masa credalâ a faliţilor fraţi M. şi I. Buiucliu, representatâ de D. Sandu Dudescu domiciliat în Iaşi cvartalul întâi, în virtutea încheierei Secţiunea a 2-a a acestui Tribunal din 9 Septemvrie 1863, No. 20 a sesiei, şi adresa acei Secţiuni din 13 Ianuarie anul curent, No. 132, prin îndeplinirea legiuirei art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, au cerută urmărirea imobilului de moşie Petreştii, proprietate a Zisei mase credale, care moşie este situatâ în judeţul Iaşi, plasa Braniştea, comuna Chişârâii, în megieşie cu moşiea Chişârâii proprietate a D-nei Mariea Catargiu, cu moşiea Lâzărenii a D nei Safta Paladi, şi cu fiul Prutul. Tribunalul pe temeiul art. 503 din Procedura Civila, publică conformă art. 510 din acea Procedură, ca concurenţii ce vor fi de a cumpara indicatul imobil, să se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3-ea, la 24 a lunei Octomvrie, Zioa Marţi, anul 1867, când are a se urma adjudecaţiunea de vânzare, cu restricţiunele art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, şi condiţiile ce se vor pune în viderea cocurenţilor, la Zi°a adjudecaţiunei, totodată se somea de pe toţi acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usu-fruct, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca saă ori ce alt dreptă asupra bunului ce se urmăreşte, ca înaintea adjudecaţiunei sâ’şi arate pretenţiunele la Tribunal, câci în urmâ nu li se vor ţine în samâ. No. 8832. D. Anastasie Melinte, domiciliat în urba Cahul, avândă a lua suma de 70 galbeni şi procent, de la D. Ioan Grigoriu Ciobanu, acum defunct, pe temeiul mijlocire! Prefecturea urbei Iaşii, No. 21,404, adresata acestei Secţiuni la 14 Noemvrie 1865, dupâ îndeplinirea legiuitelor art. 496, 497, 499 şi 500 din Procedura Civilă, au cerut urmărirea imobilului defunctului debitoră, casa sub No. 1011, situată aicea în Iaşi cvartalul al V-lea, foburgul Tatarasu, pe locă cu embatic câtre Monast. St. loan din Beilicu, Tribunalul pe temeiul art. 503 din Procedura Civilâ, publică conform art. 510 din acel Cod, ca concurenţii ce vor fi de a cumpâra indicatul imobil, sâ se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3-ea, la 24 a lunei Octomvrie, Zio9 Marţi, anul 1867, oarele 12 din Zi, când are a se urma adjudecaţiunea de vânzare, cu restricţiunele art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilâ, şi cu condiţiunele ce se vor pune în viderea concurenţilor, la citata deosebite datorii asupra debitorului se mai cunosc 225 galbeni după o garanţie intabulată de Curtea de Confirmaţiune la 7 Martie 1862, sub No. 125, 590 lei câtrâ D. Iordachi Bulimaru, 26 galbeni şi procent câtră forjă Iluţă, şi 324 gium. lei şi procent câtrâ D. Ştefan Calmuţchi, tot o dată se somea de pe toţi acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usu-fruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecâ sau ori ce alt dreptă asupra bunului ce se urmăreşte, ca înaintea adjudecaţiunei sâ’şi arate pretenţiunele la Tribunal, căci în urmă nu li se vor ţine în samă. No. 8876. D. Nicolai Varlamu prin comandamentul prealabilă somândă pe D. Costachi Arendulea.