Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-08-05 / nr. 58

No. 58 ANUL V. FOAEA PUBLICATIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IASI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia N. Goldner, uliţa Hiristigiel. Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. laţiîSâmbătă 5 August 1867. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. Iaşii 5 August. ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. IAŞII 5 August 1867. Căldura 20 grade, ploae au urinat în 4file, popuşoi! forte buni, epizootie esistâ în satul Hâlcenii, comuna Şipotele, satul Bojila, comuna Popeştii, şi satul Trâistenii comuna Oneştii, boala epidemiei nu esistâ. Preţurile curente sunt: Grâu ceacara calitatea I-ea chila 185 lei, a 2-a 168, popuşoi calitatea I-ea 128, a Il-a 122, sacară de o singura calitate 128, orzu idem 80, ovasu idem 70, malaiu idem 120, boul de mijlocu consumativu 333, vaca 231, carul fân de mijloc 56 lei, oca carne de vaca 56 parale, lemna 60, pâne oca 46 şi 50 parale, oca lănâ neagră 2 lei, alba 2 lei 20 parale, ţigae 4 lei, preţul vinului nu este încâ decisă, spirtu nu s'au fabricată. BOTOŞANI 2 August. De la 14 — 21 Iulie sunt următoarele ştiinţe: Grade de căldură între 20—21, vântul aă urmat de la nord, aă fost ploae de ajunsă, semănăturile bune, agricultura bună, epizootie în trei plăşî, de semănţă nu este trebuinţe, se simte pe la unele locuri puţină lipsă de producte, epidemie nu este. Preţurile curente : Grâă arnăul nu se cultivă, ceacâr călit, la chila 190 lei, a II-a 185, cârnăănui, porumb chila 111, sacară 111, orză 70, ovăsul 70, meră 111, boul consumativ de mijloc 333, vaca 185, carul fan 37 lei, pănea oca 40 parale, lemna 56, carnea oca 60 lâna nespălată 2 lei 20 parale. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE, Sf. Mitropolie a Moldovei şi Sucevei. No. 1563. Adresa Ministeriului Cultelor şi al Instrucţiune! Publice No. 7314 din 27 Iulie 1867, urmata câtre Metropolitul Moldovei şi Sucevei, se publica aicea mai josă în toata a ei cuprindere spre generala cunoştinţă. Asupra adresei Eminenţei Voastre No. 1308, subsemnatul audrindă pe Consiliul Permanent de Instrucţiune, are onoarea Vă respunde, că cu cea mai mare plăcere şi bucurie se acordă fondarea în Iaşi a Stabilimentului de Asilă sub numele de Sânta-Maria. Ministru D. BRÂTEANU. Comisiei de Casalizare din Lamisoana Iaşii. No. 157. Ministeriul de Resbel prin ordinul No. 1915, aprobându a se vinde prin licitaţie materialul a 3 clădiri militare ce urmează a se dărâma, şi anume: casa Căzlartă de lângă casarma No. 5, bucâtâriea de lângă casarma No. 1, și un feredeă devale de Palatul Administrativă lângă habuză, se face cunoscut că la 15 August, doritorii să se presinte a cumpăra materialul din stabilimentele militare, la Comisiea de Casermare, unde va fi un delegată funciar. Şcoala Militară din Iaşi. No. 765. Se publică că la 20 August, curent, la 11 oare înainte de amea-eri, se va ţine licitare în localul Şcoalei Militare, pentru luminatul acestui local cu gază, şi pentru spălatul rufelor elevilor, condiţiile antreprizei se pot vide în toate elitele la cancelariea Şcoalei de la oara 9 şi până la 12 amea-eri. Prefectura judeţ. laşi. No. 7697. D. Lupu Davidovici prin petiţiea ce a adresat acestui oficiu, înregistrată la No. 7520, arată că recipisa casei de depunere şi consemnaţiune, sub No. 5621, după care este indreptă a'şî priimi înapoi suma de 224 lei cursul fiscului, garanţiea ce aă depus’o la licitaţiea din 13 Octomvrie 1866, pentru reperaţie a Seminariei Socola, aă perdut’o, aşa dar în temeiulă celoră declarate de D. Davidovici prin susă elisa petiţie, se publică perderea suspiseî recipise, cu deşteptare, ca găsitorii să o presinte la această Prefectură, fiind considerată ca hărtie albă. No. 9312. Publicațiunea D. Consulă al Imperiului Austriei sub No. 447, se publică aicea mai josă în toatâ a ei cuprindere spre generala cunoştinţă. PUBLICAŢIUNE. Prin aceasta se aduce la publica cunoştinţă, cum că cu ordinaţiunea Escelsului Presidiă guberniale, de datto 29 Iunie a. c., No. 2190, ex 1867, s’aă întrodusă dreptul statariă în întregii teritoriul districtului Naseudu, pentru criminile lotrieî şi a lotriciniului seu omoră lotrescu, în urma acesteia toate caşurile de lotria şi lotrieiune eveninde de astăzi înainte pe teritoriul acestui districtă, se vor pertracta după profesura statarie prescrisă în ordinaţiunea procedure! penale austriace, cap. 19, şi se vor pedepsi cu moarte. De la Presidiulu districtului Naseudă 1 Iulie 1867. Vice Căpitanul diriginte, L. S. Lucchi m. p. Prefectura judeţ. Cahul. No. 4988. D. sub Prefectă plasei Tighedlă prin raportul No. 1852 încredinţare, că pe moşia Cociulia s’aă pripăşit un cal la păr murg deschisă, dangă la spata din stânga dinainte, coama din stânga, coada rătezată şi furculiţă la urechia dreaptă, şi una capă la pară murgă, coama din dreapta şi cu pată albă la spata din stânga, se publică terminul legiuit de 3 luni, spre ivirea păgubaşului, care cu dovedi legale să se presinte aice spre a l i se da în priimire. No. 5034. D. Poliţaiă residenţialu prin raportulă No. 1970 încredinţare, că ne moşia Cahulă s’au pripăşită un bivolă şi o bivoliţă, bivoliţa cu dangă la coarnile amândoue, cu o literă necunoscută, urechia stângă pişcată, coada eudalâ, picioarile dinapoi pântănoage, în frunte ţintata, şi bivolul idem fără dangă la amândoue urechile, una pişcătură, şi la una furculiţă, se publică terminul legiuit de 3 luni, pentru ivirea păgubaşului, carii cu doveli legale să se presinte spre a l i se da în priimire. No. 5227. D. Poliţaiă residenţial prin raportul No. 2031 încredinţare, că pe moşia Cahul s’au pripăşit un cal în păr murg închis, coama în amândoue părţile, coada cam groasă, furculiţă la urechia dreptâ, pe vârful buzei deasupra o pată albă, jumătate copită a piciorului stâng dinapoi puţin alb, şi la chişiţa dinapoi earăşi o pată albă, aseminea şi la copita piciorului tot dinapoi din dreapta puţin alb, se publică terminul legiuit de 3 luni, pentru ivirea păgubaşului care cu dovedi legale să se presinte aice, spre a -i da în priimire. No. 5289. D. sub-Prefect de Tigheală prin raportul No. 1889 încredinţare, că pe moşia Ţiganca s’aă pripăşită una eapă la păr murgă închisă, la trupă, mare, coama în amândoue părţile, ţintatâ în frunte la urechiea stângă hârleţă, şi sâgnitâ în spinare, se publică terminul legiuit de 3 luni, pentru ivirea păgubaşului care cu dovezli legale să se presinte aice, spre a i se da în priimire. Prefectura judeţ. Dorohoiu. No. 5286. în considerare că terminul de 9 a trecutei luni Iulie, frcsată pentru vânelarea a 25 părechi boi asiguraţi de la D. Grigorie Heiban, spre plata căştiului moşiei Buhaiă, s’aă zedarnicită din cauza neînfâţoşerei concurenţilor, de aceia se publică un al doilea termin de 40 clile, ca concurenţii ce vor fi, să se presinte la tactul sub Prefecture! plasei Herţa, în clipa espirarei terminului, spre aterisire. No. 5298. în comuna Molniţa s’aă pripăşită 2 cai în păr unul negru deschisă, şi coada asemenea, inferat la pulpa, stângă denapoi cu literă necunoscută, iar la piciorul dreptă de dinapoi pişcată de lupă, şi pântănogă, şi altul sură, inferată la piciorul stângă denapoi pe pulpă cu literă necunoscută, se publică terminul de 3 luni spre deşteptarea păgubaşului, care să se presinte aicea cu dovedi legale spre a’şî căpătă îndestularea cu acele vite. Prefectura judeţ. FAIcii. No. 7133. Pe moşiea Cozmeştii, plasa Podoleni, s’aă pripăşit un harmasar, la păr murg închisă, fără alte semne, se publică terminală de 3 luni, pentru deşteptarea proprietarului lui şi înfâţoşarea la Prefectură, cu dovezile ce va poseda, spre a ’i se elibera. No. 6989. Pe moşiea Gura-bohotinului, plasa Podoleni, s’aă prăşit un cal la pâr şargă, cu pete albe pe spete, şi ţintat puţin în frunte, se publică terminul de 3 luni, pentru deşteptarea proprietarului lui şi înfâţoşarea la Prefectură cu dovezile ce ară poseda, spre a i se elibera. No. 7053. Pe moşia Sălagenii, plasa Podoleni, s’au pripăşit o vacă la păr porumbă floreană, coarnile grebleşâ, se publică terminul de 3 luni, pentru deşteptarea proprietarului lui, şi înfâţoşarea la Prefectură cu argumentele ce va avea, spre a -i se elibera. Prefectura judeţ. Nemţii. No. 4053. Se publică terminul de 40lile pentru vândarea a 4 merţe popuşoi împliniţi de la casa răposatului Iconom Gheorghie Vasiliu, pentru banii ce datorea ele D. Vasilie Bortariu, şi se vesteşte concurenţilor, ca in clipa împlinim terminului numerar de la data Eoael, să se presinte la sub-Prefectura Peatra, unde se va ţine licitaţiea. Prefectura judeţ. Roman. No. 5042. La individul Grigorie Andronachi din satul Călugăriţa acest judeţ, s’aă găsit un cal harmasar ca de 3 ani, la trup de mijloc, în păr murgă deschisă, furculiţă la urechiea stângă, pată albă pe spinare din rosătura de se, la coasta stângă ear pata alba, şi pântănogă la piciorul stâng de dinapoi, ce l’aă cumpărat de la un ban a Savei din Râdiă fără bilet, acesta l’ar fi cumpărat în târgul Roman de la un individ necunoscut cu biletul comunei Heleşteenii sub No. 134 anul curent, biletul fiind falsă, pe Ioana Savei s’a predat justiţiei, dar pentru cal se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, ca în lăuntrul lui, să se presinte cu dovedi la Prefetura, căci la din contra se va vinde. No. 5047. Pe teritoriul comunei Mogoşeştii s’au pripăşit 3 vite cai, şi anume: una eapă în pâr murgă, coama şi coada neagră, cu ste în frunte, una eapă în pâr neagră, coama şi coada neagră, păntânoagă de piciorele, stângul şi dreptul de dinapoi, ţintata în frunte, cu pete albe pe spete şi jerpuită la spetele de dinainte, şi un cal în păr alb, coma şi coada albă, în ferat la şoldurile de dinapoi şi dinainte stângulă, cu litere necunoscute, negru la bâtă şi la amândoi ochii, se publică legiuitul termin de 3 luni socotit cu data Foaei, spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul citatului termin să se presinte cu dovedi a’şi primi vitele, căci la din contra se vor vinde licitativă. No. 5098. Individul loan a Isachioaei din comuna Gherâeştii, acarnea signalimente sunt: vârsta 18 ani, statul de mijloc, pârul negru creţă, nasul gura potrivite, musteţile în fereaele, îmbrăcat cu sucman de postav negru cu găitan roşă, în noaptea de 13—14 iunie au dispărut din arestul Primăriei acei comuni, unde sta până la complectarea instrucţiunei pentru lucrurile următoare: 1 şal de lână roşă, 1 prostire de dante, 1 bucăţică adamască, 1 tulpan de olandă cu horbotă vechi, 1 perde de tulpan cu flori roşi şi albe, 2 şervete de târgă, 2 idem de bumbacă în 4 iţe, 1 barderă de lână cumva galben, 1 pereche colţuni însemnaţi cu lit. a şi t, 2 basmale de bumbac cu flori, 2 percele negre, 2 bucăţele astaltă de lipsă, 2 bucăţele pânză de fuior cu bumbac, idem, idem tulpan batistă, 6 bucăţi postav albastre desfăcute dintr’un strajă, 3 bucăţi vată veche, 3 ceşte de porţelan, din care una veche legată cu sirma, 1 portofel vechi de piele, 1 perie de strae, 2 pahare de cristal, din carei