Progresul, ianuarie-iunie 1868 (Anul 6, nr. 1-50)

1868-01-03 / nr. 1

PROGRESEU OAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa histigieî. piarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ.bonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii, Mercuri 3 Ianuarie 1868. ARUL VI. CURTEA DE APEL DIN IAŞÎ In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. V Iaşii 3 Ianuarie. ANUNCIU. Cu finirea anului 1867, se face uscut tuturor Dior abonaţi, că 31 Dechemvrie trecut, le-au esatu abonamentele D-nialor, fii rugaţi că, dacă voescu a nu fi întrermnpe darea acestui Diară, bine-voească a grăbi re noirea onărei D-lor sale, precum fi tote c arabilele Comitete Permanente a Primării Comunale, sunt eiserii rugate de a re noi abonamentrimeţind 1 galben pe 4 luni, sto 3 galbeni pe unii ană, Diase poate espeda în tot terito României. Administraţia. IEI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. IAŞIO Decemvrie 1867. Frigulu 5 grade, epizootiea esistâ n comp Râdenii din plasa Bahluiu, epidemie nu esistâ. Preţurile curente sunt: Grâu Varii calitatea Ieachila 259 lei, a 2-a 240, popusoî alit. 1-3 90, a 1l-a 85, sacarâ calitatea I-ea 148, a ll-a 140, jrzu calit-ea 80 a Il-a 74, ovâsu călit. I-ea 70, a Il-a 65, maaiu calit. I-ea 90, a D-a 80, boalu de mijlocit consumativu 333, vacaîlo, fânu carul 80, 70 şi 66 lei, carne de vaca oca 64, 60 şi K par., oca temnâ 56, 52 par., ocapane 48, 46 şi 44 parale, odlina 3 lei 20 par. până la 4 lei, rachiulu spirtu de 30 grade. Viperatura 14, se vinde la veluiţi vadra 28 lei pe acu, vinulfedra 8 lei. _______________ sauA TEOXMA DE MAŞINI instrumente agricole din Iaşi. No. 21 Direcţie: Şcoale tecnice de maşini şi instrunite agricole din Iaşi, are onoare a aduce la cuoştinţa unor publicii, câ in acest institutu sunt locuri vacante de elevi, eşiţi maiştri , acest ai se publica spre generala cunoştinţa, că la 15 Inuarie 1868 se va ţine concursulu pentru acţiune, fiindu concurenţi însoţiţi de urmatoarele: 1) Vor fi fi primiţi elevi Români şi cu etatea de la 16—i ani, constatată prin actul mitrical. 2) Având cunoştinţele de cele 4 clase primare, cel puţin constatate şi prin acte. 3) Cnirtificatii de vaccină. 4) I Am certificatii de buna morala de la locul unde şi au făcut studiul, şi cu acestea vor primiţi. PUBLICAţţ ADMINISTRATIVE. Freie ctur@ judeţ. Iaşi. No. 14,940. Conform ordinului D. Miniştri de Interne No. 23,10S, umând a se ţine licitaţie în Camera acestei Prelaturi în Afipa de L a curentei, pentru darea în antrepriza a cărne trebuitoare Penitenciarului loca pe anul curenţi 1868, se publică aceasta spre geierala cunoştinţă ca doritorii sa se presinte in ineLcionaw iji, r Camera acestei Prefecturi, însoţiţi de garanţil »•n r\_. . Prefectura judeţ, flotoşanî. No. 12,621. Pe moşie a Câtâmâreştii picându de pripas o vacă la păr galbănă, coarnele ţapoşe şi înferatâ la falca stângă cu litera C, şi o mănzatâ la pâr galbănâ, coarnele ţapoşe, precum sub- Prefectura de târgu prin raportul No. 4573 arată, se publică terminal de 3 luni pentruivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se înfăţoşeze aicea de a le priimi. No. 12.506. în comuna Copâlâu picânda de pripasepe bâtrâne, una în păr albă cam stricată de şe pe spinare şi una murgă deschisa, coada scurtă, surie, coama scurtă şi la spinare stricată de şe, precum sub Prefectura de Coşula prin raportul No. 4539 arată, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se înfâţoşeze aicea de a le priimi. Prefectura judeţ. Neamţu. No. 11,403. D. sub Prefecta plasei Bistriţa prin raportul No. 3986 încredinţare, că in comuna Mastacanu încă de la anul 1863 s’au pripăşit o giunca la păr porumbă, coarnele ţapoşe, fără alte semne, se publică terminulu de 3 luni spre deşteptarea proprietarului ei şi presentarea lui la Prefectură cu dovezile cuvenite. No. 11,411. D. sub Prefecta plasei Bistriţa prin raportul No. 3987 încredinţare, că în comuna Mastacanu s’au pripăşit un mânzatu în pâr pravan închis, cu coarnele butace, fără alte semne, se publică terminul de 3 luni spre deşteptarea proprietarului şi presentarea lui la Prefectură cu dovezile cuvenite. Comisie a cvartalului al 5-lea din Iaşi. No. 4917, în pretenţie, D. Marcu Vaisu de 0 sumă bani, împlinindu-se de la debitoarea Smalca Famlu lucrurile următoare, şi anume: 2 oglinzi, 1 masă, 4 scaune, 1 ceasornici de părete, 1 gardiropii, 1 policandru, 1 burat de cernut făină, un cotrugariu, 5 cai, şi altele, se publică văicărea lor, în Zi°a espirarei a 15 Z^e de la data Foaei, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar voi să cumpere acele obiecte, să se presinte chiara în Ziua terminului espirarei acelora 15 Z^e, in Camera D. Judecâtorii locali, unde are a se efectua licitaţia. ___________________ minul de 3 luni pentru deşteptarea proprietarului lui şi înfăţoşarea la mencionata comună cu dovezile ce va poseda, spre a ’i se elibera. No. 2357. în comuna urbei Huşii s’au pripăşit un gruncan în păr porumbit şi cudalbi, fără alte semne, se publică terminul de 3 luni pentru deşteptarea proprietarului lui şi înfăţoşarea la menţionata comună cu dovezile ce va poseda, spre a ’i se elibera. Comitetul Permanent al judeţuluî^Fălci. No. 2400. Pe moşiea Creţeştii plasa Crasna, s’au pripăşit un cal în păr murgu şi cam.stricati de şe pe spinare, se publică terminul de 3 luni pentru deşteptarea proprietarului lui şi înfăţoşarea la mencionata comună cu dovezile ce va poseda, spre a ’i se elibera. No. 2370. Pe moşiea Urdeştii plasa Mijlociu s’au pripăşit un cal la pâr roiba, coama şicalda surie, botul alb până intre ochi, şi pananogii de piciorul denapoi, şi unul dinainte, şi cu ochii albi, se publică terminul de 3 luni penru deşteptarea proprietarului şi înfâţoşarea , mencionata comună cu dovezile ce va poseda spre a i se elibera. No. 2368. în comuna urbei Huşi sau pripăşit un cal în păr murgu, la piciorul stăng de di- 3PU3IICAŢIÎ JUDECĂTOREŞTI. Tribunalul civil de Iaşi Secţie a 2-a. No. 4823. Estractura de mai jocu se publică în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. ECSTRACTII. Prin hotărârea dată de acest Tribuni a judeţului Iaşii Secţiunea a 2-a Comercială, la 2 Noemvrie 1867, declarăndu-se în stare de falit pe comersantul Iancu Şoil Ghelberga, domiciliată în urba Iaşii, despărţirea a 2-a, s’au ficsat încetarea plâţilor la Iulie 1867. Conformă art. 198 Codul Comercial, s’au numit Judecâtorii Comisariu acestui faliment pe D. Supleante Pandelea Zamfirescu, şi Sindicii provizoriu D. Mihail D. Cornea, de profesiune avocat, domiciliat în urba Iaşii, despărţirea a 3-ea, conformă art. 206, autorizindu-se a proceda de urgenţă la aplicarea sigilelor, pe averea falitului, conformă art. 203 Zisul Coda. Pentru alegerea Sindicului definitivu s’au ficsata Zioa de 15 Noemvrie 1867, pe când. Domnii creditori se voru presenta în Camera Tribunalului dinaintea D. Judecatorii Comisarii, spre a’și da părerea în acest cazu, conformă art. 201, s’au mijlocit Prefecture urbei, a aresta pe falita la domiciliul seu. Conforma art. 191, falitula pierde dreptulu de astâZi de a’şi mai administra ori ce avere a sa, ba încă şi chiar acea ce’i va câde în parte, urmându a fi representata prin Sindicatu. Conforma art. 190 se publică în estractu Zisa hotărâre, spre ştiinţa tuturora, ca toţi acei ce vor avea da cevaşi falitului să nu-i încredinţăre, ce să depue în Tribunal, căci urmându din contra vor fi supuşi la a 2-a plată conforma legilor. Cei în drept a face o posiţiune contra acei hotărâri, se vor conforma art. 319 şi 321 din Codul Comercial No. 5350. Acest Tribunal de Iaşi Secţiunea a 2-a Comercială, deşteaptă pe toţi creditorii falitului Iancu Spilfi Ghelberga, ca în termen de 20 zile de la data Feaei, să se presinte în persoană sau prin procurator legală, la palatul justiţiei din Iaşi, în sala de audienţă a Tribunalului, însoţiţi de creanşele şi dovezile ce vor fi avănd, unde D. Judecâtorii Comisarii şi D. Sindica, urme- de a proceda la examinarea şi adeverirea datoriilor numitului falita, conform art. 236 din Codul Comercial. Secţiea a 3-a. No. 16,206. Prin publicaţiunea No. 15,913 al acestei Secţiuni, înserată în Foaea No. 97 din 23 Dechemvrie 1867, pentru vanzarea caselor de Panaite Ciocoiu sau Arnăutu, cuprinzindu-se din