Progresul, ianuarie-iunie 1868 (Anul 6, nr. 1-50)

1868-01-03 / nr. 1

PROGRESUL loci de a se plice loan Botezatu, se rectifica dlar o asemenea spre complectarea citatei publicaţiunî. Secţiea a 4-a Corecţională. No. 6844. De cătră acest Tribunal cercetânduse procesul înfiinţat contra individului Toader a lui Ioan Burueană, Zoiţa Cinculeasa, loan sin Ştefan Hanţă şi Ioana a lui Tudurachi Hanţă, pentru furarea a o câtime popuşoî de pe moşiea Moîmeştiî, la 5 a trecutei luni Dechemvrie 1867 s’au hotărât, şi prin sentinţa pronunţată în aceiaşi aii, s’au condemnat pe numiţii la câte 10 lei amanda, conformii art. 309, punctul 2, şi art. 63 Codul Penal, şi fiind că numitul Toader Burneanu s’au judecat în neființa, pe temeiul art. 182 Procedura Penală, se publică că numitul are drept a’şe forma opoziție în termin de 5 ţlile, şi a face apel la Curtea competentă în termin de 10 ţlile, conform art. 183, 197 și 198 Procedura Codului Penal. No. 6867. De cătră acest Tribunal,cercetăndu-se procesul înfiinţat contra fetei Elena lui Petrea Nastasa pentru furt, la 11 Dechemvrie trecut anul 1867 s’au hotărât, şi prin sentinţa pronunţată în acelaşi tir, s’au condemnat pe numita la 3 zile închisoare, şi fiind că numita s’au judecat în nefiinţă, pe temeiul art. 182 Procedura Penală, se publică că numita are dreptu a’şî forma opoziţie în termin de 5 ţlile, conform art. 183, şi a face apel la Curtea competentă în termin de 10 ţlile, conform art. 197 şi 198 Procedura Penală, No. 7010. La 12 Ianuarie curenta, de cătră această Secţiune urmeazle a se cerceta procesul intentat lui Albert Cracova, inculpat pentru furtul comisiilor sale Anton Zagudicî şi Cari Dobrovolschi, şi fiind că din lucrări nu se cunoaşte unde inculpatul îşi are domiciliul sau reşedinţa stabilă, în virtutea art. 75, punctul 6, aliniatul 2, Procedura Civilă, se publică deşteptarea numitului, ca în arătatarii să se presinte în Camera acestui Tribunal spre a fi judecat, căci la neur- mare procesul se va trata în nefiinţă’!, pe temeiul art. 182 ProceduraPenală, No. 7017. La 13 Ianuarie curent, de cătră această Secţiune urmează a se cerceta procesul intentată contra individului Constantin Palaşca, că în timpii când se găsea în serviciu de vezeteu la D. Beceriu, au calcat cu trăsura pe D-naRucsanda soţie a D. Alecsandru Gavriliu, şi fiind că D. sub Prefect de Codru prin adresa No. 3517 arată, că inculpatul au dispărut de la I. Beceriu, şi fiind că domiciliul sau reşedinţa acelui inculpat nu se cunoaşte unde ar fi, în temeiul art. 75, punctul 6, aliniatul 2 Procedura Civilă, se publică spre deşteptarea inculpatului, ca în arătatarii să se presinte în Camera acestei Secţiuni spre a fi judecat, căci la neurmare se va trata procesul in nefiinţă"!, pe temeiul art. 182 Procedura Codului Penal. Tribunalul din!ext. Cuhul. No. 3,419. La 22 Ianuarie anul direct 1868, urmeală a se vinie prin licitaţie casei* D. User Gold ce are in acest oraş”, spre îndestuarea D. Mendel Gold cu suma de 210 galbeni, se obli că clipa citată mai sus cu deşteptare, ca Domnii concurenţi să se presinte în Camera Tribunalului pe la oarele 12 de dimineaţă, unde urmeazle a se ţine licitaţiea, întovărăşiţi şi de garanţiile cuvenite. Tribunalul judeţ, loroholit. No. 6172. In videre că domiciliul şi reşedinţa lui Constantin, a lui Gheorghie Iţicil Rotariu inculpat pentru că in unire cu Vasilie N. Bocan şi Gheorghie Manoliu, au furat 4 boi de la D. Costin Stroici, nu se cunoaște din lucrări, ca ast-felia să se poată cita înaintea acestui Tribunal, spre a asista la hotărârea unui atare procesor, care s’au se publică spre deșteptarea numitului că dacă în clipa citatului termin nu se va presenta în Camera Tribunalului, procesul se va hotărâ în lipsă’ pe temeiul art. 182 din Procedura Criminală. No. 6233. Din neînfăţoşarea concurenţilor în clipa de 22 Dechem. 1867, neefectuându-se arendarea moşiei Brăeştil a defunctului Ioan Gheleme, aflătoare în acest judeţ, plasa Coşula, pe timp de 5 ani începători de la 23 Aprilie anula curentu 1868, pe de o parte s'au amânaţii astă arendare pentru 5 Fevruarie 1868, iar pe de alta se publică ca concurenţii ce vor fi de a lua în arendă acesta imobilii pe timpulu arataţii, şi după condiţiunile care în clipa terminulul se vor ceti, să se prezinte la Tribunal în arătata ţii, oarele 11 de dimineaţă, cu garanţiile cuvenite, urmându a se face adjudecaţiunea asupra persoanei ce va da mai mare preţ. No. 1248. D-na Ana Botez din Folticeni, după creanşa din 24 August 1862, legalizată de acesta Tribunalu sub No. II, avănd a lua de la D-lor Theodor Mihai şi Zoea Ghiţescu, clironomil defunctei Catinca Chiţescu suma de 2400 galb. cu procentul lor şi cheltuelile de urmărire, şi în privire că debitorii n’au urmată a satisface pe creditoare nici după comandamentul prealabil ceiau făcutu, Tribunalul emanata de cerirea D-nel Botezu a încuviinţată punerea în văntrare silnică a imobilului afectată la plata acestei datorii, care este parte din moşiea Prilipca plasa Coşu la acest judeţu, megieşită pe din josu cu parte din Prilipca a D-nei Zoea Ghiţescu, pe din sus cu Horlâcenî, despre reserită cu Broscâuţi şi despre apus cu Hăpăi, se publică terminul de 3 luni de la data Foael, ca concurenţii ce vor fi de a cumpără acesta imobil în cea l iunii după împlinirea acelui termin la oarele 12 dimineaţă să se prezinte în pretoriul acestui Tribunal cu garanţiile cerute de lege, cănd se va face adjudecarea asupra acelui ce va da mai mare preţă, se deşteaptă pre toţî acel ce ar pretinde vreuna drept, din cele enumerate la art. 506, aliniatul 3 din Procedură, ca înaintea adjudecaţiunei să declare Tribunalului pretenţiunele lor, căci în urmă nu li se vor ţinea în samă. No. 1247. D. Panaite Frangopol din Mihalleni după creansa din 5 Iunie 1863, legalizată de acesta Tribunal sub No. 10, având a lua de la D- na Hanrieta Bogdan din Corlătenî, suma de 101 galb. 16 lei 18 par. capital osebita procentulu și cheltuelele de urmărire, și în privire că debitoarea n’au urmatu a satisface pe creditor, nici după comandamentul prealabilă ce ’iau facutu, Tribunalul emanata de cererea D-lui Frangopol, au încuviinţată punerea în vănţlare silnică a imobilului afectata la plata astei datorii care este moşiea Corlatenii din plasa Coşu la acestu judeţu, megieşită pe din giosu cu Vlădenil, pe din susu cu Miclăuşenil, despre răsărită cu Cordărenil şi despre apusti cu Dimăchenil, se publică terminulă de 3 luni de la data Foael, ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra acesta imobilă, în cea întâi ţii după împlinirea acelui termin, la orele 12 dimineaţă, să se prezinte în pretoriul acestui Tribunal cu garanţiile cerute de lege, când se va face adjudecarea asupra acelui ce va da mai mare preţă, ■e deşteaptă pe toţi acel ce ar pretinde vreuna dreta din acele enumerate la art. 506, aliniatul 3 din Procedură, ca înaintea adjudecaţiunel să declare tribunaluluî pretenţiunele lor, căci în urmă nu se vor ţine în samă. No. 124î. Alecu Ivanovici din urba Dorohoiu avind a lua suma de 130 galbeni capitala, cu a lor uzure regale, precum şi cheltuelele de urmărire de la evrtca Ciorna Lela Ofilea lui Herşcu, Hala Zlota fiica lui Iosăp şi evreul Fişelfi Lela numiţii n’au achitată datoria hkl mandamentului prelabilu ce li s’a n’aă uzată de art. 502 din Procetvilă, Tribunalul emanata de cerii au încuviinţată espropriarea imob unul din el în urba llerta, care , situată în strada principală, cor mere, construcţiea de vălătuci, acolo, în megieşie pe de o parte ci săp Herşcu Sigala, pe de alta ci brand, fundul în a 2-a stradă şi de desupt o pivniţă de lemn termin de 3 luni socotit de la di curenţii ce vor fi de a cumpără să se presinte în cea întâi ţii a celui termină, orele 12 anti-ineriduriul Tribunalului cu garanţiile cerute de la aterdisi şi cumpără, totodatâ se deşteaie toţi acel ce ar pretindă vreuna dreptu die enumerate la art. 506, aliniatul al 3-le dlea Procedură, ca în launtrul terminului să ere pretenţiunele lor, căci in urmă nu li se va în consideraţie. No. 1.221. Spre satisfacerea 1). Anton (Ighiade, cu suma de 361 galbeni capete, prâte, şi cheltueli de judecată, ce după sentinţaţii Apelative din Iaşi din 1866 Septemvrie 29 va lua de la I). Gheorghie Vasiliovschi, Tribunlai după îndeplinirea formalităţilor Procedure!, hotarât esproprierea mencionatului debitore, deasă ce are in urba Mihailem!, situată în ada principală, megieşită din jos cu casa D.iuel Şlesingher, şi pe din sus cu casele D. Idoldfraht, fiind construită de cărămidă pe teră de peatru, având şi o altă căsuţă tot în diosula împrejmuire!, se publică clar spre ştiinţiicatorilor de a cumpăra atare casă, ca în tun de 3 luni socotit de la data aoei, să se pvite în pretoriul Tribunalului, la oarele 11 din spre licitare, urmând a se face mezatul cu cu ţiile de supralicitare, asemenea se deşteaptă pe toţi cei cu dreptul aliniatului 3, art. 50 Procedura Civilă, ca în lăuntrul acestui termin, să rame Tribunalului dreptăţile ce ar avea asupracestui imobil, căci în urmă nu li se va ţine samă. Tribunalul judeţ. FAI d. No. 8,887. Inculpatul Dimitrie Idle, fără domiciliu stabilit, este citată înaintea ribunalului la 20 a curentei luni Ianuarie a î judeca în procesul corecţională urmâtoriu asuji sa, Anastasie Cavurasu şi loan Popa, pentru pargerea liniil lÿlepü cu grâu a D. Dimitrie Staatiu, la neurmare procesul se va judeca în lia. No. 8.675. Conform declaraţiuii D-neî Paraschiva soţia şi tutora casei defuntuluî Stoean Gheorghiu, emancipânduse pe D. Petru Gheorghiescu fiiul defunctului, cu restrictiea art. 425 427 şi următorii din Codul Civil, spublică aceasta spre obşteasca ştiinţă. No. 8,688. Vânzarea a 2 locâţî vie roditoare, și livadă cu pomi din pdgoria ^cestul târgu ocolul Ochiului , a D. Ioai Profiri Focşineanu, ce au fost regulat a se ecsroprb la 7 Dechemvrie anul 1867, în cea 1 -if\K d^pâ espirarea terminului de 3 luni înserat pri Progresul No. 67 din 6 Septemvrie, spre satisf?City,ea ^'I1C, sima Cara-Gheorghie cu 1810.cJi, neefectuându-se atuncea din cauze legale, aiaia tribunalul după [ suplica D-nei creditoare Și conform art. 539 din Procedură, aă redesch^11 ăc/tațiea cu termin de 4 septămâni de la *ta foele V dar se Publică mencionatul term/sPrti deşteptarea concurenţilor, ce vor fi autori a cumpăra ţjisa vie, care să se presinte P cea întâi ţii după espirarea ter- j minului de * septâmânl, în camera Tribunalului Fălciu, cu garanțiele cerute de legi, când are a se ;■ ’ .■ -nrl i vorabilu