Progresul, ianuarie-iunie 1868 (Anul 6, nr. 1-50)

1868-05-08 / nr. 36

No. 36. ANUL VI PROURRSlI. FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEÎ DE APEL DIN IAŞÎ IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Hiristigiel. Ziarul se publică de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iaşii . Mercuri 8 Mai 1868. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. Iaşi! 8 Mai. CAROL I, Din graţiea lui Dumnezeu şi prin voinţa naţională, Domnu al Românilor. La toţi de faţă şi viitoru senătate. Va vinda demisiunea ce ne-au înfăţoşat D. Ştefan Golescu, din postură de Preşedinte al Consiliului Miniştrilor, şi Ministru de Ixterne. Am decretată şi decretămă ce urmează: Art. 1. Demisiunea D-luî Ştefan Golescu este priimită. Art. 2. D. Generală N. Golescu, vice-Preşedinte al Adunărea Deputaţilor, este numită Preşedinte al Consiliului de Miniştri şi Ministru de Externe. Art. 3. Ministrul nostru Preşedinte este însărcinată cu aducerea la îndeplinire a acestui decret. Dată în Bucureşti, la 1 Mai 1868. CAROL, Ministru Secretară de Stată la Departamentul de Externe şi Preşedinte al Consiliului, (Românul). St. Golescu. ŞTIRI AGRICOLE ŞI ECONOMICE. LAŞII 4 Mai 1868. Căldura 18 grade, au ploat în 4 oile, epizootie esistă actualminte în comunele Hermeteu, plasa Tulcea, Costulenii şi Bostea, plasa Braniştea, comunele Rusenii din plasa Braniştea, Cucuteniî de la plasa Stavnicu, şi Bădenii din plasa Bahluî, sunt sub carantină, unde de la 1 a espiratei luni Aprilie boala au încetată desevărşitd, epidemiea Febris Typhoidea esistă între locuitorii din comuna Cotnari, plasa Bahluiu. Preţurile curente sunt: Grâu ceacâru chila 82 lei, 20 bani, sacară 45, popuşol 21 lei, malaiu 20 lei, orzu 23 lei 50 bani, ovăsoi chila 23 lei 50 bani, fană carulu 22 lei 22 bani, 29 lei 63 bani, şi 37 lei 3 bani, boalu de mijlocu consumativu 141, vaca 94 lei, carne de vaca oca 60, 61 şi 67 bani, oca lemnâ 44, oca pane 37 şi 38 bani, oca lănâleă 13 bani, până la 1 leu 30 bani, rachiula spirtă de 30 grade, temperatura 14, se vinde la velniul vadra 9 lei 7 bani pe loc, vinul se vinde vadra cu 2 lei 96 bani, publicaţii administrative. Prefectura judeţ. Iaşii. No. 4154. Pentru 18 a curentei fiind regulată a se ţine licitaţie pentru antrepriza facere unul zidă de sprijinire la râpa cotunului 19 pe şosaua Blagomovila, tot după modul de licitare publicată prin Foaea No. 23, şi după condiţiile din Monitorul No. 89, se publică aceasta spre generala cunoştinţă. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 3344, în comuna Necşanil, comuna Costeştii, plasa târgului din acest judeţ, picândă de pripasă oeapa în păr murgă închisă, pată albă de şe şi stricată la picioarele de dinapoi de osişoare, precum acea sub-Prefectura prin raportul No. 1252 încredinţat, se publică terminul de 3 luni spre ştiinţa păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se presinte la acea sub Prefectură de a o priimi, căci după espirare se va vinde licitativă. Prefectura judeţ. Cahul. No. 2337. D. sub Prefect de târgă prin raportul No. 1022 încredinţare, că în comuna Ţiganca s’au pripăşit unu gonitoru la păr porumbă cam galbănă, coarnele îmbelciugate Cam înainte, dângăluit la şoldu denapol cu litera Q, la urechea dreaptă rătezăturâ şi pişcătură denapol, un juncan la păr plavan, coarnele lapoşe şi cu furculiţă la urechea dreaptă, un mânzat cu urechile ratezate şi dângăluit la şoldul stâng decut litera Q, şi un gonitoru la pâră porumbă, cu coarnele ţapoşe, se publică ivirea păgubaşului, care cu dovedi palpabile să se presinte lalisa sub- Prefectura în terminul legal de 3 luni, spre a ’i se da în priimire. No. 2340. D. sub-Prefect plasei Costangaliea prin raportul No. 1588 încredinţare, că în comuna Zirneştii s’aă pripăşit oeapâ la păr murgă, se publică ivirea păgubaşului acestei epe, care cu doveeli legale să se presinte la clisa sub-Prefectura în terminul legiuit de 3 luni, spre a ’i se da în priimire. Prefectura judeţ. Dorohoiîi. No. 2473. Din referatul Domnului sub Prefretă plasei Prutului de josă No. 596, luându-se încredinţare, că la punctul Rădăuţii s’aă gâsit de cătrâ grănicerii pichetului No. 209, un boă la pâră plavanu, coarnele ţapoşe, inferat la cornul stâng cu semnul ), se publică spre deşteptarea păgubaşului, care în terminul legiuit de 3 luni să se presinte aicea cu legale dovedli, căci la din contra se va vinde vita licitativă în folosul Statului. Prefectura judeţ. Fâlciu. No. 4129. Evreul Avram Tţic Cuşmariu din Fălciă, au cerut învoire a deschide crâşmă pe teritoriul comunei Bostea, în rateşul închirietă de la D-na Elena Pelu, pentru a ’i se pute dar acorda conformă instrucţiunelor ad-hoc autorisaţiunea, este necesitate a se cunoaşte dacă numitul nu este căzut în vr’o pricină criminală etc., (cum orice art. 4 din instrucţie), se face apelă la autorităţile respective, ca în casă de a esista să arăte Prefecture!. No. 3936. Individul Sava Tătăruşă din Bereseni, a cerut învoire a deschide crâşmă în dugheana sa propie, pentru a l i se pute dar acorda conform instrucţiunelor ad-hoc autorisaţiunea, este necesitate a se cunoaşte dacă numitul nu este căzut în vr’o pricină criminală etc., (cum orice art. 4 din instrucţie), se face apel la autorităţile respective, ca în cază de a esista să arăte Prefecturei. No. 3756. D. Haralamb Ionescu din Huşi, au cerut autorisaţiune ca să deschidă crâşmă în Stălineştî, în dugheana închirietă de la arendaşel moşiei, pentru a ’i se pute dar acorda conformă instrucţiuneloră ad-hoc ceruta autorisaţiune, este necesitate a se cunoaşte mai întâi dacă numitul nu’au fost căzut în vr’o tricină criminală, (cum orice art. 4 din instrucţie), se face apel la autorităţile respective, ca în căză de a esista să arăte Prefecturei. Prefectura judeţ. Roman. No. 2793. Pe teritoriul comunei Sagna s’au pripăşit o capă în păr murgă, coama şi coada neagră, câteva pete albe pe spinare şi cam stricată de şe, se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, ca în lăuntrulă lui să se presinte cu dovezii spre a’şî lua vita, căci la din contra se va vinde. Primăriea de Botoşani. No. 1902. Considerând că D. Gheorghie Negrescu, asupra căruea s’a adjudecat antrepriza tacsel puse asupra harabagiilor, nu aă urmat nici până în presenta întregi garanţîea cerută de condiţiunele acestei antreprize, considerând stipulaţiunele art. 1 din citatele condiţiunî, şi având în privire decisiunea onorab. Consiliu din 30 Aprilie espirat, Primăriea publică revinderea acestei antreprize pe compta D. Negrescu, după condiţiunele publicate în Foaea No. 16, ca doritorii de a lua această antrepriză, să se presinte în Camera Primăriei la cea întăi ori după espirarea a 40 olile de la data Foaei, cu garanţii solvabile, spre a se adjudeca mezatul, cu respectarea celor 8 crite pentru supra-licitaţie. Prefectura judeţ. Vaslui. No. 2761, în comuna Muntenii de glosă, plasa Crasna, pripăşindu-se o mânzată la pâră balae şi coarnele ţapoşe, se publică terminală de 3 luni, în lăuntrul căruia să se presinte păgubaşul la Camera acelei sub-Prefecturî, cu cuvenitele dovezli de a el proprietate, căci la din contra se va desface prin vânzare licitativă. No. 2767. Se publică terminul de 400 fileonsiderat de la data Foael, ca amatorii ce vor fi de a cumpăra o căruţă de un cal, o păreche hamuri de un cal, o gură de ham, o căpitală, un cercă de lemnă şi o cheie de feră, să se presinte la Camera acestui postă, urmândă a se vinde cu formă de mezată, cunoscându-se că aceste lucruri sunt acele publicate în Foaea No. 88 din 1867. PUBUCAŢII JUDECĂTOREŞTI Tritonia Jud civil de Iaşi secţie a 2-a. No. 2496. Creditorii faliţilor Iţicsin Iser şi Halm Herst Olivenbaum, a cărora domiciliu este în Romăniea, sunt poftiţi ca în termen de 20 zrile de la data Foael, să meargă în persoană sau prin împuternicită, la locuinţa D. Iosif Fain Sindicul acestui faliment, situată în urba Iaşii, strada veche, casa ogrado-vămei, care este autorizată de Tribunală a proceda la cercetarea şi adeverirea datoriilor faliţilor. Secţiea a 3-a. No. 13. Domnul Ioan Neculcea Mutu conform art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, prin comandamentele prealabile, somândă pe D. Sandu Bonciu şi consoarta sa Maria Bonciu născută Cogâlniceanu, ca să-i plătească suma de 1000 gall, după doue obligaţii, una cu data din 8 Noemvrie 1865, şi alta cu data din 23 Noemvrie 1865, legalizate de Tribunalul Secţiunea 1-i, cu hipotecă în casele ce D-na Mariea Bonciu are în oraşul Iaşii, numai puţin a plăti şi procentul arătatelor obligaţii şi alte daune interese, precum şi cheltuelile de urmărire, căci la cază contrariă va urmări vînelarea imobilului hipotecat, terminul comandamentului respirândă şi debitorii neurmând cu plata, Tribunalul după cerirea D. creditorii a încuviinţată silnica despropiere a imobilului hipotecat, care este o casă în oraşul Iaşi, despărţirea a 3-a, strada Carol, înscrisă la No. 350, publicată spre acest sfârşit şi prin Foile Progresului No. 46 din 24 Iunie 1867, şi No. 86 din 15 Noemvrie totalisul an, şi dar se publică vînelarea ei în termin de 3 luni, cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, şi cu condiţii că pe noul cumpărători are al prim ori ce dări câtră stat saă comună, ce nu vor fi plătite pe trecut, precum şi tacsa mezatului, doritorii ce vor fi de a cumpără aseminea imobil, să se presinte cu garanţiile cerute de legi în Camera acestei Secţiuni, la 26 a lunei August, clipa Luni, anul 1868, oara după ameaele-ori, când are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţă, totodată conform art. 506 din Procedura Civilă, se spunea ele pe toţi acei ce ar ave vreunu drept asupra acestui imobil urmărit, precum : date, servituţî, chirii, hipotecî, privilegii şi altele, să se presinte cu reclamaţiunele lor la acest Tribunal, în terminul publicaţiunel până în clipa de adjudecare, căci la din contra sub pedeapsă de nulitate nu li se vor ţine nici într’o sumă. No. 15. D-na Maria Cardaşi conform art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, somândă pe D-nul Peter Stelmachievici ca să’î plătească suma de 300 galb. şi a lor procent, precum şi alte cheltueli, daune şi interese după obligaţia din 13 Martie 1867, legalizată de Tribunalul Secţiunea a 3-a, cu hipotecă în fondul caselor ce numitul are în oraşul Iaşii, terminul comandamentului respirând şi debitorul re urmând cu platft.