Progresul, ianuarie-iunie 1868 (Anul 6, nr. 1-50)

1868-01-24 / nr. 7

în ziipa terminului, când are a se fini o asemenea operaţiune. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 393. De către D. Judecătorii ocolului al 3-lea, însemnându-se termin la 6 a viitoarei luni Fevruarie, pentru vânzarea licitativa a unui cotiugariă,*ce este împlinit de la evreul Iosăphin Lelba, spre îndestularea lui Cune Şiraga cu o sumă bani, şi dar conformii mijlocirei numitului Judecătorii No. 49, se publică spre obşteasca ştiinţă, cu aceasta, că licitaţiea are a se ţine în Camera D. Judecătorii, şi doritorii ce ar fi, în arătata ei să se presinte la acel localit. Sub-Prefectura planei Copou, judeţul Iaşii. No. 192. Din împrejurări neputându-se efectua vânzarea epei publicată în Foaea No. 71 din anul 1867, împlinită de la D. Gh. Andriescu, spre îndestularea I. Dimitrie Gheorghiu cu o sumă bani, se publică din nou vânzarea ei in termin de 15 Z'l® de la data Foaei, în Camera sub Prefecturei, unde se va ţine licitaţiea. Sub Prefectura plasei Codrului. No. 107. împlinindu-se de la soţie a lui Dumitru Arhip din comuna Buciumi, o vacă cu viţel, pentru amenda de 120 lei la care au fost condemnată de Tribunalul Corecţional, se publică vânjarea emisei vaci cu viţel în termin de 15 clile socotit de la data Foaei. Sub-Prefectura plasei Stemnicul, judeţul Vaslui. No. 4769. De la unica din veţuitorii din comuna Chetreştii, pentru banii ce datoresc: D. Gheorghie Nouru, împlinindu-se 32 oi, 4 chile 8 glur, dimerlil popuşol, 3 epe, o tretină, 3 boi, 8 gluncani, vaci, gonitoare şi mânzaţi, 2 masculi, o gluncă, un cară, 3 poloboace şi o cadă, se publică vânzarea lor în termin de 40 Zile de la data Foaei, la Camera acestei sub-Prefecturi. No. 4830. Din împrejurări neputându-se desface prin vânzare un cal, la terminul publicat în Foaea No 62 din anul 1867, a D. Ştefan Mihalcea, împlinit în pretenţie. D. Cumpănescu, se publică din nou vânjarea lui în termin de 40 Zile, la Camera acestei sub-Prefecturi. Comisiunea Ostaşasca a judeţ. Fâlciu. No. 107. Domnul Fransita Baroti îngrijitorul moşiei Colţu Cornii din acest judeţ, care a intentat procesă corecţională contra grăniceriului Gheorghie Nedelcu„de la punctul Cărpinenii, pentru furarea a 2 boi pretinşi de D-sa, fiind dusă în ţară streină, şi neavăndă procuratură cunoscută, conformă aliniatului 7 de sub art. 75 din Procedura Civilă, se publică că numitul este citată a se presenta înaintea Comisiunii Ostăşești, convocată în Camera Tribunalului Dorohoi la 16 Fevruarie, oara 10 dimineață, cu dovezile ce va fi avândă în această cauză, la neurmare procesul se va judeca în lipsă, pe baza art. 182 din Procedura Penală, l Primăriea de Huni. No. 88. Primărie a comunei Huşii, prin aceasta arată cuvenita mulţămire Domnului Anton Iluluboschi, pentru deplinirea funcţiunei de hultuitură copiiloră din comună, în cursul anului trecut 1867, fără salariu. No. 89. La cea întăi Ze după împlinirea a 15 Zile socotite de la data Foaei, regulându-se a se ţine mezat pentru cumpărarea a 20 fălci oarbă cosită şi carată în stanţia comănZei de pompieri din această comuni, cu condiţiunele ce se vor ceti în clipa de mezat, Primăriea publică spre ştiinţa tuturora, cu aceasta, ca doritorii de a vinde şi a teslimarisi asemenea oarbă, să se înfăţoşezi în Camera Primăriei în citata Zi. No. 90. La cea întâi Zi după împlinirea a 15 ZU® socotite de la data Foaei, regulându-se a se ţine mezat pentru cumpărarea a 40 stănjini lemne, trebuitoare acestei Primării pentru anul curent, se publică spre ştiinţă, ca persoanele ce vor fi posedândă asemenea câtime de lemne, să se înfaţescă în Camera Primăriei în arătata Zi când urmează a se da finit mezatului, în favoarea aceluia ce ar lasa mai josă. PROGRESUL PUBLICAŢIÎ JUDECATOREŞTI. Tribunalui civil de Insi Necţien la. No. 23. D. Dimitrie Knen, în virtutea art. 220 din Codul Civil, este citată a se presenta în Camera acestei Secţiuni la 5 a lunei Fevruarie, Ziua Luni, anul 1868, când are a se cerceta procesul de diversa intentată de soţiea sa Anica Enea, si fiind că numitul nu se găseşte, apoi Tribunalul in temeiul art. 75, punctul 6 din Procedura Civilă, publică aceasta spre deşteptarea numitului, cunoscândă că la neurmare cauza se va regula conformă art. 93 din Procedura Civilă. Secției a 2-a. No. 118. D-na Bete Pizani aflătoare peste hotar, în temeiul art. 75, aliniatul al 4-le din Procedura Civilă, este vestită a se presenta în Camera Corpului Portăreilor din Iaşi, spre a-şî primi copia de sentinţă a Tribunalului Iaşi Secţia a 2-a, pronunţată în cauza intentată de D. Teodor Gheorghiu, contra succesorilor reposatului Doctor Stanislav lasinschi. No. 266. Abstractul dresat la Grefa acestui Tribunal, în cazul deschidere! falimentului asupra comercianţilor M. Margules et Bercovici, se publică aice mai josă în toată a Iul cuprindere spre generala cunoştinţă, ECSTRACTO. Prin sentinţa acestui Tribunal a judeţului Iaşi, Secţia a 2-a, deschiându-se concursă de faliment asupra comersanţilor M. Margules A. Bercovici, domiciliaţi in oraşul Iaşi, strada mare, după cerirea D-lor S. Zacsimberg şi S. Ralşer, s’au înaintat următoarele lucrări. Conform art. 198 Codul de comerță, sau numit judecătorie comisariu la acest faliment, pe D-nul Supleante Pandelachi Zamfirescu. Conform art. 206 acel Codă, s'au numit sindici provizoriu pe D-nul Grigorie Tufascu, Mihail Cornea și Alecsandru Teodoreanu. Conform art. 201 din Codul comercial, s’aă mijlocită la Poliţie arestarea faliţilor. Conform art. 203 acel Codă, s’aă autorizat pe D-nul judecător comisariă a aplica sigile pe toată averea faliţilor, în presenţa unui delegat a Poliţiei. Pentru numirea sindicatului definitivă s’aă ficsat termin la 27 a curentei, pe când s'aă citat pe creditori înaintea D-lui judecătorii comisarii, spre a’şî da părerile în privinţa aceasta. S’aă ficsată epoca încetărei plăţilor provizorii la 20 Decemvrie 1867, data scadinţiloră poliţilor protestate şi înfăţoşate de creditorii de mai sus. Faliţii perdă de astăzi dreptul de a-şi mai administra avutul lor, atât cel present cât şi cel ce le-ar mai veni în profitul lor, urmând pentru orice prigonire a fi representaţi prin sindicat. Pentru care conform art. 190 Codul de comerţă, se publică eontractură presentă prin Foae spre ştiinţă, ca toţi acei ce ar avea da ceva faliţilor, să nu le încredinţeze nimică, ci să depună la acest Tribunal, căci urmând din contra vor fi respungetori conform legilor. Sentinţa Tribunalului în cazul presentă dată la 11 a curentei, va fi provizorie esecutorie conformă art. 188 Codul comercial, cel In drept a face opoziţie contra emisei sentinţă, se vor conforma art. 319, 321 Codul de comerţă. Ecstractul present este conformă cu ecstractul dresat la grefă, astăzi în 11 Ianuarie anul 1868. Tribunalul județ. ('almni. No. 61. Evreulă Iancu Avramovici a căruia domiciliu nu se cunoaște, se citează prin aceasta conform art. 75 aliniatul 1 de sub No. 6 din Procedura Civilă, ca în Ziua de 24 a lunci Fevruarie anul curent, oarele 11 anti-meridiane, să se presinte înaintea acestui Tribunal spre a asista la cercertarea procesului format contra sa, pentru tăinuirea unor juvaeruri furate de Ioan Gramă din depoul Primăriei Leova, la cază contrar procesul se va hotărâ in absența sa pe temeiul art. 182 din Procedura Penală. Tribunalul județ. Dorohoii. No. 1297. Din împrejurări legale la terminul de 20 Dechemvrie contenit, neputându-se efectua violarea silnică a imobilului Godineştil din acest judeţ, proprietate a D-lor Grigorie Mihaiu şi Anica Tufascu, spre satisfacerea D-lui Mihail Cerchez procuratorele D-nei Tarsiţa Ursachi din Iaşi cu o sumă bani, se publică din nou termin pentru violarea acelui imobil în Ziua de 5 Fevruarie viitoriă, ca concurenţii ce vor fi în niou aratată carele 12 din Zb să se presinte în pretorul acestui Tribunal cu garanţiile cerute de lege, când se va face adjudecarea asupra acelui ce va da mai mare preţu, iar condiţiunele vînZerel, suntă acele publicate prin Foaea No. 71 din 20 Septemvrie 1867. Tribunalul judeţ. Fălcul. No. 262. Sentinţa acestui Tribunal No. 2838, pronunţată în lipsa condamnatului prin ea Onofreiu Vezeteul, pentru maltratarea D-lui Aristide Fiorinte, se publică spre generala ştiinţă. SENTINŢA. Luându-se In cercetare acţiunea corecţională intentată contra D-lor sale Aristide Fiorinte In etate de 24 ani, român ortodocşit, de profesiune agricultor, născut în oraşul Huşii, şi domiciliat în Comuna Boziea, Mihail Calognom în etate 45 ani, român ortodocs, de profesiune agricultor, născut în oraşul Chişinău din Roşia şi domiciliat în Comuna Boziea, şi Onofreiu Vezeteu în etate majoră, de profesiune vezeteu, română ortodocşa, născut in oraşul Chişinău, şi fugit unde nu se ştie pentru maltratare şi injurie. In ne fiinţa părţilor figurante în chestie care în urma citaţiunelor ce li s’au făcut, n’aă urmată a se presenta. Ascultănd de instrucţiune precum şi conclusiunele D. Procuror. Având în videre că prin instrucţiunea făcută se constată că în faptă, D. Aristide Fiorinte au dat câteva palme D.lui Gustea, că I. Calognomu I’au înjurat cu ecspresii ocărâtoare, şi Onofreiă Vezeteu au maltratat pe D. Aristide Fiorinte. Considerândă că fapta imputată numiţilor este supusă penalităţei prescrisă de art. 238 şi 385, aliniatul al 7-le din Codul Penal, cetit de D. Președinte în tecstă. Art. 238. Acela care cu voință va lovi, saă răni pe o persoană, saă ’i va cauza orice altă lesiune corporală, se va pedepsi cu închisoare de la 6 zile pană la 6 luni. Art. 385. Se va pedepsi cu amandă de la 5 pănă la 10 lei. Aliniatul 7. Cei ce fără a fi fost provocaţi vor fi rostit în contra cuiva injurii, sau alte cuvinte ocărâtoare, afară de acelea prevezute la art. 299 şi 302. Pe asemine considerente, şi în unire cu conclusiunele Ministerului Publică. In virtutea legei hotărăşte. Condamnă pe D. Aristide Fiorinte şi Onofreiu Vezeteu la închisoare corecţională de 6zile în arestul din acest oraşu, iar pe D. Calognoiiu la amandă de 10 lei în profitul fiscului, însă la căzu de nesolvabilitate, amenda să se înlocuească cu închisoare conformă, art. 28 din Codul Penal. Condamnaţilor în, lipsă li se va trimete copie de pe sentinţa de faţă, spre a uza de dreptul de opoziţie în cază când va fi nemulţămit, conform art. 183 din Procedura Penală, cară spre ştiinţa condamnatului Onofreiu Vezeteu care este dosit, neavând domiciul stabil şi nici reşedinţa cunoscută, se va mijloci Redacţiei Aiiarului Progresul din Iaşi a o publica această sentinţă. Aceasta hindu sentinţa Tribunalului este supusă apelului dictat de art. 195 pană la 200 din Procedura Penală. No. 576.- Vînzarea unei case cu locul ei din acesta oraşu Huşii, proprietate a D. Gheorghie sin Vasilie Ciubotariu, spre îndestularea D. Ioan Ciubotariu Dobria cu 0 sumă bani, din cauze legale zădărnicindu-se, se publică unii altă termin de 4 septămăni socotită de la data Foael, şi conform art. 73 din Procedura Civilă, spre deşteptarea tuturor concurenţilor ce vor fi, a cumpără eospusa casă cu locul ei, ce se vinde dupre publicaţiile de mai înainte înserat prin Foaea No. 88 din anul 1867, carii concurenţi să se presinte în Camera acestui Tribunal oraşul Huşii, în întreali după împlinirea terminului, preparaţi de garanţiile cerute de art. 542, urmândă ca în a 8-a z,bi, să se facă supralicitarea prevăzută de art. 547 din Procedura Civilă. No. 464. Pentru îndestularea D-luî Teodor Adrian domiciliat în Huşi, cu suma de 60 gald. procent și cheltuelile de judecată, ce are a lua de la D. Ivandă Velea domiciliat in Huşi, în virtutea titlului, şi anume : declaraţia dată Tribunalului la 22 August 1867, precurmătoare procesului ce au avut pentru alişil bani, după ce au îndeplinit formalităţile art. 496, 497 şi 500 din Procedura Civilă, şi Hindu că debitorul nu s’aă conformată art. 502 dinlisa Procedură, s’au încuviinţat silnica ecspropiere a imobilului urmărit, care este o vie din podgoria Huşii ocolul Ochiului, megieşită despre răsărită cu viea I. Nicolai Petrov, despre asfiinţit cu viea preotului loan din Vâtcani şi Cavril Ciocoiu, şi despre mea jetfi drumul ce merge la pădurea Huşului, fiind în doue bucăţi viea, una de 11 rânduri tufe şi ce a doua de 60 tufe, avându pomi roditori şi o cramă cu păreţii de vălătuci acoperită cu stulă, podeala de teiu aşezată la mijlocii pe o grindă de stejară, uşa de lemn de teiă, plălindu-se pentrulisa vie dijma anuală proprietăţii, se publică violarea acestei vii în termen de 3 luni socotit de la data Foael, şi se anansă totodată că persoanele ce vor dori a cumpără aratata vie, să se presinte cu garanţia cerută de legi în Camera acestui Tribunal, se spuneaţte pe toţi acei ce ar pretinde vreuna dreptă de proprietate, uzufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă saă ori ce alt drept asupra urmărirel aceştiea, ca înaintea adjudecaţiei, să se arăte la Tribunal spre a’şî arata pretenţiunele lor, căci la din contra nu Ii se vor ţine în samă, eară ţlipa de adjudecație conform art. 536 din ifisa Procedură, se fiesază în cea 10 in zili după conspirarea terminului de 3 luni.