Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-12-04 / nr. 100

depună Primăriei granţil lego spre concurare, ear condiţiile foael le pot vidè ori când vor voi în cancelariea acestei Primpvii până în clipa adjudecaţiei; totodatâ se face cunoscută câ licitaţie a antreprizei mondonite se va cunoaşte definitivă după espirarea terminului de 3 ţrile socotit de 1a efectuarea ndjudecaţiei în Camera Primăriei, în care termină concurenţii au dreptul de recursă la Comitetul Perment al judeţului Iaşii. F R U G R 1£ S U L PUEUCAŢIÎ JUX EOA C0ÎU3STÎ. Tribunaln) civi! de lft$î «ecţien fi«. No. 6878. în urmarea cerirei Domnului M. Cervinovu, făcută prin suplica înregistrată la No. 6432, se publică aicea mai josu testamentulu lasat de defuncta Catinea Nedowsca, în toată anul cuprindere spre generala cunoştinţă. Testamente. Prin care subsemnata Ecaterina Nedowsca, viind în vârstă cătră bătrâneţe şi ne avend nici un eredit legiuită, am găsit de cuviinţă ami regula cum să se urmele cu averea me după moarte, şi care se complne din pojijiea casei şi osebită una sinetă de 500 galb., a D. CostachiRolla, din 23 Aprilie 1861, a căruea dobândă este plătită pănă la 26 Octomvrie 1868; un sinet de 400 galbeni, a I. Petru Mavrogeni, din 4 Iunie 1868; un sinet de 207 galbeni, a D. Locotenent-Colonel Alecu Asach, din 29 Octomvrie 1868; un înscriau de 300 galbeni, a D. C. Boneanu, din 22 Iunie 1865; și 500 galbeni în actu; între aceste de mai stiau cuprindindu-se totu avutul meu, am găsită de cuviinţă a face disposiţia următoare, fiind în întregimea minţei mele, şi anume: 1. ) Toată pojiea casei, stroe şi altele, precum şi 400 galbeni, din acel ce să găsescă f ţă, iasă la 2 fiice a amicului meu D. Iancu Drăghici, anume Mariea şi Efoaria, care să fie pentru înzestrarea loiu. 2. ) 100 galbeni ce rămână din 500 ce am în casă, voiu fi pentru cheltueala îngroparei mele, și osebită din sinetul de 400 galbeni a D. P. Mavrogeni, 200 galbeni pentru grijâle pănă la 7 ani. 3. ) 100 galbeni tot din sinetul D. Mavrogeni, las la biserica Buna-Vestire din oraşul Iaşii, pentru pomenirea me. 4. ) Sinetul de 20la galbeni, a D. A. Asachi, îl lasă D. Coctoru G. Iuliano, pentru plata cuturisirei mele la boală, şi 5. ) Beatura de 100 gabeni din sinetul D. Mavrogeni, precum şi sinetul de 500 galbeni a D. Rolla, precum şi înscrisul D. Boneanu de 300 galbeni, le lasa la casa ospitalului Sântului Spiridon, ajutoriu pentru întreţinerea bolnavilor. în sfârşiţii esecutoru testamentului şi purtatorui de grijă a îngroparei şi a grijelor mele pănă la 7 ani lasă pe amicul meu D. Mihail Cervinovu, pe care î rogu să îndeplinească îo tocmai toate disposiţiile mele de mai susu, aşa precum acest testament l’am făcută precum mai busu am ţlisu, în întregimea minţei mele şi a liberei voinţî, şi fiind că eu nu ştiu a subscrie, am rugat pe duhovnicul meu Sânţie*sa Iconomul Iordachi Badaşcă, de mau sub-scrisu. Iaşii, în 21 Noemvrie 1868. Ecaterina Nedowsca. Efi dohovnicul, după rugămintea Doamnei Ecaterina Nedowsca, am sub-8 ns'o, şi adverescu de marturi. Gheorghe Baduşcă Ioonora. Subscrisul fiind fiţă la dictarea voinţei Doamnei Ecaterina Nedowsca, adiverescu. Amtazi, din euro rezultă că D sh mergându la domiciliul Doamnă Ecaterîna Nedowsoa, în présenta şi auzul căriea, tiicu D. Doctorii Tuliano, și a D. imnen Drilghici, dăndu cetire anecsatului teatamentu din cuvântă în cuvânta, Doamna testatoare au declarata că testamentul este al seu făcut şi sub scris prin darea condeiului, de duhovnicul seu Iconoraulu lordachi Badaşca, din libera sa vroinţă, declarându totodată că nu ştie carte. Considerând rostirea art. 801 şi 802 din C. C. Tribunalul încuviinţară legalizarea anecsatului testamentă numai în această privire, transcriindu se în registrul respectivii. (Subsemnaţi) D. Honţescu, Em. Christodulo. Acest actu s’au transcrisa în registrul de transcripţiune de la Tribunalul judeţului Iaşi. Secţiunea a3 ea, pe anul 1868, luna Noemvrie 28, şi'051 Joî, No. 20, pagina 41 şi 45, şi s’au eliberaţii în originii D. Mihail Cervinovu, spre a se servi de elfi. Pentru toată credinţa, am subsemnat eu Grefierul Tribunalului, astuţit în 28 Noemvrie anulă curentă 1868. Iancu Drăghici. „ Subscrisul am scris acest testament, după cerirea şi întocmai vioinţei a Doamnei Ecaterina Nedowsca. M. Cervinovu. Doamna Ecaterina Nedowsca, la facerea şi cetirea acestui testament, fiind în întregimea facultăţilor intelectuale, să adevereşte de subscrisul D. 1868 Noém vrie 21. D. Iuliano. No. 20 al condicel do transcripţiune; la 28 Noém vrie anul 1868. PRESCRIPTÜ-VERBALÜ. No. 10. 1868 Noemvrie 22. Avându în videre suplica Doamnei Ecaterina Nedowsoa, înregistratâ sub No. 9040 din 21 Noemvrie 1868, avându in videre referatul D. Suplent Th. Grefieră, Dudescu. (L. S.) No. 0879. 1868 Dechemvrie 3. lecţia a Ü-&. No. 123. Casele din acest oraşu cvartalul întâi, strada Carol, a Doamnei Catinca Rospoli născută Conachi, publicate spre vânzare pri Fonea Progresului No. 37 din 28 Ma 1866, spre îndestularea masei cruciale a fraţilor M. şi I. Butoliu cu suma de 950 galbeni căpiţe cu procente, de la 1 Noemvrie 1855, şi 221 galbeni 1 leu 25 parale restu din dobândă pănă la acea ţii, la 22 Iunie acel an s’aă adjudecată asupra D. Colonelu Alecu Cristea cu preţă de 1950 galbeni, pentru D-na Elena Manu, şi la 30 iulie când aă fostă a 8-a ţii trisată pentru supra-licitare, suspendându-se atunci supralicitarea din cauza recursului ce au făcut d in Casaţie D. Alecsandru Papadopolu Climah, procuratorul Doamna Catinca Rospole, şi care recursă în urmă s’au respins de cătră Curtea de Casaţiune, Tribunalul pe temeiul cerirei D. Iacob Buicliu, procuratorile şi fratelui seu M. Buicliu, în virtutea prescriptului verbală, No. 27 a jurnalului, că încuviinţa termină de 40 ţile pentru supralicitarea Şişului imobil, şi dar se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra ţlisulă imobil, să se presinte cu garanţiile cerute de lege în Camera acestei Secţiuni a 3-ea la 14 alunei Lanuarie, şi ca Marţi, anul 1869, oarele 12 din ţii, când are a se supra-ncua disul imobil asupra celui ce ar da mai folositora pieţă, după lămurirele şi condiţiinele publicate prin Foaea Progesul No. 19 din 12 Martie 1866, şi 37 din 28 Mai tot acel an. No. 389. Viile defunctului CostachiScobihornu, aflătoare în judeţul Iaşii pe moşiea Gâurenii, a monastirei Socola, ce aă fostă scoase în vânzare prin Foaea Progresului No. 23 din 26 Martie anul contenit 1866, şi a cărora licitaţiune aă fostă a socee la 16 Aprilie acel an, suspendându-se atunci mezitură. Tribunalul, acuma după cernea unoră din creditorii defunctului Scobihornu, în conformitate cu art. 539 din Procedura Civilă, a regulat licitţiunea vântlărel loră pentru 15 a lunei Ianuarie, Clipa Mercuri, anul 1869, para 1 după amenităţli, şi deramatorii ce vor fi de a le cumpăra cu condiţiuneie publicate prin citata Foae, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la arătata ţii şi oară, cându are a se adjudeca asup a persoanei ce ar da mai favorabilă preţă. Tribunaîul A^profiuîii, Directorul juriului pentru despropriere de utilitate publică. No. 17. Hotărârea Tribunalului de exproprie,ea Dior Meer sin Zellic Negru, Mendel sin Meer, iiuz Dedilă, de dughenile ce posedă în acest orașu, și pe D. Lupu Z r«fu de partea de dugheana sa, rămâind definitive, s’aă frcsat termin din nou pentru întrunirea Counisiuneî juriului la 21 a curentei luui Dechemvrie, in Camera Comitetului Permanent, pe de o parte dar s au făut cuvenite de citaţiuni cătră părţi, iar pe de alta conform art. . . . din legea de espropriere pentru utilitate publică, se publică aceasta spre genera* cunoştinţă. No. 6350. Prin sentinţa cu No. 28, pronunţată de acest Tribunal în audienţa de la 23 Martie espiratu anul curent, Toader Şiliucă,în etate de 48 ani, de profesiune cantonist, al câtuea domiciliu nu să ştie, pentru că au bătut pe MM a Marienei, s’au conlemnat o închisoare coresională de 3 luni de tiile. No. 6354. Prin sentinţa cu No. 89, pronunţată de acest Tribunal în audienţa de la 17 Octomvrie espirat anul curent, Costachi Dani, în etate de 33 ani, de profesiune agricolă, nlă cârnea domiciliu nu să ştie, fiind fugită din avedul preventivă a acestui judeţe, pentru furtulu a nişte bucăţi imiflină din dugheana ovreului Altăr Lipscanu, s’au condamnat la închisoare de 2 ani şi o amendă de 1000 iei cursul vechiu al pieţei în folosul Statului, la cază de insolvabilitate a condamnatuluî, amenda se va înlocui cu aresta, conform art. 28 din Codul Penal. Tribunalul jiuieţ. Nemţii. No. 12. 463. Procesul corecţional intentat lui Gheorghie Sava Grădinariu, pentru comiterea mai multor furturi, neputându se cerceta la terminal publicată prin Foaea No. 70, din cauza marturilor ce sunt chemaţi, s’aă regulată un alt termină la 21 a lunei Dechemvrie, pentru care se publică spre ştiinţa numitului Grădinariu, ca la arătatulu terminoarele 10 de dimineaţă, să se înfaţoşeală în Camera acestui Tribunal cu doveţlile ce va având, căci U no urmare va fi judecat în lipsă conform legel. No. 12.044. La 16 Septemvrie anul curent s’au adjudecată definitiv asupra D nei Eleonora Zumaru, domicilită în urba Peatra., cu preţu 15^) galb. casăle cu locul lor din urba Peatra acest judeţă, situate în suburbia Precista, strada cu asemenea numire, înscrisă la No. 1606, a D-lui Tachi Greorghiu şi consoarta sa Rariţa, de profesiune liberă, domiciliaţi tot în urba Peatra, urmărite de D. Nicolai Nicorescu, de profesiune liber, domiciliat de asemenea în clesa urbă, spre satisfacerea sa de banii 3700 lei cursulu vechiu şi a lor procenti, cum şi de cheltuelile de urmărire, ce după obligaţia din 23 Iulie 1860, legalisată de acest Tribunal sub No. 7555, la 17 Octomvrie acelaşi an, are a lua de la debitori, şi având în vedere că sus pomenita D nă Eleonora Zumnăr n’au depus preţul în terminal prescris de art. 551 din Procedura Civilă, Tribunalul în baza cerirei făcută de creditoriu prin a suplica înregistrată la No. 7881, prin procesul verbal de la 7 Noemvrie, No. 13 a jurnalului, și conform art. 553, aa regulat revinderea pomenitului imobil pe compta D noi Zumaru, și dar conformă art. 554 din ndicita Procedură, se publică terminul de, 60 ţ zile, invitându-se pe muşterii a se presenta în Camera acestui Tribunal în cea întâiu deoarele 12 după împlinirea terminalul socotită de la data Foaei, combinat cu art. 729 din Procedură. D-nii concurenţi şi creditorii se vor conforma art. 539 şi 542 din Procedură, lămurindu-se tot o dată că D. Tachi Gheorghiu după cartea de judecată dată de D. Judecătorii de pace a urbei Peatra, la 3 Mai 1867, învestită cu formula esecutorie, debitează cătră D-na Elena Pedimonte, domiciliată in urba Peatra, cu suma de 461 lei vechi căpițe și procente. Tribnalul judeţ. No. 2163. După centea D. Gherghoiu Varga, şi pe temeiul cârtei de judecată pronunţată de D. Judecătoră de pace a plasei Fundului, la 15 Octomvrie anul expiral 1867, învestită cu formula executorie, Tribunalul au pus în vânzare cu licitaţie pâmântulă ce D. Vasilie Tironu Gălbineanu posedă în hotarăle Bozienii şi Secălenii din plasa Fundului acest judeţ, spre satisfacerea numitului creditore Vargă cu banii 8 g db. şi cheltuelile de urmărire, precum şi orice dări cătră Stat sau comună, câre pentru această proprietate nu vor fi pătite pe timpul trecută, mencionatul pământă este situat astfelm : 3 stj. 4 palme 5 plm.Pe partea frăţască a D. Vasilie Tiron Gălbineanu, în hot rulă Bozicnii, despre meaţlă şi să megieşeşte cu D. Iorgu Arghiropolu, şi despre meaţănoapte cu fraţii sei, car despre răsărit în capătă cu moşiea Crăeştii, şi de.spre apusă cu moşiea Onicenil; 2 str. 7 prne 3 p Inia ce putea frăţastă tot al lui Tiron, în hotarul Secălenil, care să megieşeşte despre incaţiă ţii cu D. Emanoil Cihiiu, spre apus cu moşiea Oniceni, spre meaţiâ-noapte cu stânjinul fraţiloru sei, şi despre răsărit cu moşiea Crăiştil, se publică conform art. 510 din Codul de Procedura Civilă, termin de 3 luni socotit de la data Foael, spre cunoştinţa concurenţilor amatori, carii a 2-a ţii după împlinirea lui, (care se va lămuri şi prin aupte), să se presenteţlă în Camera acestui Tribunal la oara 12 dimineaţă, când are a se ţine licitaţia, spre a concurai totodată se spmeaţlă pe toţi acei ce ar pretinde vre !