Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-07-31 / nr. 59

PROGRESUL luare pe calea Bahluiului, din oraşul Iaşii, Ministerial publică din nou concurenţă, care se va ţine la Ministeriu şi la Prefectura de Iaşi, luni°a de 7 August, cu următoarele adaose, pe lângă condiţiile conţinute în publicaţia detailată şi înserată în Monitorul Oficial No. 118. 1. Şosaua se va esecuta în apropiere de Bahlui, după un traseu nou ce se va însemna de ingineru în cursă de esecutare, ca st poată servi şi ca dig contra inundaţiei. 2. Pe lângă terasementele şosele se vor mai esecuta un dig longitudinal pe malul stâng al Bahluiului, tot în scopu de a se evita inundaţiile, precum şi alte doue mici diguri la capetele şoselei, spre a se opri apele de inundaţii. Toate acestea se vor face după traseul şi mărimea ce se va însemna în curs de esecutare, dacă preţurile vor fi acelea a terasementelor şoselei, datoră fiind antreprenorul a executa orice adause de terasemente cu aceste preţuri, fără a se observa pentru acest proiect limita de tip» prescrisă prin condiţivinele generale. No. 6441, Iulie 19. Proiectam Judeţ. Botoşani. No. 5012. Pe moşiea Cătămăreştii, comuna Cucorănii din plasa târgului acest judeţă, picându de piipasu un cal în păru murgă închisu, coama şi cada neagră, pe spinare stricat de şe, cu câteva pete albe pe spinare, precum ace sub-Prefectură prin raportul No. 1991 încredinţare, se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşului, care cu de verde cuvenite, să se presinte în lăuntrul acestui termin, la ace sub Prefectură spre al priimi, căci după ecspirare se va vinde. . No. 4942. în comuna Monastireni, plasa Târgului acest judeţu, picându de pripasu o capă în păru neagră, coama coada idem, păntănoagă la piciorul stângă de dinapoi, şi unu strâjbu în păru negru, coama coada idem, cu o micu steluţă în frunte, precum ace sub-Prefectură prin raportul No. 1977 încredinţare, se publică terminul de 3 luni spre cunoştinţa păgubaşilor, cării cu dovezile cuvenite, să se presinte în lăuntrul terminului la ace sub-Prefectură de a le priimi, căci după ecspirare se vor vinde. No. 5283. Domnul comendant de dorobanţi prin adresa No. 272, comunică că : tinerii Cozma Dimitrie din această urbă, la faţă rotundă, fruntea mare, ochii capriu, nasul gura potrivite, barba rade, părul sprincenile castanii, semne particulare nu are. Plugaraşu Gheorghie din comuna Prăjăuii, plasa Coşula, la faţă rotundă, fruntea mică, ochii căprii, nasul mică, gura potrivită, barba rotundă, părul sprincenile castanii, semne particulare nu are, după recrutarea lor pentru corpul dorobanţilor au deşertat, aseminea şi recrutul Vineriu Nicolai din comuna Tudura plasa Sinetului, la faţă lungăreţii, fruntea potrivită, ochii căprii, nasul gura potrivite, barba rade, părul sprincenile castanii, semne particulare cu are, luată la armata permanentă, se publică spre cunoştinţa autorităţilor administrative şi comunale, de a lua măsuri pentru aflarea, prinderea şi triimeterea lor aice. No. 5166. In clipa de 20 ale ecspirate, luni iunie, de cătră unui individu necunoscut lăsindu-se la evreul luicu Rivin din comuna Ungurenii plasa Jijica, una calii bătrână, la păru murgu închise, stricat de şă pe spinare, şi la urechea stângă spintecat ca dreptu aluanei pentru 16 lei vechi, precum ace sub-Prefectură prin raportul No. 1784 încredinţare, se publică prinderea acelui necunoscut, şi ivirea păgubaşului care cu dovezile cuvenite, să se presinte în termin de 3 luni la ace sub-Prt temură de al priimi, căci după ecspirare se va vinde. No. 5358. în comuna Băneştii plasa Siretul acest judeţu, picându de pripasul vite cal, şi anume: o capă la păru murgă, coama şi coada neagră, şi inferată la şoldul stângă de dinapoi cu litera O, şi o capă la pâinitură, coama şi coada idem, signită de şă pe spinare, precum sub-Prefectura acelei plăşî prin raportul No. 2218 încredinţare, se publică terminul de 3 luni spre ştiinţa păgubaşilor, care cu duverile cuvenite să se proninte la ace sub-irefectură de ale priimi, căci după ecspirăr'P se vor vinde. Prefectura judeţ. Roman* No. 4315. Pe teritoriul comunei Criveştii s'au pripăşit unu ca.' la păru rolba închisă harmasabă fără alte semine, se publică spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul legiuitului termin de 3 luni, să se presinte cu dovedi spre a’şi priimi calul, căci din contra se va vinde licitativă. No. 4398. Din cauză că la terminul de 15 a curentei luni Iulie, publicat prin Progresul No. 49, nu s’au înfăţoşat concurenţi pentru a cumpără 20 stânjinî lemne aflate în pădurea de pe proprietatea Statului Poenarii, doborâte de vijelii. Erau regulată ună altă termină la 26 Augustă viitoriă, se publică spre cunoştinţa concurenţilor ce ar fi, ca la Tratatul termin să se presinte în Camera acestei Prefecturi spre a concura la licitaţie. Prefectura judeţ. Vasluiu. A No. 4524. In oraşul Vasluiu acest judeţ, pripâşindu-se o capă murgă, închisă, cu pete albe pe trupă, şi ţintata puţin în frunte, se publică terminul de 3 luni socotit de la data Foael, pentru deşteptarea păgubaşului şi venirea sa la autorităţile respective din acest judeţă, cu dovezile ce ar ave, st pr*va justifica posesiunea acestei vite şi a’şî-o priimi, la din contra se va vinde eu formă de* mezat. Comisie a cvartalului al 5-lea din Ieși. No. 3170. Conforma mijlocire! D. Judecătoră locală No. 761, se publică vânzarea în $ipa espirărei a 15ile de la data Foael, a lucrurilor împlinite de la D. Nicolai Ştefăniu, în pretenţiunea D. Iosefu Anton Suruis de o sumă bani, şi anume: un armonie, 3 legături de gât, un şarfă, un ogheal, o salte, un coltucă, o bucăţică covoraşă, 2 perdele, 3 lăvicere, un palton, o păreche pantaloni, jeletoe, palatină, sfeşnice, cumpene, farfurii şi alte obiecte, cu deşteptarea D-lor concurenţi, că licitaţiea are a se ţine în medeanul Cuza Vodă, în asistenţa D. Judecâtoră, judeţă, se publică al 2-le termin de 15 zile socotit de la data Foael, pentru licitaţiunea tfisei antreprezurii în pretoriul Comitetului Permanent. No. 762. Se publică vîntrarea licitativă în termin de 40 elile, la reşedinţa sub-Prefecture! plasei Bahlui, a unei vaci picată de pripasă în comuna Cotnaril, acăriea păgubaşă nu s’aă presentat în terminul cerut de lege, după publicaţia urmată întru aceasta. Comitetul Permanent al judeţ, laşii. No. 794. Fiindă că nici la terminul al 2-le publicat în Foaea Progresul No. . . , nu s’au presentat concurenţi, pentru antreprezuirea aprovisionăreî a 66 stânjini lemne necesarii, în încâlcirea localurilor diferitelor autorităţi a judeţului Iaşii, în iarna anului 1868—1869, regulându-se al 3-le termin de 5, 6 şi 7 a vitoarei luni August, se publică spre cunoştinţa amatorilor de a se însărcina cu aşa aprovisionare. No. 781. Urmândă a se face prin antrepriză 2 putini mari, 1 ciubără mare largă şi 2 cofe, toate din lemna stejară, şi boite în verde, necesare casarmei dorobanţilor din Iaşi, se publică acest termin de 15 olile socotit de la data Foael, pentru ţinerea licitaţiunei în sala şedinţelor Comitetului Permanenţă spre aseminea finită. No. 741. Urmându a se antreprezui facerea modelurilor de lemnă, pentru lărgimea drumurilor judeţene şi a şanţurilor lor din acesta district, spre a se depune în fiecare comună traversată de direcţia acelor drumuri, se publică spre cunoştinţa persoanelor ce vor vroi a se însărcina cu confecţionarea acestor modele, să se presinte in sala şedinţelor Comitetului Permanent, după respirarea terminului de 15 olile socotit de la data Foael, spre a concura la licitaţia ce se va ţine pe baza garanţiilor ce vor depune, iar modelurile în chestie se pot vide în oricare zi la cancelaria Comitetului. No. 752. Se publică terminul de 40 z zile pentru violarea licitativă, a vitelor pripășite în comuna podgoria Copoă de la plasa Copoă, proprietarii cărora nu le-au reclamat în cursul acelor 3 luni, publicată în Foaea Progresul din 28 Fevruarie anul curent sub No. 17, după cum încredinţare sub-Prefectura prin raportul No 1926, No. 754. Se publică că la comuna Miroslava plasa Stavnică, se găseşte măcală la pâră sură rotat, cu coama şi coada idem puţin rătezată, la spinarea din dreapta stricat puţin de şă, inferată la spata stângă dinainte cu două litere, cu şă pe elă vechie căzăcească de peie proastă, cu scările şi frâul vecină tot de pele, găsită acest cală de locuitorulă din satul Proselnicil Vasilie Poschin, în clipa de 14 iunie respirată pe şleahul pipotelor, în ocazia întoarcerei sale împreună cu alţi locuitori, de la moşie a lacobenii, şi că prin urmare proprietarul lui să se presinte la Primăria Visel comuni, saă la sub-Prefectură în terminul legiuit de 3 luni socotit de la data Foael, cu dovedi legale asupra posesiunei calului spre ai se elibera. No. 755. La terminul ce s'au mai publicat nepresentându-se nici unu concurent, pentru a se însărcina cu facerea mobilierului necesariu cancelariilor subprefecturilor plaselor Braniştea şi Cărligătura, şi a unui osebit dulapă pentru Casieria generală din acest (omisiunea Interimara a comunei IAŞILOR, No. 5798. In conformitatea art. 53 din legea recrutaţiei, se publică listele junibori supuşi în reviziune pentru recrutaţia contingentului clasei anului 1867, cu decisiunele Consiliului de revizie, pronunţate cu ocaziunea deplinirei unei asemenea operaţiuni. LISTA Tinerilor care de Consiliul de revizie s'au proclamată pe acel de la No. 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 19 şi 20, a merge sub steagă. Despărţirea lea. Costandineasa Costachi, ferariu, Consiliul pe puterea art. 33, titlul al 3-lea din lege, pronunţă escludarea acestui june. Burăli Avram, servă, absentă. Pavalachi Ioan, servă, se scuteşte ca mic de stat şi slab de constituţie. Creţu Alecu, absentă. Popazu Tudurachi, servă, absent. Lelba Ileescu, absent. Vasiliu Ştefan, serv la gra., absent. Ianculovici Lelba, crâşmarcă, absent. Soci Petrachi, bucătarie, absentă. Raretu Gheorghie, cantonist, absent. Hersi Avram Aron, liberă, absent. Sigală Uşeră, servă, se scuteşte pe temeiul certificatului presentat Consiliului, că aă trasă la sorţi la anul 1862, cu biletulă sub No. 1677 din 16 Iulie. Bordieanu Nicolai, serv, absentă. Creţu Petrachi, absent. Alecsandru Marcu, absentă. Popa Gheorghie, serv, absent. Vasiliu Ioan, servă, întrunindu condiţiunî prevăzute de lege, s’aă admis. Puiul Dimitrie, feramă, scutită fiind că aă presentat biletul sub No. 3151, că aă tras la sorţi. Curcă Nicolai, serv, absent. Leîbovici Gherşină, tutungiă, întrunindă condiţiunele prescrise de legea recrutăreî, s’au admisă, cu adăogire că în priivirea notei sub No. 398, al Împărătescului Consulatu rusienesc, n’aă înfăţoşat pasport în regulă, prin care să ne probe că cu un asemenea ar fi intrat în România, de cât neam înfăţoşat un bilet de al acelui Consulat, sub No. 1123, cu data de la 9 Mai anul curent, de petrecere în ţară pe timp de un an. LISTA De hotărârele luate de Consiliul de revizie, asupra tinerilor din cvartalul al 2-lea, ce au fost chemaţî la tragerea sorţilor clasei anului 1867. Chelariu Andrei, absent. Ursachi Costachi, absent. Maceimescu Ioan, absent. Ivanovici Dimitrie, nepresentându-se la terminul de 20 elile cu probele legale de scutire, se admite ca absent. Zahariea Alecsandrescu, se scuteşte cu dovada legală ce a presentat că este fiu unic de văduvă. Iacob loan, admisă, întrunindă condițiile cerute. Avram Lelba, absent. Costescu Alecsandru, absent. Iosip Moisă, absent. Gheorghiu loan, se scutește pe baza dovedlilor presentate, conformă art. 33. Precopă Vasilie, la terminul de 20 miile dat pentru a aduce probe lege, se consideră ca adralaa în absenţă, presentându-se în acelaşi s’aă scutit ca mai mare dintre orfani. Cimpoeşu Ion, absent. David Solomon, absent. Ciupercă Mihail, nu s’aă admisă neîntrunind condiţiunele de senătate. Halm Bereu, absent. Barzoi Ştefan, absent. Iţicovici Avram Ber, absent. Vasiliu Ioan, absent. Gavrilescu Dimitrie, se scuteşte ca unul ce nu întruneşte condiţiile de sănătate. Stan Costandin, se scuteşte cu biletul din anul 1865 Mul 13. Buhman Petru, absent. Oişie Marcusă, absent. Iancu Strul Marcu, admisă, biletul de scutire ce aă présentat, ne fiindă pe numele lui, şi întruuindă condiţiunele senătăţel. Ilerşcovici Artar, absent. Chiva Lelba absent. LISTA De tinerii ce aă participată la tragerea sorţilor pentru anul 1867, şi pentru care s’aă dată botorân de Consiliul de revizie, după cum aicea mai josa se arată. Despărţirea a 3-ea. RăulI loan, servă, s’aă admisă întrunindă condiţiunele cerute. Moisă llalmovici Leizăr, telal, se scu-j