Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-06-11 / nr. 43

PROGRESUL pace al urb Peatra la 27 Septemvrie 1867, învestită cu formula esecutorie No. 8671, urmărind înlestularea de banii 1228 lei vechi capete, și procente leglate de la espirarea terminului prevent în înscrisul de la 29 August 1866 până la numărătoare, precum și cheltuelile de urmărire ce are a lua de la Dnil Iancu sin Lazăr fratele acestuia Avram sin Lázár şi mama lor Estera din veniarea unei dugheni ce debitorii au în uliţa mare a urbei Peatra, şi avend în vedere că terminul de 30 ţlile a comandamentului făcut de creditorii dtitorilor au espirat, şi numiţii n’au achitaţii datoria nici n’au probat că venitul imobilului pe un an satisface datoriea, conform art. 502 din Procedura Civilă, Tribunalul prin procesul-verbal de la 28 Fevruarie anul curent, No. 9 a jurnalului, au regulat punerea în repelare a vorbitului imobilu, care după lămurirea luată din procesul-verbal la D. Portărelu, se cunoaşte situată în uliţa Mare a urbei Peatra, în Bcrisă la No. 809, megieşită pe din sus cu dugheana D. Iosăp Boingiu, şi pe de la vale cu altă dugheană a debitorului, şi dar conform art. 510 din Procedura Civilă, se publică terminul de 3 luni, învitându-se pe muşterii a se presenta în Camera Tribunalului în cea întâiu ori, orele 12, după espirarea terminului socotit de la data Foael, conform art. 536, combinat cu art 729 din indicata Procedură. Dnii concurenţi şi creditori se vor conforma art. 539 şi 542 din Olisa Procedură, deşteptându se pe toţi acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, sau fructă, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra imobilului urmărit, ca înaintea adjudecaţiei să le arăte la Tribunal, căci în urmă nu li se vor mai ţine în samă, lămurindu-se totodată că după lista comunicată de grefă se cunoscu următoarele sarcini: că D. Moise Iancu Croitoriu după actul trecut în condica de inscripţiune la No. 19 pe 1868, are a lua suma de 1258 lei şi 1353 pirale, precum şi 25 galbeni, hipotecaţi în mencionatul imobil, iar pentru procent a stăpâni imobilul 3 ani. Tribunalul județ. Romană. No. 5340. D. Vasile Florean, necunoscut unde ar fi domiciliat, conformit art. 75 Procedura Civilă, este citată prin această una şi singura chiemare, ca la 1 Septemvrie viitorii, orele 11 de dimineaţă, să se prezinte în pretoriulu acestui Tribunal spre înfăţoşare în procesul ce este inculpaţii pentru maltratarea ce au cauzat lui Giurgiu Simion Linşu, cunoscând că la neurmare de a se presenta se va judeca în lipsă, conform art. 182 Procedura Codului Penal. Tribunalul judeţ. Suceava. No. 3157. Estractul de pe sentinţa pronunţată de Iiresta Tribunalu relativă la Repararea patrimoniului D-nei Mariea Teodorescu din ale soţului el Ianachi Teodorescu, se publică aicea mai jos în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. ESTRACTU D-na Maria Teodorescu, domiciliată în oraşul de reşedinţă, în virtutea autorizaţiei ce au obţinută pe baza art. 628 din Procedura Civilă, au intentat acţiune contra soţului el Ianachi Teodorescu pentru separaţiune de patrimoniu, pe motivu: Că consoartele ei în afacerile sale se înconjoară de îndestule desordine, care îl potu compromite atât dota de 300 galb. cât şi partea sa de bună imobiliar, cunoscute aceste din publicaţia înserată în Progresul No. 11 din 8 Martie 1863, b.zindu-şi cererea sa pe art. 1258 şi 1259 din Codul Civil, spre acest fiintă sau ficsat termin în clipa de 28 Fevruarie contenită spre esaminarea cazului, şi înfăţoşindu se ambele părţi litiganţi, reclamanta au citată ca probă testamentul publicat prin suscrisul Progresă, consoartele numitei au respunsu că nu împrotiveşte separarea patrimoniilor. Tribunalul având în privire conclusiunele părţilor şi a actelor produse, în virtutea art. 1256 din Codul Civil, şi în unire cu conclusiunele Ministerului Public, au hotărâtă separaţiunea patrimoniilor D nel Mariea Teodorescu din bunurile soţului el Ianachi Teodorescu. Drept care se publică în termen de un an, conform art. 632 şi 633, spre cunoştinţa generală, şi totodată se va afige şi în sala audienţilor Tribunalului şi a Primăriei comunale. Tribunalul judeţ. Vasluiu. No. 3763. D-na Maria Topor născută Obreja, de profesiune liberă, domiciliată în comuna Negreşti, judeţulu Vasluiu, prin petiţiunea de la 9 Mai 1869 dvjtă Tribunalului, cerend separarea patrimoniala de soţul eî Nicolai Topor, agricol tot din 78H comună, au presentat şi foaea dotatâ din anul 1865, luna Fevruarie, care cuprinde: o vacă cu viţel, o caţaveică, 2 scoarţe, 2 lăvicere, 2 rochii, o fustă de hasa, o ladă, 6 perini din care 2 mari şi 4 mici, un ţol mare de câmpă, 25 coţi saci cânpă, 2 oghealuri, 2 testemele, o faţă de masă şi 3 prosoape, toate aceste valorate drept 945 l/a lei, asemenea cerite încuviinţindu se de Tribunal a se pune în lucrare, s’au format acest estract în înțelesul art. 629 din Procedura Civilă, și se publică conform art. 630, în termenul de o lună prevelut de art. 631 din Fisa Procedură. No. 3917. Conformă cu regulrea Consiliului de familie a casei defunctului Ioan Barbieru de la 15 a trecutei luni Mal, relativă la emanciparea orfanilor Catinea şi Ioana ca unele ce sunt venite în majoritate şi meritabile a se cârmui de sine, Tribunalul în virtutea art. 423 din Codul Civilă, declarând emanciparea numitelor, se publică spre obşteasca ştiinţă. No. 4190. în virtutea regulărei consiliului de familie a casei repos. Andrei Iacob, și a cererei epitropului Ulisei casă, Tribunalul scoate în venerare de bună voe casa orfanului Gheorghe Iacobu, rămasă după părintele seu, conform art. 686 din Procedura Civilă, care casă e în orașul Vasluiu, strada Magazia, compusă din p odae cu o sală, construcţia de vălătuci, acoperită cu stuf, în straie proastă, pe loc supus besmănului, lungimea locului faţa de la uliţă e de 7 stj., despre Ivannnşca Lipovanu 8 stj. 2 palme, şi fundul despre Gh. Lungu, 5 la stj. fără nici o îngrăditură, casa se vinde după stăpânirea şi cu dreptăţile avute de repos. Andrei Iacob, cu termin de 30 clile libere considerate de la data Foael, preţulu de unde are a se începe strigările e de la 10 galbeni cât s’au firsatu de epitropui, se publică dar acest termină cu deşteptare, ca doritorii de a cumpăra acea casă să se presinte în Camera Tribunalului la împlinirea terminului în zipa şi ora ce se va lămuri prin afipte, preparaţi cu garanţiile cuvenite, când urmeazle a se face adjudecarea asupra concurentului ce ar da preţul cel mai avantajos. No. 4191. Pentru îndestularea D. Alecu Trifanu, domiciliat în comuna Hâraova, cu suma de 6424 lei vechi căpiţe, al el procent de 10 la sută pe an, considerat de la 24 Septemvrie 1860 şi până la numerătoare, că după obligaţia din 9 Aprilie 1860, are a lua de la D. Gheorghe Cihan, domiciliat în comuna Toporăştii, supuindu -O urmărire imobilul Toporăştil a D. debitore, din trupul moşiei Toporăştil, obsula imobil e situat în judeţul Vasluiu, plasa Racova, comuna Toporăştil, e o mărime de 174 stj., iar în fălci ca 35 e în 4 locuri, se vecineaele cu Catinca Gâfel, loan Gâfel, Ichim Cârpă, Mihalachi Motăşu, Toader Vajian, Pricochi Popa şi Nicolai Cihanu, acarete pe Zisul imobilă sunt: o casă de vălătuci, acoperită cu stufii, în mărime de 4 odăi şi o sală, o pivniţă de lemnu veche, un hambar de lemnu de stejaru, acoperită cu răgazi, încăpătorit ca de 20 chile, ogradă îngrădită cu garda de inele, în stare proastă, de la Viile de casă este și o mică livadă și cu 2 pogoane de vie care e paragină. Tribunalul încuviințare scoaterea în vedere a u sului imobilă, în baza art. 503 din Procedura Civilă, cu termen de 3 luni, conform art. 510 din Procedura Civilă, somându se tot acum pe toţi acei ce ar avea vreun drept din acele prevăzute la punctul al 3 l, de sub art. 506 din Procedura Civilă, să’şi arăte pretenţiunele lor la Tribunal în lăuntrul terminului, căci în urmă nu li se vor considera, toate dările fiscale şi comunale privitoare pe acest fonduri neplătite pănă în present, rămână în câmpta noului cumpărător. Portărelul Tribunalului judeţ, Iaşii. No. 343. La 15 a curentei, ora 12 de dimineaţă, urmând a se vinde uu numără juvaeruri, argintării, arămuri şi alte obiecte casnice, rămase pe urma defunctei Sohăniţa Poliz, spre satisfacerea Marcelor Olimbiada şi Migdonica Poliz şi D-lor Costachi Mironovici şi Anastasiea Mincu, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea obiecte, să se presenteze în piaţa Primăriei urbei Iaşi, când urmează a se adjudeca de subscrisulu asupra persoanelor ce ar da mai favorabil preţu. No. 344. Spre satisfacerea D-nei Mariea Sacară creda defunctului Mihail Tăutu cu o sumă bani, ce l i se cuvine de la D. Vasilîe Popovici, urmendu a se vinde un număr mobile a D. Popovici; se publică cu concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea mobile, să se presenteze la domiciliulu D. Popovici, în ZIUR de 25 a curentei, ora 12 de dimineaţă, când urmend a se efectua licitţiunea şi adjudecarea de subscrisul asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţu. No. 346. D na Aglvea Vârnaru născută Milu, acărea domiciliu este necunoscut, se notifică conform art. 1393 din Codicele Civile, că suma de 107 galb. 12 lei şi 20 parale după obligaţiunea sa din 10 Iunie 1863, ca datoria D. Carol Gally, au trecut cătră D. Carol Ain, şi de la acesta cătră D. Alecsandru Dubhofiu, pentru carei se face această notificaţiune, conformă art. 75 din Procedura Civilă, spre regula sa. Procuratorele D. Alecsandru Dubhoff, Dr. G. Urechiă. Prin subscrisul s’au făcut această notificaţiune. Portărel Tribunalului de Iaşi, D. Teodoru. Judecătorul ocolului al 4-lea din Iaşi. No. 1205. D. Petru Dobrovolschi ritoru Ion Buhintaru, a căruia domiciliu nu se cunoaște, în conformitatea art. 75, aliniatul 6 din Procedura Civilă, este citat a se presenta în pretoriul nostru, în termen de 30 zile de la data Foael, cu probele ce va fi având, orele 11 dimineață, pentru a se cerceta cazul reclamat la acest oficiu de D. Alecu Şumleanu procuratorul D. Ioan Marinoschi pentru bani, cunoscând că la cază de absenţă se va tranşa conform art. 28 din Procedura Civilă. Judecătorii: Ciurea. Corpul portăreilor Tribunalului de Neamţu. No. 586. Neputându-se cunoaşte domiciliul D nei Ana Balşu, spre a ’i se înmâna copiea de jurnal a Tribunalului Neamţu, legalisată la No. 12.475, în procesul cu D. Sculi Logofeţi pentru bani; se publică spre ştiinţa D-nel Balşu, a se presenta la acest Corp spre a’şi primi elisa copie de jurnal. Cap Portăreilor, Lazariu, Iugiuirulu hotarnicu din Cahulu. No. 62. Cu ordonanţile Tribunalului Cahulu No. 638, 714, 1757, 1823 şi 2003, fiind misionat a face alegerea şi hotărnicia părţilor de pământ a râzâşilor de moşia Ghiian din judeţul Cahul, se face obşteşte cunoscut, ca la terminul de 25 August anul curentă, să se presinte feţele interesante şi care făcu parte la citata lucrare, la faţa locului moşiei Ghibanî, în persoannă sau prin procuratore din parte, cu dovede documentare ce vor fi posedând, cunoscând că la din contra urmare se va efectua lucrarea alegerei numai în presenţa părţilor stăruitoare, conform art. 13 şi 15 din regulamentul hotarnicilorv. Irginiru, A. Ciuntulac. Epitropien St. Spiridon. No. 1767. Neînfâţoşindu-se concurenţi la terminul de 8 Aprilie anul curent, pentru întreprinderea construcţiunelor proiectate la băile Slănicului, şi anume: restaurantul şi camerele pentru pasajerii de clasa a 2-a, se publică din nou spre cunoştinţa generală. D-nii amatori ce vor voi a lua în întreprindere construcţiunea acestor edificii, sunt invitaţi a se presenta în Zi°a de 8 iulie viitor, anul curent st. v., la orele 10 dimineaţă, însoţiţi cu garanţiile cerute de legea comptabilitâţei, sau în Camera Epitropiei Generale din Iaşi, sau la Epitropia ospitalului filial din T. Ocnei, unde urmează a se ţine licitaţiune, în conformitatea legei asupra comptabilitaţei generale a Statului (art. 40— 57), condiţiunele, planurile, divisele şi orice alte lămuriri, se pot vedea în toate filele atât la cancelaria Epitropiei Generale, cât şi la Epitropia ospitalului din T. Ocnei. No. 2301. Din osebite împrejurări neputându-se avea locu la terminul de 8 Iulie anul curent, licitaţiunea pentru darea în întreprindere a construirei edificiilor la băile de la Slânica, după publicaţiunele prin Monitorul Oficial 105, Progresul No. 33 şi alte Ziare, Epitropia Generală regulând amânarea acestui termină pentru Ziua de 10* Septemvrie viitoru st. v., invită pe D nii amatori a se presenta în arătata Z», la orele 10 dimineaţă, însoţiţi cu garanţii în regulă, sau în Camera acestei Epitropii sau la Epitropia ospitalului filial din Târgul Ocnei, unde urmează a se ţine licitaţiune, conform lege! asupra comptabilitaţei generale a Statului art. 40—57, condiţiunele, planurile, devisele şi orice alte lămuriri se pot vedea în toate Zoele atât la cancelaria Epitropiei Generale cât şi la Epitropia ospitalului din Târgul Ocnei.