Progresul, ianuarie-iunie 1869 (Anul 7, nr. 1-48)

1869-06-25 / nr. 47

voiţi a face cunoscuţii aceasta locuitoriloru din comuna D-voastre, că dacă suntă amatori de a transporta asemenea peatrii în condiţiunele şi term nula indicatii mal sum, suntui invitaţi a începe transporturile fiecare cu câta se voră putea înlesni, deapârcândă peatra în pesta Primăriei, după ce mai întăi se va declara câtimea adusă, spre a pute delega autoritatea comunală persoana care urmează a o cântări, a o priimi şi liberi chitanţa cuvenită, în baza căruia se va libera banii de îndată. N. Măcărescu, I. Cervinov. No. 5515. Atâta, în clipa de 19 a curentei luni, când după publicaţiunea făcută prin Foaia Progresului No. 31, urma a se ţine concurenţă pentru darea în antrepriză a construcţiei încaperelor şi proiectate a se înfiinţa pe locul din foburgulu Păcurarii, spre înfiinţarea plutonului al 7-lea de pompieri, cât şi a 2-a olin 20, pe când se rjurnase terminul acelei licitaţiuni, din lipsa de concurenţi ne putându-se ţine concurenţa, căci câte-va persoane ce s’au presentatu, acelea n’au avută garanţii suficiente în valora cerută de condiţiunele relative; se publică d.-irîi unu nou termină pentru astă licitaţiune, pe clipa de 22 a viitoarei luni Iulie, când pe la orele 12 meridiane suntu invitaţi toţi Domnii amatori a se presenta în pretoriul Primăriei însoţiţi de garanţii de câte 9420 lei cursul pieţei, în numerariu, bonuri de testură sau mandate, cum să stipuleze în condiţiunele relative. Primărie a comunei Bivolarii, plasa Turiei, judeţulu laşi. No. 230. Pentru darea în antrepriză a easâpîe! şi mangeriei din acessta comuni, până la finele anului présente, se publică terminul de 15 zile de la data Foael, pentru adunarea concurenţilor în Camera acestui oficiu, unde are a se efectua mizatulu. PROGRESUL FUBUOAŢI! JUDECATOREŞTÎ Curtea de Apel din lași. No. 463. înculpatulu Toader Ioan, domiciliat unde nu să știe, în virtutea art. 204 din Procedura Penanalâ, și 75, aliniatul 6 Procedura Civilă, este citatu a se presenta în persoană s;;ă prin procuratorii admişi de lege, înaintea Secţiunel l-iă a Curţeî, la 8 a lunei Septemvrie anul 1869, orele 11 din ţii, când are a se cerceta apelul şi făcuţii contra sentinţei Tribunalului I şi din 29 Aprilie 1867, prin eare s’aă condamnaţii la închisoare şi des'păgubirea civilă, cătră Nicol Cojocariu, aducând atuncea și probele ce va fi posedându, la neurmare cauza se va căuta în lipsă. No. 481. înculpatulă Vasi’e Dimitrescu, domiciliat unde nu să știe, în virtutea art. 204 din Procedura Penală, este citat a se presenta în persoană sau prin procuratorii admişii de lege, înaintea Secţiune I liu a Curteî, la 15 a lunel Septemvrie anul 1869, orele 11 din ţii, cându are a se cerceta apelulu interjectatu contra sentinţa Tribunalului de Roman din 17 Fevruarie 1867, prin care s'au condamnat la închisoare corecţionala pentru dirictă de maltratare, aducând atuncea şi probele ce va fi posedându, la neurmare cauza se va căuta in lipsă. No. 482. înculpţii Florea Cristei*, Isac Morariu, Tanssă Ciobau şi Gavril Iancu, domiciliaţi unde nu nu ştiu, în virtutea art. 204 din Procedura Penală, suntiicitați a se presenta în persoană sau prin procuratorii admiați de lege, înaintea Secțiunei 1-ia a Curtei, la 15 alunei Septemvrie anul 1869 orele 11 din tfi, când are a se cerceta apelulă făcută de D. Procurore general sub No. 816, contra sentinței Tribunalului de Fălciu din 24 Fevruarie 1869, dată în procesul ce au pentru ddicta de furie, aducândo atuncea și probele ce vor fi poseniaodi, la no urmare cauza se va căuta în lipsă. No. 483. înculpatul Toader Moisă, domiciliat unde nu să știe, în virtutea art. 204 din Procedura Penali, este citat a se presenta în persoană sau prin procuratori admisa de lege, înaintea Secţiunei l-iă a Curţeî, D 15 alunei Septemvrie anul 1869, orele 11 din di, când are a se cerceta apelul interjectat contra sentinţei Tribunalului de Dorohoia din 22 Septemvrie 1867, prin care s’au condamnată la închisoare corecționala și amendă, pentru delictu de furtu, aducându atuncea și probele ce va fi posedându, la neurmare cauza se va căuta în lipsă. No. 480. înculpatul Isacă Berneră, domiciliat unde nu să știe, în virtutea art. 204 din Procedura Penală, este citat a se presenta în persoană sau prin procuratorii admişi de lega, înaintea Secţiune I liu a Curţeî, la 16 alunei Septemvrie anul 1869, orele 11 din vii, când are a se cerceta apelul interjectat contra sentinţei Tribunalului de Iaşi Secţiea a 4-a, prin care s’au condamnat pentru delict de maltratare, aducând atuncea şi probele ce va fi posedându, la neurmare cauza se va căuta în lipsă. No. 1346. Nicolai Drone, acţruea domiciliu este necunoscută, este citata a se presenta în audienţa Curţea de Apel din Iaşi Secţiunea a 2-a, lall a viitoarei luni Octomvrie, anul 1869, orele 11 de dimineață, când urmaseră a se trata apelul făcut de numitul contra sentinței Tribunalului Suceava, prin care este condamnat pentru maltratarea lui Nistor Gheorghe Ranga, iar la cază de a nu se presenta, procesul se va căuta în absență, conform art. 182 Procedura Penală. No. 1356. Această Curte prin decisiunea sa pronunţată la 31 Mai anul curent, a confirmată sentinţa Tribunalului judeţului Neamţu, No. 27 din 3 Noemvrie 1867, prin care Ioan Risu Marin, a căruea domicilii este necunoscut, este condamnat la închisoare corecţională timp de 30 zile, pentru furtul unoră dl în prejudiciul lui Pentelie Tanasă, totodata să face deşteptare că numitul Mirinda la data Foael are drept de oposiţiune conformă art. 183 şi 203 Procedura Penală, şi de recursă în Casaţiune, conformă art. 211, 396, 417, 418, 419 şi 420 Procedura Penală. No. 735. Sa publică spre deşteptarea lui Costachi a lu! Vasile Ciobanu, da a se presenta înaintea secţiunei a 2a a Curţii de Apel, la 18 octomvrie anul 1869, când are a se cerceta procesul dintre numitul Vasile Ciobanu şi alţii, pentru furţă, iar la crezu când numitul nu se va presenta, procesul se va căuta în lipsă, conformă art. 182 din Procedura Penală. Trifrnsmlis! c!vîS de «acţie* la. No. 1371. Estractură senar.-;țiuneî patrimoniiloru D-nci Mariea Matasarlu de ale soţului seu Gheorghe Mat.sarlu, se publică aicea mal josu în toată a Iul cuprindere spre generala cunoştinţă. ESTRACTII. Domna Mariea Matasariu năicuţa Frunză, domiciliată în urba Iaşii despărţirea l-iă, strada podulu Ipsilante, prin petiţiunea ce a dat Tribunulul Iaşii Secţiea l-iă la 20 Fevruarie trecut, înregstratâ la No. 1148, cere separţiunea patrimoniilor sale de ale soţului seă D. Gheorghe Matasariu, domiciliată în mencionata stradă, în valoră de 8040 lei vechi, lucruri devenite succesiune de la defunctul seă frate Gheorghe Frunză, şi 4499 lei veihi asemenea în bani şi lucruri dotale, ce aă dusă la căsătoriea sa în casa soţului şi ’i s’aă încredinţată fără nici o foae dota'A, cererea fiind admisă, s’aă format acest estract în conformitatea art. 630 Procedura Civilă. Primulu Preşedinte al Tribunalului judeţului laşi, Secţiunea a 2-a. No. 52. Urmând a se semnifica D. Masimilian Nison copia cărârei Tribunalului Iaşil Secţia a 2-a, No. 3505, pronunţată la 10 Iunie anul curentă, şi fiind că domiciliul şi reşedinţa D. Macsimilian Nison sunt necunoscute, se public următorul estract de pe hatărâre a Tribunalului de Iaşi Secţia a 2-a, din 10 Iunie 1869, în conformitate cu art. 137 combinat cu art. 74 şi 75 din Procedura Civilă, spre deşteptarea D. Macsimilian Nison, că terminale de opizţiune şi de apelă pentru D-s», începu de la data Foael. Un asemenea eestractă s’aă lipită pe uşa Tribunalului, etr copia ţiisei hotărâri stă la acest corpă la dispoziţia D-sale, în iăuntrul termicului prevâdlut prin presenta publicaţie. Prim Preşedinte, Mandrea. Portărel, M. Coblic. ESTRACTI După Care complectulă deliberândă şi: Având in vedere reclamaţiunei D-nei Adela Rosnovanu, acârnea dreptăţi suntă astăzi cesionate D lui Doctoru Emil Macsă, prin care reclamă de la D-lă Macsimilian Nison mai multe sume de bani ce să purvină D-neî Adela Rosnovanu, în calitate de eredâ moştenitoare a repos, sale nume Harichea Niboh. Avânda în vedere că spre susţinerea acestei reclamaţiunî, D-lă Emilă Max, prin procuratorele sau D. G. M. Buicliu, au prezentată copie de pe testamentul repos. Hariclia Nison, precum şi inventariile făcute la Neapoli şi la Parisă, constatatoare de valora obiectelor râmase în urma repos. Hariclia Nison în aceste două oraşe, 2 chitanţe ale Domnului Macsimilian Nison pentru primirea sumei de 3000 galbeni de la Dă Alecu Mavrocordată; actul de căsătorie a D-nei Adela născută Cantacuzino, cu D-lă N. R. Rosnovanu, din 1868 Aprilie 11, şi actul de cesiune din 1869 Martie 18, prin care D-na Adela Rosnovanu cu autorissţiunea soţului ei, au cedată D-lui E. M X drepturile D-sale asupra D lui Macsimilian Nison. Considerând că f..tft cu aceste acte, pretenţiunea D lui Em! M*x este legalminte stabilită, întru câtă D Iu Macsimilian Nison ca tutore D neî Adela născută C* ntaci’zino, nu s’aă conformată disposîţiunelor testamentare a repos, sale soţie Hiricia Nison. Considerândă că deşi D lă Macsimilian Nison aă fostă legalminte citată pentru astaea, totuşi nu s’aă presentată spre a se opune reclamaţiunei ivite în contra sa. Cons’derând că conclusiunele reclamantelui se pară juste şi bine întemeete. Pentru aceste motive, în virtutea art. 1210 şi 1760 Codul Calimah, şi 150 Procedura Civilă, în unire cu conclusiunele Ministerialui Publică, Hotârăşte : Condamnă pe D la Macsimilian Nison a plăti D lui Doctoră Emil Max, ceronariul dreptăţilor, D-nel Alela Rosnovanu, suma de 4524 galbeni valora juvaereloru şi obiectelor remase în urma repos, sale soţie H riclit la Niapoli, plus 15,139 frauci valora obiectelor remase în urm* repos, sale soţie la Paris, plus 3000 galbeni primiţi de D sa a compto sumelor ce soţia D-sale are să ele de la D. Alecu Mavrocordatu, toate aceste sume cu procentele lor, legile de la 11 Aprilie 1868 şi până la numeratoare. D-lă Macsimilian Nison se mai condamnă la plata tactei procesuale în sumă de 4 galbeni, plata citaţiilor şi plata de advocată în sumă de 20 galbeni. Sentinţa de faţă e supusă oposiţiunei şi apelului, conformă art. 154 şi 318 Procedura Civilă. Data şi pronunţată în şedinţa publică astăzi în 10 Iunie 1869. Iscăliţi Mandrea, Bojian, p. Grefieru, Bronz.. Grefa Secţiunei a 2-a a Tribunalului laţii. Copiea presenta fiind conformă cu originalulă, se legailizeză pentru a se da D. Macsimiliană Nison, cu lămurire că pe pgina a 2-a deasupra rândului al 3-lea, este adaos cuvântul: „intervenientele“, şi totă pe acea prgina deasupra rândului al 2- lea cuvântul: „Nison.“ P. Grefieru, Coatâ.bescu. (L. S.) No. 3505. 1869 Iunie 20. Secţia a 3-a. No. 375. Casele Domnului Grigore Tufăscu, publicate spre venitare prin Foaea Progresul No. 92 din 6 Noemvrie 1868, şi acumea liciteţiune urma a fi la 17 a lunei Martie anul 1869, suspendându-se atunci licitaţiunea din cauza neesistenţei creditorilor, acum car din motivul cerbrei făcută de Domnii creditori Domnul I. D. Mangus şi Samoila Ilermană, pentru a se redeschide licitaţiunea, Tribunalul conformă art. 535 şi 539, a regulat redeschiderea lcitttţiunei pentru venţiUrea arătatelor case, la 27 a lunei August, ţjio* Mercuri, şi dar se publică ca concurenţi ce vor fi de a le cumpăra, să se presinte in Camera acestei Secţiuni la arătata de mai sus, ora 1 după ameaih, când are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţu. No. 53. Casale din acest oraş! Iaşii cvartalul al IV- lea, strada Sf. Vineri, a jidovului Halm Mendel, înscrise la No. 834, care au fost a se efectua licitaţia fie avenţlirei lor la 24 Mai anul espirat 1863, spre satisfacerea D. Şeldil Mendel, proprietară a 3 creanţe de bani datoriţi de repos. Halm Mendel, înserată spre acest sfărşit prin Foaea Progresul No. 38 din 6 Mai 1862, suspendându se atunci mezatul, acum după cererea D. Saldel Mendel, în conformitatea art. 539 din Procedura Civilă, Tribunalul, prin prescriptul verbal, No. 24 a jurnalului din 27 Mai anul curent, am redeschis licitaţiunea pentru 21 a lo?