Progresul, iulie-decembrie 1869 (Anul 7, nr. 49-100)

1869-07-02 / nr. 49

PROGRESUL Sconta sucursa fă tie fete (fin suburbia fănică). CLASA I-ea. Barbă-Lata Catinca, Filipescu Savasta, Panaitescu Tinea, Haisman Betea, Simionescu Ana, Banaitescu Natalia, Mustea Profira, Laheru Ghetta, Botezu Profira, Ungaru Sofia. Premiatele pentru lucrula tie mână. Badarau Profira, Constantiniu Efrosina, Velina Elisaveta, Dimitriu Elena, Munteanu Anastasiea, Petrovici Ana, Grigoriu Elisa, Dragomir Ana, Parasca Casuca, Mihailescu Maria, Livescu Sinaramia, Poenariu Zunia, Alecsa Maria, Caramalau Aristita, Popovici Olga, Florașu Eleonora, Gavilescu Natalia, Zibelstein Eti, Alsinberga Rosalia, Ocsimberga Janeta, Braunera Rebeca, Popovici Elena, Santuzu Rucsanda, Romana Elena, Berescu Maria, Picioragă Elena, Baruca Casandra, Bratu Dima, Sfitchi Paulina, Bonea Soltana, Cesar Maria, Ionescu Aspazia, Filipu Casuca, Trohin Ecaterina, Pavel Maria, Neculau Emilia, Lascu Eugenia, Vârlănescu Aglaea, Popovici Calipso, lonescu Zamfira, Averescu Aspazia, Zamfirescu Anastasiea, Boteză Ecaterina, Moga Maria, Dimitriu Elena, Munteanu Profira, Ștefănescu Elena, lonescu Agripina, Pravila Sofia, Colovilone Elena, Paraschiva Zinca, Teodoru Natalia, Neagu Elena, Profiriu Elena, Teodoru Elena, Rucsanda Constantinin, Irina Nestor, Rucsanda Roșu, Barbă-Lată Catinca, Simionescu Ana, Panaitescu Tinea, Haisman Ib'dee. Sconta normată de /fete din Iași. CLASA I-ea. Mreaua Eftimia, Boteza Sevastia, Livanda Cleopatra, Costin Aglaea, Tanasiade Cleopatra, Cornea Efrosina, Vârlănescu Elisabeta, Petrovici Zoița. CLASA a 11-a. Gheorghiu Ana, Pacinschi Ana, Mândru Profira, Negrutzi Natalia, Gregoriu Aglaea, Coşula Elena, Gheorghiu Paraschiva, Gheorghiu Elena. CLASA a 111-ea. Iosifescu Maria, Gheorghiu Maria, Mironescu Efrosina, Eraclide Elisa, Tzone Constanţa, Miler Amalia. CLASA a IV-a. Gavriliu Elena, Langa Aglaea, Zemescu Ecaterina, Vivodschy Ioana, Culicu Efrosina, Dimitriescu Maria. Premiulă pentru lucrur de mintă. Sprinceană Natalia, Ene Rucsanda, Neculau Ecaterina, Greculescu Elena, Ţurcanu Elena, Milosi Elisa, Gheorghiu Elena, Popovici Elena, Beîu Ecaterina, Neculau Elena, Paulini Domnica, Alcazu Elena. Premiulă pentru desemnă. Menţiune, onorabila. Latisa Natalia, Pauliny Olga. Premiula pentru contă. Menţiune onorabilă. Mulder Alecsandrina, Culicî Efrosina, Şendrea Ana. Externatul secundară de fete. CLASA I-ea. Ianovicî Efrosina, Milosu Maria, Popescu Elena, Stamatin Lucia, Arabula Profira, Lefteriu Elena, Grigorescu Maria, Pope Maria. Lucrul de mână. Neculaevici Maria, Dumitri Ana, Lefteriu Elena. Dessemnn fi Caligrafie. Groza Smaranda. CLASA a II-a. Grigorescu Cleopatra, Filipu Elena, Conta Aglaea, Neenesiu Elena, Csenopol Maria, Leibely Henrieta. Lucrul de mână. Neenescu Elena, Csenopol Maria, Ionescu Elena. Dessemnn fi Caligrafie. Grigorescu Cleopatra. . CI,ASA a 111-ea. Bucă Maria, Dumitru Ecaterina, Barbu Smaranda, Radu Rudinca, Spinesen Sevastia. Lucrul de mână. Popovici Ana, Botoşeneanu Maria, Radu Budinca. Dessemun fi Calegrafie. Grosu Ana. CLASA a IV-a. Chiropescu Maria, Creangă Rucsanda. Cotita Profira, Ilusanca Zamfira. Dancu Zoea. Lucrul de mână. Conta Profira, Chitbuescu Maria. Stefania Maria. Dessemnn fi Caligrafie. Dancu Maria. Creitem de a noastră datorie de a semnala că toate premiile atât la şcoalele secundarii de bieţi ca şi la acele de fete, au fost nu numai utile, dar chiar şi de gusta. Onoarea alegerel premiilor revine In speciala D-lui Preşedinte a comissiunel distribuirel premiilor, fosta profesorul de Universitate, care In mal multe ţlile anisic câte o dati şi de D« Rectore ulii l'niversitatel,, ş’aft ilatii osteneala ore întreg! spre a alege cărţi bune şi folositoare şi a resplăti astfeliu într’una modă cuviincioşii sirguinţa şi buna purtare. Comissiunea Interimară a urbei laşii, după propunerea D-lui Mărzescu, se grăbi şi ea a contribui premiile la lucrul de mână la toate şcoalele primari din Iaşi, afară de esternatura secundarii de fete şi de şcoala centrală. După distribuirea premiilor, elevele şcoalei centrale de fete cântară unu corii destula de frumoşii. Astfelin sa termină solemnitatea aceasta de la şcoala centrală, şi lumea să împrăştia plină de mulţumire pentru regula şi splendoarea ce domni în această a doa serbare naţională. D. Prefecţii mulţămi in speciala D-nel Macri, Directoara şcoalei centrale, pentru ordinea, regula şi disciplina ce domnescul în acest stabilimentu. BUCU REŞTI. — Maria .Sa Domnul după ce au asistată erî la Te demn, în episcopia din Buges, au plecat la nouă ore şi jumătate spre taberă. Deşi sosirea Măriei Sale n’au fost anunţată oficială de cât la Furceni, cu toate acestea primirea a fi fostă pretutindeni entusiastă. La trei ore şi jumătate înălţimea Sa sosind acolo, fu întimpinat de comandantul taberei şi de toţi şefii corpurilor călări. Măria Sa încălecând pe dată, visita tabera, constatând înaintarea lucrărilor, sănătatea trupelor şi belşugul hranei. GALAŢI. — „Valetta14 vaporu englisescă cu elice, care venea de la Anversa la Galaţi, încărcată cu raîlurile destinate pentru căile noastre ferate, în noaptea de 13 a curentei, suindă fluvială s’aă întâlnită puţină înainte de a ajunge la Renn, — cu vaporulă austriacă „Viurgevo“ din Compania Danubiană, care descindea în jos cu o carghesoană de cereale de la Brăila la Sulina. — Era 10 ore trecute. Ambele bâtele s’aă lovit, și ciocnirea aă fost așa de violentă, în cât acel englisescă s’aă cufundată, dispărândă într’o clipă fără a se putea scăpa ceva, ba încă s’au înecat şi un june matrosă, — astfel, înecarea a fost în moment. Valoarea vasului era aproape de 16 mii funţi Sterlinge, şi încărcătura se dice asemenea de mai multe mii. Vaporul austriacă şi earghesoana sa asemenea au suferit mult dar ce diferenţă cu vaporul englesă şi încărcătura lui, când unul şi alta sunt cu totul perdute!... FURNICAŢII ADMINISTRATIVE, Statu Majorulu de Geniu din a 2-a Divizie teritorială militară din Iaşi. No. 155. Se face cunoscuta tuturoru doritoriloru, cu antreprizăle hotărâte pentru clipa de 1 Iulie anul cuventa, şi publicate în Foaea Progresul cu No........ sunt amânate pentru 20 Iulie curenta, antrepriza va are de obiecta repararea stabilimentelor următoare : casarăm din jurul Palatului, guarda pieţei, bucătăriile, casarma de la Copou, grajdiula de peatră, pudrăriea, grijdul şi infirmeriea jandarmilor, casarma Manu, şcoala militară, spitalul militaru; pentru toate acestea să poate vide devizuri şi cacturi de însărcinări la oficiula Statului Majoru de Geniu în toate filele de la 8—4 ore; licitaţie* se va ţine în localula Diviziei la Palatulu Administrativa, Prefectura Poliţiei laşi, No. 4707. Doamna Elena Găuguţă au reclamatu că au perdutu din ladă unu sinetu pe suma de 6 galbeni, cu data Aprilie 1869, subisculuti de D. Dimitrie Popovici; se publică perderea acestui sunet, cunoscându-se că cu aceasta nu să face vre unu aciu petiţionarei. Prefectura judeţului Cahul. No. 2926. D. sub-Prefect plasei Gostangalia acest judeţu, prin raportul sub No. 1444 încredinţare, că pe teritoriul comunei B. imachea acest judeţu, s'au pripăşita un cal la păr balan, coama in 2 părţi şi cu dangi la şoldul piciorului stângu, se publică spre cunoştinţa proprietarului acelui cal, care va fi ţinutu a se presenta cu dovedi în regulă la Primăriea acei comuni în terumnul prescrisu de legea Poliţiei rurale, din contra însă se va proceda la reoţiurea licitativă. Prefectura judeţ. Ibrohoiu. No. 3286. Domnul sub-Prefect Plasei Berhoiuetele prin referatulu Bub No. 161 încredinţaţio, că in comuna Tureatca acea plasă, au picat de pripasa o mnzata în păr plavae, coarnele mici şi inferată la şoldul stângu denspol cu o literă ce nu să poate descifra; se publică spre cunoştinţa proprietarului ce ar fi care întovărăşit de dovezile legale pretinse de art. 49 din legea Poliţiei rurală, publicată prin Monitorul Oficial No. 292 din anul espirat 1868, să se presinte la autoritatea respectivă spre a o priimi, notăndu-se că după expirarea terminului de 6 luni, care se minieră de la data Foael, această vilă se va vinde licitaţiva şi costul se va varsa în profitul comunei unde s’au pripăşit, conforma legei. Prefectura judeţ. IVeamţu. No. 4535. In comuna Bicazu, plasa Muntele acest judeţu, aflându se de pripasa 2epe stărpe, una în pâr murgă şoricie, coama şi coada murgâ, pântâcagă de piciorul stângii denapol, totte unghiile picioarelor, cu unu puiu alba pe spinare, stricat de hamu la peptu la piciorulu dreptu denainte, şi cu urechile blegi, şi alta murgă, coama şi coada neagră, cu pui alb pe spinare şi coaste, ţintată în frunte, brează pe nasu, inferată la piciorulu stângii denapoi cu literele H. N, şi cu o unghie crapata la piciorulu drept denainte; se publică filarea păgubaşului şi pre- zentarea lui la Prefectură cu dovedile cuvenite în terminul prevezutu de legea Poliţiei rurale. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 4494. De câtre agentula acestui oficiu, în clipa de 3 iulie curent urmele a se vinde licitativa în pcaţii târgul cucului obiectele ce sunt împlinite de la Oisias Vecsleru, spre îndestularea D. M. Naumit Dumitriu cu chiria unora casă, şi anume: un gardiropu de ulian, un crivat idem, o masă tot de ulmu, un sipetu, o oglindă, şi 3 scaune de ulmu vechi; se publieă aceasta spre ştiinţa concurenților ce vor fi. No. 4474. De cătră agentulu acestui oficiu urmând a se vinde licitativu în peaţa târgul cucului, în clipa de 10 Iulie curent, obiectele ce sunt împlinite de la D. Petru Simionovu, spre îndestularea Domnului I. D. Magasîi cu o sumă bani, şi anume: 90 pachete cu cuc pentru lefţuri, aprocsimativa ca 70 oca, în 3 rafturi No. 1; 22 oale de sehiâ ruseşti, stricate; 12 lighene de sehiâ stricate, No. 3; 52 oblonaşe de sobă stricate, No. 4; 14 lemne gealăe stricate, No. 5; 6 perii, No. 6; 6 fera de calcat, de schiă, No. 7; 15 limbi pentru feră de calcat, vechi, No. 8; 5 frigări de cafe stricate, No. 9; 27 tigăi de schijă stricate, No. 10; 3 oca în formă de gratariu, No. 11; 12 chiuliţi de schijă stricate, No. 12; 25 ocă fera aproesimativ, în felurite obiecte stricate, No. 13; 20 ocă schijă aprocsimativă, stripate, No. 14; 16 cercuri de lemuu de ham, No. 15; cule în patru rafturi, aprocdimativu ca 15 ocă; 8 bulerce cu lut galbăn de loc, aproesimativu ca 100 ocă, No. 17; 2 balerce cu cercuri de lemn de oloiu, No. 8, diferite; un cântaru vechiu, stricate, No. 19; 12 zabale de ferit, stricate, No. 20; balamale, foarfeci, zăvoară şi alte mărunţuşiri vechi, stricate, aşezate intr’un raft, No. 21; 3 ciururi de formă mari, No. 22; mănunche de sule în pachete, de lemn, No. 23; o cumpănă de alamă cu drumuri, 3 bucăţi vechi, No. 24; 9 tăblăluţe de timierie, stricate vechi, 6 tăceri vechi, No. 26; 17 coaie hârtie boite, stricate, No. 27; 15 guri de hamu de cânipă, No. 28; 26 Breanguri şi căpestre de cănipă; un ceasornic de părete prost, stricat. No. 30, un polobocel cu smoală şi cutie, aprocsimat ca 50 ocă, gr. 10 publică aceasta spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi. Comitetul Permanent al judeţului Falciu. No. 1303. Pe moşia Creţştii, plasa Crasna, s’au pripăşit o capă la păr murgă, cu pişcătură la urechea stârgă, fără alte semne, se publică terminul de 3 luni, pentru deşteptarea proprietarului lui şi înfăţoşarea la menționata comună cu dovezile ce va poseda, spre ai se elibra. Comisiunea Interimara a comunei Iaşii. No. 5784. Colegiurile electorale pentru Senat, sunt convocate prin decretul Domnescu No. 1126, şi telegramele D. Ministru de Interne No. 9184 şi 9334 precum urmele: Colegiul 1-ia, Luni în 4 August viitori. Colegiul al 2 le, Mercuri în 6 August. Colegiul Profesorilor Universităţei din Iaşi, Vineri în 8 August viitori. Subscrişii învită pe toţi Domnii alegători din colegiurile mencionate, înscrişi în lista anului curent din această comună, sub No. 1417, să se întrunească la Primărie în filele indicate mai sus, orele 10 antimendiane, pentru alegerea Senatorilor ceruţi de lege. X. Gh. Macareacu, I. Orvinov, Gr. Carp. No. 5691. Urmându a se face o radicală reparaţiune bisericei Sf. Teodor, după deviaul făcut de arhitectul comunala, şi condiţiunele ce se vor vede la licitaţiune, se deschide concurenţă Vineri la 18 iolio