Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-01-03 / nr. 1

No. 1. PROGR AOAMA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURŢEI DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia N. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenă. Iaşii, Sâmbătă 3 Ianuarie 1870. LIANUL VIII. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postate. Inserarea unui rând de 35 litere, costa un leă cursul fiscului Iaşii, 3 Ianuarie 1870. Felicitare de anul nou adresată M. M. L. L. Domnul şi Doamna Românilor de cătră Consiliul Comunal al Iassuluî. Inolrpa anului nou Consiliul Comunal în numele cetăţenilor laşeni cu bucurie depune la picioarele Tronului urări defile multe şi fericite pentru M. M. V. V. Carol şi Elisabeta, Domnul şi Doamna Românilor. No. 12,138. 31 Dechemvrie 1869. Domnului Primarii al laşului. Vă mulţumesc şi în numele Meu şi al Doamnei, pentru urările a doue! Noastre capitală, şi vă rog îi se fiţi pe lângă oraşul Iaşii, interpretul unei plăceri cu care am primită aceste sentimente atât de bine cunoscute şi apreciate de Noi, Carol. Depeşe Telegrafice. PARIS, 9 Ianuarie. — Ziarul la Liberté scrie că ministrul va presenta camerei Lunea viitoare un proect, prin care contigintele anului acestuia, ce este de una sută de mii oameni, va fi redusă la 75.000. MADRID, 9 Ianuarie. — Ziarul Imparțial face cunoscută că crisa ministerială s’au sfârșită, numindu-se miniştrii Rivero, la interne; Topette, la marină; Jose Olagasa la justiţie şi Sagasta, ministru de statu. PARIS, 10 Ianuarie 1870. — în corpul legiuitoru, D. Ollivier declară că trebue a se constitui un guvern naţional, urmând calea progresului, pentru ca democraţia francese se vadă realisindu-se progresul fără violenţă, libertatea fără revoluţiune. (Românul.) BUCUREŞTI. Comisiunea budgetară, am cercetat budgetul Ministeriului de Justiţie împreună cu D. Ministru respectivă. Camera astăia n’am ţinut şedinţă nefiind în numerul cerut de lege DD, deputaţi. Societatea Ateneului e convocată în şedinţa generală, la 4 Ianuarie. Duminică 12 oare dinpe în sala eî (lângâ Cişmegiă). Balul Primăriei avu loc. Sâmbătă 27 Dechemvrie. Balul se deschise la 10 oare, după sosirea MM. II. Quadrilul de onoare s’au danţată astfelă: M. S. Doamna cu D. Primară, şi M. S. Domnul cu D-na Primăreasă. Alăturea fură qudrilurile D-lor cousull, în care luă parte și D. Prim-Ministru. Sala era splendid aranjată de D. Galluo. COMITETULU CENTRALII pentru veniturile Imnuriloru Statului T A B L O U de bunurile Statului ce au a se vinde pe câmpta cumpărătorilor, din causa de neplată la timpu, prin licitaţie orală la 27 Ianuarie 1870, în lap, sala Prefecturei la orele 11 de dimineaţă. Districtul Bacau. 1. Un locă virană din comuna Ocna, întinderea 4 stânjin! fata, 14 lungul, pendinte de monastirea Precista şi Răducanu, asupra D-lui Metacsa, Primarul G urbei, cu lei 1550. Districtul Falciu. 2. Via din pedulă Dricului, la 11 fălci, comuna Huşi, pendinte de monastirea Dobcovăţu, asupra D lui D. Malcovici, cu lei 2710. 3. Via din fundulu Ochiului, de pe moşia Huşi, comuna acelaşi, cu 3 fălci, pendinte de Episopia Huşi, asupra D-luî Mshovici, cu lei 1260. Districtul Iaşii. 4. Casa No. 342—335, din comuna Iaşii, pendinte de monsstirea Neamţu, asupra D-luî Năimim Paraschivescu, cu lei 8400. No. 4038, Dechemvrie 1. FtJBUOA Ţtl ADMINISTRATIVE, Cfisierica Generală a districtului Iaşii. No. 7. La 9 a curentei ficaindu-se termină pentru vânzarea licitativă în Camera Prefecturei Polţiei Iaşii, a productelor eecvestrate de la arendaşul moşiei Şorogarii, pentru neplata de câştig, se publică aceasta pentru deşteptarea amintorilor ce ar voi a cumpăra acele producte, să se adresele la arâtatură terminiî cu garanţia cuveniră, când tot atuncea li se va arăta ce anume producte se vândă. Direcţia Şcoalei Militare din Iaşi. Şcoala Militară având trebuinţe de: 120 perechi pantaloni de ordonanţă, 120 deto seri pentru toate filele, 120 tunici, 240 păre-.dio cisme, 100 mantale, 120 Chipiurî, 120 capele; Consiliul de administraţie au hotărâta a ţinea licitaţie în clipa de 22 ianuarie 1870 la 12 oare; toate acaste obiecte vor fi conformii cu modelul şi cuaistatea ce se află la scoala ; obiectele vor fi predate în termen de 60 eli de laşi, doritorii se pot adresa la Direcţia Scoale în toate tidlele de lucru de la 101 unde pot vedea condiţiile întregi ; concurenţii trebuesc sa aibă garanţii prevedute de legi, iar licitarea se va face cu oferte sigilate, pentru a putea concura trebueşte o garanţie de 5 % din totalul sumei oferite. Shrefeeftara Judeţ* Iaşii, No. 4. La 12 a curentei urmendă a se ţine în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru darea în exploatare a câte un pachet din pădurile Statului publicate în Monitorului Oficial No. 271 din espiratulu an 1869, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. No. 10.854. La 14 a curente urmendă a se ţine din nou în Camera acestui oficiu licitaţiune pentru vinderea materialului ce va resulta din daramarea a 7 bolţi din ograda hanului turcescu din acest oraşu, conformă oficiei D-lui Ministru de Finance sub No. 51.587, se publică aceasta spre cunoştinţa generală. Prefectura judeţ. Botoşani* No. 8287. In comuna Mănâstireni din plasa târgului acest judeţu, pripăşindu-se o capă în păr murgă deschisă, coama, coada asemenea, cu pete albe pe spinare, cu o boltă în o parte a grebănului, din care tot curge, şi cu piciorul drept de dinainte stricaţii din genunchi, precum D. sub- Prefectă al acel plăş; prin raportul No. 3033 încredinţare, se publica terminul de 6 luni, în conformitatea lege! Poliţiei rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dovede cuvenite să se presinte la Primăria respectivă spre a’şî primi eapa. Prefectura judeţ. Capiul. No. 6248. In comuna Enichioiu, plasa Tigheciu acest judeţă, pripăşindu-se o eapă sură, coama la o parte, şi stricată copita unu! picioru, se publică aceasta spre cunoştinţa păgubaşului acele iepe, care cu dovezile în regulă să se presinte la menționata comună spre a o primi în păstrare. No. 6284. Pe teritoriul comunei Aluatu, plasa Costanga era acest judeţu, pripăşindu-se un cal balan la trupă de mijlocă, coama în amândouă părţile, se publică aceasta pentru prevenirea păgubaşului, care cu dovezile în regulă să se presinte la mencionata comună spre al primi în păstrare. No. 6290. Pe teritoriul comunei Zâmeştii, plasa Coatengalia acest judeţu, pripăşindu-se o capă la păr neagră, co una la stânga, cu mânză la păr tot negru, păntănogu ia piciorul drept denapol; se publică aceasta pentru prevenirea păgubaşului acele iepe, care cu dovede în regulă să se presinte la mencionata comună spre a o primi în păstrare. No. 6296. In orașul Cahul pripăşindu-se 2 ca, unul la pâr murgii descinsă, pântânogă la picioruiu denapol, şi unul negru, la trup de mijlocii, la urechea dreaptă furculiţă, şi la stânga suitură, la piciorul drept puţin păntănogu, se publică aceasta pentru prevenirea păgubaşului acelor cai, care cu dovezile în regulă să se presinte la Poliţia oraşului spre al primi în păstrare. Prefectura judeţ. Homan. No. 6820. Pe teritoriul comunei urbane Romanii, s’au pripăşiţii unu cal la pâr murgu castaniu, coama din stânga, neagră, la geban câteva fire de pâr alb, pe spinare rosetură de şe şi albi, 4 pete albe din stânga şi 3 din dreapta tot pe spate, coada neagră şi forficatâ; se publică spre cunoştinţa păgubaşului, Cfira în lâuntrul legiuitului termin să se presinte spre a’şî primi vita, căci la din contra se va vinde licitativa. A A Primăria comunei podgoria Copou. No. 2016. Se publică aflarea păgubaşului unui cal la trup de mijlocii, pârul rolbit, cu puţine pete mici pe spinare, trimesîi de Primăria de Iaşi cu nota No. 11.889, picat de pripas în despărţirea a 2 a acel oraşu, iar păgubaşul se va presenta în terminul prescrisă de art. 49 din legea Poliţiei rurale. FtJBMO&TlI TOBKOAT&BESTÎ. frits ssssahi! ©Ivii de Îaşî secţiea £&. No. 5914. Estractulu de nud josă se publică în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. ESTRACTU. Doamna Agripina Ghica născută Greceanu, domiciliată în urba Iaşii, prin petiţiunea dată Tribunalului Iaşii la 12 Dechemvrie 1869, înregistrată la No. 6387, cere separaţiunea patrimoniilor sale din ale soţului seu D. Iorgu A. Ghica, domiciliat totă în urba Iaşii, în valoare de 10.000 galbeni, care stau la casa de depuneri şi consemnaţii, precum şi casele din Iaşi despărţirea a 3-ea, strada Carol, cumpărate cu 2000 galbeni, cererea fiind admisă si au format acest estract, conform art. 630 din Procedura Civilă. Secţia a 3-a. No. 1. D. Scarlat Pastia, de profesiune liber, domiciliată în Iaşi cuartalul IV, prin comandamentul No. 427, au somat pe D. Colonel Vladimir Bacinschi, domiciliat cu reşedinţa în oraşul Galaţi, ca în termin de 30 zlile libere sâ-i plătească suma de 387 galbeni, 25 lei, 21 parale şi a lor procent, ceare a lua în virtutea obligaţiunea legalizată de foasta Curte de Intâriturî la 1860, sub No. 325, şi fiind că D. Bacinschi nici după espîrarea arătatului termină n’aă achitată plata casei creanse, ear D. Pastia prin petiţiunea înregistrată la No. 9001, cerândă de a se pune în urmărire veniarea imobilului lf ipotecat prin citata obligaţie, care este o casă într’ună rândă, situată in urba Iaşii, pe locă cu bezman cătră biserica prenumită Albă, la strada tot cu asemenea numire numită Albă, din cvartalul al 4-lea, înscrisă la No. 644 şi 722, pe acest temei, şi în baza art. 503 din Procedura Civilă, Tribunalul publică vendrirea conformă art. 510 din acea Procedură, ca concurenţii ce ar fi de a cumpăra indicatul imobil cu atenanţele lui, să se înfăţoşeze în Camera acestei Secţiuni a 3-ea cu garanţia cerută de lege, la 4 Aprilie, Ziua Sâmbătă 1870, ora 1 am 7*, când are a se face adjudecaţia conformă art. 539—550 şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, totodată se someti de pe toţi ace! care ar ave vreunu drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privileged, hipoteca sau orice alt drept asupra imobilului urmărit, ca înaintea Ziei de adjudecaţie să se arate cu reclamaţie la Tribunal spre a’şi arăta pretenţiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ţine