Rampa, aprilie 1923 (Anul 7, nr. 1628-1651)

1923-04-01 / nr. 1628

2 Cel mai mare eveniment teatral dramatic IULANDM obţine în provincie succese incomparabile cu PUI DE VULTUR (L'AIGON) MARCHIZUL DE PRIOLA şi DIAVOLUL Distribuţia exactă ca cea de la Bucureşti Decoruri, costume, mobile şi prcties,la proprie 31 şi 1 Aprilie Brăila 21, Ploeşti see ROSE-FRANCE Str. General Lahovari 19. — Telefon 31/98 Expoziţie Generală de Stofe şi ţesături fantaise de Primăvară Parfümeria Lux Academiei 3. Pe lângă bogatul asortiment de Parfümerie Franceză de la casele Coty Houbigant Guerlain Piver etc. Am înfiinţat un mare vayon de încălţăminte din formele cele mai noi pentru Bărbaţi, Dame şi Copii, mărcile cele mai renumite, Mare reducere de preturi uitai un uituc pentru Bărbaţi , tite, 4751 1 ROMANA" Sâmbătă 31 Martie 1923. Matineu cu preturi reduse LABIRINTUL Seara moartea civila Duminecă 1 Aprilie 1923. Matineu MOARTEA CIVILA Seara PAMANTUL MORTI Sâmbătă 31 Martie 1923. Seara FAUST Duminecă 1 Aprilie 1923. Matineu LAKNE Seara WERTHER Biletele la Agenţia Jean Feder A apărut ORIZONTUL No. 13 Mot® de primăvară !Soletl-amottr au monde, Amour-soleil du coeur... Primăvară: — viaţă, farmec, iubire, flori, parfumuri, seninătate! Primăvara:—reînvierea codrului, fericirea! Se reîntorc din nou cocorii şi rândunelele din ţările depărtate, înecate în lumina primăverilor eterne; norii întunecaţi se rup şi dispar ca şi sbuciumările unui suflet chinuit, care a fost atins de o rază de fericire; se duc norii, se topesc în adânc, în nemărginirea azurie, lăsând drum liber razelor calde ale soarelui; înfrunzeşte corbul şi se umplte de ciripitul drăgălaş al pasarelelor se acoperă cu semănături şi flori câmpia; izvoarele cântă, râuleţele povestesc Idin fugă malurilor dulci po- Iveşti amăgitoare, sărută florile cari se apleacă spre oglinda lor, sau le smulg de pe maluri, ducându-le departe... departe... într’o horă ameţitoare, pe valurile lor mititele. Doinele se aud din nou, clopotul bisericii din sat vibrează mai duios în amurg... Răsună 'n văi cântarea primăveriii Se scaldă ceru ’n razele de soare... Un fluturat, zburând din floare ’n floare, Pluteşte lin fu adierea serii... Cu venirea primăverei te simţi parcă renăscut, sufletul îţi vibrează sub atingerea fiorilor dulci, cari te pătrund, fiori, cari îţi produc o beţie suavă, fiori, cari îţi risipesc gândurile dureroase, chinul... Orice durere viere tn uitare; Nu mai s’aude plănsetul durerii; Fiorul cald şi dulce al plăcerii In suflete strecoară îmbătare... îmi iau rămas bun — cu o nespusă mulţumire, — de la zilele plumburii cari îmi îndurerau sufletul, îmi redeschid din nou inima,—atât de mult încercată. De-a lungul cărărilor primăvara a semănat miozotisul albastru, ghioceii albi și mieşunelele violete. Pe câmp au răsărit albăstrelele, macii şi trifoiul şi se leagănă molatic pe tulpinele lor subţiri, în adierea blândă a zefirului. S-a reîntors timpul iubirilor şi tristeţea mi se risipeşte în clipa când seara îşi întinde valul ei întunecat, înfăşurându-mă în el.Prin el mi se cern duioasele versuri ale lui Dumas: l’hiver s’enfuit, le printemps embaumé Revient, suivi des amours et de Flore:— Aimc demain gut n’a jamais aimé, Qui fut amant, — demain le soit encore/.,. Iubească cel ce n’a iubit niciodată, iar cel care a iubit, să iubească iar! — „Aide, iubito, auzi tu ce ne spune poetul? „Dă-mi o sărutare şi vrăjeşte-mă cu privirea ochilor tăi frumoşi!“ ..Pomii sunt albi de flori şi de dragul lor îmi place să stau cu tine sub ninsul petalelor, candide ca şi sufletul tău!..„Râuleţul se furişează ţie sub stufişurile din ce în ce mai dese și, înfiorat, cântă poema dragostei, pierzânduse pe sub ierburi, pare că în- J gână o romanţă dulce, acompaniat de ciripitul unei păsărele, ascunsă în crengile unei sălcii... „In curând vor înflori liliacii, trandafirii si înarffărita rul; acum e anotimpul când visăm iubirea şi când totul ne îndeamnă să iubim! „Vezi tu? E mai mare dragul să rătăcim, prinşi de braţe, în mijlocul naturei reînviate! „Lasă gândurile dureroase să ţi se piardă. Natura — toată viaţă şi iubire! în cadrul ei speranţa este prinsă:— E primăvară 'n suflet şi nu fire!.. Const. Nutzescu ■R XM PrA DuimlmcX 1 Aprilie, 1923 Weingartner în ajutorul văduvei lui Wagner Ziarele au anunţat în ultimul timp că doamna Cosima Wagner, văduva lui Richard Wagner, se află intr'o situaţie materială foarte jenantă. Intre alţii can s’au hotărât să vină in ajutorul ei, este şi Weingartner, care a decis să se acorde văduvei lui Wagner 1 la sută, din încasările brute realizate cu ocazia reprezentării fiecărei opere a marelui compozitor la Volksoper, al cărui director este Weingartner. . . Siegfried Wagner, fiul lui Wagner, a scris lui Weingartner o scrisoare, prin care îi transmite cele mai călduroase mulţumiri, atât lui cât şi consiliului de administraţie al lui „Volksoper". Box Comisiunea de box a „Stadiului Român“ aduce la cunoştinţa publicului că, în dorinţa de a răspândi cât mai mult boxul, a organizat pentru seara zilei de Sâmbătă, 31 Martie a. c., ora 9, o serată de box, în localul F. S. S. E. str. D. Clemenceau No. 16. Vor avea loc următoarele întâlniri: Poids moien Umberto Martini contra Mitu Dumitrescu-Poids leger Alexe Iacobovici contra Virgil Lărgeanu. Poids bantams J. Ghica contra I. Lazare, campion şcolar francez. Poids Minim Ionel Iacoblovici contra Florin Morghescu. Matchurile vor fi arbitrate de d. profesor René Delcourt Prețul locurilor e de 40 lei, 20 lei intrarea generală și 10 lei pentru membrii clubului. Biletele se găsesc la magazinul Colin, Calea Victoriei și seara la cassă. Match-ul Siki-Mac Tigne Din Dublin se anunţă că celebrul boxeur negru Batling Siki, învingătorul lui Carpentier a fost învins într’un match după o luptă violentă, în douăzeci de reprize de către boxerul irlandez Mac Tigne. La acest match a asistat și Georges Carpentier. ------xxxx----- Recepţie D-naţi d-1 Heyworth-Gordon, reîntorşi de curând din streinătate, au reunit Miercuri după amiază, în eleganta lor locuinţă din b-dul Lascar Catargi, câţiva prieteni intimi. Miercuri seară a avut loc in saloanele Restaurantului Francais ba lui organizat de Tenis Club.—1Toti membrii au luat parte, astfel,, că domnit nu numai o atmosfera plă* la un delicios ,,dancing-party‘‘, care cută de intimitate, dar ?, un antrei graţie amabilităţei gazdelor şi bunei prielnic dansului, dispoziţii a invitaţilor s’a prelungit până aproape de miezul nopţei. D-ra Lilian Gordon, care, îşi serba ,debutul monden, a făcut onorurile cu o sprintenă drăgălăşie. Dintre tineretul dansator notez: D-şoarele Marie-Jeanne Filipescu, Simone şi Clarisse Rogers, Ada şi Margot Cristescu, Henriette şi Bébe Poenaru, Jenny Petrovici, Sylvia Florescu, d-rele Angelescu, Dobreacu, Teodoru și Bilciurescu, D-nii William Rogers, Peter Drake, M. Cristescu, Florin Sapatino, Baranga, Sutzu, Al. Angelescu, George Danielescu, Ionel Pitiş, Freddy cu, etc . Ceaiul de la Dreamland Joi după amiază, obişnuiţii amatori de dans care frecventau ceaiurile organizate de Comitetul Monumentul Aviatorilor, în cochetul salon de la Dreamland, au sărbătorit desigur încheerea stagiunei dansante. S’a dansat cu mai multă viaţă şi mai multă plăcere ca niciodată. In numeroasa asistenţa remarc : d-na şi d-ra Vernescu, d-na şi d-l Buicliu, d-na şi d-rele Negrea, d-na şi d-ra Ivănuş, d-na dr. Skupiewsky, d-na Mirny Zahareanu, d-na şi d-ra Iliescu, d-na Orăscu, d-na Maricu, d-rele Cornelia Mandrin, Lilly Stanciovici, Gica Popovici, Lia Ghimpa, Arthemise Alesandrescu, O. Cutzarida, Angelo Şalaru, Lucette și Florica Vrânceanu, Vivu Tănăsescu, E. Nedelescu, d-ra Ciceo Popp, d-rele G. Ionescu, Paleologu, Morarescu, Jeanna Hagiescu, Scheletti, Arghirescu, etc. Domnii ing. Zamfirescu, Silviu Alexandrescu, dr. A. Haralamb, Rozin, M. Mmidiu, T. Eliad, Costel Mihalescu, maior Fotescu, Chr. Athanasiu, C. Brătulescu, Richard Bolton, maior Toporanu, Tomida, Platamina, Al. Vrânceanu, Al. Botez, locot. Daniel Ionescu, G. Em. Berea, R. Bally, locot. Pașcanu, Paleologu, Referendaru, Athanasescu, Papadat, Cării Marculescu, N. Matei, maior Marinescu, Davidescu, căp. Darian, It. Rujinsky, locot Gică Rădulescu, Bela Schmith, Vasiliu, etc. Balul Tennls-ClubulL In distinsa si eleganta asistenţa remarcat ’ D-na Lahovary, Princesa Ghika, d-na Filipescu, d-na Davila, d-na şi d. Cutzarida, d-na Pherekide, d-na şi d. A. Heiban, d-na şi d. I. Mavrodin, d-na şi d. Metasa, d-na şi d. Lupu Costache, d-na şi d-na Leopold Niculescu, d-na şi d. Buicliu, d-na Crătunescu, d-na şi d. Gafencu, d-na şi d. Daurant, d-na şi d. Basilescu, dna şi d. I. Băicoianu, d-na şi d. Gherghel, d-na şi d. Palmers, d-na şi d. Niculescu-Ianca, d-nele: Sordoni, L. Berindey, Sturdza, Thessier, Dida Ghenădescu, Puiu şi Cornel Alima- Ştefănescu, Fulga, Buicliu, Zissu, Păşteanu, George și Marcel Vernes- ! etc., etc. D-rele: Alice Cantacuzino, Anca Berindey, Iréne Pherekyde, Simone Raliet, Marthe Thessier, Marie Golesen, Sonia Pulieti, Z. Zissu, Palade, Iza Bulgaru, Colette Murgășeanu, DidyTeodoru, E. Bălăcescu, F. Bărbătescu, Ganciu, Angelo Potârcă, Lilly Ştefănescu, etc. D-nii: Cantacuzino, Van Saanen, Rontalo, Volgruber, M. Economu, Neagu Boerescu, A. San Gaki, Polizu-Micşuneşti, Ghika, Scorţescu, Ruby Sorescu, Picky Budişteanu, Berindey, Fulga, Durma, Gârleşteanu, com. Ferdinand Sylvestru, Niculescu Dorobanţu, Crisiopol, Al. Băicoianu, Gianny, Iaroslavi, St. Balş, Henri Aslan, B. Bălăcescu, Pulieff, Janciu, Radu Cornea, dr. Stepleanu-Iloubacky, Nemcckzek, Sergiu Băicoianu, maior Toporanu, Valeriu Ştefănescu, căp. Vitzu, Solacolu,Butculescu, Lecca, Constantinescu, etc. MON CALEPIF