Rampa, noiembrie 1923 (Anul 7, nr. 1805-1829)

1923-11-01 / nr. 1805

2 RAM PA Jói 1 Nőeubrfo »33 Magazinul „IMPERIAL“ Calea Victoriei 47 (lângă Palatul Regal) Telefon 3645 M. TEODORESCU & ^ANAiTSS.U îl Ai* AH Foştii Proprietari ai Magazinului Ateneului Breit schwantz tifoane extra Pîiws simplu şi presat Perdele gata şi cu metru Sibirian gris, maro, alb Presuri Cuvetine de Manto şi Pălării Ciorapi TricoFrize toate culorile Mănuşi Pânsă de Cearceafuri Tricotaj« Crep Marocaine fantezie Dubluri de Mătase „ Lameuri Noutăţi Peau de Marmotte Velour de la vne Biberetgris, negru, maro TURNEUL CELEBREI TRAGEDIANE AGATHA BARBESCU ca artiştii Teatrului National cu piesele SAPPH T ragedie în 5 acte de Grillparzer, tra■ dusă de Gr. Ventura si V. Leonescu MEDEEA Tragedie în 3 acte de Legouvé In rolurile principale: •in AGATA BARSSSCU D. Vasile Leonescu fost societar cl. I al Teatrului National aftjkea mai Am* i Sporirea preturilor la Comedia Franceza re». Constantin fost in Lipscani Str. Sfintu Ion Nou No. 33 Am primit un mare Stoc de STOFE de la casa RODIE3 Paris in: Mătăsuri, Stofs da mantouH Rochi «i în Hleurs precum si Dantela pe cari ti-am pus in vânzare cu preturile cele mai convenabile. En gros En detail 5968 Administraţia generală a Comediei Franceze a Înaintat ministerului instrucţiunii, o cerere prin care solcită mărirea cu doi franci a preţurilor la fotoliile de orchestră şi cu un franc pentru celelalte locuri. Nu se vor spori preţurile parterului, lojilor de rangul al treilea de amfiteatru şi cele ale galeriei a patra In afară de aceasta se studiază o modificare a tarifelor pentru matineurile de vară şi pentru spectacolele clasice cu preţuri reduse. D na Anicuţa Cârje- Vlădicescu D-na Angela Euncescu D nul N. Liăiţăţeanu de la Teatrul Naţional D-nul M. Nichita etc. etc. Servitori, sclavi, podoc, etc. Costumele de la Teatrul Naţional Decoruri noui Conducerea turneului şi regia: D-l Lică Teaminescu ITINERARIULI 31 Octombrie, Ploeşti 1 şi 2 Noembrie, Brăila, 3 şi 4 Noembrie, Galaţi 5 Noembrie, Tecuci. 6 Noembrie Bârlad, 7 şi 8, Noembrie, Vaslui. 9 Noembrie, Iaşi. 10 şi 11 Noembrie, Chişinău. 12 Noembrie, Iaşi. 13 Noimbrie, Dorohoiu. 14 şi 15 Noembrie» Botoşani. 16 şi 17 Noembrie, Cernăuţi. 18 Noembrie, Bacău. 19 şi 29 Noembrie Piatra-N. 21 şi 22 Noembrie, Roman. 23 Noembrie» R Sinat. 24 şi 25 Noembrie, Focşani, 26 şi 27 Noembrie, Buzău. 9° Noembrie, Câmpina. 29 Noembrie, Braşov. 30 Noembrie şi 1 Decembrie, Bibin. 2 Decembrie, Blaj. 3 Decembrie, Târgul Mureş. 4 şi 5 Decembrie, Oradia Mare 6 şi 7 Decembrie, Cluj. 8 Decembrie, Alba-Iulia. 9 Decembrie, Deva. 10 şi 6 Decembrie, Arad. 12 şi 13 Decembrie Timişoara. 14 şi 15 Decembrie, Lugoj. 16 şi 17 Decembrie. T. Severin. 18 Decembrie, Slatina, ___aiaoz: Teatrul , Regina Maria" Compania dramatică BUiaND** *| Miercuri 31 Octombrie Premieră Maria dal Carmen Joi 1 Noembrie Maria del Carmen Sâmbătă 3 Noembrie Matineu cu preturi reduse Magnificul încornorat Seara Maria del Carmen Duminică 4 Noemb. Matineu Magnificul încornorat I mean SELECT GINEM CENTRAL * Cinema APOLLO Senzaţională premieri A DOUA soni Pina Manitheui. CITIŢI: Din zbuciumul captivităţii da Maiorul G. CARACAS Premiată de ACADEMIA ROMANA Depozit general: Tlongrian Emnescu, Str. Parlamentuluia 2.. De o săptămână şi mai bine fetele erau în fierbere... Nu semai auzea vorbindu-se de rochii, de pălării, de «surse. O hârtioară albastră, solemnă, cu sacramentala formulă, I venise deodată să turbure liniştea delicioasă a existenţei lor... Se sfârşise cu somnul dulce până la zece dimineaţă, se sfârşise cu lâncezeala în Pyjama în buduarul călduţ parfumat cu miros de şocolată... Era vorba acu de lucruri mult mai serioase... era vorba să se apuce grabnic de muncă, începeau «întrunirile», şi «ceaiurile»... Dolly a stat trei zale cu capul cufundat în registre în vreme ce noi expediam ca un birou telegrafic convocările. — O să fie teribil! spunea ea, cu entuziasmul pe care i-1 cunoaștem. Nici nu știu unde au să încapă ! —O să scoatem mobila din salon, propune Mia.... Şi după ea pleacă lumea dansăm, şti numai așa între noi. Dolly ridică furioasă capul și ne fulgeră cu privirea: — Ce nu vă este loine Intr-o zi de «întrunire» ! Să stricăm tot prestigiul, toată importanța unor asemenea clipe... Vezi de asta, nu-mi place mie să lucrez cu voi! Fetele reculese protestează discret. — Și acum, continuă Dolly să vă ocupați fiecare cu listele, cu biletele, cu publicațiile. Joi la orele trei toată lumea să fîe aci. O blondină de lângă uşă cu bereta trasă ştrengăreşte pe ureche, a ridicat născiorul surprinsă: — La troit De ce la treiî — Dar ce credeţi că o să facem «întrunirea» la saceî Ce e dancing, ma chére ori five oclock, ţipă Dolly. — Păi, protestează o altă la trei ani oră la coafor. Şi în vreme ce o discuţie se aprinde între cele trei insurgente, o brunetă picantă îmi şopteşte râzând la ureche: — Mi-au stricat toate rosturile! Şi eu oare aveam un rendezvous la trei la şosea! In timpul acesta alte câteva vizitatoare au intrat. Sunt «membre», le cunoşti după poşetă! Poşetă încărcată cu bilete de ceai. Fiecare își aruncă priviri semnificative. — Ai plasat ceva ! — Te cred! O mulţime dragă aseară la Club. Epatant! Trei mii de lei! — Eu le-am dat pe toate lui Bébé, le plasează el la Minister! Da ce să-mi bat capul SA tm plictiseli! N’ai auzit os a pățit Adina! — Ce ma chére! Și deodată un grup compact pace care în jurai tailleurului «beige». — Inchipuiți-vă dragi gazetarii ăștia pe oameni insuportabili! S’a dus biata fată la un mar. A intrat în redacție zâmbind. La un birou un tip ursuz scria ceva şi altul, foarte puţin şic, îi spunea nu ştiu ce din Basarabia. In fine i-a explicat sa despre ce e vorba şi i-a întins hărţioara cu informaţii. Atunci , domnul de la birou şi-a pus ochelarii, a examinat-o cu deamănuntul, pe urmă furios a luat tocul şi a şters ceva. Adina dă să se uite. Credea că-i vine leşin. Inchipuiţi-vă dragă ştersese: «Jazzbandul»! Şi un strigăt de indignare se înălţă în liniştea salonului. — De ce ştergi d-le Jazzbandul? la întrebat atunci Adina — Nu-mi place! a replicat scurt redactorul. Sunt contra! Vă public informația dar fără razband. Conchise el categoric și intorcându-se către domnul ■ cu Basarabia care râdea mefistofelic... îl rugă să-și continuă discuția. — Ei vă place! Și să mai alergi de colo până colo! Să te devotezi pentu ceaiuri! — Mai e vorbă, suspină Dolly îngrijorată. Dacă tra apare anunțul cu Jazz band ratează tot! Și mici consilii os înfiripează în fiecare colț. , Afară a’a înserat. In salon, lumina de aur din abat-jourul galben mângâie obrăjoarele roz înfrigurate. Din când în când ochii sclipitori se uită la ceas. — Haidem, dragă să plecăm! Mai avem atâtea lucruri de făcut! Şi gândiţi-vă că nu mai sunt decât câtevazile! Şi stolul vesel, şi sgomotos scoboară seara imensă de marmoră O şubredă elegantă deschide şi închide uşa în urma lor. In stradă încă se mai aude vorbind de «Shimmy», de bilete, de şorţuri. Iar sus, în biroul de «maroccin»roşu, Dolly cu buclele îbârlite ca după o bătălia scrie pentru a cincizecia oară: «Duminică 4 Noembrie va avea loc în saloanele hotelului 1 Athénée-Palace... un ceai dansant. eta etc. vă rog gi ne faceți placarea de a lua partote. etcui Claudine Fantezii famenine O stagiune in fierbere Cintic pentru Mara A apărut Oglinda Lumii No. 43 ... Vino, Marg — sa pângărim iubirea și să începem, in seară, slujba cu vin, cu femei și cu bacanale (pe mine m’au plictisit iubirile sentimentale....' Ni’s corpurile mototolite de spleen — vino, Marg cu buzele ude de vin să ne îngemănăm — tulburător — buzele și să ne chinuim corpurile nude.*« Toamna are să vie (mâine desigur frunzele au să cadă) şi Toamna gândurile codlesc ca vinul stătut in cadă . Toamna are să vie şi cu ea s’apropie părăsirea Marg —i (pescarii mâine vor plega la larg) Vino.» ‘Şi Marg să pângărim iubirea — sa ne înodăm corpurile ca două funde albe, să ne punem salbe de mărgele negre și să ne silabisim în gând tristețele plecării .... S’aud chemări din gol de larg: e ora deznădejdilor — Vino, Marg Azyda.