Rampa, octombrie 1925 (Anul 8, nr. 2379-2404)

1925-10-01 / nr. 2379

mm. calme« dui*ei*ile fără a provoca somn in îableîe este remediul de o eficacitate deosebită in special la durerile de cap de orice soiu dureri nevralgice și neuritice de dinți și la multe altele. 1premiu aLei 30mm Lei 100.000. —• în bani numerarLei 100.000.1 20.000. — „ „ .. 20.000.1 rs a .. 10 000. — „ 10.000. 1 şs a 5.000. —■ .. 5.000. 1 „ a 2.500. — „ 2.500.5 ș șa ,. 2.000. — „ .. 10.000. 15 „ a1.000. — „ „ 15.000. 25 ., ■ 500..... ....................... .. 12.500. 50 „ a „ 250. — ., mărfuri „ 12.500. 900 », a 15. .. „ .. 112.500. 1.0©o premii sn total iei 300.000.— ■ssai cumpărătorilor emulsiunei lactoase VNSAGINE ADELINE PATTI pentru a o introduce în mod rapid şi în România. Premiile sunt aranjate pentru 10.000 flacoane, astfel că fiecare al zecelea flacon va fi premiat. Pentru a se face imposibile orice confuzii sau rea împărţire a acestor premii, comenzile ce vor veni se vor înregistra într’un registru, prevăzut cu No. curent, în ordinea venirei, sub controlul Domnului Octavian Puticiu notar public la Timişoara. Fiecare al zecelea număr primeşte premiul. Autorizaţiile de premii se găsesc tot la Domnul Octavian Puticiu şi la prezentarea acestora, depozitul nostru general din Timişoara plăteşte premiile imediat. Pentru plata exactă a premiilor garantează: Schwaebische Handels und Gewerbebank A. G. in Timişoara. Dreptul la premii ii au totuşi numai acei cari odată cu comanda vor trimite şi preţul unui flacon VNSAGINE ADELINA PATTI in suma de lei 140 — inclusiv impozitul şi cheltuelile de expediţie la Laboratoire Adeline Patti, Pais. Banii nu trebuesc trimişi la Depozitul nostru general, pentru a se putea face un control mai sigur şi mai uşor. Comenzile însă trebue trimise numai la depozitul nostru general Timişoara. Piaţa Plevnei No. 3. Oricine comandă are astfel pentru banii săi nu numai mijlocul perfect şi ideal de întreţinere şi curăţire a tenului, ci are şi posibilitatea de a câştiga şi unul din premiile de mai sus. Parfumerii, drogherii şi farmacii au la comenzi mari 20% rabat. • Laboratolre Adeline Patti. Paris. Ce este „Visagine Adeline Patti”? Visagine (pronunţă Visajia) Adeline Patti este o minune a inventivităţii cosmeticei franceze. Vestita cântăreaţă de operă Adeline Patti, o frumuseţe mondială recunoscută a fost artistă şi in conservarea tenului ei şi şi-a păstrat până la 76 ani, frăgezimea tinerească a fetei şi a tenului. La 54 ani era încă o frumuseţe mondială. Acest fapt avea să-l mulţumească reţetei ei, care era rezultatul observatei că materiile intrate in porii pielei cari strică frumuseţei şi frăgezimei şi nu se pot îndepărta destul de bine prin spălatul cu alcool, săpun sau apă, ba chiar acestea din urmă putând strica mai rău ţesuturile fine ale pielei. Reţeta Adeline Patti a condus la prepararea ,,Visaginei Adeline Patti” o emulsiune lactoasă, cu care se spală faţa fără a întrebuinţa săpun, astfel că tenul se împrospătează, încreţiturile se îndreaptă, porii pielei complect curăţaţi şi trăsăturile fetei rein, imerite. Îngrijirea constantă cu „Visagine Adeline Patti” întreţine frumuseţea şi frăgezimea tinereţei până la o vârstă înaintată. Tăiaţi aci şî trimiteţi Loiboratoire Adeline Patti Paris. Depozitul General pentru România, Timişoara, Piaţa Plevnei No. 3 Trimiteţi franco la adresa de mai jos............... flacoane „Visasma A sielina Palia” , Lei 140.—inel, impozitul și porto ............ la G. în Timi-Suma am remis’o azi prin. ........ «Schwäbische Handels-und Gewerbebank A. şoara. Numele............................................. Adresa............, . . :................... .* MĂNUŞI oi PIELE wL Marca* „WY.M Crissais îss toasă iMKSfua ca cele mai Saune DURABILITATE Q A RANT AT A -Se vam«3 as preturile fabrice! Sa Magasemsi „CROSETA” SEPOTOT GENERAL. - Lipscani 34, (coif «sa Sara») A ■# CELEBRUL FILM | „SORA ALBA“! se repreiinti un mare succes zilnic la Eforie cu orchestră, coruri, sora cu artiști de la Operă * Str. Sfinţilor NOI BLĂNURI FINE ASORTAT CU ULTIMELE MODELE , MANTOURI ETOLE, VULPI, ETC. „la paşa» 8 mare îmbulzeală! E şi foarte natural, fiindcă numai ŞIŞMANEAN are cafea delicioasă ! Str. Sf. Nicolae Şelari No. 15 Telefon 7 -tu LA „LUVRU“ Cul Victoriei 30. Te. 53 81 MARE EXPOZIŢIE DE BLÂNÃRIE Blănării brute ţi Confecţionate Mantouri etc. PREŢURI DE RECLAMĂ ROGER &GALLET LesELEGANTES -eshfp&hcervb J^/KLOÜie djß FLEURS dÄMOUR Blanche.Rose.Rachel. Naturelle et Ocre. ROGER &GALLET iteaţkg la „RAMPA Turneul Oficial Al Teatrului Naţional din Bucureşti, în frunte cu marea artistă Maria Filott Societară clasa I-a şi profesoară la Conservator Cu concursul d-lui Gh. Ciprian Societar clasa I-a şi a d-lor N. Băltăţeanu, Cr. Duţulescu, Gaby Danielopol, etc. etc. Se va reprezenta Marele Succes Bizanț. Tragedie în 4 acte în versuri de Mircea Rădulescu şi Iubire Piesă în 3acte de d. Paul I. Prodan Figuraţie. Cor, Orchestră Decoruri, costume, recursite In ambele piese se desfăşoară un lux extraordinar Itinerariu 5 Octombrie Constanţa 6 Ploeşti 7 Buzău 8 şi 9 Brăila Galaţi Focşani Bârlad Kişinău Iaşi Botoşani Cernăuţi Roman Piatra Bacău , Focşani Piteşti R.Vâlcea Caracal Craiova 31 Oct. şi 1 Noemb., T-Severin 2 3 şi 4 5 şi 6 7 8 şi 9 10 11 12 şi 13 14 şi 15 16 17 Marele Turneu al Companiei Cărăbuş 120 persoane Direcţiunea C.Tănase Lugoş Timişoara Arad Oradea Satu-Mare Oradea Cluj T. Mureş Sibiu Braşov Câmpina Cu începere de la 1 Octombrie Compania Cărăbuş, Vă face un grandios turneu în toată ţara cu revistele: Odată şi să mor de A. de Herz si Durstoy Bonsoir Bucureşti de N. Kiriţescu si N. Vlădoianu Când îşi vâră dracul coada de Mircea Rădulescu, C. Solomonescu si Alfred Moşoiu PERSONALUL ARTISTIC D-nele : Natalia Pavelescu, Tuchi Eremia, Lizica Petrescu, Puica Perieteanu , d-nii C. Tănase, I. Pizone, P. Codrutz, Al. Gheorghiu, Dan Del Petrescu, N. Şerbănescu, I. Ionescu şi d-na Marilena Bodescu. MARE BALET Montare extraordinară. 50 Balerine. Maestru de balet Rojji Roţii Celebrul duet american Annie 'S Charles Morgan’s Orchestră proprie sub conducerea d-lui AI. C. Bărcănescu ITINERARIU 1 Octombrie 2 Octombrie şi 4 Octombrie Octombrie Octombrie 7-8 Octombrie 9-10 Octombrie 11-12 Octombrie 13-14 Octombrie 15-16 Octombrie 17-18 Octombrie 19-20 Octombrie 21-22 Octombrie 23 Octombrie 24- 25 Octombrie 26-27 Octombrie 25- 29 Octombrie 30, 31 Oct. şi 1mbrie Noembrie Piteşti R.-Vâlcea Craiova T.-Severin Lugoş Timişoara Arad Satu-Mare Oradia Mare Cluj Tg.-Mureş Sibiu Braşov Câmpina Ploeşti Buzău Brăila Galaţi Brăila Concert pentru Eroul necunoscut, in Franţa In cursul săptămânei acesteia a avut loc la Paris un mare concert la mormântul eroului necunoscut de la Arcul de Triumf. Societatea regală filarmonică din Haeken (Balga) şi-a dat primul concert în parcul primăriei Boulogne. S-a oficiat apoi un serviciu divin pentru sufletul eroului. Acest concert de două sute de instrumentiști, în aer liber este primul care se dă în apropierea locașului sacrosanct al Eroului necunoscut.Concertul a fost transmis radiofonic în toate centrele mari ale Franţei şi în Belgia, de pildă, din partea de pian a linei bucăţi, un tablou muzical complet, care chiar separat ,de text, păstrează o rară putere evocativa Această putere se vădeşte cu prisosinţă în finalul lui Boris Godunov, când acompaniamentul este slabă înfiorare, un fel de trenmu care însoţeşte de minune, halucinaţiile îngrozitoare aie lui Bor In acest acompaniament, precum şi în cel din actul al II-lea se găsesc leit.motivele, de care s’a folosit Mussorgsjil intr’un mod cumpătat, dar destul de inteligent, ca să men tie unitatea și să rească puterea expresivă a rei. Aceste leit-motive, aproape inexistente în muzica rasă, nu pr., zintă o însemnătate prea mare Ir. Boris Godunov. La drept vorbind, unul singur joacă un rol mai imi portant: acela, care apare iu n - he.'tră în momentul când călugărul Grigore vine să-i vorbească lui Pimen de tareviciul asasinat şi care se repetă pe urmă de mai multe ori în cursul partiturei. Această temă nu este însă aceea ce se înţelege prin leit-motiv în muzica wagneriana. In Boris Godunov schimbă de expresie după sentimentul pe care -1 exprimă. La prima apariţie în orchestră, exprimă asasinatul tareviciului, pentru ca mai târziu să exprime nu numai acest odios asasinat, ci şi gândurile de mărire ale lui Grigori, sau remuşcarile lui Boris. Boris Godunov este o operă speciofic rusească, nu numai prin sufp.ect, dar mai ales prin spiritul ei dramatic, prin caracterul peu, încrucişate timpului (invers) (3). 8. Pitic (6). — Patriarh biblic (3). — Pronume (2). — Obiect ie serveşte la tors (4). 9. Caz de declinaţie (7). __ Insulă greacă (5). 10. Corp ceresc (6). — Legendă (3). — Notă muzicală (invers) (2). — Trecătoare (3). 11. Lucrat din lână (4). — Boală (5). — Obiect casnic (2). Pro, nume (2). 12. Oraş în Belgia (invers) (4). Prepoziţie (2). — Parte a labiei (4) . __Notă muzicală (invers) (2). _ 13. Din nou 3). — Prepoziţie (2) . .— Adverb de timip (3).Nu liber (6). 14. Societatea revoluţionară greacă (6). — Capitală în Europa (4). 15 Vieţuitoare (2). — Exclamaţie (2). — Trei litere din „mama” (3) . — Ofertă. (2). — Râu în Italia 2). * 16. Plantă (3). Baltă (5). — Câmp semănat cu cereale (3). 17 Dobândire (1). — Nume femenin (5). —----------0X0------------ „PANSEA” de 1. Floare (6). .— Regină din antichitate 2. Rege ebrau (3). muzical (4) — Vulcan în Europa (4). — Plantă (3). 3. Pronume (2). — Parte a morii (11). — Diftong străin (2). 4. Articol arab (2). — Oraș in Polonia (7)._Pronume (2). 5. Plantă (2). — Obiect casnic (2). — Silitor (5). — Pronume relativ (2). — Gust (2). 6. Port în Arabia (4).— Fluviu(invers) (3). — Fluviu în Spania (4). 7. Notă muzicală (2). — Exclamaţie (2). — Pronume relativ (2). — Insulă în marea Meditam., nă (2). 8. Măsură romană (2). — Ofertă (2).. __ Organ (5). — Pronume (2). — Notă muzicală (2). 9. Instument muzical (3). — Care întârzie (9) Acum (3). 10. Răspândire (8). — Obiect cu putere miraculoasă (8). 11. Adverb de timp (moldovenism) (3). — Notă muzicală (2) — Zeu egiptean (2). — Posedă (3). 12. Titlu la mahomedani (3). __ Pronume latin (3). — Fenomen atmosferic (3). 13. Organ facial (3). — Ţară în Grecia antică (5). — Corp geo : Ultimele reprezentaţii ale piesei „Iubire” de Paul I. Prodan la Teatrul Naţional vor fi in matineurilede Joi 1 şi Sâmbătă 3 Octombrie cu preţuri populare. După această dată d-na Maria Piloţi, interpreta rolului principal, pleacă în turneu cu această piesă. Vârstură pielea? Aveţi mâncărimi? «ţPomada Cadum e o binefacere nepreţuită pentru miile de persoane cari suferă de ani de zile de bolile pielei. Întrebuinţarea acestui leac minunat readuce lin somn liniştit acelora, cari au fost chinuiţi de aceste afecţiuni. Ea opreşte îndată mâncărimile, potoleşte şi vindecă orice iritaţie sau umflătura a pielei. Numeroase suferinţe sunt evitate, dacă se întrebuinţează la vreme Pomada Cadum contra eczemei, bubelor, pecinginei, râiei, irupţiilor, jupuielii, trânjitor blândei, cheliei, rănilor, arsurilor, la farmacii şi droguerii. Engros la Drogueria Standard, Bucureşti. La Teatrul Popular se repetă în fiecare zi „Maestrul”, piesă în trei acte de d. Mircea ştefănescu. In distribuţie : d-na Nelly Oprea şi d-nii G. Calboreanu, G. Vracea, de la Teatrul Naţional, baldist G. Bâcleşanu. ŢESĂTURILE pentru mantouri, tailleururi şi rochii ultimele creaţiuni parisiene, se pot vedea la Magazinul 1,trouvile-Mondain“ ROGER & Co. Lipscani 47. Telef. 40/39 Doamna Ghinea, Vasile Bostescu 13, va prezenta colecţia de iarnă în zilele de 1, 2 şi 3 octombrie a. c. vagiilor şi prin aspectul sub care ne prezintă diferitele evenimente. Această puternică dramă muzicală poate fi socotită ca o capod’piperă, pentru puternicul său dramatism, pentru adevărul cu care este redată viaţa şi pentru muzica sa impresionantă, care este, rând pe rând, de o măreţie epică, s.,n de o isusnitate de expresie pe care ti’aui putut «’o întreacă nici cei mai originali compozitori ultramoderni. Aceia cari vor să judece drept această operă, s’o judece după te»., tul iniţial al lui Mussorgski din 1875, nu după cel îndreptat de Rimski-Korsocov în 1896, care vrând să facă partitura mai executabilă (?) a ciuntit-o de multe stângăcii, geniale... Publicul nostru va avea fericitulprilej să audă mâine seară una din cele mai de seamă lucrări din întreaga literatură muzicală. Graţie actualei direcţiuni, Boris Godunov ni se prezintă după 50 de ani de existenţă admirabil redat de cântăreţul de elită, ce ieste domnul G. Folescu. Dacă nu venea domnul Georgescu la opiră şi cu inimoşiisăi colaboratori, aşteptam încă mult până să facem cunoştinţă cu Boris. Şi dacă la nb de ani nu e încă prea bătrân, mai târziu poate ne sosea în câitii, sau omorât de-a binele , de cine ştie ce artist nepregătit dacă nu masacrat de vreun nepriceput şef , orhestră aşa însă, îl vom vedea la condiţii ireproşabile. AIDA VRIONI „Viile de Paris“ Str. Lipscani No. 61 (fost 47) anunţă distinsa clientelă, că domnul Iancu a SOSit din Paris şi Londra, cu ultimele creaţiuni ale modei. Înscrierile pentru premiera .,Meşterul Manole” a d-lui Victor Eftimiu se fac de pe acum la cassra Teatrului Naţional. In curând va ieşi de sub ţipând ediirei .*Renaşterea, un al doilea volum al d-lui Pamait Istrati, anume, romanul MOŞ ANGLIEL. Scrierea aceasta care a avut un enorm succes în străinătate a fost redată în româneşte de către însuşi autorul. "Comed’"« lui Hennequin şi Weber ,,Domnul dela Ioa 5” va fi represintată mâine seară Joi la teatrul Regina Maria, cu areiaşi excelentă distribuţie în frunte cu d. V. Maximilian. „GISELLE“ Robes Manteaux Str. Alex. Lahovari 5 anunţă distinsa sa clientelă că Joi 1 Octombrie Vineri 2 Octombrie Sâmbătă 3 Octomb. De la 3-6 p. m. Va expune o bogată colecţie de rochi de vizită. Mantouri , rochi de seară, modele originale de la cele mai renumite case parisiene La representaţia de mâine seară Joi a piesei „Cesar şi Cleopatra” rolul Cleopatrei va fi jucat de d-na Toto Ionescu. Stofele cele mai Splendide pentru mantile, a primit: „Viile de Paris“ Str. Lipscani 61 (fost 47) Informaţiuni Mâine apare dezlegarea problemei No. 33, iar poimâine problema No. 40 („Ancora”). Autorii problmelor : ■ No. 37. Un magistrat. No. 38. G. D. No. 39. Don Carlos. No 40. Maior Crist, —AL Bârlad. No. 41 Theo Dron. No 42. Ik & Sv. Erată. — Problema apărută în’Rampa’ de Sâmbătă 26 Septembrie este intitulată „Şah Mat” șî poartă numărul 38 (treizeci și opt) nu 32 (trizeci şi doi) cum din eroare s’a tipărit. Duminecă apare problema mepbieinanită No. 2 (,,Notre Dame de Paris”) de Geo. — Bacău. „Vlaicu Vodă”, dramă istorică a d-lui Al. Davila, se va juca ultima dată Duminică 4 Octombrie, în matineu. Succesul de librărie în re- FÂNTÂNA LUI IACOB de Pierre Benoit a întrecut toate prevederile editurii „Renaşterea”. Romanul acesta din viaţa evreilor, este cerut la toate librăriile. Mâine seara joi are loc la Piteşti prima reprezentaţie ansamblului teatrului Cărăbuş de sub direcţiunea d-lui C. Tănase. Imitaţiuni de orice fel de blană în asortiment extraordinar, a primit noul magazin: „Innovation“ 5, B-dul Elisabeta (Palatul Eforiei) In foagerele teatrului Naţional continuă să se repete ,,Anuţa" de d-na Lucrentin Petrescu. Mme Axelra, str. Calomfirescu No. 7 anunţă distinsei clientele că s’a întors din Paris şi va expune In curând nouile modele de toamnă şi iarnă. Cele patru tablouri ale piesei „Neofitul” de A. Katzisne cu care se începe stagiunea la Teatrul Central Joi 1 Octombrie vor stârni admiraţia spectatorilor. Velour Chiffon toate culorile asortiment complect ,a,Viile de Paris“ Lipscani 61 (fostt 47) A doua premieră a Operei Române are loc Vineri 2 Octombrie, cu baletul „La Manevre” de Armsberger. Spectacolul va fi complectat cu opera „Paiaţa” cântată ac o distribuţie nouă, încălţăminte străină pentru Domni, Doamne şi Copii găsiţi numai la „PARCUL VICTORIEI”, calea Victoriei 39 (lângă Elysee).  Se anunţă din Paris . In editura Michel Albin va apare în curând um volum inbitului : „Et nous nous sommesaumés la...” datorit cunoscutului literat compatriotul nostru d. Matei Rusu. maori... Jocul cuvintelor Problema Mo. 39 Don Carlos metric (3). Arbore (3) — 14. Harnic (5). — Boală (5). (6). I 15. Ofertă. (2). — Strigăt de Instrument izbândă (3). — Bucată ascuţită de pământ(3). — Oraş în Belgia (3). — Notă muzicală (2). .61 Posedă (3). — Râu în Franţa, (2). — Carte de joc (2) — Zeu câmpenesc (3). 17. Acţiune de a face valabil (8). — Impărţi( 8). 18. Strângător (8). Vertical. 1. Unul din Statele Unite (11). Pânză cu găuri 6). 2. Cailif al Arabilor (3). — Fir metalic (5)------Or,a,s în România (4). 3. Ofertă (2). — Posed (2). — Dela verbul ..a lua” (3). __ *Ofertă (2). — Anagramă a lui „leu” (3). 4. Personaj din ,1001 de nopţi” (6). —Localitate petroliferă (4).— Plantă. (2). 5. Zeu al vânturilor (3). — Pronume relativ 12). Nici eri, nici mâine (3). — Parte mai ridicată a podelii (7). 6. Personaj bibin. (4). — Lac în Africa (2). — Om de stat turc '(4). — Formă de la verbul ..a lua” (2). — Două litere dim „pat” (2). 7. Cereală (4). — Filament (5). __ Epocă (2). — împărţire a C. Cristu La Teatrul Naţional continuă sub conducerea autorului, repetiţiile piesei „Meşterul Manole” de d. Victor Bîtimiu. In rolurile principale vor apare d-nii Const. Nottara, Al. Demetrîad, R. Bulfinsky, V. Toneanu, I. Brezeanu, A. Atha-. . . ,nasescu, M. Pella, d-nele Const. Dej . C,Umetriad, Agepsina Macry, Angela Luncescu, etc. Soc. Dramă şi Comedie a reuşit să grupeze în jurul ei pentru executarea decorurilor pe pictorii Artur Kölnik. Mar- Manteaux & Tailleurs Ultimele creaţiuni din Paris cel Iancu, M. H. Maxy şi Baj Str. Sf. Gheorghe Nou No. 10 von Lowendal. . * ----- MUX 7 a ZJtHJUjtiin if 46 1} JOI 1 OCTOMBRIE 1925