Rampa, octombrie 1927 (Anul 12, nr. 2905-2931)

1927-10-01 / nr. 2905

O oră cu d°l Maurice de Waleffe (CONTINUARE DIN PAG. 1.1 — Muzica n’o cunosc. Dansul modern însă e bestial, desgustator, sălbatic. Dans de negru Mie îmi plac artele liniştite: plastica, muzica, literatura. — Cunoaşteţi ceva din literatura română ? — Puţin şi numai din traduceri. Poeziile lui Eminescu şi Alexandri şi romanul excelent al d-lui Liviu Artebreanu: „IOiN”. Unul din scopurile Congresului presei latine, este dealtfel şi traducerea operelor literare române în limbile franceza, italiană şi spaniolă, în foiletoanele ziarelor latine. Foiletonul ziarelor va fi astfel un superior mijloc de întrepătrundere a spiritului unor naţiuni surori, deosebite doar prin vârstă şi poziţiei geografică. Ştiu că limba românească e o sursă de infinite frumuseţi. Citesc ziare româneşti fără mari dificultăţi. Mă simt de tot aproape de acest popor care a dat Franţei pe cel mai mare tragedian, după Monnet-Sully, pe De Max... — L’aţi cunoscut ? — Da. L’am iubit. Era un băiat drăguţ, bun la suflet, harnic şi muncitor. A dus o viaţă demnă şi mândră. Şi dinastia artistică a României în Franţa se continuă astăzi cu d-nele Ventura, Alice Cocea, Elvira Popescu, d. Yonnel ş. a. — Valery Larbaud vizitând România a fost frapat de frumuseţea Şoselei Kisseleff pe care a cântat-o într’o poemă superbă. Pe dv. ce v’a frapat mai mult în România ? — Frumuseţea femeilor şi amabilitatea bărbaţilor* Găsesc pe calea Victoriei Parisul de acum treizeci de ani«. Parisul tinereţii mele— Şi m’aş plimba emoţionat pe această stradă cu trăsuri şi cu femei, (trăsurile şi femeile frumoase dispar de pretutindeni, partea în acelaş raport.«) dacă n’aş fi atât de ocupat. Trebue să scriu aici pentru patru ziare : Pentru «Le Journal”, pentru ziarul meu „Paris-Midi”, pentru cel mai mare ziar belgian „Derniere heuvre” ca si pentru cel mai mare ziar din Cuba „Diario de la Mafina”... Dar vom mai veni bucuros în această tara pe care o iubesc si unde am prieteni stimati în persoanele d-lor miniştri I. G. Duca, Inculeţ Stelian Popescu şi genera Iliescu, în tovărăşia căruia am vizitat Transilvania. Ora noastră de convorbire a trecut repede. Şi despărţirea a umnat firesc — J’espere avoir le piaisir de vous révoir an congres, mon bon ami— La atâtea complimente şi cuvinte calde câte adresase ţării mele şi oamenilor, am găsit prilejjul de a-i aminti, strângându-i mâna, aderentele spirituale între ţările ce şi-au dat rendez-vous la Bucureşti într-un congres al aristocraţiei de creor. Şi după ce cunoscusem pe Claude Farrere, apropiindu-mă de d. Maurice de Waleffe puteam constata odată mai mult că în fiecare francez curge sângele marchizilor iubitori de flori, de femei şi de războaie, de artă şi de pace. ROMULUS DIANU O dramă într’un circ Cu ocazia unui târg la Nantes, o menagerie care se instalase chiar în centrul oraşului, prezenta publicului un grup de lei iar pe deasupra mai mulţi acrobaţi făceau exerciţii. La un moment dat unul din acrobaţi scapă frânghia şi cade în mijlocul arenei. Un leu s’a repezit la el iwcuci, țjii icu sa. ia nu ¡ ' . . . ciopârțându.l. Emoția în public a fosti 3) Manaim (I. M. C. A.) — 'Nestorescu (Ex.) mare. Campionatele regionale de Doi Anul acesta s’au înscris la cam- Gat. ușoară pionatele regionale de box un foar- 4) Smilovici (R.I .R.) — G- Iote mare număr de pugiliști din din eseu (C.F.R.) ferite săli. Campionatele se vor 5) Axiote (Bx.) — Tofan (C. disputa în continuare în sala C. F. R.) reuniune având loc astă seară în Cat. Serai mijlocie sala „Ringul Franco-Român. ji 61 Smilovici II (C. F. R.) Lascu Mâine și Duminecă seara se vor (Ex.) disputa în continuare in sala C. ^ 7) Stoicescu (I. M. C. A) — F. R. (str. Atelierului) iar fina Fulea (C.F.R.) lele vor avea loc Miercuri seara în 8) Câştigători de Vineri (6 7) 9) Câştigători de Vineri (8—9) Duminecă 2 Octombrie (Sala C.F.R.) Cat. Muscă 1) Antonescu (R.F.R.) — Cupu (C.F.R.) 2) Notopol (I. M. C. A.) — Dumitrescu (I.M.C.A.) Cat. cocoş 3) Câştigători din prima zi. Cat. pană 4) Câştigători de Vineri 5) Câştigători de Sâmbătă Cat. uşoară 6) Câştigătorul de Vineri şi cel de Sâmbătă. __ Categ. Semi mijlocie 7) Câştigători (6—7) de Sâmbătă. 8) Câştigători (8—9) de Sâmbătă. Miercuri 5 Octombrie se dispută finalele la toate categoriile în sala Ringul Franco-Român, sala „Ringul Franco-Român“. Juriul este alcătuit din d-nii Savu, Albescu şi Orăscu, iar ca arbitri şi-au oferit concursul d-nii Simion Constantinescu, Eug. Dumitrescu, C. Nour şi Teică. S-a fixat următorul program : Vineri 30 Septembrie (Sala „Ringul Franco-Român“) Categoria Cocoş 1) Ceauşu (Boxing C.) Georgescu (Boxing C.) 2) R. Ţuţuianu (C. F. R.) Butnarii (R. F. R.) Categoria pană :3) Truian (Bx.) Covaci (C.F.R.) 4) Korpoff (Vif. Dacia) Oprişor (V. Dacia) Categoria uşoara 5) Gh. Mihăilesu (Bx.) Raiculescu (V. B.) Categoria Sorai mijlocie 6) Bujor (Bx.) Moldovan (I. M. (^7) Augustin (I. M. C. A.) Chivu ^f|Jg||§g fffluiCO 8) Roman (Vif. D.) Nasoi (St. ITOIOUIS R.)9) Palmă (Bx.) Ionescu H. (Bx) Sâmbăta 1 Octombrie (Sala C.F.R. t t- Atelierului) Categ. Cocoș 1) Winogradsky—Lăzărescu (I. M. C. A.) și se- C. A.) Cat. Pană 2) C. Grorgescu (I. M. C. Popor (îl.F.R.) A.) Dotaționea de la Reuniunea de box de Miercuri de la „Ringul Franco-Român“ dat următoarele rezultate : Lungu învinge pe B. Weiss la puncte. Xilando învinge pe Sache la puncte. Spakow învinge pe Lăzărescu prin K. O. în repriza doua. I. Lăzărescu termină la egalitate cu Weiss. Corbescu învinge pe Gh. Dumitrescu la puncte. Programul matchurilor de Duminică Oficiale CATEGORIA I-a Sportul Studenţesc-Inventus teren Romcomit ora 16.30. Sparta-Unirea teren Unirea ora 16.30. ora 16.30. Categoria I-a Rezervi Sportul Studenţesc-Inventus, teren Romcomit ora 10. Sparta-Unirea, teren Unirea ora 14.30. Olympia-Venus, teren Olympia ora 14.30. Categoria Il-a C.F.R.—Vârtejul, teren C.A.B. ora 10.30. , Avântul Sportiv-Apolon, teren C.A.B. ora 14.30 Renașterea-Ovidiu Oituz, teren Turda ora 10.30 Categoria II-a Rezervi C.F.R—Vârtejul, teren C.A.B. ora 9. Avântul Sportiv — Apaion, teren C. A. B. ora 2.30 Renașterea—Ovidiu Oituz, teren Turda ora 9. Categoria III-a Bar Kochbă — Generala, teren nirea ora 9. I Amicale Principele Mihai—Turda, teren Turda ora 16.30 Principele Mihai II—Sportul Muncitoresc, teren Turda ora 14.30 Olympia (oldboy) — C.A.B., teren C. A. B. ora 7.30 'ni' ■x Sunt câteva luni de când scriam din Paris „Rampei” inpresiuni și date de reportaj în jurul sosirii în capitala Franţei a scrii' Scrisori Iluis Draga Cine lace scandal Ia Praia Karel Capek și propaganda cehă. O nouă grupare poetică. — Cele două curente antagoniste.Plin teatru nou la Praga. — Capek scrie o piesă suprarealistă.Un scandal.— Liste slovace în cari apăruse un articol vehement împotriva nouei] grupări. Manifestul poetiștilor cehi, (etorului, jurnalistului și dramatur- interesant de aflat) prevede, singurui ceh Karel Capek, autorul aceasta drastică măsură a de mult celebrei piese R. U. R. cu condeiul şi cu biciul. Cei Cu ocazia vizitei lui Capek la Paris, marele dramaturg cehoslovvac şi-a servit cât mai bine ţara dând cu bunăvoinţă interviewuri şi făcând să se imprime la Paris o antologie a poeziei cehe. Reîntors la Praga, Karel Capek a început în numele său o mişcare pentru difuziunea cât mai întinsă a producţiei literare şi artistice a Cehoslovaciei Este vorba ca în toamna aceasta Karel Capek să scoată un buletin lunar, un fel de revistă în care să oglindească întreaga mişcare spirituală a Cehoslovaciei. In această mare sarcină, Capek va fi sprijinit de oficialitate. Un nou dans Congresul maeştrilor de dans care a avut loc de curând la New-j Dâmboviţa ora 9. York a ratificat existenţa unui Dâmboviţa—Gloria, teren Dâmnou dans : kinkajo-ul. El se scanboviţa ora 16.30 dează în sunetul jazz-ului. Parti- Zburători — Hercules, terenocularitatea lui e că dă o mare importanţă mişcării umerilor. O expoziţie de artă italiană la Berlin In prezenţa ministrului Italiei la Berlin s’a inaugurat săptămâna aceasta la Berlin o expoziţie de artă contimporană italiană. „POETISMUL CEH” Paralel cu acest curent (care prin zis nu e un curent, literar, cât unul propagandist şi naţional) început de Capek, un grup de tineri scriitori cehi au constituit în cursul acestei luni o societate aparte intitulată „Poetîsmul ceh”. m . Este locul să spunem că dacă geograficeşte Cehoslovacia e o ţare unitară, spiritualiceşte, ea e împărţită. Mişcarea spirituală cehă este ceva cu totul aparte decât cea slovacă şi întrucâtva curentele rivalizează. Unul dintre tinerii şi rebelii poeţi ai tinerei generaţii a semnat chiar într’o revistă (care dealtfel a fost interzisă în Cehoslovacia) un manifest în care între altele afirma că „Cehoslovacia este pseudonimul Cehiei” şi că nu trebuesc confundaţi scriitorii cehi cu slovacii. Vorbeam însă de noua societate constituită : Poetismul ceh., Poetismul ceh, este „o reacţîune a liberei fantezii în contra, idealismului şi ideologiei scenlei proletariane”. Noul curent are un caracter vădit intempestiv şi întrucâtva se apropie de principiile (sau neprincipiile) suprarealiştilor parizieni. „ Principalii reprezentanţi ai Poetismului ceh sunt scriitorii Sevfort, Lezval şi Constantin Biebl. UN TEATRU NOU LA PRAGA Noua grupare literară cehă este formată în majoritate de oameni foarte bine situaţi materialiceşte. Mulţi dintre tinerii scriitori cehi sunt antreprenori de lucrări publice, ingineri, doctori şi industriaşi. Aşa fiind gruparea lor are asupra atâtor grupări avantajul de acţiune _ Gruparea va începe publicarea unei reviste al cărui titlu va fi chiar cel al societăţii: Poetismul ceh” şi va îngriji ca până în primăvara anului 1928 Praga să aibă un nou teatru exclusiv rezervat experienţelor moderniste. In acest scop încă de pe acum s’au făcut comenzile de reflectoare şi practicabile scenice. KARET, CAPEK SCRIE O PIESA PENTRU SUPRAREALIŞTI Prima stagiune a teatrului „Poetîsmul ceh” se va deschide cu o nouă piesă de Karel Capek. Va fi o piesă suprarealistă, plină de artificii şi inovaţiuni. Piesa a fost comandată din vreme. Grupul serveşte lui Capek în tot timpul preocupării piesei o pensiune care echivalează CU suma de trei mii de franci lunar, suma care se va scădea din drepturile lui de autor. PANA UNA ALTA. UN SCANDAL Poetiştii n’au însă răbdare. Până să aibă teatrul lor, ei au manifestat violent in redacţia unei rebutiii avertizaţi au râs. Poetiştii s’au grăbit să se ţină de vorbă. Şi s’au ţinut. Esenţialul este că totul s’a făcut intr’o formă simpatică. Poetiştii dovedesc uioase aptitudini sportive. Teatrul Naţional din Amsterdam reprezintă Pelléas şi Melisande“. D-ra Spinelly va face în luna ianuarie un turneu în Orient. Cu aceasta ocazie e foarte probabil să viziteze şi Capitala noastră. In curând vor apare glide de Papagal Cea mai mică foaie zilnică scrisă de T. Arghezi şi de colaboratori aleşi 2 lei exemplarul. Abonamentul : 60 lei 30 de numere. Redacţia şi Administraţia: ,,Cartea Medicală” B.dul Elisabeta No. 5 /Palatul Eforiei Bucureşti. Se anunţă din Londra moartea celebrului actor irlandez G. P. Hunttey. S’a reluat la Paris „Maître Bolbec et son mari” piesa d-lor Louis Verneuil şi Georges Beer. Piesa d.lui Anton Bibescu ,Laquelle” se va reprezenta la teatrul Mathurins din Paris împreună cu ,,Le Compteur’ piesa d.lui M. Girard. Cumpăraţi stofe moderne pentru mantile CU preturi excepţionale numai la „Viile de Paris” Str. Lipscani 61 Stofe pentru mantile , asortiment extraordinar, a primit Finnin Gémier se află la Berlin unde la ultimeie mnarali împreuna cu Max Reinhardt asupra festivalului Mozart care urmează să aibă loc la teatrul Odeon. Comedia d-lor Rudolf Bornauert şi Rudolf Österreicher : O lună in Paradis, se repetă la Teatrul Mic, cu d-ra Marietta Rareş în rolul principal. Comedia ranceză a reluat „Noul idol“ de Francois de Curet cu d. de Féraudy în rolul principal. Comedia Franceză îşi reia în seara de 6 Octombrie seria matineurilor clasice, ' . In „Cronica dramatică'' apărută in numărul nostru de ieri, desigur că cititorii au rectificat singuri, o eroare de corectură: Pere Goriot în loc de Pere Grandet. Teatrul Naţional din Cluj va reprezenta în actuala stagiune piesa „Nerone“ a d-lui C. Călătorescu-Radomir. „Viile de Paris” Str. Lipscani 61ca întotdeauna a primit un asortiment fără sfârşit din : stofe şi mătăsuri pentru mantile ultimele noutăţi apărute la Paris imitaţiuni de blană etc. Luni are loc la Conservator solenitetea începerii cursurilor. Francis de Croisset a terminat o nouă comedie , „La Livrée de Monsieur le Comptu“, care a fi jucată cu Suzy Prim şi Sules Berry. ştiri sportive Mâine după amiază va avea loc pe terenul Romcomit, un match de foot-ball între arbitri bucureşteni şi cei ploeşteni, întăriţi cu ziariştii sportivi.* Azi la orele 8.30 comitetul regional ţine şedinţă în localul F. R. S. E. din calea Victoriei, EGON KEUTSCH INIOÎMMIMN In sala librăriei Hasefer care a in. ■i'Pit să instaleze o nouă amenajeare a luminei electrice, a deschis expoziţia de caricaturi un foarte tânăr debufant d. Sell. E prima expoziţie din acest sezon, venită cam timpuriu şi meritând numai strictele laude de încurajare. In mare parte caricaturile d.lui Sell seamănă cu persoanele pe care a vrut să le caricaturizeze dar de aici şi până la arta caricaturii e o distanţă lungă ce va să fie străbătută cu ani de muncă şi cu revelare de talent. Am văzut cu tot» nu odată prin cafenele artişti ambulanţi cari în schimbul unei sume modice te desenează a raminut cu oarecare aproximaţii de asemănare dar cu o banalitate de expresie care îi face să nu se poată fi.dica nici când peste acest nivel Indus*,rial. Ţara noastră a avut asemenea caricaturist. ieftini a avut însă şi alţii în marele înţeles al cuvântului şi face să pomenim pe Iser şi Sirate. Veţi zice că nu se poate compara expoziţia unui tânăr cu pomeirea unor nume consacrate, şi vom răspunjde că singura vină ce are domnul Sell este că s’a pripit. Caricatura nu înseamnă superficia, ’.itatea ci concentrarea, ea are aceleaşi calităţi ca şi epigrama ce poate fi lirică sau comică dar în nici. un caz mălăeaţă, caricatura înseamnă supra desen pentrucă liniile desenului exprimă mai mult chiar de ce vede ochiul artistului exprimă şi ceia ce subliniază gândul. Iată de ce caricaturistului i se cere in afară de şcoală multă şi de talent pictural, 017mpj.-V.nu^ terenÂ’JSH, iutre el desvetiri de suflete şi gând .Ea implică maturitate. * Revenind însă la d. Sell îi urăm să r.u se descurajeze câtuşi de nitm de faptul că nu a putut încă să exprime nici una din elementarele cerinţe ale ariei. E foarte firesc ca d.sa să.şl dea see. ma. cu tot entuziasmul vârstei de acest adevăr dacă e menit să realizeze vreodată ceva. IISUS Atletism Reuniunea de Duminecă Duminică are loc pe terenul O. N. E. F. o reuniune de atletism, deschisă tuturor atleţilor din regiune. Se vor disputa următoarele probe: 100 m. plat; 500 m. plat; 1000 m. plat; Salt în lungime cu şi fără elan; Aruncarea suliţei; Aruncarea greutăţei; 110 m. garduri ctivitatea unei Întreprinderi „artistice?“ din Cernăuţi Ottm in „Neue Freie Presse” , întreprinderea ,,Wartenberg” din Cernăuţi a angajat pentru o scurtă serie de reprezentaţii un ansamblu vienez de reviste sub conducerea artiştilor Herold şi Kotanyi. Aflăm că directorul Wartenberg a obligat pe artistele ansamblului să rămâie în teatru şi după spectacol, jucând umilitorul col de „dame de consumaţie”. Asupra artistelor cari au refuzat această condiţiune, direcţiunea a exercitat un şantaj ameninţându-le cu intervenţia poliţiei de moravuri. Deoarece agenţi vienezi caută actualmente artişti şi artiste pentru un nou turneu de reviste la Cernăuţi, artiştii vienezi sunt preveniţi să nu încheie angajamente cu directorul Wartenberg. Au fost sesizate organizaţiile internaţionale ale artiştilor şi asociaţiile profesionale ale actorilor. Nu crede Ministerul Artelor că instituirea unei anchete severe se impune In acest caz şi că o reglementare legală a activităţii acestor intreprinderi e necesară? Conform nouii legi a teatrelor toţi artiştii sunt sub directul control al acestui Minister. Cronica artistică Caricaturile d-lui Sen ADRIAN MANIU An. I Sosirea delegaţilor la congresul presei latine TIMIŞOARA,^ 29. — Delegaţia de ziarişti romani, venită la frontieraiugoslavă întru întâmninarea oaspeţilor, a aşteptat Miercuri noaptea la Jimbolia, unde congresiştii au sosit azi dimineaţă la ora 9. _.La oprirea trenului în gara Jimbolia, frumos pavoazată, congresiştii au fost primiţi cu male de întreaga delegaţie şi autorităţile locale- Congresîştii s’au îmmâneî** TM delegata presei ro-D. PAMFIL ŞEICARU, în numele Presei romane, a rostit o scurtă alocuţiune de bun venit. Apoi a congresiştilor lămuririle şi documentele necesare. Serviciul de ordine admirabil organizat de consul Trifu din Ministerul de Externe. Congresiştii au fost plasaţi în vagoanele de dormit. Trenul special care aştepta pe congresişti era pavoazat în drapelele naţiunilor cari partenije la congres. Impresia congresiştilor e excelentă. Îin lista cunoscută lipsesc zece congresiști, din cari patru sunt înlocuite de alţi camarazi ai lor. Trenul special a pornit spre Bucureşti oprind la Caransebeş, unde li i-a servit cafeaua. At Teatru ODEON Cinema B-dul Elisabeta IZ PIRATUL AZI DESCHIDEREA STAGIUNEI — PREMIERA — Grandioasă evocare de piraterie împletită cu o duioasă poveste de dragoste DOUGLAS FAIRBANKS ITT Film complect colorat — S mari acte S — Orchestra mărită Producţia United Artists Monopol Regal Film 47, Calea Victoriei, 47 MARELE MAGAZINEFTIN Stofe de mantouri Lei 750 Pânză cearceaf lei 138 Stofe Bărbăteşti „ 900 Mătăsuri rochi „ 450 Dubluri de Mantou „ 98 Ciorapi extra „ 135 cel maiEFTIN1««TM „Rampa” Inară Ploeşti Secţiunea artistică,culturală a societaţii funcţionarilor comerciali în decursul anului trecut a desfăşurat o activitate intensă pe tărâmul cultural şi artistic, reuşind ca din fondul rezultat din aceste manifestări culturale să-şi organizeze o frumoasă bibliotecă înzestrată cu aproape o mie de volume, îşi va relua activitatea in cursul lunei Octombrie. D. profesor I. A. Bassarabescu a promis tot sprijinul său, sus numitei societăţi. Sportive. — Duminică 25 crt. a avut loc in oraşul nostru inaugurarea noului stadion sportiv al clubului „Tricotorul,” care se află instalat lângă cercul de recrutare. — Se fac mari pregătiri în vederea inaugurării terenului asociaţiei ,,Macaby.” Sub conducerea d.lui lg. Gutfreund a reeuşit în scurt timp să ajungă la nivelul dorit. Pe lângă diferite aparate de gimnastică asoc, Macaby mai posedă şi un frumos teren de tenis JEAN BRAN. Dacan Una din cele mai vechi societăţi culturale este societatea ..Sfinţii Impăraţi," care de ani de zile propăşeşte subabila şi rodnica conducere a părintelui dr. Luca. D.sa Înconjurat de elemente tinere şi de iniţiativă organizează în fiecare an şezători artistice,literare, festivaluri, producţii teatrale obţinând un succes moral, întrecând orice aşteptare. Societatea îşi începe activitatea Intre 15 şi 20 Oct, cu o reprezentaţie teatrală. Se va juca ,,Zorile” dramă Istorică în 2 acte de St. O. Iosif. Interpretarea va fi din cele mai bune. Astfel putem anunţa concursul câtorva elemente femenine ce vor contribui cu mult succes la reuşita spectacolului. E vorba de d.ra Jeana Papafil cunoscută băcăoanilor ca o ta, contată diletantă. Deasemeni va juca şi d-ra Alexandrina Onu. Dintre Interpreţii masculini citez pe d.nii Octav Mahulski, Mişu Gheorghiu şi Ţucu Gheorghiu. La această reprezentaţie va conferenţia şi păr. dr. Luca despre ,,Fascism.” Suntem informaţi din aceiaşi sursă, că această societate va organiza şi în anul acesta un ciclu de şezători şi festivaluri în localitate cât şi în toate oraşele învecinate. Teatrale. In ziua de 25 Sept. a avut loc în sala teatrului Comunal o reprezentaţie teatrală dată de d.na Elena Petheu, artistică lirică cu con. Jcursul comicului K. Kiriac (Andrutoş). Publicul slab reprezentat. — S’au anunţat până în prezent următoarele turnee: La 30 Sept. trupa teatrului Fanta, sto de sub conducerea d-lui Puiu Ion. Icovescu va reprezenta „Triunghiul” comedie in I acte de Louis Verneux şi Beer. La 24 şi 25 Noembrie turneul de reviste al d.lui C. Tănase cu „Zodia Porcului” şi Dă-te jos din corcoduş" Se anunţă deasemeni turneul d-nei Ana Luca societară a teatrului Naţio,nnal cu concursul d.lui Gr. Mărculescu dela acelaş teatru şi al cunoscutului comic G. Timică cu piesele ,,In umbra haremului” şi .„Castelana." In ziua de 26 Septembrie s’a reprezentat revista ,.Hai noroc!” de către trupa teatrului Nou din capitală. Biletele pentru toate acestea la noua agenţie „Goldring." coresp. figani molofeneşti canibali Din Praga se anunţă că ziarul „Narodul Politica” vesteşte că procesul uriaş Împotriva bandei de ţigani moldavi acuzaţi de canibalism se va judeca abia la umil. Sunt acuzaţi patru, zeci şi şase de ţigani care vor fi apăraţi de treizeci şi şapte de avocaţi. Cu fraţilor 11 se vor pune patru mii de întrebări. Rechizitoriul va avea 29 de coaie de tipar Procesul ar trebui să dureze cam patru lnnl. Bibliografii E. Paul, Les vers d’un amant, versurile unui amant în româneşte —**“ • Mica Publicitate DOMNIŞOARA cunoscând germana, româna şi maşina de scris, caută post biurou. Adresa la ziar silb .Domnişoară". Marele ~ Turneu Companiei Cărăbuş DIRECTOR C. TANASE Cu Începere dela. 28 Septembrie 1927 Marile succese ~Bucureştene „Zodia Porcului“ Revistă de N. Kiriţescu „Dă-te jos din Corcoduş“ Revistă de Mircea Rădulescu ,-* şi Alfred Moşoiu Personalul artistic: D-nele : Natalija Pavelescu, Tuchy Eremia, Ecaterina Vasiliu, Violeta Ionescu, Lizica Peetrescu, Rozi Rozi 5 D-nii : C. Tănase, Titu Protopopescu, P. Codruţ, Dan Demetrescu, Em. Şerbănescu, Lorenţ, Giovani, Gh. Ionescu, Burcuş, Veleşteanu C Celebrul Trio Madeline Dela Teatrul Coloseum din Londra Mare montare de Costume şi Decoruri din Paris dela Cassa Goldin & Rottenhours. Corbuc de la Folie Bergeres. Director de Scenă C. Tănase- Regisori: I. Petrescu, Ioan Angelescu Orchestră proprie sub conducerea d-lui Al. C. Bărcănescu Ordinea reprezentaţiilor 30 Sept. 1—2 OH. Craiova 3 Oct. Turnul Severin 4 şi 5 Oct. Timişoara 8 Oct. Arad 9 Oct. Deva 10 Oct. Alba Iulia 11 Oct. Arad 12, 13 şi 14 Oct. Oradea Mare 15 şi 16 Oct. Satu Mare 16 Oct. Baia Mare 18 şi 19 Oct. Cluj 20 şi 21 Oct. Târgul Mureş 22 şi 23 Oct. Sibiu 24 şi 25 Oct. Sighişoara 26, 27 şi 28 Oct. Braşov 29 şi 30 Oct. Ploeşti 31 Oct. Brăila 2 şi 5 Noemb. Galaţi 4 Noemb. Brăila 5 şi 6 Noemb. Calafi 7 Noemb. Bârlad 8 Noemb. Vaslui 9 şi 10 Noemb. Chişinău 11, 12 şi 13 Noemb. Iaşi ab. Cernăuţi 14, 15 şi 16 Noemb 17 şi 18 Noemb. Roman 49 şi 20 Noemb. Botoşani al D. C. TANASE