Rampa, iulie 1930 (Anul 15, nr. 3731-3756)

1930-07-02 / nr. 3731

*vi] m'VNI 5, ASTAZi PREMIERA GRADINA SONORA CAPITOL SALA SONORA PREMIERA ASTAZI CEL MAI MARE FILM SONOR SI VORBITOR DIN CATE S’AU REALIZAT PANA ASTAZI ERICH von STROHEIM Regia ! James Cruze Fast orbitor! Sute de girls! Grandioase scene de musichall! Dans! Muzică! Tragedia celui mai mare ventrilog al lumii. Tragedia unui mare bărbat care, trădat şi părăsit de femeiane care a făcuti o celebră şi pe care o iubeşte, renunţă la glorie şi bogăţie, pentru ca, in cele din urmă, să inebunească de durere IN ROLUL PRINCIPALI -------------------------------- ^ ERICH von ŞTROHEIM “ÎffiT cu BETTY COMPSGN TITLURI ROMANEŞTI CÂNTECE! EMOŢIEI MONTARE IUN.CA! BETTY COMPSON Mon. Balcan-Film Ce sa ascultăm azi Harţi ? ..Cosi fan tutte“ de Mozart la Frankfurt a. M. Astăseară, Marţi, recomandăm amatorilor emisiunea postului Varşooia cu opera „Castelul blestemat“, de compozitorul naţional al Poloniei, Moniuszko (ora 20.50). La Berlin se poate auzi la ora 21.30, opera „Johann de Paris“, de Boieldieu. La Moscova se anunţă pentru ora 23 opera „Mazeppa“, de P. I. Tchaikowsky. Frankfurt a M. ne oferă un interesant spectacol de operă cu „Cosi fan tutti“, de Mozart (ora 20.30), retransmisă de la Teatrul de Operă din acel oraş. La Bucureşti, d. deputat E. D. Fagure, directorul ziarului „Lupta“, vorbeşte la ora 19.30 despre „Viaţa gazetarului Panu“. D-l D. R. loaniţescu, fost ministru, (o zi...), d. Ionel Teodoreanu (care lucrează actualmente la un roman sportiv), d. Tony Bulandra, veşnicul tânăr amorez, d-na Maria Snegina, excelenta mezzo soprană a defunctei „Opere“, d. Lupescu, deputat, d. Stoicescu, eminentul profesor de drept roman, d. Paul Z. Prodan, cunoscutul autor şi cronicar dramatic, d. S. Schwartz, magnatul turfist, etc., etc., au ţinut să asiste la un match de box care, într’o mare măsură, justifică pomposul titlu de „nobila artă“ ce s’a acordat — de cine nu se ştie — acestui popular sport. Partida desfăşurată Sâmbătă seara nu de cel mai bun Pladner, a entuziasmat asistenţa, a electrizat-o. In Pladner se îngemănează talentul cel mai superb cu voinţa cea mai neînduplecată. Acei ce l-au văzut. Sâmbătă seara, jucându-se cu Stamate, The big Stamate“ în impulsia supra-evaluării noastre, şi-au închegat definitiv o confirmare a impresiile ce se degajau risipitoare, din cronicele matchurilor susţinute de Pladner pe meleaguri străine. Boxeurul francez a demonstrat până la evidenţă, grozavul vid ce dăinuia la temelia înflăcăratelor noastre speranţe depuse în pumnii lui Stamate... Stamate e un boxeur bun, chiar foarte bun. A găsit însă unul mai bun ca el. Să poposim — Dumnezeu ştie pentru cât timp — la acest calificativ şi să fim mulţumiţi... Reuniunea, speriată de cerul bosumflat şi posomorit, a început la 9 juni. şi s’a terminat la 12 fără un sfert.. Cei ce n’au fost, vor exclama: „Faină organizare“.. Aşi! Timpuria noastră expulzare de lângă careul fermecat, se datoreşte unor împrejurări independente de voinţa d-lui organizator care ar fi dorit — cel puţin ultimul match — ca întâlnirile să fie consumate în întregime. Cele şase knockouturi (inclusiv al... organizatorului) au avut un efect agreabil. Spectatorii au găsit tramvaie, trăsuri, automobile şi picioare încă neamorţite ca să-i transporte în domiciliile lor... Aelu Oprescu (50.500) şi Conescu, au ocazionat o partidă de toată frumuseţea. Reprz e egală. Roundul următor revine lui Nelu lonescu, în frânghii, primeşte câteva crochete. A treia repriză e minunată. lonescu porneşte o ofensivă îndrăcită timp de 2 minute. Nelu, complectamente groggy, face onorurile gazdei, dă ospitalitate uppercuturilor, swingurilor şi Celorlalţi musafiri expediaţi de omul din faţă. Miroase a K. O. In ultimele 40 secunde ale reprizei, rolurile se inversează: Ionescu îndeplineşte oficiile de mai ’nainte ale lui Nelu. Când gongul a sunat începutul ultimei reprize, „băeţii" se găseau la egalitate. Un „plex“ e decisiv. Ionescu e în repaos nocturn. K. O. Conform pronosticului nostru, Milea (58) şi-a găsit omul în Teişanu (60). C. F. R-istul a luptat corect, energic, luând avantaj în toate reprizele. Teişanu lucrează de crochete şi Milea cu swinguri. In a doua repriză Milea îngenunchiază o secunda. Teişanu nu-i dă răgaz. Milea ţine, se ascunde în mănuşi. In a 6-a repriză, Teişanu îşi trimite adversarul de tei ori la pământ. 22 şi 9 secunde. Buretele salvator îşi face apariţia. Milea era put în picioare. Despre învingător numai bine. A progresat enorm şi pare-se că a câştigat mult în rezistenţă. A doua eşire pe ringul nostru, francezului David (69) a corespuns unei noui înfrângeri din partea... juriului. Ne surprinde faptul că David a mai fost pus sa lupte, când soarta lui era pecetluită dinainte. Prima repriză se termină cu un uşor avantaj al oaspelui care ia contact cu figura lui Fulea (69) prin directe repetate cu multă viteză. Cei doi adversari se arată cam de forţe egale, în următoarele două reprize. In repriza 4-a, Fulea e prins în frânghii şi încasează câteva lovituri. Fulea se degajează şi porneşte un crochet care ajunge la stomac dar alunecă şi final se opreşte în cochilia lui David. Francezul se prăbuşeşte, svârcolindu-se apoi de durere. D. Murgăşianu n’a văzut nimic. D-nii Papagheorghe şi Albescu se contrazic; unul a văzut lovitură joasă, altul lovitură bună. Rezultatul? Fulea este declarat învingător prin K. O. Ruşine! Juriul matchurilor de box a devenit o calamitate. Ignoranţa juriului nu e depăşită decât de încăpăţânarea cu care se cramponează în atribuţiuni pe cari le cunoaşte superficial. Oare d-nii din juriu nu ştiu că există un minut de repaoz pentru boxeurul lovit jos şi că după expirarea acestui minut dacă boxeurul nu poate relua lupta, celălalt trebue să fie descalificat? Şi dacă ştiu, ar putea să ne dovedească de câte ori, de când se practică boxul în România, a fost acordat acest minut de repaoz?... Să răspundem noi! Juriul nostru se fâsticeşte, duhneşte a ignoranţi, lasă impresia unui copil neputincios când e vorba de luat o decizie — alta decât o victorie la puncte. Cine a putut uita gafa juriului în matchul Gandon-Spakow. Parcă era un copil ce se bâlbâia când voia să ceară până afară... Nu cerem domnilor din juriu merite excepţionale. Nu! Dar nu suntem pretenţioşi dacă le cerem să recitească regulamentul, că l-au cam uitat (...dacă l-au ştiut vreodată). Şi staţi să vedeţi hilarianta impudoare a juriului în matchul următor. Moţi Spakom (78.550) luptă cu René Compere (78.500). Oaspete, atât cât am putut vedea, a arătat lucruri mai frumoase decât Van Haecke. In câteva rânduri a lovit eficace la plex şi la bărbie şi a avut eschive excelente. E lipsit însă de rezistenţă. Moţi, într’o formă extraordinară activează de zor. Francezul e knoc-down pentru 9 și pentru 7 secunde în prima repriză. Când gongul sună începutul roundului 2, Spakow pornește o ofensivă cumplită. Dintr’un crochet la carotidă, Compere este svârlit printre frânghii, afară din ring. Arbitrul, d. Jenny Dumitrescu numără până la 17 (!!!) când oaspele își face reintrarea pe ring. Un nou knok-down până la 7 și apoi dintr’un crochet de dreapta K. O. Cu această ocazie, am aflat că la box se numără dincolo de „fatalul” 10. Hala! să le fie, domnilor din jur,riu și d-lui arbitru. Ce vă spuneam eu! Juriul nostru nu ştie să dea decât o victorie la puncte — şi aceea fantezistă!... De ce d. Jenny a numărat până la 17? Dece figuranţii din juriul nu rămas cu gura căscată? Dece? Dece? Extragem din regulament: „Dacă dintr’un oarecare motiv, un boxeur este aruncat sau cade afară din ring, arbitrul numără secundele ca şi când ar fi vorba de un knock-down, şi dacă el nu poate relua lupta la ZECE, el trebue să fie declarat bătut". E clar! Aşteptăm răpunsul d-lor Dumitrescu, Murgăşianu, Papagheorghe şi Ionescu. Simpaticul Moţi a evidenţiat, odată mai mult, minunatele calităţi cu care este înzestrat. La categoria semi-grea, e unul din cei mai buni din Europa, dacă nu cel mai bun. Victoria lui Spakow a fost salutată cu ropote de aplauze ce veneau de la galerie, se contopeau cu cele dela stat şi se înfrăţeau cu cele dela fotolii. Pladner (53.150 îşi face cel dintâiu apariţia. E ovaţionat timp de un minut. Stamate (53) e mai puţin aplaudat. Primul round: Pladner ia garda sa favorită, umărul stâng ridicat. Stamate intră deschis. Pladner are frumoase eschive şi românul nu poate beneficia de alonje. Pladner intră în clinch, croşetând puternic. Stamate răspunde cu brio, presându-l pe Pladner cu câteva crochete aduse cu mare viteză. Stamate joacă în ofensivă şi lasă impresia, un moment, că ţine la respect pe fostul campion al lumei. Mic avantaj pentru campionul nostru. Roundul 2: Mai multe faze de „corp la corp”. Francezul reuşeşte câteva serii la stomac, ca un piston de locomotivă. Stamate n’are nici timpul să se acopere. In lupta de la distanţă, Pladner e mai puţin sigur. Românul marchează câteva drepte. Uşor avantaj pentru Pladner. Roundul 3: Francezul luptă calm. Cunoaşte de-acum situaţia. Stamate e lovit puternic la bărbie. Pare dezorientat. Picioarele i se bălăngănesc ca limbile clopotelor. Româmul întinde stânga ca o ameninţare şi cu dreapta parcă spune: „stai că vin*. Numai că Pladner îl contrează superb şi plasează din apropiere 6 crochete scurte. Mare avantaj pentru Pladner. Roundul 4: Foarte animat. Stamate obţine câteva directe uşoare. Pladner atacă cu două mâini. Dublează o stângă şi triplează o dreaptă. La corp la corp, fostul campion, ţine cu dreapta şi manevrează cu stânga. Primeşte un avertisment. Galeria — ignoranta personificata — se agită, flueră şi huidueşte pe „Milou". O stângă, urmată de o dreaptă seacă, ajung la adresă şi Stamate face grimase. Roundul francezului. Roundul 5: Alura luptei a scăzut. Pladner se odihneşte. Stamate se repede, dar Pladner exchivează excelent şi pumnul românului ca o foaie de hârtie acţionată de vânt, merge la voia întâmplărei. Round egal. Roundul 6: Stamate loveşte cu capul în pieptul lui „Milou“. Probabil că nu ştie că partea de sus a persoanei sale concepe numai atacurile, nu le execută. Ofensiva lui Pladner prinde o cadenţă mai rapidă, mai mecanizată. Stamate ignoreză distanţa, făcând jocul francezului. Românul nu ţine garda şi când atacă, e contrat dureros. Pladner are avantaj şi în această repriză şi avem impresia că nu forjează prea mult. Roundul 7: Pladner izbeşte la stomac şi Stamate este înfundat în corzi unde recepţionează crochete de dreapta şi de stânga. Francezul îşi fixează operaţiile la maxilarul lui Stamate care a afixiat de demarajul uluitor al adversarului, trimite mâinile ca nişte serpentine şi derobează de câteva ori. In roundul acesta regăsim pe fenomenalul Pladner din cronicele gazetelor străine. Stângile sale găsesc mereu deschiderea şi se aşează ca un nor de praf pe faţa românului. Stamate e groggy. Net avantaj pentru Pladner. Roundul 8: Stamate n’are nici o ripostă. Pladner se joacă. Loviturile se îndeasă pe faţa contuzionată a lui Stamate. Roundul 9: Acelaş aspect. Stamate prinde muştele şi achiziţionează două uppercuturi dure. Românul loveşte jos. Pladner nu zice nimic. Francezul loveşte bine la stomac şi Stamate geme. Avantaj pentru Pladner. Roundul 10: Pladner e un vulcan în erupţie. Stamate se clatină, se clatină, până când un crochet precis la stomac îl trimite la pământ pentru o secundă. La ridicare e buimăcit. Pladner boxează fascinat. Stânga sboară ca o nălucă şi se opreşte tunând la tâmpla lui Stamate care stă paralel cu podeaua timp de 9 secunde. Mai sunt 85 de secunde... Pladner loveşte din toate direcţiile, forţează alura, măreşte debitul crochetelor. Pumnii lui adresaţi cu o viteză grozavă, acoperă pe Stamate ca o pânză. Românul nu mai simte nimic. Un crochet sec la maxilar îl fixează pe Stamate la podea pentru cele 10 secunde. Pladiner a fost net. Și-a dominat adversarul în orice moment. Ca viteză, ca tactică și ca technică, din punct de vedere al Preciziei, al rezistentei francezul și-a lăsat pe drum vis-â-visul. .Scuzele ce s’ar invoca pentru Stamate, sunt egalate de două netăgăduite considerente ale oaspelui; 1) a boxat cu un kilogram aproape, sub greutatea sa obicinuită; 2) a boxat pentru prima oară în aer liber. In ce privește pe Stamate, teama noastră că nu e rezistent s’a dovedit întemeiată. Stamate e sdruveinat la fiecare lovitură. Nu e sigur pe picioare, înzestrat cu multă combativitate şi hotărîre, îi lipseşte rutina matchurilor grele. Partida lui nu e chiar atât de slabă, dar performanţa lui a deziluzionat publicul hrănit cu pronosticuri de egalitate. Avem totuşi convingerea că Stamate rămâne mai bine ca Lucian Popescu. A contribuit la înfrângerea lui Stamate şi organizatorul, d. Buzdugan. La cel mai greu match din carieră, Stamate — din inexplicabila şi condamnabila procedare, „dixi" a organizatorului — a fost privat de serviciile lui Riond, sogneurii lui fiind Iorgulescu şi Firu, doi analfabeţi în ale boxului. E mai mare ruşinea ca la matchul cu Pladner, reprezentantul culorilor noastre să fie soignat de nişte oarecari Iorgulişti şi Firi. Federaţia — dacă mai există — ar avea un cuvânt de spus în această chestiune. D-lui Buzdugan — nu vrem să-i facem un rău serviciu ascunzându-i adevărul — i-o spunem verde că spectatorii au fost revoltaţi de procedeul d-sale. Lucian Popescu a provocat pe Pladner. Acesta a acceptat provocarea, zâmbind... Nu ştim câte reprize ar putea rezista oricare din boxeurii români, unui element ca Pladner. Redactată de JACK BERARIU BOX sa faca! ca Stamate akow sc afirmă din nou iiifivrmviwMiiBTiiim1wiriiiriii 11 uium t ' 394 m. BUCUREŞTI 12 kw.  13—14.30: Plăci ele gramofon. 18: Orchestra Sibiceanu. 19.30: D-l Fagure: Viaţa gazetarului Panu. 19.45: Jurnal vorbit. 20.10: D-l pof. Andrews: Lecţie de limba engleză, universitatea radio de vara 20.40: D-l N. Dacidescu: Lecturi. PROGRAMUL DE SEARA 21: Transmiterea din sala Ateneului Român a concertului omagial pentru M. S. Regele Carol al II-lea, executat de orchestra Filarmonică dirijată de d-l George Georgescu. Beethoven: Simfonia Vit-a; Ravel: La valse; Tschaikowsky: 1812. 21.30: Picioruţ E. Stoenescu: Impresii din America. 21.45: D-na Ana Maria-Cernicacanto. Schumann: Eşti ca o floare; Ruckauf: Locknif; Rimsky-Korsakoff: Cocoşul de aur; Palacios: A. Granda; R. Strauss: Visiune prietenească; Mozart: Arie din „Flautul fermecat“. 22.15: Orchestra Radio: Tschaikowsky: Dans rusesc; Ruhinstein: Melodie; Giusepe Becce: Legenda dragostei; Fucik Solul primăverei; Joh. Brahms: Dans unguresc; Offenbach: Fantezie din „Povestirile lui Hoffmann“. 22.45: Jurnal vorbit. u-.. < , - 516.3 m. VIENA 15 kw. 12: Concert de amiaza executat de capela Gustav Macho. Offenbach: Orfeu în infern, av.; Richter: Vals; Verdi: fantezie din opera „Aida"; Kalmann: Trei arii din „Violeta din Montmartre“: a) Ce ştie o gură care n’a fost sărutată niciodată; cântec şi tango; b) Tu Violetă din Montmartre, cântec şi vals; c) O sărutare în primăvară, cântec şi foxtrot; Bayer: potpouri din baletul „Zâna păpuşilor"; Trei bucăţi pentru solo ele vioară: a) Kreisler: Capriciu vienez; b) Bach-Wilhelmy: Arie; c) Macho: Serenada în Staccato; Dostal: 100%, schlager:potpuri; Elgar: Lied şi Csardas; Ziehrer: Mars. * 14: Concert de plăci de gramofon cântate de membrii Operei de Stat din Viena. * 16.30: Concert de după amiază executat de arch. Ferdinand Domansky. Komzak: Andreas!—Hofer, marș; Weber: uv. operei „Freischütz; Strauss: Vals; Lortzing: fantezie din opera „Armurierul"; Grieg: Cântec; Mazalik: Sinay Hora, marș; Suppe: Divertisment la opereta „Mâncătorul de femei"; Drescher: Potpouri vechi vieneze; Domanky: Marș. * 18.30: „Vrem să ne jucăm", piesă pentru copii de la 6 la 14 ani. „Astăzi cântăm și jucăm noi", de Edith Mayerhofer. * 19: Numiri de străzi germane, de prof Otto Aull. * 19.30: Unde se întrebuințează Kalkatul,Conf.ţinută de asistent dr. ing. W. Kubiena. * 20: Din amintirile unui pictor de portrete. * 20.30: Pe Parnass, schiţă de călătorie din Grecia,, conferențiar Hugo Schulz. * 21: Arii executate de câtăreţii de la Operă, Mieczislaw Salecki. La pian: Prof. Otto Schulhof. Puccini: arie din opera „Tosca"; Verdi: arie din opera „Simone Boccanegra“; Massenet: arie din opera „Manon“; Thomans: arie opera „Mignon“. * 21.30: Cabaret, Else Kaufmann, Leo Valberg. Conferențiar: Alexander Strahal. La pian: Rudolf Wallner. * 22.30: Concert nocturn executat de arch. Josef Holzer. Lincke: Uv. la o revistă; Ertl: An mein Wien, vals; Riese : Humoreske ; Göpfert: Schrezo pentru oboe, clarinetă şi fagott. (Soliști:: Willy Saliger, Vinzenz Prohaska, Friedrich Wilhelm şi Ernst Reinde). Fechner: Romanţă; Maray: Vals; Eilenberg: Die Post kommt; Grandkstaedten: cântec din opereta „Das Schwalbennest“; Kral: Muzică japoneza; Aletten: Paradă albaneză; Sem,1er: Alhambra, capriciu spaniol; Hruby: Ein Jahrmarkt im Dorfe; Strauss; Vals; Chiesa: Sub cerul albastru al Italiei, potpuri. 550 m. BUDAPESTA 20 kw. 10.15: Concert cu concursul d-rei Gabrielle Perenyi canto). Joseph Käufer (tarogato). La pian d. Polgar. * 12.10: Serviciul internațional asupra nivelului apelor. * 12.15: Concert. * 13: Muzică de clopote de la biserica universității. * 16.30: Pentru copii. * 18: Lectură. * 18.30: Concert de orchestră cu muzică uşoară. * 20: Lectură. * 20.30: Reprezentație în studio. Regia A. Odry dela Teatrul National. * 22.30: Concert executat de d.ra Margareta Nagy dela Opera Regală. La pian de Polgar. * 23.20: Concert al orchestrei de ţigani Imne Magyari de la Hotel Ungaria. La Parcul Oteteleşianu se va juca în cursul stagiunei de vară „Familia Bliss” de Noel Coward. Teatrul Cărăbuş continuă cu mare succes reprezentaţiile revistei „Ai... n'ai... dai!“ de d. N. Kiriţescu. Revista e montată cu un fast neobişnuit. • , ■. ft David Seiderman tenorul Operetei din Vilna şi subreta Ana Lerner in opereta „Maske Wert a Kale” Joacă la Teatrul Nou din calea Văcăreşti. După spectacol tenorul David Seiderman cântă „Zwei Herzen în 3/4 Takt”. La pupitru Boris Segall.  Recomandăm călduros Cartea Misionarului un excelent Îndreptar cultural Redactată de anii GH. D. MUGUR şi V. VOICULESCU Vrejul LellOO Compania de comedii de la Parcul Oteteleşianu va continua să joace In tot cursul acestei săptămâni comedia: „Niculescu Rasputin” de d-nii N. Kiriţescu şi N. Vlădoianu. La sanatoriul societăţii „Scena“, a artiştilor din România, situat In staţiunea balneară Tehirghiol-Sat, se pot reţine camere cu unul sau două paturi. Clădirea e situată In centru. Confort, linişte, curăţenie. Pentru informaţiuni a se adresa In Bucureşti, str. Sf. Ionică 5, iar la Tekirghiol, la administraţia sanatoriului. La teatrul Trianon Lyrique din Paris s-a reluat opereta „Muşchetarii la mănăstire”. Felix Gandera a scris o comedie „Quick” pentru teatrul Potinére. Piesa va fi jucată cu Jules Berry și Suzi Prim. Corul cazacilor dela Don de sub conducerea lui Iaroff s’a răspândit în Austria și Cehoslovacia. In toamnă va face un mare turneu in America. Jack, Hylton cu orchestra sa de Jazz a dat, •*» ultim concert la Paris. Opera din Paris a reluat „Boris Godunov“ cu baritonul Vanit Marcoux. ATIU Compania dramatică de la teatrul Regina Maria va juca in toamnă piesa lui Bernstein : „Judich“. La teatrul Cărăbuş se repetă zilnic: „Cărăbuş 1930“ noua revistă a d lor N. Vlădoianu şi N. Constantinescu. Colegul nostru de redacţie d. A Dumbrăveanu părăseşte Joi Capitala plecând in străinătate, unde va rămâne in tot cursul lunei iulie. Teatrul Odeon din Paris se va redeschide in Septembrie cu o piesă de Jules Romains intitulată „Boen”. Dr. S. Sepeanu BOLI INTERNE, SIFILIS s’a mutat în Str. Regală 9 Consult 9—10; 3—5 Telef. 335/94. La teatrul Eldorado din Paris se anunţă reprezentarea piesei „Sulamita" de Goldfaden. In „Gazeta Medicală” care a apărut Marţi, 1 Iulie, se află un anunciu: Loc rezervat pentru „CHOCOLAT SUCHARD”. Intr’un număr de exemplare din eroare s’a omis a se pune cuvântul „Suchard”. Cititorii sau abonaţii, care vor constata lipsa cuvântului Suchard, sunt rugaţi a trimite recomandat Fabricei Suchard, Str. Traian No. 59, exemplarul întreg,indicându-şi adresa şi vor primi gratuit şi franco 1 kgr. ciocolată Suchard. Comedia lui Marcel Pagnol „Topazd' s’a jurnat la Paris pentru a 650-a oară. Autorul a fost sărbătorit printr’un banchet. Comedia lui B. Shaw : „împăratul Americei” va fi jucată In viitoarea stagiune la teatrul Regina Maria. PARCUL OTETELEȘIANU Compania dramatică de la Teatrul Regina Maria Astăseară: MICOLESCU RASPUTIN de H. Kiriţescu şi Vlădoianu cu d-l V. Maximilian Viitoarea premieră a companiei de la Parcul Oteteleşianu va fi „Mugurul” de Georges Feydeau. ^ ■ j-msav'î VIATA IN AER LIDER €m FOOT-BALL Macabi-Turda 3-3 (3-1). învinşii au ratat un 11 metri. C. F. R. — T. A. C. 4-2. Banatul —C. R. R. 7-1. Matchurile C. F. R.-ului au avut loc la Temişoara. Arbitri temişoreni s-au arătat foarte parţiali. petru Pentru sezonul de vară vizitaţi negreşit fabrica HALATUL din Calea Moşilor No. 297 a vă procura Trenchcoaturi de voiaj împreună cu caschetă numai cu Lei 1$20 Halate de praf dela lei 450, Halate de jusru dela lei 175, Cor binezoane p. şoferi mecanici dela lei 250 Vizitaţî-ne spre convingere ŢESĂTORIA MATASEI* I Vinde produsele sale direct consumatorilor cu preţuri originale ale fabricei, în depozitul său diu: Str. SL Gheorgha Nou L-l 3 RIGAUp.IS.R-t dela Paix. PARIS CETIŢI AZI ICALA Director: Dr. G. D. ÍONASESCU SIFILISUL poate fi vindecat repede O nouă metodă de reîntinerire „Bun pentru 1000 lei“! Oricine poate câştiga o mie lei Boala zilei: Erizipelul (brânca) PORTRETE şi CONSULTAţiUNI GRAFOLOGICE COP 111 şi TUBERCULOZA Pubertatea la fete SFÂRŞITUL HAREMULUI Curierul băilor — Reţete Cum sa ne hrănim 12 pagini. 6 iei Redacţia şi Administraţia Bucureşti. •• Str. DOAMNEI No. 27 (Et. I) Cărţi şi reviste „Scriitori şi Artişti” (Siluete literare, artistice şi sociale). Sub titlul acesta au apărut un volum esseurile criticului şi sociologului dr. A. Koralnik în traducerea d-lui C. Săteanu tălmăcitorul „Siluetelor” lui Eulenberg şi al studiilor „Geniu şi Caracter" de Emil Ludwig. Volumul „Scriitori şi Artişti” cu-,prinde următoarele studii despre 1. Anatole France, Korolenko, Jerome C. Jerome, Blasco Ibanez, Vladislav Reymont, Gerhart Hauptmann, Octave Mirbeau, Emil Verhaeren, Georg Brandes, Ernest Renan, Leonid Andreev, Einstein şi Marx, Eduard Bernstein, P. Krapolkin, Jules Verne, Arţibaşev, George de Porto-Riche, Rilke, Thomas Hardy, Wengerow, Romain Rolland, Maurice Barrés, Joseph Conrad, Salom Alechem, Moliére, Maeterlink, Iuschiegid, Claude Monet, Beethoven.