Rampa, octombrie 1931 (Anul 16, nr. 4109-4135)

1931-10-01 / nr. 4109

r MAXIM ZIG-ZAG THEATRE DE DIX HEURES Otătelişanu 5 Joi seara 1 Octombrie , MIŞU IORGULESCU, prezintă : Rosy Grey, Al. Lloyd, Martinez Sis. iersü!, “Mary Popovici, Ilona Rolovj na. Al. Giovani, Groner şi Vasilache, MJle Paulette, Pik Pikford, Geo:', ges Poenaru, Jaky Girls, French Kankan, Regiseur Dem. Constant. Jazz srncopator's Zig.Zag. La pian Sacha. Cine va fi campion de toamnă ? Răspunsul :Miss României“ Publicăm, în cursul acestei săptămâni, toate răspunsurile cari ne-au sosit până în seara de Sâmbătă 26 crt., când s’a închis concursul : Tanti Viișoreanu, Miss România 1931 : 1. Juventus; 2. Unirea Tricolor; 3. Venus; 4. Macaby; 5. Olympia; 6. C. FR; 1. Sp. Studenţesc; 8. Voevodul Mihaiu. N. Sarely, Focşani, strada Mare 49- 1. Juventus; 2. Venus; 8. Unirea Tr. i. Macaby; 5. Olympia; 6. C. F R; Voevodul Mihaiu; 8. SP. Stud. V. Constantinescu, Loco, Alea Grant 36: 1. Juventus; 2. Venus; S. Unirea Tricolor; 4. Macaby; 5. Olympia; fi. C. FR; 1. V. Mihaiu; 8. Sp. Studențesc. I. Mizrachi, Loco, Epurilor 52: 1. Venus; 2. Juventus; 3 Macaby; 1. U.rărea Tricolor; 5. Olympia; 6. C. FR; 7. Sp. Stud; 8. V. Mihaiu. 6. Vasilescu, Loco, Grivilei 170: Juventus; 2. C. FR; 3. Unirea Tricolor; 4. Venus; 5. Macaby; 11. Olympia; 7. Voevodul Mihaiu; 8 Sp. Stud. Mircea Rollos, Loco, Ursului 22: Juventus; 2. Unirea; 1. Venus; 4 Macaby; 5. C. F .; 6.Olympia; 7. Voevodul Mihaiu; 8. Sp. Studenţesc. Simon Rubin, Loco, Foişor 30: 1. Juventus; 2. Macaby; S. Venus; 4. Unirea Tricolor; 5. Olympia; 6. C. F. R; 7. Sp Stud; 8. Voev. Mihaiu. Șt. A. Lăzărescu, Loco, Gura Oborului 34: 1. Juventus; 2. Venus; 3. Unirea Tricolor; 4. C. FR; 3. Macaby; 6. Olympia; 7. Voevodul Mihaiu; S Sp. Studențesc. Samy Haimsohn, Loco, Făinari 8- 1. Juventus; 2. Macaby; 4. Venus; 4. Unirea Tricolor; 3. Olympia; 11. C. FR; 7. Voevodul Mihaiu; 8. Sp. Stud. Romeo Gheorghiu, Galati: 1. Juventus; 2. Unirea Tricolor; 3. C. F. R; 1. Venus; 3. Macabi; 6.Olympia; 7. V. Mihaiu; 8. Sp. Studentesc. Tina Marinescu, Loco, Livedea cu Duzi 33: 1. Juventus; 2. Venus; 3. Unirea Tricolor; 4. C. F R; 5. Macaby; 8 Olympia; 7. Voevodul Mihaiu; 1. Sp. Studenţesc. Herişescu Iancu, Loco, Mihail Cogâlniceanu 35: 1. Venus; 2. Macaby; 3. C. F R; 4. Unirea Tricolor; 5. Olympia; 6. V. Mihaiu; 7. Sp. Studentesc; 8. Juventus. I. Iancovici, Loco, Moşilor 31: 1. Macaby; 2. Venus; S. C. FR; 4. JUventus; 5. Unirea Tricolor; 6. Olympia; 7. V. Mihaiu; 8. Sp. Stud. Paul Leibovici, Iaşi, Cuza Vodă 52: 1. Juventus; 2. Venus; 3. Unirea Tricolor; 4. Maenny; 3. Olympia; 8. C. FR; 7. V. Mihaiu; 8. Sp. Stud. Lulu Tailor, Constanţa, Vântului: 1 Juventus, 2. Unirea; 3. Macaby; 4. Venus; 5. Olympia; 6. C. FR; 7. Voevodul Mihaiu; 8 Sp. Studențesc. Mişu, Sabetay, Loco, Cuza Vodă 135: 1. Juventus; 2. Macaby; 3. Venus; 4. Unirea Tricolor; 3. Olympia; 6. C. FR; 7. Sp. Stud; 8. Voevodul Mihaiu. Sandu Turnei, Craiova: 1. Juventus; 2. Unirea Tricolor; S. Venus; 4. Macaby; 3. C. FR; 6. Olympia; 7. I. Mihaiu; 8. Sp. Stud. Ing. Ianca Gheorghe, Loco. Kogalniceanu 35: 1. Venus; 2. Unirea Trcolor; 3. Juventus; 4. Olympia; 5. C. FR; 6. Voevodul Mihaiu; 7. Macabi; 8. Sp Studenţesc. Elias Herşcovici, Loco; 4. Macaby; 1. Juventus; 3. Unirea Tricolor; 4. Venus; 5. C. F R; fi. Olympia; 7. Voevodul Mihaiu; 8 Sp. Stud. Leon Lipsin, Loco, Rahovei 34. Juventus; 2. Venus; 3. Unirea Tricolor; 4. Macaly; 5. Olympia; fi. C. T R; 7. V. Mihaiu; 8. Sp Stud. Andrei Lăzărescu, Piaţa Lahovari 1: 1. Juventus; 2■ Venus; 3. Unirea Tricolor; 4. Olympia; 5. Macabi; fi. C. I. R; 7. V. Mihaiu; 8. Sp. Stud. Const. Banu, Loco, Popa Tatu 41 ; ■1. Venus; 1. Unirea Tricolor; 3. Juventus; 4. Olympia; 5. CF R; fi. V. Mihaiu; 7. Macaby; 6. Sp. Stud. Simon Abramovici, Loco, Poetul Cerna 9: 1. Macaby; 2. Juventus; 3. Venus; 4. Unirea Tricolor; 5. C. F R; 6. Olympia; 7. V. Mihaiu; 8. Sp. Stud Hary Mihăileanu, Loco, Sf. Apostoli 35: 1. Juventus; 2. Venus; 1. Unirea Tricolor; 4. Macaby; 3. Voevodul Mihaiu; 6. C. F N; 7. Olympia; 8. Sp Studențesc. M. Stolier, Loco, Smârdan 24. Juventus; 2. Unirea Tr. s. Venus; 1. Macaby; 5. Olympia; fi. Voevodul Mihaiu; 7. C. FR; 8. Sp. Studenţesc. Dumitru Gh. Sterian, student, Loco: 1. Venus; 2. Juventus; 3. Macaby; 4. Unirea Tricolor; 3. Olympia; fi. V. Mihaiu; 7. C F R; 8. Sp. Stud. ctwiuti 41 re,Isii C. TANASE Super revistă ,în 2 acte 24 tablouri de N. Kiritescu Lizica Petrescu, Mia Apostolescu, Cleo Dragomirescu, Loulou Savu, Villy Petrescu, L. Grof, Al. Giugariu, Dan Demetrescu, M. Milian, N. Strbe, Jean Anghelescu, I. Lorentz, Th. Burcus. TRIO ACROBATIC THE DARESGUE de la Casino de Paris Cel mai fenomental număr ce s’a văzut. Mare montare. Costume şi decoruri de la Paris Se râde cu lacrimi. Fiecare cuplet bisat şi trişat 20 NEGRI aduşi de la Expoziţia Colonială din Paris. Cea mainare realizare revuistică număr senzaţio, ital. Orchestră proprie, sub conducerea d.lui Ben Harris. 80 de balerine. ITINERARIUL Septembrie 30 Constanţa. Octombrie 1, 2 Brăila; 3, 4 Galaţi cu matineu; 5 Bârlad; 6 Tighina; 7 Chişinău; 8, 9 Iaşi; 10, 11 Cernăuţi cu matineu 12 Botoşani; 13 Roman; 14 Piatra Neamţ; 15 Buhuşi; 16 Bacău; 17 Tecuci; 18 Focşani cu matineu; 19 Buzău; 20 Ploeşti; 21 Câmpina; 22 Braşov; 23 Sibiu; 24 Tg. Mureş; 25 Cluj cu matineu; 26 Baia Mare; 27 Satu Mare; 28 Oradia; 29 Arad; 30 Lugoj, 31 Reşiţa. Noembrie 1 Timişoara cu matineu; 2 Severin, 3 Craiova; 4 R. Vâlcea, 5 Piteşti; 6 Bucureşti, cinema Rex. 7, 8 Noembrie Galati cu matineu începe al II.lea turneu cu marele succes „Allo Radio Cărăbuş!“ super revistă de N. Vlădoianu şi N. Constantiinescu. Cu celebrul număr acrobatic Mixtz & Danillel va juca fenomenalul succes ' „IN DRACII* *.. . . .. .." —----1 xOx--------- Kermesa de Sâmbătă seara Sâmbătă seara, în saloanele Soc. „Concordia”, a avut, loc o reuşită hermixă a Asociaţiei studenţilor evrei, la care a participat un public foarte numeros. Organizatorii, — în frunte cu d-ra Anuţa Marcovici, — s’au strădui şi au izbutit să ,întocmească un cadru din cele mai congreabile. Onorată Doamnă, vroiai o coafură artistică, tuns modern, manicare ireproşabilă, vizitaţi elegantele Saloane „MARCELLA”, Bd. Carol 4P (colţ Mântuleasa). „SAMARITANIE* Strada Lipscani NO. 26 S’au pus în vânzare : Postavuri negre pr. Mantouri ş. vardesliri şi _ Bogat asortiment de CATIFELE, Ut moli nutaţi paris ane 3 zile desfacere de cupoane cu greţuri extrem de leftine SUPA Dopa a dopaii de tamponat Rezultatele de Duminică 27 cor. ne-a întărit convingerea că vom avea un campionat aprig disputat, ce va abunda în lovituri de surpriză, ale căror consecinţe vor schimba continuu înfăţişarea clasamentului. Surpriza zilei a doua a fost înfrângerea Venusului cu scorul categorie de 2-0. Lovitura, reuşită de oamenii domnului inginer Codreanu, în faţa unui adversar de talia „negrilor”, a pus pe gânduri restul colegilor. După această etapă, convoiul concurenţilor are următoarea înfăţişare: UNIREA TRICOLOR Oborenii, mulţumită victoriei lor categorice şi mai ales „loviturei” deja Romcomit, au reuşit să ocupe primul loc. Am mai spus-o şi o repetăm ca, cei cari desconsideră valoarea teamului albastru, vor avea amare desamăgiri. Echipa lui Steinbach e maestră în a cuceri „două puncte”, chiar de la un adversar de calitate superioară. Explicaţia acestui paradox e „inegalata” lor manieră de a lupta în matchurile decisive ale campionatului (Henry soit qui mal y pense!) Apărarea lor robustă, pe lângă că ştie să joace balonul, mai are şi o forţă, care rezistă oricărui adversar, ba chiar îl anulează. Duritatea, într’o dispută de campionat, e o necesitate imperioasă oricărei apărări. Din păcate oborenii, în excesul elanului lor, depăşesc noţiunea durităţii. înaintarea lor e tânără, mobilă şi omogenă, calităţi cari le ajută să poată pătrunde prin orice apărare. Pe Frontul campionatului constitue un obstacol anevoios. MACARY Unsprezecele alb-albastru ocupă locul al doilea, în urma celor doua performanţe reuşite până acum. Echipa, condusă de internaţionalul Zauber, a trecut cu succes două examene grele şi felul cum, s’au comportat le-a ridicat gradul, erau doar un outsider pericuos şi acum sunt un pretendent, cu justificate şanse pentru un loc de frunte. Nicidecum însă pentru cel prim. Echipa, cu cea mai bună apărare din Capitală, va furniza cele mai grele şi mai disputate ciocniri. E o bine-meritată recompensă pentru neobosita activitate a domnului Silberman. JUVENTUS Clubul de elită al Capitalei 0- După locul al treilea, la egalitate de puncte cu Macaby, de care îi desparte doar goal-average-uri După cum am spus şi eri, în cronica noastră, roş-albaştrii meritau să învingă, în match-ul de Duminică. Melchior a jucat în adevărat înaintaş centru. A înţeles, din năpustirile adversarilor, că nu el va putea răzbate şi atunci şi-a jucat interii cu multă iscusinţă şi doar incapablitatea lui Carianopol a privat echipa domnului I. Dimitrescu, de o meritată victorie. Introducerea lui Herman, în locul lui Petrescu, a fost o fericită inspiraţie. Cum redarea dreptului de poc lui Maior I, e o certitudine, atacul juventist se va întări mai mult decât simţitor. Maior I se antrenează regulat şi în forma din zilele cele mai bune ale trecutului său. Cu un astfel de conducător şi cu Carlotto alături, temul bancar şi-a măria şansele de favorit al probei regionile. Nu ne putem împăca cu înfrângerea suferită de „negrii”. Până la următoarea probă, care ne va edifica asupra posibilităţilor echipei lui Stanciu, noi considerăm eşecul lor ca un accident, din cele obişnuite în lungul unui campion [nai şi cari se denumesc produ-se ale incertitudinii balonului rotund. Şi după cum fiecare fericire îşi are neplăcerile ei, tot aşa şi nenorotirile îşi au foloasele lor. Shipaticii „tuciurii” se pare că au păcătuit dfi auto-încredere, aşa că duşul servit de c. f. r.-işti ie-a lecuit aceastămeteahnă şi vor lupta de acum în colo aşa cum ne obşnuiseră până acum. C. F. R. Reacţiunea oamenilor domnului inginer Codreanu a fost promptă Cedând în primul match, după ce dominaseră mai tot timpul, de astă-dată n’au dominat, în schimb au învins net, răsturnând toate pronosticurile. Suntem sinceri admiratori ai frumoasei activităţi, ce o desfăşoară clubul c. f. r.-ist şi-i felicităm pentru victoria lor, însă aşteptăm proba cu Macaby, ca să ne lămurim, dacă ei sunt aşa de buni, sau învinşii lor au fost aşa de slabi. VOEVODUL MIHAI Fuzionaţii de lângă Ba diu ne-au confirmat încrederea pronosticului nostru, ba nu a lipsit mult ca să nu-o depăşească. Au condus cu 20 0 şi doar finish-ul disperat al oamenilor lui Robe a adus la împărţirea punctelor. Unsprezecele dădăcit de d. căpitan Parian, e un adversar incomod, ba la ei acasă sunt extrem de periculoşi. O vor dovedi cu prisosinţă. OLIMPIA Merituosul club al alb-negrilor trece printr’o criză de efectiv. Duminică au încercat readucerea lui Alterescu. Excelentul Jack de odinioară nu mai are resursele necesare ca să umple golurile prezente ale dragului său club. Numai, efortul disperat a lui Eigner şi Robe, le-a ajutat să mţi părăsească terenul învinşi. Regretăm eclipsa lor şi le dorim o grabnică însănătoşire de cadre. SPORTUL STUDENŢESC Informaţie completă şi sub conducerea talentatului internaţional Oţeleanu, echipa studenţilor a cedat cu un scor nedrept. Urmăriţi de ghinion au terminat ca patru puncte diferenţă, când realitatea desfăşurării ciocnirii ar fi implicat doar un punct diferenţa.. Probabil că simpaticii universitari nu-și vor putea părăsi locul prezent. R. BERCEANU VENUS 'o- Intre Juventus şi Macaby... Dramatismul palpitant al matchului dintre Juventus şi Macabi, — creaţie, in bună parte a unei tradiţii absurde, — şu a avut, Duminică, un fidel corespondent, în atmosfera, — vorbim la propriu (şi permitem să se înţeleagă şi la figurat!), — sub auspiciile căreia s’a desfăşurat întâlnirea, inoculând încordării, şi aşa destul de puternică, o nouă doză de emoţii pasionante. Intr’adevăr, ziua de Duminică, începută sub austerul decor al norilor Pluvius, a continuat, nehotărâtă, cu ibicniri de lumină şi cu răbufniri de ploaie, ca un dârz match celest ce se dădea între soarele pipernicit de toamnă și imensa armată a norilor.. Iar mateiul (lela Ciocanul s’a disputat în intervalul scurtulor» a rrcistit iu ce a intervenit între cei doi factori, cu cuvânt atât de decisiv, — aproape ca aî d-lui Lukidi, — în desfășurarea întrecerilor sportive... Cu greu am putea preciza, dacă foot-ballul care a evoluat, timp de 90 minute, produs al celor două echipe, e acela pe care trebuia să ni-l furnizeze doi adversari, cu veleităţi atât de fastuoase, cum sunt Juventus şi Macabi. Căci, sincer vorbind, înclinăm să credem că, dacă s’ar fi extirpat din circumstanţele ciocnirei dintre albi şi roş-albaştri, antrenul acela furibund care însufleţia galeria, şovinismul acela sălbatec care frământa tribuna şi momeala aţâţătoare a celor două puncte, — alfa şi omega al temeliei clasamentului, — care ridica matchul la o culme spectaculară ireală n’ar fi rămas din înverșunata dispută dela Ciocanul, decât scheletul unui match banal, exasperant de banal, cu lipsuri ce l-ar categorisi pe linia sportivă a unei întâl niri de categoria Il-a* In alai« condifiuni,, e inutil să insistăm asupra fazelor ce, ~ tocmai prin lamentabilul lor eşec, — au alimentat entuziasmul asistentei cu „uff-uri” de uşurare şi cu „ttt-uri” de decepţionante surprize. Vom retine, însă, un fapt : că Juventus, de bine de rău, a manifestat o categorică superioritate teritorială, rămasă infructuoasă, datorită atât admirabilului tandem defensiv al macabiştilor cât şi stângăciei cu care au operat, în intimitatea porţii, cei cinci componenţi ai liniei de înaintare juventiste. Rezultatul de egalitate satisface mai mult pe roş-albaştri decât pe oamenii lui Pipa, deşi pe teren, aceştia din urmă, sunt aceia care au reuşit să obţie un match nul. Trebue să ţinem, însă, seama, că, înainte de match, aşa cum se arătau împrejurările momentului, un Juventus cu trei oameni bolnavi, — Vogi, Constantinescu şi Brandabur,— jucând pe terenul macabeilor, nu putea emite decât pretenţiuni modeste. Aşa cum s’au petrecut lucrurile, macabeii nu pot fi de cât încântaţi că au scăpat cu fata curată, fapt este, însă, că, scontau un rezultat mai bun. După cum s’a jucat, Duminică, în ciuda locului, atât de onorabil, pe care î l ocupă, actualmente, unsprezecele din Dudești, în cursa campionatului, ne îndoim că, Macabi, va putea realiza scoruri în favoarea sa, luptând cu Unirea, Venus şi C. F. R. In schimb, Juventus, cu scuzele ce le poate invoca pentru justificarea proastei performante, — ca joc, nu ca indiciu al tabelei de afişaj, — se prezintă ca marele favorit al competițiunei în ediția ei de toamnă,... JACK BERARIU. După înfrângerea Turciei Se pare că înfrângerea Cu 5-0 a Turciei, de către bevedere, a provocat multă amărăciune în sufletul unora şi un ziar înserează aceste enormităţi, că turdiştii ar fi fost ameninţaţi cu... revolverul. In realitate matchul a decurs liniştit, cu o oarecare tendinţe de scandal din partea Turciei. WestMoet-Sportiello Federaţia Franceză de Box a omologat provocarea boxeurului West-Moet, — învinsul lui Spakow, — lansată lui Felix Sportiello, campionul Franţei de categorie „semi-grea”. După cum se ştie, ultima performanţă a lui West Moet, este o biruinţă prin scoatere din luptă în prima repriză, asupra lui Po.jang. exp- A ll-a zi a campionatului Duminică, din cauza întâlnire! România-Ungaria, nu va fi nici un match oficial. Campionatul se reia pe ziua de Duminică 11 Octombrie, cu următorul „afiş”: Pe terenul Belvedere, Venus va primi vizita unsprezecelui juventi®t. La Bellu se joacă matchul dintre Olympia şi Unirea Tricolor, care nu e tocmai o cursă alergată. Pe teren propriu, Macabi va lupta cu C. F. R. iar sportul Studenţesc se deplasează la Bellu, unde se va război cu Voevodul Mihai- -OXO La rugby-ul nostru vezi vrute şi nevrute, numai adevăratul joc nu-l vezi niciodată. Duminică, ziua doua a campionatului de toamnă. Teren complet desfundat, pe alocuri adevărate lacuri, lipseau doar trestiile şi broaştele, pentru ca să te crezi cu adevărat prin delta Dunării. Joc de cea mai inferioară calitate. Pe terenul prim, match de „zile mari“, Stadiul Român contra Tenis. Publicul se agita sonor pe tuşe. In teren acţiunile erau făcute după gustul fiecăruia. Mingea sbura pe sus fără nici o normă. Nici joc ordonat, nici o lansare a liniilor de trei sferturi, nici o şarje, absolut nimic. In schimb, Bârsan oferea foarte, galant pumni in dreapta și’n stânga, Sterian lovea puternic pe jos, ori d° câte ori i se părea că un adversar are picioare prea bune, Dragu, alerga năuc de colo până colo, Penciulescu demonstra cu mare succes vâslele sale veleităţi de speaker, iar arbitrul Anastasiade fluera tocmai când trebuia să tacă şi viceversa. Şi într’o astfel de atmosferă jocul continua. Sladiştii le marcase verzi, lor trei essaiuri. . T. C. R.iştii înverziseră deabinelea când se gândeau la rezultat. Noroc că până la sfârşit, au redus handicapul, ba erau chiar să şi învingă. La terenul secund surpriza îşi întinsese, aripele, C. B.iştii învingeau pe Sp. Studentesc. , Studenţii se luase parcă la intra,cere care să comită cele mai mari greşeli. Mărăşescu pasa balonul tocmai când mai avea un pas şi marca essai, Marinescu pierdea regulat toate lansările. Oamenii lui Mărăscu profitau mereu, ridicând scorul. . . Se Inoptase bine: ~ ' G. Dimitriu se căznea de cinci minute să aranjeze mingea pentru transformarea ultimului essai, dmîntunericul îl împiedeca. Nae Mărăscu se agită cel din gâiu: „Dă-o dracului Gică. Aprinde fraţi un chibrit dacă nu vezi”. Numai că „Gică" a transformat şi aşa... N..T. D. RUGBY Când joacă... „Onoarea“ Faptul că Mr. Mic., unul din caii loviţi în parcursul premiului Vittorio Emanuelle, a reuşit să câştige clasica alergare a Saint Leger-ului, dovedeşte din plin dreptatea afirmaţiunilor noastre, atunci când susţineam că armăsarul d-lor Bieber, şi Nansuc au fost complect scoşi din cursă de pe urma busculadei produsă de Goller care călărea pe Papageno. Dacă ne surprinde performanţa lui Mr. Mic, care a realizat Un adevărat tur de forţă câştigând marea probă de fond, apoi aceia a lui Nansuc ni se pare complect ireală mai ales că armăsarul d-lui Schwartz s’a prezentat destul de arătos înainte de cursă. Curioasa întrecere dintre Radu Cristea, ginerele antrenorului lui Mr. Mic şi Lăstun II s’a terminat cu reabilitarea, dorită, a jockeului Csillag şi cu victoria fiului Mixandrei, sau mai bine zis, când doi se ceartă al treilea câştigă. Orice altă interpretare credem că este complect eronată din moment ce Nansuc nu a putut bate nici măcar pe Horia. Rezultatul acesta neaşteptat la care s-a mai adăugat şi alte rezultate ca de pildă, victoria lui Lăstun, Strană, Coniţa şi Leţcaie, au produs o mare bucurie în rândul „specialiştilor” cointeresaţi în afacerea bookmakerilor, care şi-au văzut astfel asigurat salariul pe luna Octombrie. Faptul că s’au neglijat interesele proprietarilor, a dus la disperare câteva formaţiuni serioase, cari s’au hotărât să ne părăsească definitiv, plecând să-şi încerce norocul în alte ţări unde încercările nu se fac pe punga proprietarilor şi a pariorilor şi unde câştigătorii de curse clasice nu se recrutează din elemente modeste de handicap. Saint Leger-ul nostru s’a terminat cu victoria comică ai unui fiu al Mixandrei, care a reuşit să-l bată la finisch pe Grand Duc, marele favorit al alergării, pe odistanţă mult prea mare şi pe un teren imposibil de parcurs. De la o vreme, mai toţi favoriţii şi-au depus mandatul, fără ca nimeni din cei însărcinaţi să vegheze la bunul mers al curselor să intervie şi să vadă cum sunt motivele cari duc la astfel de rezultate cari dau câmpului nostru de curse aspectul unui tricou. ’ Reclamaţia depusă după disputarea Pr. Vittorio Emanuelle d® călăreţul Radu Cristea care a încălecat pe câştigătorul de astăzi, împotriva lui Gola«, care-l jenase vizibil, s’a terminat fara nici o sancţiune contra provocatorului, pentru ca opt zile mai târziu, calul jenat, să-şi adjudece o alergare grea, dovedind acea vinovăţie nepedepsită. Atâta vreme cât cursele vor fi legate de anumite persoane cari îndeplinesc funcţii retribuite, nu după capacitate, ci după gradul de treceri al individului, şi, atâta vreme cât aceşti funcţionari, fie ei chiar starteri se vor simţi legaţi băneşte de anumiţi proprietari, cursele nu vor mai fi curse. Cine are urechi să andăl ION CUR. HIPPISM Surpriza! In jurul unui bazin de iarnă Desigur că cel mai complect sport, este, prin excelenţă, înotul, care pe lângă urmările binefăcătoare pentru corpul omenesc, din punct de vedere fizic, este un sport util şi distractiv. De aceea, în anii din urmă, înotul a fost introdus ca studiu obligatoriu în şcolile şi universităţile din ţările occidentale. fapte, ce de datoria F. R. N.-ului este să intervină energic pe lângă forurile superioare ca înotul să fie şiîn ţara noastră introdus în şcoli. Căci baza şi viitorul nataţiei de a o aduce la nivelul progresat de celelalte sporturi, nu poate fi decât în tinerele elemente şcolare. Şi este fapt cert, că în sportul nautic de la noi faţă de celelalte sporturi, pe tărâmul internaţional suntem foarte înapoiaţi. Totuşi înotătorii nu sunt vinovaţi de această lacună. Ei fac tot posibilul să ridice şi nataţia la egalitate cu celelalte sporturi ca Foot-ball, box, tenis, rugbi, etc. Dificultatea mare ce o întâmpină însă înotătorii, de a se antrena, este lipsa unui bazin de înot acoperit Este inadmisibil ca într’o ţară civilizată, ca România, să nu avem, cel puţin în Capitală , Piscină de iarnă. Să luăm exemplu, în străinătate în toate centrele sportive sunt cel puţin două sau trei bazine de înot acoperite pentru antrenamentul înotătorilor. Numai aşa se explică progresul înaintat la străini. La noi înotătorii nu se pot antrena şi înota în concursuri decât 3 luni pe an. Restul de nouă luni nu au nici o posibilitate de a se antrena. Avantagiile unui bazin de înot acoperit sunt de foarte mare importanţă pentru viitorul naţiei noastre. Căci numai aşa vom putea progresa. Acum în urma formării federaţiei române de nataţie de sub preşedinţia d-lui Mihail Savu şi a d-lui senator Condruş, oameni cari au dat dovadă de multă acţiune pe tărâmul nataţiei, este de datoria F. R. N-ului să intervină şi să creeze înotătorilor posibilitatea de a se antrena şi în timpul iernii. EMANOIL FLORESCU ’ UTIN a fost Isn’timat pe trul nap’us Fostul echipier al Turdei, Lupu, a cărui transferare, la Juventus, a întâmpinat dificultăţi şi a înregistrat amănunte de romanfoileton , a fost în fine, legitimat pentru roş-alhagtr.»