Rampa, ianuarie 1932 (Anul 15, nr. 4185-4209)

1932-01-01 / nr. 4185

poeooo»fe»»oo«›»ftQCQOftfloacoftoooftac90QOQC9ttOO»oooogo«d in ambalaje originale cujO și 2 tablerÎELJ flfe 3 » « * * w»‘f«$îelfllU.r«eiaii|yii|8iltlÎnTKVf.lllfi1^| A APĂRUT Negustorii de femei „ de DINU DUMBRAVĂ Capitolele principale: Prostituţia şi traficanţii ei. — Temniţele sclavelor albe. — Conrupătoarele de minore. — Comedia camerilor mobilate si bordelurile. — Femee, corpul tău îţi aparţine. — Numeroase ilustratiuni si documente. Un volumaş elefant Preţul 20 lei ! Cadouri practice da mare efect atuşi eftine, fiind prima sursâ, în cel mai bogat asortiment, pentru toate ocaziunile, cumpăraţi direct la renumitul Depozit de fabrică » Argintăria Pforzheim • Strada Colţei No. 6 Tacâmuri de masă — Otfevrerie, Serulce sticlărie artistică, etc. etc. Famîzorul Curţii Regale Plopdinaria noDUflNA AS^CIAP 811 IOWSLAVH4MFSCU Din str. Sît. Vineri 25, s’a mutat în Bărăției 40 Mare asortiment Nu are sucursală ! Marele succes al Teatralei Ventura „Mica Vineri 8 ianuarie 1932, Ploeşti. Sâmbătă 9 Ianuarie 1932, Braj-Duminică 10 Ian. 1932, Galaţi. I 1 Ian. 1932, Bârlad. Marţi 12 Ian. 1932, Chişinău. Miercuri 13 Ian 1932, Iaşi. Joi 14 Ian 1932, Botoşani. Vineri 15 Ian. 1932, Cernăuţi. Sâmbăta 16 Ian. 1932, Roman. Duminică 17 Ian. 1932, Piatra Neamţ. Luni 18 Ian. 1932 Buhuşi. Marţi 19 Ian. 1932, Bacău. Miercuri 20 Ian 1932, Focşani Joi 21 Ian. 1932, Piteşti. Vineri 22 Ian. 1932, Craiova. Sâmbătă 23 Ian. 1932 T.-Jiu Duminică 24 Ian. 1932 Turnu Severin Luni 25 ian. 1932 Timişoara Marţi 211 Ian. 1932 Arad Miercuri 27 Ian. 1932 Oradia Mare -Joi 28 Ian. 1932 Cluj Vineri 29 Ian. 1932 Sibiu Sâmbătă 30 Ian. 1932 Braşov, Duminică 31 Ian. 1932, Moreni, Luni 1 Februarie 1932, Constanţa. Un mare muzeu al sportului şi educaţiei fizice in Cehoslovacia De când a luat fiinţă, într’unul din pavilioanele principale ale fostei expoziţii a Culturii contemporane din Brno, un mare muxeu al Sportuului şi Culturii fizice din Cehoslovacia. Obiectele, în număr de peste 1000 •.tdouri ■ foto .'afii, ■ modele, etc.), * ' ncer. ttul acestui mu. ;e următoarele secţi corporale pentru copii: ritmica, atletica uşoa „tearistica în munți, spor. mde ignis, scrimă, etc. în, să .. «fia tobiourr^f ini men ta tnmjftelor sser 1 asupra siftemuiuf* gimnic al corpului. ^ ** In etajul întâi al pavilionului se i ^nfăMșează sistemul Tyrs (sokolist) a, ■ ' Kerciţiilor corporale, metodele naurate ale lui Herbert, sistemul Muei Ier, Proşek, precum şi diferitele ramuri ale atleticei grele. O secţiune specială e consacrată activităţii medicate in domeniul educaţiei fizice. Intre altele această secţiune înfăţişează un birou de consultaţă medicale pentru sportivi, precum şi o staţiune de îngrijire medicală a sportivilor în caz de accidente. Muzeul Sportului şi Educaţiei fizice din Cehoslovacia va fi mereu complectat şi desvoltat. „cîcoclatieră“ Scrisori parisiene . (Continuare din gag. la)bosiți dar ce flacără Inteligentă în expresia lor ! — Ce frumos știi să mori! S’ar zice că ai o slăbiciune pentru rolurile muribunde ! — Oh, dar de data asta, am avut o moarte comică, râde Falconetti. Sistemul electric a fost schimbat și nu știam în ce clipă trebue să mor. Mă temeam să nu stric efectul, expirând mai devreme sau mai târziu ! — Ești, încântată că ai revenit a Odeon frumoasă directoare în faliment ? — Mai veselă decât pe altă scenă firește... și încântată că nu joc în fiecare seară... Simt nevoe de libertate, de aer, nu pot să fiu subordonată datoriei. Poate că nu sunt actriță convinsă de otrava scenei, ori poate sunt prea leneșă. Ce vrei, am în vine sângele Corsican. — In ce te vom aplauda în iarna asta —Peste cinsprezece zile, reîncep „Lorenzzadio“. Sunt fericită căci rolul îmi place mult și hai s’o mărturisesc, mi-a adus cele mai calde elogii. — Mergem să bem un pahar cu șampanie la Bosphor ? — Nu în seara asta. Sunt prea obosită, dar mâine la mine, la dejun ! O las pe Falco — cum i se spune în intimitate — să răspundă tuturor ce vin s’o vadă pentru a cincea oară, cu emoția primei seri de repetiție generală. AIDA VERMONT Paris, Decembrie. Intre cei doi „Brown“ Un ultim clasament cu privire la cei mai buni boxeuri din lume dicategoria cocoş, întocmit de Național Boxing Association, a prevăzut în primul loc pe Al. Broron actualul campion mondial in acei categorii, iar în locul secund pe News Bop Brown, campioni eresului Nem-York. Dacă pentru noi, acest dlacment al lui N. B. A. revmne deosebit, pentru blondul pugilist din Nem-York Nems Bm Brom,’ el constitue o gravă eroare. Campionul Nem-Yorkului a declarat imediat presei americane că se simte complet nedreptăţit de această clasificare, deoarece el învingând recent, pe Al. Brown, ar putea fi socotit primul. „Pe actualul campion l-am învins destul de net la puncte, astfel că nu poate fi vorba de o eroare, sau de o victorie obţinută la întâmplare. Pur şi simplu, sunt mai bun decât el! Atunci pentru ce să fiu clasat al doilea ?” Acestea le-a declarat „Blonde- rul din Nem-York”, cum îi spun americanii lui Nervs Roy Brown, ziarului American Sports. Și în enervarea sa, lansă imediat o provocare pentru titlul campionului, celuilalt Brown, .,Negrul din Panama", la rândul său, se înfurie, mai ales când a primit şi provocarea. Imediat Se adresă, la râdu-i, presei americane... :(Nu înţeleg cum poate justifica Nems Boy Brown pretenţiile de a fi socotit drept cel mai bun „cocoş*’ din lume. Că a obţinut o victorie asupra mea, nu caut să o neg, totuşi această isbândă a lui, este departe de a-i da dreptul să aspire la un loc, pe care nu-l merita. Cred, că după toate opiniile din lume sunt clasificat incontestabil în primul loc. Dealtfel viitorul match dintre noi, na dovedi că dreptatea este cu totul de partea mea". In consecință Al. Brown s’a arătat dispus să accepte provocarea lui Nems Boy Bromn, pentru titlul mondial. Şi întâlnirea se va produce probabil în cursul lunei Februarie, când Al. Bromn se va înnoda în America, după turneul ce-l va întremările în Europa. Se ştie că Negrul din Panama va sosi la Paris, în primele zile ale lunii la munte, şi va boxa în Franţa şi Anglia patru matchuri. Deşi, adversarii, săi nau fost numiţi, se crede că Jeff Dickson îi va recruta dintre: Kid Francis, Eugene Hunt, Emile Pladner şi englezul Johnny Cuthbert. Indiferent de ce rezultate va obţine în Europa, Al. Bromn este dornic să administreze o severă lecţie cutezătorului blondei, care şi-a permis să susţie, că este mai tare decât el. Cu „Negrul din Panama" nu prea se glumeşte !„ N. T. ” -jiUl Case G RUGBY Figuri rugbyste: Nae Mărăscu Cine na eunonsDpe Nae MnrSscu? Cine nu cunoaşte pe acela care a muncit o viaţă întreagă pentru prosierarea sportului ? încă din copilărie ă'tfost atras către sport, pi'i*acân\d atletismul. Mai târzîuyjdernijul întâiaitfa^ pentru coiHinuăfta ' saidsfRI?! fost atras de rugby. întors în A^jc^^ inginerul Nae Marason a de «&vttKsL_aapra omeneşti, neutru introducerea acestui sport necunoscut atunci la noi. Astfel, cu mari greutăţi, înfiinţează clubul Stadiul Român, dând îa iveală un contingent valoros de jucători. Graţie muncii lui, Stadiul Român a reuşit să se impune luând de multe ori campionatul. A cheltuit o avere enormă pentru prosperarea acestui club, astfel încât, la un moment dat, legăturile dintre el şi Stadiu erau aşa strânse, încât când se spunea Nae Mărăscu se înţelegea Stadiul Român şi invers, când cineva spunea Stadiul Român se înţelegea Nae Mărăscu. Totuşi, în toamna anului trecut au intervenit nişte incidente între el şi ceilalţi membri din club, incidente care l-au determinat să demisioneze din club şi să între în calitate de căpitan în clubul T. C. R. Aici n’a jucat decât un singur match, care a fost şi sirgurul în toamna trecută .Neputându-se împăca să fie sub conducerea altuia, pleacă din Tennis Irt . C. B. unde este primit cu braţele deschise, în calitate de preşedinte. Se părea că şi-a găsit locul, R. C. B-ul fiind un club cu elemente bune, cărora însă le lipseşte însufleţirea şi pe care au găsit-o în persoana lui Nae Mărăscu. Astfel, el organizează acest club cum n’a fost niciodată. Ad putom vedea caracterul său frumos care ar putea fi o pildă pentru cei tineri. Cu toate că, cu sufletul era stadist, a jucat contra acestui club cu i^aî multă însufleţire şi o mai bumă voinţă de a învinge deciţt în celelalte Matchuri, desaprobând astfel sentimentul laşitaţii. Iată însă că, sprie surprindere generală, nic din acest club n stat prea mult. In urma înfrângerii R. C. R-ului în faţa Poştei — e vorba de toamna aceasta — acest club pierdu toate şansele în cupa Henry Mann. Din această cauză, chiar în seara înfrângerii se iscară nişte incidente foarte grave între el şi clubul R. C. B. în urma cărora este obligat să demisioneze şi din acest club. Insă, on revient toujours... Stadiul Român, din momentul plecării lui Nae Mărăscu, şi-a pierdut toată faima, din cauză că, unde sunt multe moaşe... Avea prea mulţi conducători şi totuşi n’avea nici unul. După plecarea lui de la B. C. R. Stadiul Român întruna din şedinţele sale îl alege în unanimitate de voturi ca preşedinte activ. Stadiul Român a făcut o degere nimerită şi o credem că de acum înainte nu vom mai vedea în acest club atâta dezordine, şi atâta dezorientare... Nae Mărăscu are bucuria de a se afla din nou în fruntea clubului înfiinţat de el şi unde a fost 15 ani preşedinte, iar Stadiul Român a primit un frumos şi valoros cadou de la Moş Crăciun: a primit pe Nae Mărăscu. ROLLYN rea Jules Romains despre arta lui Pirandello şi despre critică (Continuare din pag. I-a) dea voastră. Nu mai fiţi proprii voştri prizonieri”. Nu suntem, nici unul, nici altul, atât de naivi încît să fi crezut în aceste cuvinte. Căci aceiaşi sfătuitori de evaziune, se plâng astăzi că ne văd infideli faţă de noi înşine. (Ca şi cum noi n’am şti, mai bine decât ei, că atunci când ne asemănăm mai puţin cu noi înşine, atunci ne regăsim pe noi mai profund). Pufin lipseşte, ca să vă bănuiască de a fi încercat să câştigaţi, cu preţul unei trădări, favoarea publicului. Bănuială mai mult absurdă decât injurioasă. Când un autor a cunoscut mari succese, interesul său evident este să nu-şi schimbe maniera. Ii trebue mult curaj pentru a se ootărâ să facă ce-i place. Şi cea mai mare concesiune ce se poate face publicului, este aceea din a i se oferi de fiecare dată ceea ce el aşteaptă de la noi. De altfel, să relevăm această greşală a judecătorilor nori fără prea multă jigrărăciune. Totdeauna a fost astfel. Nu ştii dacă citatul a fost făcut in legătură cu omul, bestia şi virtutea, dar l-am găsit alaltăeri în capul unui articol asupra Regelui mascat. „In sacul ridicol al lui Scapin, eu nu-l mai recunosc pe autorul Mizantropului. Ei, da! Dar noi noi îl recunoaştem foarte bine, pentru că distanţa ne dă o luciditate, o absenţă de părtinire care îi lipseau lui Boileau, oricât de onest om ar fi fost. Astăzi noi ştim că verva Vicleniilor este cât se poate de molierească, aşa cum Mozartul lui Cosiman Iutte sau al Nunţii, nu-l dezminte, pentru noi, pe acela al lui Don Juan sau al Requiemului. „Scumpul meu Pirandello, sper că veţi continua să vă trădaţi pe dumneaoastră însuşi în felul acesta, şi în alte feluri, de care nici critica, nici publicul, nici dumneavoastră n’aveţi încă idee...” Hupe nrn-Jackie Brown In cursul lunei Ianuarie, va avea loc, la Londra, un match între Huguenin, o speranţă a boxului francez şi englezul Jackie Brown, învingătorul lui Lucian Popescu. Lucian Popescu- Marin Plăeşu Un ziar de dimineaţa, a anunţat că, vedeta galei profesioniste ce se procedează pentru Sâmbătă 16 Ianuarie, se va petrece între Lucian Popescu şi Marin Plăeşu- Iată un match interesant. Nu însă până într’atâta pentru a figura ca match vedetă a unei reuniuni ce se organizează după o vacanţă îndelungată şi întriun moment când boxul profesionist se află la o răspântie. Ne surprinde că d-nii organizatori au ales această soluţiune, pentru a relua firul întrerupt al galelor de box. trttxndii0“^aemil^inatsndli poate, în circumstanțele actuale^ să aducă public. Mai bine spus: să-l readucă. Lucian Popescu Noul mateh al lor Camera Lunii Ianuarie, la Palais des Sports, Jeff Dikson pune pe picioare o gală de box, al cărei match vedetă îl constitue întâlnirea dintre Primo Carnera și Moise Bouquillon. Un match eftin din toate punctele de vedere, Bouquillon nefiind un adversar serios pentru Carnera. Matchul, după părerea noastră, va dura 2 sau cel mult trei reprize. E foarte amuzantă, însă, — şi chiar mai stupida decât aceea care apare, obişnuit, în coloanele de box ale „Gazetei”, — reclama ce se face în jurul acestui match. Astfel, „L’Auto”, îl anunţă pe Primo Carnera, campion mondial al._ super-greilor iar pe Bouquillon... specialist (brr! brr!) în victorii prin K. O!... Cei mai buni manageri francezi Ziarul „L’Auto“ a întreprins o anchetă printre cititorii săi, pentru a afla care manager de box este apreciat mai mult. Iată rezultatul: Descamps 1.730 de voturi. Tallard 1.470 de voturi. Ulrich MIO voturi. De Ponthieu 1.110 voturi. Eu deține 870 voturi. Umor sportiv Un ziarist american, luând un interview celebrului tennismen Ellsworth Vines, la un moment dat, a întrebat: — Care este lovitura Dv. cea mai bună? Vines a zâmbit și a răspuns: — Se pare că am un excelent serviciu, un smasch formidabil, un revers tăios și nu voie deloc de lepădat. Dar Perry m’a asigurat că, cea mai bună lovitură a mea e „le faut de pied!”. +4* F. R. B. în fierbere F. R. B-ul este în fierbere. In primele zile ale lunei^ Ianuarie, urmează să se facă noile alegeri de conducători. Pentru locul de preşedinte se pare că s’a ajuns la un rezultat mulţumitor. Toate taberele sunt hotărâte să sprijine candidatura d-lui colonel Lascar, care se bucură de o popularitate nebănuită. Deci, pentru acest loc, suntem complect fixaţi. Pentru celelalte locuri situația este extrem de neclara. Se ventilează realegerea d-lui Oteteleşanu pentru locul de vice-preşedinte. Dar oricare ar fi componenta consiliului de administraţie, noi cerem acelora ce vin o politică echitabilă, în care interesele federaţiei să fie strâns legate, de acelea ale boxerilor şi mai ales de interesele publicului. . . Ceea ce s’a petrecut in ultimul timp la forul conducători a întrecut orice limita. Dacă ar fi să ne rezumăm numai la ultima mascaradă a campionatelor regionale, unde unul din cluburile cele mai puternice, a fost pur şi simplu înlăturat, din cauza divirgențelor dintre organizatori, şi încă ar fi destul pentru căpătarea unui vot de blam. Căci orice s’ar spune, dar, cu ce oare s’au făcut vinovaţi elevii C. F. R-ului, că după o aşteptare de un an li s’a răpit dreptul de a concura la campionate? Sau ce rost mai are amatorismul in box, dacă după un an de muncă fără preget, te vezi debordat de concurenţi — poate mai puţin merituoşi — graţie faptului ca Federaţia a ţinut să tranşeze chestiuni băneşti, adevărate şarade, cari puteau fi desleştate şi după disputarea campionatelor. Dar să admitem că torul suprem al boxului nostru, a făcut într’adevăr o greşală. Nu era oare mai bine dacă nu se mai recurgea la acel compromis scris al maestrului de la C. F. R? Nu că am voi să ne amestecăm în bucătăria federalilor, influenţând asupra viitoarelor alegeri, dar ţinem să se ştie că avem şi noi dezideratul nostru, care este în acelaş timp şi al cititorilor noştri. Oricum ar fi cei aleşi să se ia mai întâi în consideraţie interesele sportului şi mai pe urmă pe cele ale organzatorilor cari urmăresc în primul rând rezultatele băneşti. Aşa cum s-a procedat până acum, făcându-se din federaţie doar un birou de înregistrare şi percepere de taxe, fără nici o obligaţie, nu se mai poate. Şi federalii boxului au datoria să-şi prezinte programul de activitate ce vor să-l desfăşoare. Altfel riscăm să ne vedem conduşi iar după regula bunului plac. Ice Cum sunt apărate culorile românești că la Klinika, Danielopol? După ce, la hockey, suntem printre cele mai slabe state din Europa, ne permitem fantezii care să ne coste un surplus de la sîpe la înfrângeri nu afeieap^I la Cinet*!-;’ mips N’o fi oaro^ace ducător al exnecn cut, — care, la Klinika, a provocat tren şi el, conducător a maltratat pe un tuci Dacă, Federaţia Frey s’a înfiinţat caraghioslâc cum în rele tat ea. — Este une chine privi« aport temeinic, fie expuse unui eşec Politica five-o-clock'drilor nU trebue să anarhizeze un sport care abia acum încearcă să-şi ia avânt! — b. — Federaţia româna de Hockey.— Dece, atunci, în locul lui, prea-: titulatură pompoasă şi realitate înduioşătoare. — a întocmit, zilele trecute, echipa naţională a României care urmează să ne reprezinte la concursurile Internaţionale de hockey pe ghiaţă. Formaţia României, fundaşi şi înaintaşi, e bună. Pentru postul de portar a fost, însă, selecţionat, Demeter Danielopol, o persoană foarte simpatică, un înotător excelent, un tennismen modest şi un mediocru jucător de hockey pe ghiaţă. Iar ca rezerva figurează Raţiu. Cititorii, ca şi noi, vor fi, desigur, surprinşi, de faptul că eminentul Apfelbaum, dela Macabi din Cernăuţi, — care a făcut o partidă entuziasmantă contra T. C. R-ului, — n’a fost ales ca să apere culorile României în matchurile dela Krynika. Apfelbaum, în matchul pe care l-a disputat îa București, a lăsat o impresie formidabilă, arătânduse, de departe, superior lui Danielopo. Informaţiuni „Noaptea Regilor“ capo d’opera lui Shakespeare, se reprezintă astăzi Joi, 31 Decembrie, în matineu, la Teatrul Naţional cu preţuri reduse. Divetta Rose Amy a cărei dispariţie a fost atât de comentato a reapărut pe afişul teatrului Empire din Paris. DR. AUREL AVRAMOVICI , specialst pentru SIFILIS şi CAI URINARE BOLI DE FEMEI Dintermie şi Electrici medicală STR. IbOR 6 bis Consult 2—4 şi 7—8 (p. doamne 4—5 pm.) Telefon 155/6# Teatrul Pigalle de la Paris represintă noua piesă a lui Jules Romains: „Regele mascat“. Teatrul Regina Maria nu va da o reprezentaţie in matineu. Seara va representa: „Bourrachon“. CONSUMAŢI ----------------- ‘ ' VINURILE Frvvp« ntfa'wTCyrfoTvinPOOl DEALUL ZORILOR CADOURI, csasornice A Bijuterii veritabile etc, D pent ti or ce pungă 0 ouaţi numai la U P A X . R Calea Orivitei No 107 1 preţuri extrem de reduse Duminică 10 ianuarie, la ora 10 jun. dimineaţa, are loc la Teatrul Naţional conferinţa experimentală închinată lui Moliére şi Comediei Franceze Va conferenţia d.l Ion Marin Sadoveanu. LA TIVOLI Cel mai select mai elegant şi mai vesel REVEILLON Cu cadouri surprize de la Paris Jazz Johny Morris Reţineţi locuri IHS Vineri 1 Ianuarie (Anul Nou), Teastrul Naţional reprezintă în matineu „Azilul de Noapte“ de Maxim Gorki, iar seara „Macbeth“ de Shakespeare. A apărut: Ţara de peste veac noul volum de versuri al d-lui Nichifor Crainic laureat al premiului naţional de poesie. Preţul 50 lei. Opera din Paris va reprezenta peste câteva zile noua operă a lui Darius Milhaud : „Maximilian“ după piesa Juarez und Maximilian de Verfel. Ondulaţii permanente la FRIZERIA I. BEER Moşilor 53 Face D-l BEER personal Telefon 315/73 Cu prilejul împlinirei a 100 de ani de la nașterea lui Sardou Comedia Franceză va relua piesa „Patria“.