Rampa, martie 1932 (Anul 15, nr. 4235-4260)

1932-03-02 / nr. 4235

Astă seară, la Paris: Spakow-Anderson Din motive pe cari nu Ie en-traordinară, va reuşi să-şi adjunoaştem, proectatul match dintre dece victoria la puncte şi îmbo-Moţi Spakow şi Ernst Tobeck, care urma să aibă loc. Sâmbătă seara, la Zürich nu s’a disputat. Compatriotul nostru va boxa însă, asta seară, în match vedetă la Central Sporting Club, contra suedezului Anderson. Adversarul lui Spakow este un pugilist de reală valoare. A dispus, detaşat la puncte, de West- Moet, campionul Franţei la categoria semi-grea şă, recent, l acum două luni, — a boxat cu Pierre Gandon. Juriul, — de o parţialitate revoltătoare, — a acordat victoria la puncte lui Pierre Gandon, deşi în cel mai bun caz, francezul nu merita decât o decizie de egalitate. Cum se vede, Moţi Spakow înfruntă un om periculos, în faţa căruia, după liniile existente, ar trebui să furnizeze o partidă egală. Credem însă, că Spakow, care define actualmente o formă ex-găsindu-şi palmaresul cu o astfel de performanţă, să-şi poată valorifica mai temeinic pretenţiunile sale la titlul european de categorie „semi-grea”. Pentru matchul de astă seară, care,a cum spuneam mai sus,—se dispută la Central Sporting Club Spakow primeşte o bursă modesta: 2.800 de franci, adică 20.000 lei. Trebue de ştiut insă că, în sala Sporting Clubului nu încap mai mult de 1.000 spectatori şi preturile se eşalonează de la 8 la 28 franci. Cel mai mare şi importan eveniment teatral din această stagiune Turneul celebrei societare a Comediei Franceze va representa marele triumf AMINTIREA celebra piesă în 3 acte de Denys Amici jucată două stagiuni in şir pe scena Teatrului Ventura de Vraca ITINERA RUJ Miercuri 9 Martie Constanta Joi 10 Martie Ploeşti Vineri 11 Martie Focşani Sâmbătă 12 Martie Brăila Duminică 13 Martie Galaţi Luni 14 Martie Bârlad Marţi 15 Martie Chişinău Miercuri 16 Martie Iaşi Joi 17 Martie Botoşani Vineri 18 Martie Cernăuţi Sâmbătă 19 Martie Roman Duminică 20 Martie Piatra Luni 21 Martie Bacău Marţi 22 Martie Buzău Miercuri 23 Martie Piteşti Joi 24 Martie T. Măgurele Vineri 25 Martie Craiova Sâmbătă 26 Martie Tg. Jiu Duminică 27 Martie Severin Luni 28 Martie Timişoara Marţi 29 Martie Arad Miercuri 30 Martie Cluj Joi 31 Martie Sibiu Vineri 1 Aprilie Braşov, * Maria Ventura Ecouri sportive In cursul unei gale disputate la Paris Ring, Viez a dispus la puncte de Merini. Ultimul este bine cunoscut la noi, din matchurile pe care le-a susţinut contra lui Mielu Doculescu şi Nicolae Milea. La Sheffheed, speranţa engleză Johnny King a învins prin abandonare, în cursul reprizei a șaptea, pe Hollingsworth. Romerio va boxa la începutul lunei Martie, cu Martinez Alfrro, chalenger la titlul european de categorie semi grea. Matchul urmează să aibe loc la Bilbao. La 3 Martie, va avea loc la Albert Hall din Londra, matchul revanșe dintre faimosul greu canadian Larry Gains şi campionul sud african McCorkindall. Invinsrătorul va boxa la 17 crt. cu Heim Mueller. Faimoasa echipă americană de hocker ne ghiară „ALl Stars of Boston” a suferit un eşec senzaţional. Jucând contra echipei campioane din Davos, au cedat cu 3-1. Nici în matchal revanșe, disputat a doua zi, nu a reușit să se reabiliteze, decât în parte, terminând 1—1. O nouă victorie a lui Tilden La Madison Square Garden William T. Tilden campionul mondial profesionist, a dispus după o luptă disperată de Nuesstein în cinci seturi cu: 11-9 0-6, 6-4, 3-6, 8-6. Lupta a avut loc pe teren acoperit, și a fost urmărită de 80°0 de spectatori. exo Miercuri la C.F.R. Miercuri 2 Martie gruparea ceferistă organizează în sala Atelierelor Grivița o nouă reuniune cu următorul program : NICULAE CARATA — GH. SEGHER, match în 10 reprize a 3 minute. St. Gali—Ion Marinescu Tr. Mihăilescu—A. Segher Al. Sache — L. Oprescu C. Bârlădeanu—Ion Bârsan D. Doicescu — Titi Cornea Ion Roman—Romeo Toson I. Stănescu—N. Ciocar ---------0X0-------- Hockey pe ghiaţă Bucureştenii învingători în campionatul naţional tehului dintre Telephon C. B. şi echipa campioană a Ardealului, Mercurea Ciucului. Indiferent care-i va fi adversarul, Tennis C. R are cele mai mare şanse, să-şi însuşească şi în acest an campionatul României. Î ! Cronica pogliisifca Pavelescu învingător... la puncte! cu ne către sfârşit, când loveşte precis. Roundul este la egalitate. Repriza patra a fost cea mai favorabilă lui Chirilă Dan. Continuând atacul, fostul deţinător al titlului la categoria uşoară, loveşte puternic la figură. Milea primeşte o serie de lovituri, care-l determină să se apere cu îndârjire. Totuşi nu poate împiedeca pe adversar să câştige un bun avantaj. Roundul următor, este mai monoton. .Milea uzează de tineri, schiţând o defensivă slabă. Chirilă atacă dezordonat, şi A treia reuniune a anului, dis- rilă mai decis. Acesta atacă cu fumindu-se să dobândească victo putată Sâmbătă seara, la Circul stângi frumoase, care silesc peria la puncte. Sidoli, s’a bucurat de un frumos . Milea să bată în retragere. Pen- sionarul dela sala „Lucian Popes se lasă dominat, dar își revinucces. Publicul, acordând deplină încredere galei organizată de d. Radu Ottulescu, a asistat în număr destul de mare. Programul care se anunţase atât de atracfios, n’a corespuns decât foarte pufin aşteptărilor. In special matchurile dintre profesionişti, au dat prilej publicului să huiduiască insistent. Intr’adevăr, atât matchul dintre Milea şi Chirilă Dan, cât mai ales cel dintre Pavelescu şi Nour au însemnat spectacole de o speță mediocră. Matchul dintre Osca şi Vrăjescu şi cel dintre Gorun şi Climan au fost singurele care au pasionat asistenţa prin faze interesante, cât şi prin calitatea boxului desfăşurat. Sferturile de finală de la campionatele naţionale de amatori, au văzut două biruinţe ale reprezentanţilor Olteniei, faţă de una singură repurtată de „munteanul” Vasile Stoian. Un match care deasemeni s’a desprins din realizările mediocre, a fost cel dintre profesioniştii Aurel Toma şi Gheorghe Răpeanu, care s’a terminat la egalitate, după o luptă aprigă. Gala de Sâmbătă seara a ridicat la rangul de campion naţioConstantin Nour s’a prezentat pur şi simplu execrabil. A fugit, a fugit, cât l-au ţinut picioarele, fără să încerce măcar odată o luptă ai Pavelescu. S’a lăsat în corzi, la fiecare atingere ce a avut de suferit din partea lui Pavelescu şi când acesta înteţea activitatea, ar fi fost în stare să fugă tocmai în stradă... Ar fi de dorit ca F. R. B-ul să se sesizeze de felul cum şi-a apărat şansele în matchul de Sâmbătă seara, dacă domnii din juriu,— distraţi, — n’au intervenit pe loc. Cu alte cuvinte, să facă un pas mai mare, decât acel preconizat de juriu, care s’a mulţumit să a-nat la categoria uşoară pe Nico-' reuşind să creieze nici o fază frunte Milea, care a dispus de Chimoaşă, filă Dan. Titlul obţinut de Milea, i-a revenit pe merit, după o luptă în care a arătat o superioritate netă. Groteasca exchibiţie dintre Pavelescu şi Nour şi-ar fi găsit mult mai bine locul la... Târgul Moşilor. Desigur că de aceasta nu este vinovat d. Radu Ottulescu, care a căutat să înjghebeze o reuniune interesantă. Faptul că spectacolul a fost mult ratat, se datoreşte felului cum unii boxeuri au înţeles să-şi apere şansele. In primul match al reuniunei, Vasile Stoian a dispus la puncte de Florea Ion, după o luptă lipsită de faze interesante. Reprezentantul Olteniei, Patriciu Milcoveanu a dobândit o frumoasă decizie asupra lui Florian Mănescu. învingătorul a lăsat frumoasă impresie. In cel de al treilea match, Gheorghe Lungu a învins pe Dumitru Vârtoniș. Lupta dintre aceşti doi, a fost lipsită de interes, ambii boxeuri practicând un box de o calitate inferioară. Un match foarte spectaculos, a fost cel dintre Anton Osca şi vechiul său rival, Gheorghe Vlăjescu. După o dispută în car® ambii combatanţi au arătat excelente captaţi, Osca şi-a însuşit victoria în puncte. Deşi publicul a protestat contra deciziei ,ea a fost justă. Primul match profesionist, s’a disputat în limitele categoriei muscă, între Aurel Toma şi Gheorghe Răpeanu. Matchul de 6 reprize a 3 minute, a prilejuit o luptă aprigă. Răpeanu a fost superior în primele reprize, acumulând un bun avantaj. Spre sfârşit însă, a încetinit alura, permiţând lui Toma să refacă terenul pierdut. Matchul s-a terminat la egalitate. Semi-vedeta reuniunei a avut loc pentru titlul naţional la categoria uşoară între Nicolae Milea şi Chirilă Dan, nu-şi urmăreşte adversarul cu a dreseze lui Nour, un singur aver destulă convingere. Totuşi îşi adtisment pentru lipsă de combatijudecă repriza, creindu-şi un micvitate. avantaj Următoarele două reprize, se scurg în avantajul lui Milea. Chirilă ne mai susţinând atacurile sale, este întrecut de adversar care plasează lovituri puternice la corp. Chirilă primeşte toate „misivele” lui Milea, în speranţa că va putea plasa o lovitură decisivă, care să pună Capăt matchului. Avantaj Milea. Repriza şaptea este foarte puţin interesantă, ambii boxeuri de Match de 10 reprize a 3 minute. Nicolae Milea 60.700 kgr. Chirilă Dan 60.600 kgr. Imediat după sunetul gongului, Milea porneşte la atac, cu lovituri laterale şi uppercuturi. Chirilă trece în defensivă şi ripostează slab. Lupta are un tempo moderat. Milea reuşeşte două directe la figura adversarului, care începe să sângereze. Prins într’un colţ al ringului, Chirilă primeşte o lovitură puternică la plex. Gongul Duminecă, la patinoarul Oteteleşeanu, în cadrul semifinalelor campionatului naţional de hockey pe ghiaţă, Tennis CR. a întâlnit echipa campioană a regiunei Cernăuţi, Dragoş Vodă. După o luptă foarte spectaculoasă, T. C. R. a câştigat cu 2-0. Dela învingători s’au remarcat: Cantacuzino, Botez şi Po- ----- ,----------— ---------lizu. Cel mai bun dela oaspeţi anunţă sfârşitul primei reprize, a fost Eisenbeiser, care s’a scurs în favoarea lui Mi In urma acestei victorii, T. lea. I _1 X i. i*‘ ~ 1 : T_ C. R. s’a clasat pentru finala1 In roundul al doilea, Chirilă campionatului naţional, unde schiţează un atac, care este blova întâlni pe învingătorul macat de adversar. Milea contra atacă ordonat şi plasează lovituri puternice la faţă. In urma unui corp la corp Milea deschide arcada stângă a adversarului, cu capul. Lenta devine monotonă la sfârşitul reprizei. In roundul al optulea, aspectul luptei se ameliorează. Chirilă atacă mai decis şi pune in dificultate pe Milea, cu câteva drepte la figură. Adversarul său răspunde cu swinguri de o puțină eficacitate. Roundul este în favoarea lui Chirilă. Până la sfârșitul matchului, lupta devine interesantă, datorită faptului că Dan, văzându-se învins, caută să micșoreze avantajul luat de adversar. Milea a acceptat o luptă de la distanţă, reuşind să eschiveze atacurile adverse. Combatanţii se angajează la un schimb de lovituri foarte puternice, în urma cărora Chirilă bate în retragere, lăsându-se dominat până când gongul final, anunţă sfârşitul matchului. Juriul acordă victoria la puncte lui Nicolae Milea, declarându-l campion national la categoria uşoara. Succesorul lui Covaci, este un element foarte bun. Mai puţin bun în ceea ce priveşte punctul, Nicolae Milea, prezintă însă o serie de calităţi temeinice. Cu timpul, când va putea să-și acumuleze technică, va deveni un boxeur mult mai periculos. Sâmbătă seara a boxat relativ bine, evitând lovitura decisivă a lui Chirilă cu multă prudență. Totuși, în unele momente a dat dovada unei technice inferioare. Chirilă Dan a fost sub valoarea sa obicinuită. Atacurile sale extrem de slab organizate, n’au putut să pună în dificultate pe adversar, cu excepţia din roundul al optulea. A comis greşala de a nu-şi urmări adversarul, lăsând tot timpul iniţiativa atacurilor pe seama lui Milea. Singura scuză a lui Chirilă, este faptul că şi-a spart arcada încă de la începutul matchului, anihilându-și astfel o mare parte din șanse. Vedeta reuniunei a însemnat o lamentabilă înscenare de box. Intr’un match de 10 reprize a 3 minute, Dumitru Pavelescu, fostul campion national la toate categoriile, a întâlnit (mai bine zis a voit să întâlnească...) pe Constantin Nonr. Lupta a avut un aspect execrabiL Inchipuiţi-vă pe Pavelescu dând din mâni ca să se apere de am o oră jumătate pe scaun ţânţari, şi pe Nour participând la o probă de cros-country-Veţi avea atunci, fizionomia Iuntei de Sâmbătă soacra, blocul timp de 35 minute, până când s’a îndurat Dumnezeu, de s’a terminat matchul. Publicul ca să se mai desamorțească a început să protesteze vehement. I-a fost poate singurul prilej de consolare. Dumitru Pavelescu s’a prezentat la nivelul său obicinuit. A încercat sărmanul o luptă cu Nour, până dar a fost imposibil să-şi decidă adversarul la aşa ceva. Un singur avertisment!... Şi desigur că juriul l-a găsit şi pe acesta drept prea mult!... In ultimul match al reuniunei, au luptat Ion Gorun cu Aurel Cilman. Matchul a fost dus într’o alură îndrăcită, Gorun fiind de o iuţeală excepţională. Deşi handicanat de 4 kgr. diferenţă, el a reuşit totuşi să termine la egalitate cu Climan. Ca încheere, remarcăm turul de forţă realizat de d. Eugen Dumitrescu care a arbitrat numai N. T. DUMITRESCU Orientare. . «uvdaaim avur uo uvrorri vuwiy. Gttua Pairunaem Repriza treia ne arată un Chi- I Către sfârşit s’a resemnat, mul Unui confrate, Anny Ondra a, grajd, privirile uimite . Şi eu am văzut-o ! Continuare din pagina I-a clamat domnul în maron de lângă mine. — Nici nu ne cunoaştem, a spus hoaţa ! — Cum nu vă cunoaşteţi, n’aţi vorbit adineoară ? — a strigat altcineva. Iar domnul în maron, arătându-mă pe mine : — Uite şi domnul a văzut ! — Ai văzut ? — m’a întrebat domnul inspector de poliţie. — Da, am văzut, am, răspuns eu cu jumătate glas, mişcat de hohotele de plâns — mai mult moarte decât vii — ale hoaţelor. Intre timp pauza terminându-se, s-a făcut din nou întuneric. Cineva a strigat : — Feriţi-vă buzunarele, să nu vă bage în buzunar banii furaţi ! Instantaneu, toată lumea a început să-şi caute în buzunare. Te joci cu năpasta ! Uite aşa te poţi compromite ! Din fericire, aproape toţi din jurul meu s’au putut lăuda că „nau un ban în buzunar“ ! Hoaţele au fost scoase din sală, iar domnul păgubit m’a invitat la poliţie să fiu martor. — Nu mă duc acum pentru nimic în lume ! După spectacol. Acuma vreau s’o văd pe Anny Ondra! A mai trecut, preţ de vre-un sfert de ceas, rampa s’a aprins şi, după o altă aşteptare oribilă, Anny Ondra, purtând o blană albă peste o rochie lungă portocalie, şi-a făcut apariţia. M’am frecat la ochi s’o văd mai bine și în două minute a şi dispărut. Nu văzusem nimic. Aşa se întâmplă întotdeauna când vrei să vezi pe cineva mai bine : până te freci la ochi, dispare. Hotărît, însă, pentru orice sacrificiu, numai pentru a o vedea și eu cu ochii mei pe Anny Ondra, m’am hotărît să mai văd încă odată programul cinematografic. Cu preţul a doi nasturi de la veston, rupţi cu stofă cu tot, am izbutit să-mi găsesc un loc. Şi cu ceafa înţepenită, uitându-mă numai înainte. O privire laterală sau în spate, mi-ar fi fost fatală, căci în jurul meu se aflau nu-0. , . , ,__, „. mai doamne bine cunoscute mie, . , ,.__ _... ! ba chiar şi rude. Nu eram dispus să-i cedez locul decât lui Dumnezeu ! » Şi aşa am văzut-o şi eu pe Anny Ondra, care într’adevăr e o fetiţă dulce. Un lucru însă nu-mi dă ghes de vreo două zile. Marea vedetă cinematografică a acordat interview-uri tuturor ziariştilor de specialitate. Confraţii mei au tivut curiozitatea s’o întrebe, dacă e adevărat că s’a căsătorit cu boxeurul Schmelling, adevărul ? Pe chestia asta mi-am pierdut somnul de două nopţi. Am uitat toate grijile, pentru a fi pasionat de una singură : îl cunoaşte sau nu-l cunoaşte Anny Ondra pe S t. Schmetterling. Ilm ? Dumneavoastră ce credeţi ? Trebue să fie ceva la mijloc ! Şi uite aşa se zăpăceşte omul. Biată Anny Ondra / Dacă naţi văzut-o, cum era transportată ca nişte moaşte de la cinematograful Roxy la Capitol şi vice-versa ! Toţi trăgeau de ea, toţi o pipaiau, ca pe Miss Violetta, femeia fără mâini şi fără picioare, de la muzeul patologic. Chestia este, însă, că am văzut-o şi eu pe Anny Ondra ! IOAN MASSOFF |C5^||ionC^hiiSiC5,,lil Informált« rapIdLft «I preclsA CrltfcA obiectlrft si ourafioasa Concursul nostru „Cine va fi campion regiuni“? Răspunsurile se primesc până la 5 Martie Căci, tntr’adevăr^ ce temeiu se pot pune pe performanțe atât de fante,ziste? Pe un Juventus care conduce în clasament, bate pe Venus cu 3—2 şi pierde cu acelaş scor în faţa unui Sp. Studenţesc sdrobit de Venus cu 5-0! Pe un C. F. R. care bate pe Venus cu 2—0 şi cedează cu 3—0 unei Olympia, egală directă a lui Venus! Şi aşa mai departe! Astfel că in conjunctura actuală concursul nostru este sortit să repurteze un mare succes, prin plusul de atracţie pe care il aduce în discuţiile pasionante despre campionatul regional. Cu Întrebarea „Cine va câştiga canpionatul regional şi care va fi aspectul clasamentului?“,—la care ceream răspunsurile cititorilor noştri, — am lansat cel de al doilea concurs al „Rampei Sport“ pentru care decernem trei premii. Premiul I: Una mie lei şi un abonament pe un an la ziarul nostru, pentru soluţiunea EXACTA; Premiul II: Cinci sute lei şi un abonament pe un an la ziarul nostru, răspunsului celui mai apropiat de realitate . Premiul III: Un abonament pe un an la ziarul nostru, acelui răspuns care va indica pe... fericiţii deţinători ai locurilor I şi VIII. Publicăm, în continuare, răspunsurile cititorilor noştri: Romeo Ionescu, Loco, Radu Cutărinda No. 21: 1. Unirea Tricolor; 2. Venus; 3. C. F. R; 4. Olympia; 5. Juventus; 6. Macaby; 7. Voevodul Mihaiu; 8. Sp. Studenţesc. Ionel N. Ştefănescu, Brăila, Rahovei 445: 1. Unirea Tricolor; 2. Venus; 3. C. F. R; 4. Juventus; 5. Olympia; 6. Macaby; 7. Voevodul Mihaiu; 8. Sp. declarat că nici nu-l cunoaşte per Studenţesc. Schmelling, unul altuia că l-a văzut o singură dată, iar altuia viorica Ştefănescu, Brăila, Rahovei că sunt prieteni şi că se văd din 444." 1. Venus; 2. Unirea Tricolor; 3. când în când, C. F. R; 4. Juventus; 5. Olympia; 6. Ce să fie la mijloc ? Care o fi Macaby; 7. Sp. Studenţesc; 8. Voevodul Mihaiu. Traian Antonescu Comuna Măcin, jud. Tulcea: 1. Unirea Tricolor; 2. Vanus; 3. C. F. R; 4. Juventus; 5. Olympia; 6. Macaby; 7. Sportul Studenţesc; 8. Voevodul Mihaiu , Puiu Cristescu, Biserica Enei 10, Loco: 1. Juventus; 2. Venus; 3. Unirea Tricolor; 4. C. F. R; 5. Olympia; 6. Voevodul Mihaiu; 7. Macaby; 8. Sp. Studenţesc. Leon Goldstein, Loco, Str. Carol No. 4: 1. Venus; 2. Unirea Tricolor ; 3. C. F. R; 4. Juventus; 5. Olympia ; 6. Macaby; 7. Voevodul Mihaiu; 8. Sp. Studenţesc. ştefan Filipescu, Loco, Matei Foe, Cod No. 123: 1. Unirea Tricolor; 2. Juventus; 3. C. F. R; 4. Venus; 5. Voevodul Mihaiu; 6. Macary; 7. Olympia; 8. Sp. Studenţesc. Sucesul de care s-a bucurat primul nostru concurs: „Cine va fi campion de toamnă“, care a stârnit un viu şi persistent interes In cercurile sportive, primindu-se, de altfel. In numai cele 10 zile cât a rămas deschis concursul peste 600 răspunsuri, — ne.a îndemnat să deschidem noua... competiţiune care a cunoscut acelaş vibrant succes ca şi primul nostru concurs. Şi nici nu se putea să fie altfel. Turul campionatului bucureştean, deşi s’a lămurit, în fruntea clasamentului instalându-se Unirea Tricolor a lăsat in urmă o situaţie din cele mai puţin clare. Intr’adevăr, cele 8 echipe se găsesc eşalonate în clasament la foarte mici distanţe una de alta . Unirea n’are înaintea secundului clasat decât două puncte. Venus nu e despărţit de Juventus decât prin goal-average, C. F. R. urmează la un punct şi la alt punct diferenţă , separate doar prin goal-average, se află nu mai puţin de trei echipe: Voevodul Mihaiu, Olympia şi Macabul Iar Sportul Studenţesc e coada, dar are 5 puncte! Nici că se putea, pentru turul al Il.lea al campionatului, o problemă mai complicată, decât aceea pe care a lăsat-o moştenire turul de toamnă! Cine va fi campion regional? Cine va deţine lanternă? Cine va fi al doilea? .. . .. . . . Şi atâtea alte multe Întrebări penpufin de cinci matchun in cadrultru rezolvirea cârora situatia turului aceleiaș reuniuni— I nu oferă decât puncte vagi de o. $1 I [t ♦ In vizită la Fernand Gregh, un mare prieten al României Continuare din pagina I-a Am cumpărat-o de la un anticar acum cinsprezece ani, pe preţul de 50 de franci. Un organist de biserică poet şi sărac — ca toți poeţii de altfel — a inventat miniatura asta de armonium, carese închide ca un geamantan. Când nu avea ce mânca, îşi lua geamantanul (orga) şi cutreera satele Franţei. Se prezenta preotului vreunei bisericuţe modeste: „Părinte, angajează-mă să cânt Duminică la biserică. Mă voi acompania la orgă. — Dar biserica noastră nu are orgă, răspundea preotul. — Am adus-o pe a mea... Şi astfel, organistul şi-a câştigat existenţa. — In casa asta sunt numai miracole! Iată-ne în curte. E o după amiază friguroasă cu soare anemic. Copacii desfrunziţi, par mai înalţi, mai majestuoşi în sumara lor îmbrăcăminte. In stânga noastră e garajul. Şoferul revizueşte maşina, cu care peste o clipă vor pleca amfitrionii. In dreapta, e o clădire mică, mai rustică, mai primitivă decât casa. — Aici, a fost grajdul! Noi, l-am transformat puţin ! Vreţi să-l vizitaţi ? Când pătrundem în fostul şi încântate de surpriză, se plimbă de la un chip la altul. Un studio de pictură, cu lumină multă, cu pereţii îmbrăcaţi într’un creton înflorit, cu fotolii spaţioase, cu divan sound, cu perne de mătase. Peste tot picturi. Naturi moarte, peisaje, portrete şi studii. — Dar cine pictează? — Soţia mea, răspunde cu o duioşie fermecătoare scriitorul. — Ah ! Doamna e pictoriţă ! — După cum vedeţi! Dar este şi critic de artă şi scriitoare. Pregăteşte acum, un volum aerapra pictorilor din tânăra, generaţie. — Dar domnişoara Gregh, se ocupă şi d-sa cu literatură? ■— Nu ! Genevieve semilţumeşte să conducă casa. Ea e stăpână aici. Şi vă asigur, nu e lucru uşor să conduci un interior şi mai ales oamenii de serviciu. Apoi, fiica mea, e foarte mondenă. Ceaiurile, seratele, garden-party-urile, festivalurile de binefacere, îi răpesc toată vremea. Cu cât regret, părăsesc casa poetului, unde pluteşte în atmosferă armonia caldă a înţelegerii, a cinstei şi a muncii. — Un gând bun prietenilor din ţară, îmi strigă din poartă blândul şi amabilul Fernand Gregh. Paris , AIDA VERMONT !