Rampa, mai 1932 (Anul 15, nr. 4286-4307)

1932-05-01 / nr. 4286

• Bulevard Palace:,,Malec filantrop din dragoste“ Cinematograful Bulevard Palace va înregistra desigur un nou succes cu ultimul comic Buster Keaton Malee, al cărui renume e de mult consolidat. „Malec filantrop din dragoste“ irezistibila comedie, se va bucura desigur de o călduroasă primire din partea numeroşilor admiratori ai lui Malec. Noua creaţie a genialului co-Malec median supranumit „omul care nu râde niciodată“, va stârni, în ciuda acestei porecle, interminabile hohote de râs. Humorul atât de comunicativ al marelui artist va triumfa în acest nou film încă odată. Acţiunea plină de peripeţii şi „gag“-urii de un comic irezistibil se desfăşoară într’un cadru modern, în care se perindă o serie de tipuri pline de haz. Căci alături de Buster Keaton apar şi alţi mari artişti de comedie, care-i secondează fidel în această realizare vorbită în limba germană-Malec e secondat de Anita Page şi Cliff Edwardo. Malec este în acest film un tânăr bogătaş care s-a îndrăgostit de o fata săracă. Fratele ei e linul din cei mai temuţi derbedeii ai mahalalei. Spre a se putea apropia de iubita lui, Malec construeşte un cămin în care să fie adăpostiţi fratele fetii şi prietenii lui. Dar aceşti vagabonzi nu sunt obişnuiţi cu acest trai liniştit şi-i dau mult de lucru bietului Malec. Prin câte peripeţii trebue sa treacă sărmanul îndrăgostit spre a-şi cuceri iubita întâmplările al căror erou e, vor stârni nesfârşite hohote de râs. Ca orice film al lui Make şi acesta e aşteptat cu nerăbdare. Căci în aceste vremuri triste, publicul vrea să râdă.. 9909» 4 MMPRampa-film Singurul cotidian ro .’î..nesc de film si cinemaa 1 «pare In fiecare iO*O0|4SMSiirf PREMIERELE Capitol şi Roxi: BB O ORA CU TINE» Cinematografele Capitol şi Roxy, ne au rezervat pentru sărbătorile de Paşti unul din cele mai atractive spectacole. Premiera noului film al lui Ernst Lubitsch „O oră cu line”, în care apar din nou împreună Maurice Chevalier şi Jeanette MacDonald este, fără îndoială, un eveniment artistic. Această nouă realizare a faimosului regisor al „Paradei dragostei” este o operă plină de humor şi grafie în care situaţiile pline de hazabundă spre marea satisfacţie a publicului. Acţiunea amuzantă se desfăşoară într’un cadru fastuos, de o eleganţă de bun gust, care serveşte drept joc de acţiune a unei spirituale comedii înscena-f ie cu arta cunoscută a marelui Lubiscti. Numele lui în fruntea unei opere e o chezăşie pentru maî rea ei valoare, mai ales atunci când interpreţii lui sunt artişti de talia lui Chevalier şi a fermecătoarei Jeanette MacDonald. A doua interpretă femenină a filmului este Genevieve Tobin, frumoasa vedetă americană. Din distribuţie mai fac parte câţiva reputaţi comedieni ai scenei şi teatrului de peste ocean. „O oră cu tine” este o comedie muzicală de un gen cu totul nou şi original. Inovaţiile lui Ernst Lubitsch sunt destinate să stârnească admiraţia publicului. Muzica a fost compusă de Oscar Straus, celebrul compozitor vienez. Maurice Chevalier — Jeanette MacDonald — Ernst Lubitsch — Oscar Straus — iată patru nume celebre care garantează un mare succes. Maurice Chevalier Producţia companiei Universal pe ecranele noastre — Activitatea societăţii Union-Film — 'compania americană Univernare după romanul lui Edgar Ri- I, al cărei preşedinte, Carice Borrough. Celebrul star Tom Mix va reapare deasemeni în primele lui filme sonore, Ken Maynard, apreciat un cowboy turnează şi el pentru Universal. De ut 5-Din producţia germană ese Universal, realizată în colaborare cu Tobis la Berlin. Union- Film va prezenta câteva filme care constitue ultimele succese ale ecranelor străine: „Unter falscher Flagge” (*u Gustav Fröhlich şi Charlotte Susa. „Ein Steinreicher Mann’ cu Dol ly Hans şi Kurt Bois. „Fünf von der Jazz-band” cu Jenny lugo. Rolf von Göth. ..Die Nacht ohne Pause, cu Siegfried Arno şi Camilla Horn. ..Seifensprünge” cu Gerda Maurus. Acest film, o puternică dramă în care apare şi apreciatul star beiTinez Osar Sima, va fi prezervat încă în cursul acestei luni la cinematograful Rio. •Ich geh aus und du bleibst da” cu Camilla Horn, Hans Brau, sewetter. Theodor Loos. Datorită varietăţii filmelor ei, care se bucură şi de interpretarea unor cunoscute vedete, societatea Union-Film va înregistra, ca și până acum, frumoase succese. holi-mnule, e linul din pionerii cinematografului, are la activul ei titlul din cele mai mari, poate chiar cel mai mare, succes înregistrat de un film în România, ca de altfel pretutindeni: „Pe frontul de vest nimic nou”, care a fost în stagiunea trecută, o adevărată senzaţie. In stagiunea actuală Universal ne-a prezentat prin repreznnanţa sa la Bucureşti „UNTON FILM” „Pe tinde curge Volga", ,Misterele continentului sălbatec” „Intre două femei”. Viitoarea producţie americană Universal se bucură de o faimă care speram că nu va fi desminţită. Union-Film ne va prezenta ..întoarcerea de pe front’ de liricii Maria Remarque realizat de Lewis Milestone cu aceeaşi interpreţi ca ai filmului „Pe frontul de vest nimic nou”. Dintre celelalte producţii cităm: „House Divided” cu Hellen Chandler şi Huston. „Kolm şi Kelly în Africa”, (o parodie a filmului Trader Horn) cu cunoscuţii, comici Georges Sidney şi Charles Murray. „East of West” cu Lupe Velez. „Tarzan tigrul’’ o mare însce- O activitate bogată şi variată Amănunte asupra nouilor filme ale casei General-Fim Casa General-Film, căreia îi datorăm vizita la București a celebrei vedete Anny Ondra , este una din cele mai însemnate filme importatoare. Ea are la activul ei câteva mari succese: „O noapte în Paradis” cu Anny Ondra, ,,Balul” de Wilhelm Thiele, „Grand Hotel” cu Martha Eggerth, „Munţii în flăcări” cu Luis Trenker, „Unchiul din provincie” cu Felix Bressart, Ralph Arthur Roberts, „Prinţesa carnavalului” cu Anny Ablers, Ernst Verebes, , Melodia Sllvei” cu Magda Sonia, „Un soţ infidel” cu R. A. Roberts şi, printre altele, marile producţii americane „Africa vorbeşte” şi „Dirijabilul” — şi ocupă un loc important pe piaţa noastră. Prin grija pe care o depune în alegerea filmelor, prin legăturile ce le are cu casele producătoare din Germania, General-Film îşi asigură totdeauna exclusivitatea marilor filme. Firma General-Film a izbutit într atâta să-şi câştige încrederea cinematografiştilor încât numele ei e o garanţie pentru calitatea linei producţii. Prin varietatea filmelor, General-Film pune totdeauna la dispoziţia cinematografelor un repertoriu bogat şi interesant care are, în plus, meritul de a corespunde gustului marelui public. Noile filme pe care le va pregeta la General-Film sunt precedate fie de renumele unor vedete sau regizori de reputaţie mondială, fie de ecourile succeselor repurtate în străinătate. încă in cursul acestei luni, General-Film ne va da prilejul să vedem puternica dramă „Cădeţi" , mare operă cinematografică după romanul „Hinter der roten Mauern von Lichterfelde”. Pentru prima data un film ne introduce în viaţa cadeţilor germani. Rolurile principale ale acestui film înscenat de regisorul Georg Jacoby sunt interpretate de Albert Bassermann, Trude von Molo, Johannes Riemann. După „Cadeţii”, General-Film va lansa „Maedchen zum Heiraten”, noul film al regisorului Wilhelm Ihide, interpretat de Renate Müller, Hermann Iclmig, Fritz Grünbaum, Szőke Szakai. Acest film rulează actualmente în Germania cu mare succes. Numai în câteva zile el a fost văzut de 70.000 de persoane. „Musca spaniolă” este o comedie realizata după celebra piesă de Arnold și Bach. General-Film are deasemeni monopolul pentru România a două nouă filme care vor fi turnate sub regia lui Wilhelm Thiele şi a noului film al Annyei Ondra pe care frumoasa artistă îl turnează sub regia lui Karel Lamac. Dar filmul destinat să fie o veritabilă senzaţie este „Atlantida” (Die Herrin von Atlantis) noul film vorbitor al faimosului regizor G. W. Pabst, realizat după românul lui Pierre Benoit cu Brigitte Helm în rolul Antiimei. Acest film va încorona activitatea fructuoasă, bogată în succese, a casei General-Film. Marile filme germane pe ecranele noastre Ce va prezenta Iwex-Film Publicul bucureştean va face în curând cunoştinţa ca Gitta A Ipar, celebra vedetă de operă şi operetă, care şi-a făcut un strălucit debut pe ecran într-un film intitulat „Gitta endeckt ihr Herz”, care va fi prezentat la noi de lzexde regisorul W. Turjansky, a piesei lui Edmond Rostand. Rolurile principale sunt interpretate de Lien Deyers, Walter Edthofer, Alfred Abel. „Contesa de Monte Christo” cu Brigitte Helm, Rudolf borsi er. Oskar Sima, Lucie En- Film, S. A. R. Este una din fir- glish. Acest film este actul meu mele cinematografice bucureş. fft cel mai mare succes al ecratene, care a repurtat în trecunelor berlineze.iele stagiuni, cu filme ca „In- „Pe drum greşit”, o dramă gerul albastru”. ..Răsfăţatul- ie-„ muzicală de mare montare cu meilor”, „Hagi Murat”, „Val- celebrii artişti: Gustav Frohsul dragostei”, „Trei băefi şi o lieh, Max Adalbert, Herman fericire”, „Flagrant delict” şi chimig, familia Spira, Lucia recent cu „Adio iubire”, filme English, Hilde Hildebrand, interpretate de cele mai cele „Holzapfel weise-alles”, a lc vedete ale ecranului, Ivan nouă comedie ca Felix Bres- Mosjoukine, Marlene Dietrich,, salt, Greil Theimer, Ivan Pe- Emil Jannings, Lilian Harvey, Irovici, Theodor Loos, Julius Willy Fritsch Renate Müller, Falkenstein, cele mai mari succese. „Die Pranke” Pentru stagiunea viitoare fist cu Charlotte Susa, Eugen Ixvex-Film pregătește, afară Klopfer. Oskar Sima, Peter de primul film al Gittei A.Ipar, Voss. Hans Rehmann, în care apar și Gustav Fröhlich, „Der Pechvogel” cu Ralph Rudolf Förster. Hans Linker- Arthur Roberts, Ida Wüst, Almaim, Tibor von Halmay, alte Bert Pnyflig, Harry Halm, câteva mari producţii. După cum se vede, Ivex„L’Aiglon”, magistrală adao- Film va cuceri și în noua statare cinematografică, efectuata gime remarcabile succese. un film poli- RAMPA DE PAȘTI ''ST' fer-, -------- - Vox 99Regele lustragiilor cu Milton Georges Milton. Toată lumea îi spune Milton. Câteodată şi Milton, regele şmecherilor. I se va spune, în curând şi Milton, regele lustragiilor.. Milton e încă tânăr, dar cariera lui e strălucită. Puţini artişti au trecut, ca el, de pe scenă pe ecran escortaţi de o celebritate atât de familiară şi simpatică. Debutul a fost un succes magnific. „Regele lustragiilor” va fi un nou triumf. Un mic şmecher care n’are drept avere decât ochii inteligenţi, capul fertil în stratageme, u bun humor invincibil, se îndrăgosteşte La prima ocazie. Filmul oferă eroului nostru toate prilejurile să-şi arate calităţile. El pleacă din lustragerie, traversează toate obstacolele, triumfă şi-şi păstrează totdeauna surâsul... „Regele şmecherilor” este un film francez prin excelenţă; el animă, antrenează, e spiritual... Un nou cântec ,,T’en fais pas Bouboule” ilustrează filmul. El degajă puțin filozofia filmului şi a eroului său. ..Milton lansează acest cântec care va deveni desigur popular. Partenerele lui Milton în acest film sunt: Simone Vendry, Florence Walton, Suzanne Delvé, Cady Gladys. Simone Vandry, frumoasa actriță cunoscută din numeroase filme mute, a debutat la șasesprezece ani și încă într’un rol de vedetă. In „Regele lustragiilor”, Simone Vandry interpretează rolul unei girl de music-hall. Este al 49-lea rol al acestei actrițe. Florence Walton, o actriţă de music-hall de origină americană, îşi face în „Regele lustragiilor” o apariţie de o tulburătoare eleganţă. Interpreţii masculini sunt: Hen ri Kerny, Adrien Lamy, Henry Houry, Glides. Filmul a fost înscenat într’un cadru variat, în decoruri fastuoase, ele regisorul Pierre Colombier. Ca şi Maurice Tourneur, Marco de Gastyne şi Harry Lachman, Pierre Colombier a fost pictor. Primul film mut pe care l-a realizat a fost un succes. Sub regia lui Pierre Colombier, Milton şi-a făcut un strălucit debut în „Regele şmecherilor”. Atmosfera plină ele fantezie și vervă a „Regelui lustragiilor” îi asigură succesul. Scenariul a fost scris ele Colombiei în colaborare cu René Pujol. „Regele lustragiilor”, considerat drept cel mai bun film al lui Milton, este prezentat, ca și celelalte de Casa Gaumont-Film. •00 Renal „fpgcriE iBicrnalaf“ dc Howard Hannes Cinematograful Regal prezintă marele film american „îngerii infernului” de Howard Hughes. Filmul a fost prezintat Miercuri seara unui public de invitaţi ai societăţii aviatice „Mircea Cantacuzino“, în cadrul unui spectacol patronat de M. S. Regele Carol II. , îngerii infernului“ reprezintă, după cum se ştie, cel mai mare efort din câte sau făcut în cinematografada ,Ben Hur" încoace. Nici-un document, nici-un film de aviaţie nu pot rivaliza până lin prezent cu această frescă aeriană ,re-o intensitate dramatică, de-o varietate şi de-o bruno * în fotografie care au avut Parul să .stârnească r..,i .a ia tuturor . . ţee l-au văzut. Zborurile escadrilei, acrobaţiile piloţilor manevrele dirijabilului, sunt magnifice. Americanii sunt maeştri în arta de a fotografia marina şi aviaţia lor. Technica filmului este de-o perfecţie uimitoare. Aceasta este, de altfel părerea unanimă a celor cari au văzut filmul, a publicului ca şi a întregii critice străine. Avioanele — iată vederile incomparabile ale acestui film. Dar nu numai ele. Ben Lyon şi James Hail, Jean Harlow, eroina filmului, nu sunt mai puţin, valoroşi. Jean Harlow, cu deosebire va fi o reală revelaţie pentru publicul nostru. E din toate actriţele americane cunoscute, desigur, cea mai originală şi aceasta, poate, în primul rând fiindcă, e cea mai nou venită în cinematograf. Reprezentând această uriaşă operă cinematografică. Regatul sa clasează fără îndoială de Paşti, în fruntea programelor tuturor cinematografelor. E de aşteptat ca şi succesul sa aibă proporţiile realizării lui Howad Hughes. Jean Harlow l Select: „O noapte’n cabaret“ cu Felix Bressart Singurul spectacol german îl oferă cinematograful Select, pe al cărui ecran are loc premiera unei comedii cu Felix Bressart.: „O noapte'n cabaret”. SCENARIUL acestui film a fost scris de Rudolf Oesterreicher ,şi Rudolf Bernauer, apreciaţii dramaturgi germani şi e, în adevăr, remarcabil. Acţiunea amuzantă şi plină de nevroză oferă marelui comic german Felix Bressart nenumărate ocaziuni de a provoca râsul spectatorilor. Situaţiile pline de haz şi dialogurile spirituale vor amuza copios publicul. INTERPRETAREA Eroul acestui film, Felix Bressart, e secondat de un. Adele Sandrock, Margot Lion, grup de reputaţi interpreţi de Oskar Sima, Paul Heidemann, comedie. Felix Bresart este astăzi, fără îndoială, unul, din cei mai populari comici ai ecranului european. Creaţiile sale din „Unchiul din provincie”, „Trei zile ai fost”, „Spaima garnizoanei”, „Domnul secretar pel ’eee”, Cotiiţa şi şoferul ei” ca să nu cităm decât câteva din filmele sale, sunt încă in amintirea tuturor. De astădata, Bressart ne va surprinde printr’un rol cu totul nou şi printr’un joc diferit de cel de până acum. Ansamblul de care e înconjurat Felix Bressart e format din : Charlotte Ander. PROGRAMUL de la balet este, ca ’ntodeauna, completat cu cel mai nou jurnal de actualităţi, Senta Soneland. Charlotte Ander, tânăra şi frumoasa vedetă a filmului german, n’a fost încă niciodată văzută intr’un rol care să se potrivească atât de bine temperamentului ei, ca acesta din „O noapte în cabaret” REGIA Filmul e realizat de Rudolf Bernauer, celebrul autor dramatic, care e și unul din scenariştii filmului. Rio: „Croitoreasa din Limeville“ (Rochii și mantouri) „Croitoreasa din Luneville“ e un mare film francez adaptat după celebra piesă a lui Alfred Savoir cu aedas titlu, care era reprezentat la Paris cu mare succes pe scena teatrului Gymnase. E o comedie modernă, de o adâncă psihologie constituind un studiu de moravuri şi de caracter foarte bun. Punerea în scenă e datorită lui Harry Lachmann, celebrul regizor care a dat în „Mistigri“ măsura deplină a talentului său de realizator. „Croitoreasa din Luneville“ are ca principali interpreţi pe: Madeleine Renană, celebra societară acomediei franceze neuitata, creatoare a lui „Mistigri“ una din artistele cele mai sincere şi maii sensibile ale momentului. Pierre Khmehar e partenerul ei. Acţiunea se desfăşoară la Luneville şi la Paris, în decoruri de-o sobra eleganţă şi în minunate scene de exterioare. | Succese de comedie în trecuta şi actuala stagiune — Activitatea Casei Gold-Film _ Dintre ţinerile case de locafiune, Gold-Film a ştiut sa-şi câştige de la început încrederea şi simpatia cinematografiştilor, înfiinţată de d. I. Goldman, cunoscut prin îndelungata-i activitate la conducerea fostei societăţi Universal, această nouă casă a debutat cu un mare succes: ,Jfi şi sora lui“ cu Anny Ondra şi Via,sta Burlan. A prezentat apoi, rând pe rând, cucerind succese şi nvrecieri unanime: „O aventură galantă“ dl Liane Haid. ..E vinovată femeia cu Nora Gregor. ..Varieteul La Pisica rope’’ cu Siegfried Arno, „Aventurile detectivului Maxwell’’ cu Jean Murat şi „Două inimi fericite“, ce mai recent triumf. Afară de aceasta, Gold-Film a contribuit şi la realizarea şi lansarea filmului românesc „Chema■1 dragostei“ ■ In curând Gold-Film va lansa două nouă filme : „Hasenklein kann nichts dafür", o satiră a moravurilor politice care a provocat vâlvă în străinătate și „Schützenfeld in Schilda“ ,,Hasenklein kann nichts dafür" realizat de Max Neufeld, se bucură de o interpretare excelentă în frunte cu Hermann Thimig, Georg Alexander şi Charlotte Ander, iar „Sckütaenfeld in Schuildia‘‘ este una din cele mai recente comedii ale irezistibilului Siegfried Amp; Apret&acti* comic german care şi-a cucert infrimul ifth.p numeroase smuatii în rândurile publicului nostru, are în acest film, bogat în situaţii pline de haz o nouă creaţie care-l consacră printre marii comici ai filmului vorbitor. Aceste două felme, excelente spectacole de comedie care sau bucurat în străinătate de o călduroasă primire din partea criticei, sunt menite să devie două mari succese ale actualei stagiuni. Pentru viitoarea stagiune Goldfilm pregăteşte câteva surprize. Simpaticul director al acestei case se află în pragul unei călătorii în străinătate de unde se va întoarCe îndoială cu strălucite achiziţii. Siegfried Arno i»**,**!|1.09 |Cain Olli Spectacolele de Paşte PE MINA. — „Pat şi PatachOB recruţi" CORSO. — „Liliacul“ cu Anny Ondra, Georg Alexander, Ivan Petrovitch, MARNA. — cu începere din prima zi de Paşte „Visul lui Tanase“ in româneşte şi „Vânase In Persoană.“. AMERICAN. — „Floarea din Cuba*4 cu Lawrence Tibbett şi Lupe Veles, comedie cu Charly. MACEDONIA (Tei). Prima zi de Paştii „Byrd la Polu Sud, a treia zi,, Misteriosul Dr. Fu Manchu. MARCONI.—„întoarcerea de pe Front“ Seara trupa de reviste „Carabin- Bejan-Rădulescu. IIDISON. — „O cafenea în Maroc“ cântat și vorbit o complectare sonoră. GRIVITA. — „El și Sora Iul“ cu Vlasto Burian |i Any Ondra și Miki Maus. -*-■ “i*"-