Rampa, octombrie 1932 (Anul 15, nr. 4412-4438)

1932-10-01 / nr. 4412

p NOROC EN GRAND la SANDBRAND Numai Sandbrand e în stare Sa-ţi facă o şansă mare Căci la el, precum se ştie, Ai noroc la loterie. Bucureşti, Cal. Victoriei 61 Alături de Cofetăria Nestor I Procedură cea mai nemărită S'AAriA“ Intindeţi o cantitate correspunzătoare de pastă de dinți Chlorodont pe peria de dinţi Chlorodont uscată (perie specială cu perii retezaţi după forma dinjiilor) periaţi dantura în toate direcţiile, chiar din sus în jos, şi spălaţi gura cu apă de gură Chlorodont. Veţi fi surprinşi de succes. întrebuinţarea Chlorodontului este în special agreabilă deoarece această pastă nu face spuma săpunoasă, ci] are] o influenţă binefăcătoare prin gustul şi aroma ei delicioasă de mentă. De cumpărat pretutindeni. Remiţând firmei Chlorodont S. A. R. Braşov, Ciocrac 2, acest anunţ, primiţi" cu, totul gratuit un tub de probă de pastă de dinţi Chlorodont. ..i’j -‘.3 __________ _____ Concursul nostru cu premii s-a închis După cum am anunţat la timp, ultima zi fixată pentru primirea răspunsurilor la concursul nostru cu premii. „Cine va fi campion de toamnă?”, a fost Duminică 25 Septembrie. Ca urmare, nu se mai primeşte nici o soluţiune, iar cele pe cari le-am primit în termen şi care din lipsă de spaţiu, nau fost publicate până acum, vor apare treptat treptat, iar rezultatul se va cunoaşte în prima săptămănă a lui Noembrie, odaă cu sfârşitul campionatului. Avram Salzman, Loco, Strada Fatmei No. 3: 1. Juventus; 2. Sp. Studenţesc; 3. Macaby; 4. Olympia; 5. Voevodul Mihaiu; 6. Belvedere. I. M. Corlăţeanu-Niţu, Loco, Calea Dorobanţilor 54: 1. Juventus; 2. Macaby; 3. Sp. Studenţesc; 4. Belvedere; 5. Olympia; 6. Voevodul Mihaiu. Jeremy Meisser, Loco, Cal. Călăraşilor 220: 1. Macaby; 2. Juventus; 3. Sp. Studenţesc; 4. Voevodul Mihaiu; 5. Olympia; 6. Belvedere. Simon Ktrauss, Loco, Str. Alexandru Vlahuţă 25: 1. Macaly; 2 Juventus; 3. Olympia; 4. Sp. Studenţesc; 5. Voevodul Mihaiu; 6. Belvedere. Sava Vasiliu, Loco, Str. Şincai No. 40: 1. Olympia; 2. Belvedere; 5. Voevodul Mihaiu; 4. Sp. Studenţesc; 5. Juventus; 6. Macaby. (N. R.: Aoleu!) Al. Rounier, Loco, Str. Dr. Mihnescu 22: 1. Macaby; 2. Voevodul Mihaiu; 3 Sp. Studenţesc; 4. Juventus; 5. Belvedere; 6. Olympia. Lenuţa Scmo, Str. Şincai 44: 1. Juventus; 2. Macaby; 3. Sp. Studenţesc; 4. Voevodul Mihaiu; 5. Olympia; 6. Belvedere. Aurel Simoniu, Loco, Alcea Blank A. No. 5: 1. Macaby; 2. Sp. Studenţesc; 3. Voevodul Mihaiu; 4. Juventus; 5. Belvedere; 6. Olympia. Dolîi Grimberg, Iaşi, Str. Alexandri No. 9: 1. Macaby; 2. Juventus; 3. Olympia; 4. Voevodul Mihaiu; 5. Sp. Studenţesc; 6. Belvedere. Constantin Gh. Federovîci, Loco, Str. Puful lui Zamfir No. 51; 1. Olympia; 2. Voevodul Mihaiu; 5. Macaby; 4. Juventus; 5. Sp. Studențesc ; 1. Belvedere. Ioan Gh. Federovîci, Loco, idem: 1. Olympia; 2. Macaby; 3. Juventus; 4. Voevodul Mihaiu; 5. Sp. Studențesc; 6. Belvedere. Ion Tudorache, Loco, Cart. F. de chibrituri, Str B. 16: 1. Macaby; 2. Olympia; 3. Juventus; 4. Voevodul Mihaiu; 5. Sp. Studentesc; 6. Belvedere. Sara Schwartz, Loco, Sf. Vineri 12: 1. Juventus; 2. Macaby; 3. Sp. Studentesc; 4. Olympia; 5. Voevodul Mihaiu; 6. Belvedere. Beno Gilbert, Loco, Calea Rahovei No. 6: 1. Macaby; 2. Juventus; 3. Olympia; 4. Sp. Studentesc; 5. Voevodul Mihaiu; 6. Belvedere. Alfons Mariner, Loco, Str. Viitor 161: 1. Macaby; 2. Olympia; 3. Voevodul Mihaiu; 4. Juventus; 5. Sp. Studentesc; 6. Belvedere. Cristea D. Chiriei, Loco: 1. Juventus (8 p); 2. Belvedere (7 p); 5. Macabi (5 p); 4. Olimpia (4 p); 5. Sp. Studențesc (3 p); 6. Voevodul Mihai (3 p). Zigu Snitzman, Str. Olteni 51. Loco: 1. Macabi; 2. Juventus; 3. Sp. Stud-; 4. Voevodul Mihai; 5. Belvedere; 6. Olimpia. Zigmund Leibovici, Str. Carol Vodă 60 Iași; 1. Macabi; 2. Juventus; 3. Sp. Studenţesc; 4. Olimpia; 5. Voevodul Mihai; 6. Belvedere. Marcel Leibovici, Str. Carol Vodă 60 Iaşi: 1. Macabi; 2. Sp. Studenţesc; 3. Juventus; 4. Voevodul Mihai; 5. Olimpia; 6. Belvedere. Gh. Dubovar, Str. Carol Vodă 7 Iaşi; 1. Sp. Studenţesc; 2. Macabi; 3. Juventus; 4. Olimpia; 5. Voevodul Mihai; 6. Belvedere. Sabina Lazarovici, Str. Carol 4 Loco: 1. Macabi; 2. Juventus; 3. Sp. Studenţesc; 4. Olimpia; 5. Voievodul Mihai; 6. Belvedere. Rubin Wachsman, Str. Lazăr 5 I Loco: 1. Juventus; 2. Sp. Stud; 3. Macabi; 4. Voevodul Mihai; 3. Olimpia; 6. Belvedere. Oscar Saltzman, Str. Olteni 51, Loco: 1. Juventus; 2. Macabi; 3. Sp. Studențesc; 4. Olimpia; 5. Belvedere; 6. Voevodul Mihai. Anastas H. Opări, Str. Isvor 48 Loco: 1. Macabi; 2. Juventus; 5. Voevodul Mihai; 4. Olimpia; 5. Sp. Stud.; 6. Belvedere. Friederich Betterfud, Cal. Dudești 35 Loco: 1. Macabi; 2. Juventus; 3. Sp. Studențesc; 4. Voevodul Mihai; 5. Olimpia; 6. Belvedere. Aronel Abramovici. Fund. Făurari 25 Loco: 1. Macabi; 2. Juventus; 3. Sp. Studențesc; 4. Olimpia;5. Belvedere; 6. Voevodul Mihai. P. Constantinescu, Str. Vidin 28 Loco: 1. Macabi; 2. Voevodul Mihai; 3. Juventus; 4. Olimpia; 5. Sp. Stud.; 6. Belvedere. I Georges Reischer. Bul. Mărășești 92 Loco: 1. Macabi; 2. Sp. Stud.; 3. Olimpia; 4. Juventus; 3. Voevodul Mihai; 6. Belvedere. Manon Schwartzenberg, Str. Vineri 37 Loco: 1. Macabi; 2. Juventus; 3. Olimpia; 4. Sp. Stud. 5. Voevodul Mihai; 6. Belvedere. Sylviu Schwartzenberg student Str. Vineri 37 Loco: 1. Macabi; 2. Olimpia; 3. Sp. Stud.; 4. Juventus; 5. Voevodul Mihai; 6. Belvedere. Fl. Vulpescu, Cal. Dorobanti 59 Loco; 1. Juventus; 2. Macabi; 3. Sp. Studențesc; 4. Olimpia; 5. Belvedere; 6. Voevodul Mihai. Emilia Lăzărescu, Str. B. 16, Filaret Loco: 1. Juventus; 2. Olimpia; 3. Macabi; 4. Voevodul Mihai; 5. Sp. Stud.; 6. Belvedere. Balmuș Ileana, Str. Virgiliu 31 Loco: 1. Macabi; 2. Voevodul Mihai; 3. Olimpia; 4. Juventus; 5. Sportul Stud.; 6. Belvedere. Balmus Virginia, Str. Virgiliu 31 Loco: 1. Macabi; 2. Olimpia; 3. Voevodul Mihai; 4. Juventus; 5. Sportul St.; 6. Belvedere. Lucian Lăzărescu, Str. B. 16, Filaret Loco: 1. Juventus; 2. Macabi; 3. Olimpia; 4. Voevodul Mihai; 5. Belvedere; 6. Sp. Studenţesc. Mircea Stoenescu. Cal. Griviţei 26, Loco: 1. Sp. Stud.; 2. Juventus; 5. Macabi; 4. Voevodul Mihai; 5. Olmpia; 6. Belvedere. Const. Popescu, Cal. Griviţei 26 Loco: 1. Juventus; 2. Macabi 3. Sp. Studentesc; 4. Voevodul Mihai 5. Olimpia; 6. Belvedere. Florin Popescu, Cal. Griviței 26 Loco: 1. Macabi; 2. Sp. Stud.; 3. Juventus; 4. Voevodul Mihai; 5. Olimpia; 6. Belvedere. Jean Andreescu, Bul. Pake, Loco: 1. Macabi; 2. Juventus; 5. Voevodul Mihai; 4. Olimpia; 5. Sportul Stud.; 6. Belvedere. TENNIS Lenke Zissovici, campioană a României In fața unei asistenţe nu -prea numeroase, s’a jucat ori după amiază, finala campionatului României la „simplu doamne”, între d-rele Lenke Zissovici (Oradia Mare) şi Nini Golescu (Bucureşti). Orădeanca a desfăşurat un joc minunat, câştigând titlul de campioană cu o uşurinţă surclasantă. Scorul e elocvent: 6—2 şi 6—3, evidenţiând supe- Dr. SANDU LIEBLICH BOLI INTERNE, NERVOASE, SIFILIS, consultaţiuni 8—10 dim. 6—8 d. a. Tel. 206.44, Str. Suvenir (prin Romană) rioritatea netă a d-rei Lenkei Zissovici. Nu este mai puţini adevărat că d-ra Nini Golescu a jucat sub forma sa obicinuită. Succesul d-rei Zissovici este demn de relevat, căci e pentru a treia oară, consecutiv, de când frumoasa orădeancăl îşi afirmă supremaţia în tennisul românesc. Campionatul de dublu mixt a fost câştigat de echipa Nini Golescu — Poulieff, în dauna perechei Somoghi—Botez: 6—4 6—3. Botez a jucat execrabil. In numărul de mâine, redactorul nostru, d. Jack Berariu va publica după note stenografice, desfășurarea acestor două partide. Profitând de faptul că timpul se menţine frumos, — cer stein şi temperatură agreabilă, — d. A. Niculescu, noul promotor căruia i se datoreşte formidabila gală de la 24 Septembrie cu materiul Spakow—Griselle şi cele două campionate naţionale, — organizează Sâmbătă seara, la Arenele Romane, o nouă gală de box, — cea din urmă înainte de o vacanţă de cine ştie câte luni, — având ca match vedetă întâlnirea dintre Moţi Spakow şi Dumitru Pavelescu, pentru campionatul României la toate categoriile. Precum îşi vor aminti cititorii, adversarii de mâine seară s’au mai întâlnit, până acum, de trei ori, şi câte şi zi de întâlniri s’au terminat cu victoriile prin K. O. ale lui Moţi Spakow. In primul match, Moţi a câştigat prin K. O. în roumlul VIII. La al doilea match, deşi Pavelescu s’a prezentat în progres, totuşi victoria lui Spakow s’a produs şi mai prompt, in roundul VI. Acelaş rezultat şi la ultima lor dispută. Cu toată superioritatea surcelasantă a lui Moţi Spakow, — atât de covârşitoare încât rezultatul matchului se ştia dinainte şi, lupta nu mai era decât o simplă,, formalitate, —totuşi, de fiecare dată, publicul a asistat în număr extrem de numeros la matchurile lor, în aşteptarea unui desnodământ surpriză. În iarna trecută, Moţi Spakow plecând la Paris, — unde a stat câteva luni de zile, — şi neputând răspunde în termen provocării lansate de Dumitru Pavelescu şi omologate de Federaţia Română de Box, Oustini a fost declarat vacant, s-a deschis o competiţiune şi au fost desemnaţi să-şi dispute titlul: Dumitru Pavelescu şi Jean Marinescu. Ultimul a fost prin K. O., Pavelescu devenind, ca urmare, campion al României de toate categoriile. Moţi întorcându-se, se impunea să-şi recapete şi prin ceaslov oficial, titlul de şef al pugilismilui românesc, şi iată deci, pentru Sâmbătă seara, un nou match Spakow — Pavelescu, pentru campionatul României la toate categorile. De data aceasta însă, s matchul Spakow — Pavelescu, venind după disputa Spakow — Griselle, ar apare, pentru unii, — pentru cei care au aplaudat cu un entuziasm necontrolat victoria lui Spakow, — deadreptul deplasat şi de justificat numai prin faptul că pune în joc titlul naţional la toate categoriile. Căci, într’adevăr, dacă victoria eclatantă pe care a repurtat-o Moţi Spakow asupra lui Maurice Griselle, campion al Franţei, ar fi rezultatul unei lupte sincere, — şi noi susţinem contrariul, — ce norma ar avea o luptă Spakow — Pavelescu, când Moţi, — după cum a scris d. Papagheorghe, — a... ridiculizat pe Griselle. Credinţa noastră este însă, că, acest Dumitru Pavelescu, care în cariera lui n’a întâlnit nici pe Joung Stribling, nici pe Primo Camera, nici pe Paolino, nici pe Mak Corkindale, şi nici pe Pierre Charles, ci pe Dumitru Vasilescu, Marcel Fiorescu şi Jean Marinescu, — şi care, în plus, are 36 ani, nu 24, o va obliga pe Spakow, la un efort mult mai vânjos decât n’a trebuit să facă Moţi în matehul său cu Maurice Griselle. Pentru că matehul de Sâmbătă seara, va fi un match de box veritabil. Un match de campionat. Şi oricât de categorică ar fi diferenţa de valoare între Moţi Spakow şi Dumitru Pavelescu, este cert că, atât cât va putea dura, — lupta va fi cu adevărat luptă. Prin linia lui Griselle, fireşte, Pavele Ci. este bătut înainte de a se urca pe ring. Dacă această linie ar îi concluzia linei performanţe reale. Dar noi repetăm, contestăm autenticitatea matchului lui Griselle şi, de altfel vedem că şi francezul, în declaraţiile pe cari le-a făcut unul ?’ de specie’"'te recunoaşte că, începând de lc repriza a III-a, a renunţat să-şi mai încerce şansa. Bineînţeles că nu trebue numaidecât să acceptăm, ca fiind cel adevărat, motivul pe care-l afişează Griselle, ci vom reţine numai mărturisirea extrem de preţioasă, — care confirmă afirmaţia din cronica noastră de Duminien, — precum că, din repriza III-a -a mai insistat, Denceen- punem noi, acest match Pavelescu — Spakow, venit după senzaţionalul victoriei lui Spakow asupra lui Griselle, departe de a putea fi socotit ca inutil, este mai interesant ca oricând. Căci, în cazul că „moşul” reuşeşte să-l forţeze pe Spakow să se întrebuinţeze, — cazul Griselle este lichidat pe deplin. In mod normal, — chiar neluând în consideraţie izbânda lui Spakow asupra lui Griselle, ei conducându-ne numai după liniile mai vechi. — Spakow ar trebui să câştige printr’un K. O. rapid. S’ar putea însă, dacă Pavelescu e puţin antrenat, ca desnodământul acesta să nu se producă atât de curând, ei să aibă loc în ultimele reprize, când lipsa de suflu şi diferenţa de clasă va trebui să-şi spună cuvântul Este însă de văzut cum se va comporta Pavelescu până atunci şi dacă nu va reuşi, — atât timp cât va rămâne în picioare, — să facă, mai mult, să-l „sperie” mai serios pe Spakow decât n’a făcut-o un Maurice Griselle, campion al Franţei la toate categoriile şi învingător al lui Mack Corkindale şi Ernst Pistilla. Gala are loc în beneficiul lui Moţi Spakow, — atât de avariat financiarmente, în urma „marşului” spre America, — preţurile sunt populare, de la 40—100 lei şi programul mai conţine întâlnirile Dică Schwartz — Constantin Cionoiu şi Vasile Stoian — Ion Mihail, matchuri de mică importanţă, dar echilibrate. JACK BERARIU BOX Moţi Spakow Dumitru Pavelescu Campionatul României la toate categoriile Moţi Spakow Dumitru Pavelescu XI |\ Al Au reînceput scandalurile Săptămâna aceasta districtul Bucureşti a avut de intervenit in câteva cazuri, unde fie că s’au bătut jucătorii, fie că au încercat spinarea şi puterea de rezistenţă a arbitrului, forul conducător a avut mult de lucru, înainte de a vorbi de cazurile întâmplate în Bucureşti la matchuri de categorie inferioară, nu vom putea trece cu vederea de scandalul monstru de la Cluj, unde suporterii Unviersităţii, neadmiţând să fie învinşi la ei acasă, au servit o porţie contondentă şi învingătorilor şi ceia ce este mai grav chiar arbitrului. Când acelaş club, în speţă Universitatea a fost bătut la propriu, de către suporterii cluburilor din Cernăuţi, pentru acelaş motiv, noi am ştiut să blamăm gestul intolerabil al bătăuşilor cernăuţeni. Tot astfel astăzi nu vom pregeta să înfierăm atitudinea de grudanţă avută de clujeni faţă de oaspeţi şi în special faţă de arbitru. Aceste atitudini fac să cunoaştem adevărata faţetă a celor ce e iradicsesc să le ia. Adevăratul sportiv, care este convins de importanţa pe care o are atitudinea sa demnă pe teren, nu va trece niciodată de anumitele limite. El va primi la fel şi victoria şi înfrângerea. Căci o lege a sportului spune: Nu poţi gusta victoria, dacă nu ai cunoscut înfrângerea. Inchipuiţi-vă ce s’ar petrece atunci dacă toţi învinşii, ar lua la bătaie pe învingătorii lor? Ar fi ceva de nedescris. Sunt cazuri când unii arbitri slabi în materie dau ocazie la asemenea scandaluri şi noi totdeauna am fost contra, de a se delega la jocuri importante, conducători, care se află încă la abac-ul ,,meserii”. De exemplu ce vină a avut arbitrul în material de la Cluj, unde gazdele au fost inferioare (şi pe terenul) oaspeţilor. In sport, afară de excepţii bineînţeles, cel mai puternic învinge. Aşa cum au procedat clujenii îl situiază pe acelaş nivel cu cernăuţenii şi tot ce au primit aceştia din partea întregei prese, vor primi şi clujenii. Oprobiul întregei opinii sportive, va şti să-i ţintuiască la stâlpul infamiei, pe care au comis-o. Nu ne îndoim că organele federale supreme vor lua măsuri aspre contra vinovaţilor, care pot fi îndrumaţi spre codrii ardealului nu spre arenele de sport. Primim cu plăcere revolta ziarelor clujene, care blamează gestul bătăuşilor din oraşul lor. La Bucureşti a fost bătut un nou arbitru pentru faptul de nu a fi arbitrat bine. Aici cazul se prezintă mult mai simplu. Avem încredere în dl. căp- Dumitrescu, că pedeapsa ce o va aplica lichelei de maidan stre- .curată pe teren în costum de sport, va fi exemplară. Nu ar fi nimic de pierdut dacă va fi înde- părtat cu totul după terenurile de sport. Aşteptăm şi credem că nu vom fi înşelaţi. 1 ! Despre cazul de la Cluj, oficialii trebue să intervină energic. Cele mai drastice măsuri se impun. Cât mai aspre, cu atât mai bine. — Grit — f♦ Ecouri sportive Cu prilejul matchului dintre C. A. O. şi Universitatea, câţiva suporteri clujeni, nemulţumiţi de arbitrajul d-lui Denis Xifando, au recurs la condamnabilul gest al agresiunei. D. Xifando, — d-sa care,întotdeauna, a făcut apologia bătăii, — a fost bătut. Sunt interesante, — post-festum, — considerațiunile d-lui Xilando asupra bătăii! * Luni 3 Octombrie, la Palais des Sports, Marcel Tiril luptă cu Leu Johnson. In match semi-vedetă, boxează sud.africanil Kiesswetter cu Rebel (care a luptat, făcând match nul, cu Coculescu) * O nouă înfrângere a lui Tilden. Incepându-și turneul din Europa, „trupa Tilden” a jucat la Rottbuss, în Germania, Nüsslein a învins pe Tilden cu 6—3, 6—6, iar în dublu cu Najuch, pe Tilden — Burke, cu 6—2, 6—2, 6—2. Cum a decurs matchul Schmelling-Walker ’Am relatat, în numărul ’de, „Rador-ului“’. Gongul sunaîn« Marţi al ziarului nostru, senzaţia tr’un moment puţin prielnic lui nala victorie, — prin K. O. ini Walker. Roundul II se scurge în roundul VIII, — pe care a obţi- avantajul lui Schmelling, dar în ioto Max Schmelling asupra americanului Mickey Walker. Victoria germanului era, în genere, scumptată, dar felul cum a fost reușită, — prin knockout tehnic, — a însemnat o formidabilă surpriză, fiindcă se știe, nu de mult, acelaș Mickey Walker, terminase la egalitate cu Jack Sharkey. Dăm mai jos, — după suplimentul sportiv al marelui ziar berlinez , „B. Z. am Mittag“, — amănunte complecte asupra luptei. De la sunetul gongului, Schmelling trece în atac. După o faza de corp la corp, Schmelling reuşeşte un magistral crochet de dreapta şi Mickey Walker cade la pământ pentru trei secunde (nu pentru şase secunde, cum arăta telegrama repriza IlI-a, lucrând prea încrezător în victorie, germanul nu e prudent şi Mickey Walker reuşeşte câteva lovituri care îi aduc avantajul roundului. Americanul luptă la egalitate apoi roundurile IV și V, dar, în roundul VI, cu o lovitură puternică. Schmelling îi deschide arcada dreaptă și Walker sângerează abundent " ] Roundul VII e al lui Walker, care, în ciuda emorogiei, atacă tot timpul. In repriza VIII-a, însă, Schmelling trage tare, intră la luptă și-și trimite adversarul la pământ. Prima oară, pentru cinci secunde, iar a doua oară, pentru 9 secunde. Americanul nu se mai poate ţine pe picioare, e incapabil să se mai apere şi, pe bună dreptate, arbitrul întâlnirii, Jack Demming, opreşte lupta.  De ce se caută un „Păunacarul“? Suntem în plină desfăşurare a Diviziei Naţionale şi iată că avem de semnalat protestul unui participant, care ridică o chestiune, socotită inatacabilă odată cu însăşi punerea în acţiune a nouei formule a campionatului de football. E vorba de un divizionar bucureştean, care nemulţumit de reţeta făcută la primul său match, anunţă F. R. F. A.-ul, că renunţă de a mai rămâne în Divizie în caz că nu se dă dreptul divizionarilor de a avea exclusivitate în zilele lor de joc. Această cerere nu suferă luare în seamă, fiind inadmisibilă atât de drept cât şi de fapt. Să vedem de ce. In prodromul Diviziei, între chestiunile de capitală importantă a fost şi cea asupra „exclusivităţii’’. Amplu desbătută, cântărită cu multă chibzuinţă, sub dogoarea patosului celor două tabere pledante, a primit rezolvarea cea mai fericită, cea mai equitabilă. In faţa hotărârii federale, divizionarii au convenit de a renunţa la revendicarea lor şi deci de a suporta concurenţa matchurilor districtuale. Astfel tranşată, chestiunea şi-a întărit dreptul de inatacabilitate, prin traducerea stării de drept în stare de fapt, odată cu disputarea primelor matchuri. A veni acum, după două zile de Divizie, să protestezi contra acestei chestiuni este un non-sens. Asta în ceea ce priveşte invocarea de drept a reclamantului. Dar şi ca motivare de fapt, revolta reclamantului are la bază o greşită intuiţie asupra cauzelor, cari au produs quasi-eşecul de reţelă al matchului de Duminică. Şi-au argumentat cererea cu cifre convingătoare — zic ei. Şi anume: matchurile onoarei au avut 1007 spectatori — plătitori. Or, în lipsa înatohurilor onoarei, aceşti 1007 tributari ar fi venit la material de Divizie. Dar bine, nu aşa se pune chestiunea. Oare C. F. R.-ul şi Unirea Tricolor n’au suportat aceeaş concurenţă şi totuşi n’au avut motiv de plângere? In ziua disputei Unirea Tricolor — Ainela, un turneu al onoriştilor a atras 2500 spectatori şi totuşi oborenii au făcut o reţetă mulţumitoare (peste 50 mii lei). La Ripensia — C. F R. acelaş lucru. Peste 2000 spectatori au asistat pe arena Macaby, fapt ce n’a împiedecat C. F. R.-ul de a face 75 mii lei încasări. Aceste exemple sunt mai mult decât convingătoare, că argumentarea cu concurenţa „onoarei” nu-şi are rostul. Altul este conglomeratul de motive, — singurul adevărat cauzator, — al insuccesului material, care a produs supărarea reclamantului în chestie. Să îi spunem noi, pe ne ascunse după deget. 1) Clubul din Ştirbei-Vodă trage consecinţele abilităţii colegului său de serie, care, avantajat — să zicem — de sorţi, consumă mai înainte interesul ce-i poate suscita luptele cu restul colegilor de serie. Aşa că negrii sunt mereu în „plasă’’ (cum se zice în lupism) din punct de vedere al atracţiozităţii disputelor lor oficiale. 2) Clubul din Splaiul Independenţei şi-a pierdut — se ştie cum — marea simpatie a masselor. , 3) Acelaş club a sfidat concur-sul presei de specialitate şi acum trage consecinţele. Cu astfel de poveri în spate, nu mai trebue să mire pe nimeni că n’au concursul publicului la un match cu mediocrul R. G. M. T. şi că nu îl vor avea nici la partide cu adversari mai de frunte. Acesta-i adevărul adevărat. Nu „Păunacarul” reete „onoarea” le poate repara situaţia. Deci să fim serioşi... R. BERCEANU Corkindale a invins Regie Meen pe Marți seara, la Londra, Mack Corkindale a învins prin K. O. în roundul IV, pe Reggie Meen.  Young Perez-Jackie Brown pentru titlul mondial La 31 Octombrie, la Manchester, va avea loc materiul dintre Young Perez și Jackie Brown, contând pentru campionatul lumei la categoria muscă I HIPPISM O măsură bună In ultimul timp, circula svonul cum că S. N. I. C.-ul intenţionează să reducă preţurile de intrare pe hippodromul Floreasca. Şi aceasta ne-a fost confirmată Miercuri după amiază pe hippodrom. In situaţia actuală, în care criza îşi măreşte treptat ascendentul în toate domeniile, şi pe tărâmul hippie, influenţele ei s’au resimţit. Quantumul persoanelor ce veneau la curse s’a redus, deasemeni şi jocul. Lumea care s’a lipsit să mai vie la curse, a fost gonită de preţurile exorbitante dela intrare. Deşi s’a făcut o reducere în primăvară, totuşi preţurile au rămas mari : 100 de lei la tribună şi 30 lei la peluză, era prea mult pentru orice pungă pe vremea aceasta de criză. Se simţea deci nevoia ca aceste preţuri să fie reduse, la minimum chiar, să devie accesibile oricărei pungi. Şi societatea de la Floreasca, înţelegând nevoile actuale, printr’un gest ce merită a fi aplaudat, a redus cu începere dela 1 Octombrie, preţurile, precum urmează- 40 LEI LA TRIBUNA. 10 LEI LA PELUZA. Mai mult ca probabil, că în caz că gestul Siicuhii, va găsi imitatori pe conducătorii Jockey-Clubului, criza hippică să se atenueze. Lumea va fi atrasă de modestia intrărilor, şi jocul îşi va recăpăta din nou vioiciunea din trecut, mai ales dacă instituţiunea book-makers-ilor va fi lichidată. Aducem pe această cale omagii distinsului vice-preşedinte al Snicului, d-lui Negroponte, datorită intervenţiei căruia preţurile au fost reduse. ST. GHEBASE