Rampa, februarie 1934 (Anul 17, nr. 4815-4838)

1934-02-01 / nr. 4815

Turneul Teatrului Ventura Întregul ansamblu încrunte cu Leny Caier G. Timicău cu admirabila comedie R 1 R 1 jucată de peste 100 de ori pe scena Teatrului Ventura întreprinde un turneu în următoarele oraşe Itinerariu Miercuri Joi Vineri Sâmbătă Duminică LUNNI Marţi Miercuri Joi 31 Ianuarie 1 Februarie 2 Februarie 3 Februarie î isterii 6 Februarie 7 Februarie 8 Februarie 1934 Ploeşti 1934 T. Măgurele 1934 Craiova 1934 Timişoara IMI Jîrlâia 1934 Ciuc 1934 Sibiu 1934 Braşov Administrator General: G. CONAB1E Cel mai mare STUDIO SELLMAN PHOTOS Calea Victoriei 35 (Palatul Frascati) Ultimele creațiuni în arta fotografică IunirectCfm H Bacşişul desfrînţat. Casa de Coatfura mm & mm D-dul Carol 22 vis-a-vis de Bis. Armenească Vopseşte în nuanţe moderne, ondulaţiuni permanente, garantate Preţuri modeste 1 g Universal-Foto N. SPIRESCU Str. Academiei 9 (vis- a-vis de Universitate) A sortat cu tot felul de articole fotografice LABORATOR RE DEVELOPAT Secţia Sport : Skiuri, Rachete, Bocanci costume de ski etc. PRETURI DE CONCURENŢA A apărut „Magazinul“ pe Februarie cu un bogat, variat şi artistic conţinut. . Din admirabilul sumar, cităm: Măldăreştii, o evocare cu fotografii inedite, a reşedinţei de vară a regretatului prim-ministru. O. Duca. ... Fanţii culiselor, un spiritual reportaj privitor la ..don juanii“ teatrelor. Pisica neagră, o dramă halucinantă. Monştrii imaginari, sau cum se creiază supersfifiile. . Interiorul modern, mobilierul şi amenajamentul casei de astăzi. Chirurgia estetică, sau tehnica frumuseţii feminine. . Cum se pregăteşte o expediţie polara, _ Viaţa romanţată a găinii, Carnaval, Pasiunea cuvintelor încrucişate, Mania vorbăriei, etc., etc. Deasemeni se publică şi condifuite^^concursuri fotografic: Graţia şi atitudinea femeii. Zeci de planşe şi fotografii in cuhni, compictează acest tiumur al MAGAZINULUI PE FEBRUARIE 0 * Duminică: Un match de atracţie: Coculescu Şandor Tufine după o vacanţă care vrea că nu o să mai’ ia sfârşit, ezonul de box profesionist îşi anunţă reluarea activitatii la sfârjtul acestei săptămâni. Duminecă 4 Februarie în Sala Coloseumulu G% carie a mai găzduit acum doi ani gale de box, va avea loc prima reuniune profesionistă a anului 1934. Programul reuniunii de inaugurare e la înălţimea evenimentului. Această reuniune este înjgheată de gruparea ,.Tirul“ care va destina toate beneficiile unui fond instituit pentru plecarea boxeulnor amatori români, la campionatul Europei, care va avea loc, la Budapesta, între 1 şi 15 Aprilie. Gestul nu mai are nevoie de comentarii , vorbeşte ele la sine. DOCITLESCU. VEDETA BEMN IU VEI Campionul nostru la categoria webter, Mirelu Doc,uiesen va fi opus ungurului Al. Şandor, fost campion european amator. Material promite un spectacol rar. Combatanţii de Duminecă se prezintă cu şanse sensibil egale prin linia lui Paul Rebel, cu care ambii au terminat, la egalitate. De altfel în palmaresul ungurului se mai găsesc încă două strălucite performante realizate în faţa lui Simonje şi a lui Dewancher, cu care a terminat la egalitate. Campionul nostru aşteaptă cu încredere acest match. Deşi mu a ma® boxat de patru luni, se afl totuşi îri . -- —an— -1“sale de zite mari, rezultat al unui antrenament neîntrerupt de două luni. Acest match internaţional este frumos încadrat de încă două dispute profesioniste şi de şase întâlniri amatoare extrem de spectaculoase. programul Programul definitiv al reuniune! este următorul : Mielu Docidcilov—Al. Şandor. Match în 10 reprize a 3 minute. Isifi Schmmlt—Mihcil Tcocin-I firii. Match în 10 reprize a 3 minute. Marii Plăești—AurH Oiman. Match în, 8 reprize a 3 minute. A ÎTt'.T.-rVlTr L C. David (Tir)—Traian Mihăilescu (Mac). Fl. Mănescă (N.)—Ule Constantin (Tir). I. Rogozeanu (Ymcia)—D. Iordănescu (C. E. R.). Vivi Stanescu (Ymci)~ Andrei Costescu (IT.). George Marcu (J. C.)—D. lonescu (M.). 1C. Ștefănescu (Tirul)—P. Zaharia (B. C.). 1 % Midi Doculescu Campionatul francez Olympique Lillois- Sete 6-0!! Zilele trecute s'a jucat la Lyon, matehul dintre Sete, loadom ! Diviziei Naţionale franceze şi Olympicpie L'llois, al treilea clasat, întâlnirea era o rejucare disciplinară — în urma unui protest admis al lui Sete. — al matchului câştigat la Lille, de O. L. cu 3—1. Rejucarea a avut joc la Lyon, pe teren neutru, terminându-se cu o extraordinară victorie a nordicilor: 6—0 (1—0) In urma acestui rezultat, trei echipe, Ollympique Lillois, Sete şi Ollympique Marseille, sunt la egalitate în campionatul Diviziei Naţionale, cu câte 23 puncte, din 0 matchuri jucate. Al patrulea, — pretendent de asemenea, serios — Fives, cu 20 puncte, din 16 partide, jucate. *«g"♦ g» Miss Helen Jacobs va juca in Anglia şi Franţa Miss Helen Jacobs, a doua jucătoare de tennis din lume, va sosi în Europa, prim mijlocul lunei Aprile. Invingătoarea lui Miss Helen Moody Wills va participa la mai multe turnee din Anglia şi apoi la campionatele internaţionale ale Franţei. După aceia va juca și Wimbledon. Iugoslavia se prepară intens pentru disputa de la 6 Aprilie Covârşiţi de importanţa partidei ce o au de disputat cu noi, la 6 Aprilie, în vederea calificării pentru campionatul mondial, Iugoslavia încerc, prin toate mijloacele posibile, să-şi asigure o reprezentare cât mai redutabilă. Profitând de faptul că la Beogradski S. C. funcţionează ca antrenor austriacul Al. Neufeld -Nemeş, una din vedetele de mare mărime ale Hakoah-ului din vremurile de strălucire, i-au încredinţat acestuia antrenarea teamuluii naţional, pentru disputa de 6 Aprilie. Privind aceste preparative, ale adversarilor noştri — în foot-ball ne aducem aminte de lăudabilă intenţie — dar numai ‘intenţie! — a federaţiei noastre de a angaja un antrenor — se vorbea atât de insistent de iminenta angajare a englezului P. Farmer — care să dădăcească teamul nostru naţional. Din păcate traducerea în fapt a acestui proect a intrat, se pare, pe linie moartă. Se dovedeşte deci, încă odată, completa lipsă de simţ practic a acelora ce îngrijesc de destinele foot-ballului nostru. Balul clubului Belvedere Joi 1 Februarie va avea loc în saloanele „Roxy“ un mare bal mascat și nemascat organizat de clubul Belvedere. Se pregătesc surprize, atracțiini și o bogată tombolă. Matehul Locatelli-Canzonieri din nou amânat Fixat pentru Luni 29 iapruarie — aceasta în urma victoriei repurtată de italian asupra englezului Jack Kid Berg — matchul dintre Tony Canzonieri și Cleto Locatell, a suferit din nou o amânare. De astă dată însă, din cauza lui Locateli, actualmente la pat din cauza unei gripe intestinale. Astfel această întâlnire care are un caracter de semi-finală la categoria grea, a fost amânată pentru a treia oară. Materul va avea loc, la Madson, la 2 Februarie. învingătorul se va întâlni cu Barney Ross campion mondial la uşoară care, Vinerea trecută, și-a apărat titlul de atacul dat de Billy Petrolic. H m ail |j)| || Magazin nou!!! 55| Toate articolele de sport cu preţuri fixe la sucursala I Emil Schuster ||| Calea Victoriei, 32 A APĂRUt LONDRA 1933 un elegant volum ilustrat asupra aspectului, vieţii, moravurilor, celui mai mare oraş al Europei de I O AN MASSOFF EDITURA „RAMPA O interesantă premieră la Viena Cont. din pag. la greă, Cristian», cuprins de remuşcări, căci i-a furat lui Piozza totul, numele, celebritatea, femeea iubită — se sinucide. De astă dată însă din motive pur etice. Ar trebui deci să intre în cer. Şi cei doi trimişi, ai cerului şi iadului, apar iar la căpătâiul sinucigaşului, şi disputa începe din nou, iar autorul 1T0 rezolvă, dar termină piesa. „Cristiano între cer şi iad” s-a bucurat de excelenta interpretare a Iphigeniei Buchmann în rolul Biancăi, a lui Ilansaray în rolul lui Cristiano, al lui Hans Rehmann în rolul lui Piozza. Admirabil pusă în scenă de Otto Ludwig Preminger, în decoruri de Oscar Stinnd, piesa promite a fi cu frumos succes de serie, pe lângă o revistă literară apreciabilă. Debarcarea domnului Jilescu Nu am mai redeschide, acum, în plină iarnă, procesul Motoclubului român — e im subiect care ne-a repugnat întotdeauna — dacă evenimentele, în curs de desfăşurare în sânul asociaţiei din Floreasca, nu ne-ar îndemna s’o facem. Căci, trebue să ştiţi, pentru noi uiparea generală extraordinară a m.c.r.-ului, care urmează a avea loc astă-seară, şi care, desigur, din motive uşor de perceput, a fost înconjurată deo tăcere mormântală — doar din întâmplare, suntem noi în posesia ştirea — se pregătesc câteva „şlagăre“ de o importanţă... revoluţionară pentru sportul românesc. Se anticipă, astfel, în primul rând, şi cu o certitudine care se făgădueşte realizabilă pentru reabilitarea motociclismului autohton, că domnul Nicolae Jilescu, fostul, actualul şi mâine... ex-preşedintele Motoclubului român, va demisiona din funcţia pe care o onorează de ani. Şi celace este cu atât mai era bucurător, şi ceiace ne hotăreşte să nădăjduim că încep să se ivească zile senine pentru sportul motoridismului, e că demisiunea domnului Jilescu nu e pornită din propria dumisale iniţiativă. Domnul Jilescu a fost provocat la această deriziune. Şi provocarea a provenit din chiar statulmajor al domniei-sale, unde, se pare, s’a ivit deja un timp, şi aceasta în urma povârnişului care a ilustrat mersul descendent al motociclismului, un înviorător curent de onestitate. Iată motivul care ne îngădue să bănuim că în sfârşit, în instituţiunea mecenistă a început să se acuiască sportivitatea şi că, îndepărtarea domnului Jilescu din scaunul preşedinţial nu va fi decât un înce- 'put. Cum s'a putut ajunge însă la această hotărâre — o hotărâre care pretinde, în primul rând curaj, căci cu d. Jilescu nu e niciodată de glumit, autoritatea și energia d-sale a împiedicat multe guri să rostească adevărul — e aproape imposibil de imaginat. Domnul Jilescu a tronat, totdeauna, implacabil peste comitetul motocluburii. Părerile dumisale au fost verdicte, propunerile dumisale, litere de regulament. In sfârşit, cei doiusprezece membri cari compun curtea d-lui Jilescu nu au făcut, veşnic, decât figuraţie Au dat din cap aprobativi când d. Jilescu a hotărât ceva, au protestat cu energie când d. preşedinte le-a cerut-o. E cert, deci, că lucrurile, în Moto-club, au ajuns la un stadiu atât de avansat, încât nemulţumirea, atâta vreme înăbuşită a celor din suita d-lui Jilescu, a răbufnit, în fine. De seara de astăzi depinde, valoarea sau prăbuşirea definitivă a motociclismului băştinaş. Având de rezolvat această dilemă ne închipuim că domnii din Moto-club vor şti să prefere soluţia cea mai echitabilă. Şi mai sportivă Reprovocând şi primind, cu unanimitate de voturi, demisiunea domnului viitor ex-preşedinte, Niculae Jilescu. M. Silvian „Camera este un începător pe care îl voi doborî în trei reprize“ ,declară Max Baer Boxeimil de categorie grea Max Baer a făcut ziarului ,,New York Times“ următoarele interesante declaraţii: „Am putut aprecia valoarea reală a lui Camera în cursul filmului pe care l-am turnat împreună. Ea este minimă și fără nici o jenă trebuie să declar că-i sunt de departe mai bun Camera este lin începător pe care îl voi doborî în decursul primelor trei reprize „Sper să întâlnesc chiar în cursul anului acesta și să-i răpesc titlul,compte-rendu-ul materiuluî va fi scurt, vă asigur o directă de stânga este deajuns spre a-i deschide garda; după aceia, pană cu o dreaptă la stomac şi veţi avea în faţă un nou campion mondial“. Toate bune, dar un oarecare La Fontaine (cum nu era de origină americană, simpatice Max Baeij a spus că „nu trebuie să vinzi pielea ursului înainte de a fi uris. Ce scrie „L'Auto“ despre matehul C.A.O.-Racing Tată Ce scrie, — sub titlul „Oradea, maestră în jonglerie’', - - marele cotidian francez „L’Auto“ despre matehul CAO-Racing, terminat, după cum se ştie, cu succesul (4—2) echipei româneşti. înainte de a reproduce r’ândluriile din „L’Auto’, ţinem să subliniem că, odată mai mult, am avut dreptate, relevând, — la primirea rezultatului tehnic, — că nu Ibiden a apărat poarta Racingului, cum au scris unele ziare bucureştene, mereu prompte, eu, sacul de amănunte. „Acest match s’a desfăşurat ori, î n faţa unei asistenţe restrânse. Echipele au apărut în următoarele formaţii: CAO: Czinczer; Bartha şi Albit; Rennner, Juhasz şi Moravetz; Coeis, Bodola, Rónay, Covaci şi Glanzman R. C. PARTS: Cabanis (Nu. Ibden) Carmels Diagne; Ben Cheik, Durrant (Nu... Berkessy) şi Sharhwat; Portal: Delfour, Delessé, Javirek şi Galley. Românii fac dovadă de o adresă extraordinară, asupra baronului şi oamenii lui Scharwath, dominaţi aleargă de la un om la altul. (Eterii şi mijlocaşii parizieni se strâng şi, în acest pachet de oameni, mingea nu ajunge decât rareori în stăpânirea lui Cabanis, care nu poate opri decât cu mare greutate. El este silit chiar să lase un goal, apoi încă unul, ca urmare a unor stângăcii. Câteva rare escapade ale parizienilor, dintre care, uina singură, a lui Galley, s’a terminat de o manieră, periculoasă, oferă ocazia lui Czinczer de a-şi arăta clasa, dar jocul revine imediat în faţa porţii lui Cabanis, care este torpilat, pentru a treia oară, de un shoot secat lui Rónay, ţâşnit de la jumătatea terenului. La repriză, Oradea conduce cu 3-0. La reluare, Diagne, Durrant Cabanis nu mai figurează în chipa Racing-ului înlocuiţi fiii de Jordan, Sanson şi Tassin. Românii continuă schimburi de minge cu iuţeală şi cu prei zic. Totuşi, atacul parizian , mai -mită însufleţire, este utilat Î11 special Portal, care câştig teren. Ca urmare a unui atac al unui centru al lui Galley, Desse marchează. Puţin după ceasta, Sanson pleacă în dribbliguri, şi deşi flancat de doi advisari, reuşeşte un shoot acrobat care lasă cu gura căscată pe Czezer (N.R.: lasse coi). Un moment. Racing face, tertorial joc egal, apoi reîncepe lo gloria. Mingea ajunge la joc care, contrar tuturor așteptării plasează, de pe aripă, un she magnific, care trece pe sub bar Scorul rămâne acesta. Două noi angajamente in Cupa Davis înscrierile Japoniei şi None Zelande, primAe ori, la Wimbledon, ridică la patrusprezece numărul naţiunilor angajate i® zona europeană pentru Cupa Day's. Astăzi se închid înscrierile şi tragerea la sorţi a matchurilor va avea loc Sâmbătă 3 Februarie