Rampa, aprilie 1934 (Anul 17, nr. 4866-4888)

1934-04-01 / nr. 4866

2 m Astăzi se dispută pe arena Venus matchul Venus — M. Viteazu, contând pentru Cupa României. Matchul acesta a costat conducerea clubului Venus o sumă frumuşică, dată drept indemnizaţie oaspeţilor pentru a renunţa la dreptul — ce-l aveau —de a oficia postura de gazdă. Se vede, din aceasta, grija foştilor campioni naţionali, pentru situaţia lor în Cupa României, în a căror tururi finale vor să ajungă. Venus va prezenta formaţia obişnuită minus Eisenbeisser care, rănit la genunchiu, va fi suplinit de Costel Constantinescu. Echipa oaspete este una din formaţiile de frunte ale Ardealului. Teamul lor alcătuit din tinere elemente, al căror nume este necunoscut marelui public a realizat performanţe care simt garanţia unor mari posibilităţi. In match amical, la Alba Iulia, au terminat cu Universitatea la egalitate (1—1) după un match în care au avut majoritatea acţiunilor. Cariera făcută de Mihai Vitezu în competiţia Cupei Naţionale, în primele două tururi, ne poate da o ideie mai precisă asupra valorii acestui club In primul tur, au eliminat cuuşurinţă echipa societăţii de Gimnastică din Sibiu. In al douilea tur, au administrat un inapelabil 6—0 C.F.R-ului din Simeria, alocuiau C. F. R. care în toamnă a făcut 4—4 cu Ripensia. Transilvănenii vor prezenta la fluerul d-lui Ionescu Ţope, din Ploeşti, următorul „unsprezece”: Fekete, Marian Meşter, Iova, Lengel, Bonciu, Mărgineanu, Marcovici, Moldovanu, Popa, Nicu. Venus este favorită, întrucât joacă pe teren propriu. Astăzi la Venus Venus-M. Viteazul (Alba-Iulia) Oaspeţii, o echipă refutantă 20 călătorii gratuite la campionatul mondial de football din Italia Ziarul „Rampa”, în dorința de a da prilej unui grup de 20 din cititorii săi, să participe în mod ABSOLUT GRATUIT la campionatul mondial de football din Italia (25 Maiu—13 Iulie 1934) în cadrul grandioasei excursiuni organizate de Soc. Europa”, lansează urmăorul concurs. Complectând bonul alăturat şi trimiţându-ni-l, însoţit de suma de 30 Iei (plus lei 1.50 pentru timbre), oricare din cititorii noştri primeşte un cupon de participare la tragerea celor 20 premii, contând din voiaje gratuite la giganticul eveniment sportiv al campionatului mondial de football din Italia. Biroul de înscriere va fi trimis numai ziarului „Rampa”, care va elibera în schimb un Cupon de participare semnat de către Directorul ad-tiv al ziarului. Tragerea la sorţi va avea loc în Bucureşti, în ziua de 10 Mai, în prezenţa unei comisiuni compusă din d-nii: 1. General Virgil Rădulescu, directorul general al Oficiului Naţional de Educaţie Fizică. 2. I. M. Sadoveanu, directorul general al Teatrelor. 3. Anibal Stoenescu, secretarul general al Prefecturei Poliţiei Capitalei. 4. V. Timuş, prim-redactor al ziarului „Rampa”. 5. Denis Xirando, prim-arbitru al footballului românesc. Ţinem să subliniem că aceiaşi călătorie — în exact aceleaşi condiţiuni ca pentru câştigătorii premiilor noastre — costă 16.800 lei. Premiile noastre oferă o gratuitate desăvârşită pentru: tren, paşaport, vize, hotel, pensiune, vizitarea oraşelor în autocare de lux, excursiuni, ghizi, bacşişuri şi intrări la matchurile de football ale campionatului mondial, etc. Rezultatul concursului se va publica în ziarul „Rampa”, a doua zi după tragere. Premiile sunt transmisibile, în cazul când persoanele câştigătoare, din anumite motive, nu pot participa la călătorie. RADIO Sâmbătă 364,5 m. BUCUREȘTI 12 kw. SSS kHz, 1875 m. RADIO-ROMANIA S0 kw. 160 kHz. 13.00. Bursa, cota apelor Dunării. Concert de prânz (plăci) . Uvertură la „Poet şi ţăran“ de Suppé, executată de orch. simfonică, dirijată de Felix Lemeau (H.). Vals din opereta „Sânge Polonez“ de Nedbal şi Vals din opereta „Dragoste de ţigan“, executate de orchestra Odeon (O.) Cântec trist de Ceaikovsky şi Primăvara de Grieg, executate de orch. Marek Weber „Parlophon). Selecţiuni din „Paiaţe“ de Leoncavallo, executate de orchestra Mayfair (H. M. V.). Potpurî din baletul „Zaha Păpuşilor“ de Bayer, Intermezzo „alfa“ de Delibes, executate de orch. Michaloty (Parlophon). 14.00 Ora, Radio,Jurnal. 14.00 : Muzică uşoară (plăci). Ora Copiilor . 17.30: D-na Lucia CalomeriLectură. 17.45: Muzică. 18.00: Orchestra Radio. Auber: Uvertură din opera „Partea Diavolului“. agner : Muzică de balet din „Rienzi“ (suită în 5 părţi). Massenet : Fantezie din opera „Le jongleur de Notre Dame“. 19.00: Ora, Radio-Jurnal: Cronica femeii. 19.15 :rchestra Radio. Lehar: Potpuriu din opereta „Eva“. Michaeloff : Cntec românesc. Waldteufel : Estudiantina-vals. UNIVERSITATEA RADIO Filosofie: 10.00 : Muzică vocală-uşoară (plăci): 2 Arii din comedia muzicală „Giuditta“ de Lehar, cântate de Rich. Tauber (O.) Arie din opereta „Voevodul ţiganilor“, Arie din opereta 1001 de nopţi de Joh. Strauss, cântate de Joseph Schmidt (Parlophon). Timpul liliacului de Schubert, cântat de Compania engleză de operete (H. M. V.). 20.45: Al. Bădăuţă : Centre şi valori româneşti specifice... 21.00: Concertul Soc. corale „Carmen“, condus de I. Chirescu (transmisiune de la Ateneul Român). Coruri religioase . Kiriac : Cu noi este Dumnezeu. Castaldi : Imn religios. Chifrescui : Tatăl nostru. Cucu: La râul Babilonului. Bortnianski : Serbaţi astăzi. Kiriac : a) învierea; b) Hriston din morţi a înviat. I George Folescu . Melodii. 1 ^ 22.00: Poşta Radio. 22.15: Continuarea concertului-Coruri clasice: 1) Motele. L. da Vittoria: a) Gaudent in coelis ; b) vos omnes. R. de Lassus : Nos qui summus. 2) Madrigaluri. R. de Lassus : Serenada. Passereau : E frumos şi bun. Coruri populare . M. Barcă: Bate vântul. 1. Borgovan ■: Arborel. M. Jora: Teiuleţ. S. Drăgoi *■ Bânăţeana. 22.80: Transmisiune de la Cercul Militar: Șezătoare românească . 22.40 : Radio-Jurnal. . ,'î / Subsemnatul_______________ RAMPA" BON DE ÎNSCRIERE Str. No. Localitatea voesc să particip la tragerea premiilor constând din 10 călătorii gratuite la Campionatul Mondial de Foot-Ball. Vam expediat suma de 30 lei şi 1 leu 50 timbre poştale pentru numărul festiv al ziarului „Rampa", prospect și cupon. Semnătura. m Vechiul Magazin de Încredere „TRIAS ft Lipscani 52 vinde eftin ultimele creațiuni parisiene în Strofe, Mătăsuri, Imprimeuri C. A. O.-0 Unica partidă de soccer — de prima mărime — care se va disputa Duminică în Capitala promite un spectacol delicios. Doi adversari cu vaste posibilitaţi vor înjgheba o ciocnire înverşunată, pe viaţă şi pe moarte, pentru ca sa obţină posibilitatea continuărei în celelalte „zile” ale Cupei României. Dacă aceasta ar fi unicul „atent” de interes, în plus, pe lângă obişnuitele puncte de spectaculozitate pe care le oferă o partidă de calibru sus menţionatei întâlniri, încă ar fi cu mult mai micit decât suficient. După vizitele României (Cluj) Şoimilor (Sibiu) şi Tricolorului (Ploeşti). UN COMBATANT DE VALOARE şi spectaculos cum este orădeanul C.A.O., va scoate din casă pe toţi amatorii de foot-ball, împiedicaţi până acum de a se deplasa din cauza mediocrităţei răsdovedită a oaspeţilor. Atleticii orădeni prezintă actualmente un team mai echilibrat decât în trecutul campionat. Putând să dispună de serviciile lui Bartha, revenit uimitor la forma din trecut şi a lui Juhasz, un talent în plină desvoltare, şi-a completat fericit garnitura, augmentându-şi redutabilitatea destul de pronunţată şi până acum. Când unei asemenea garnituri i se cuplează un partener ştiinţific, însufleţit şi în plină formă cum este symbioza oboreană suntem nevoiţi de a acorda, fără rezerve, tot creditul nostru partidei montate. UNIREA _ TRICOLOR PREZINTĂ ACEEAŞ GARNITURA ..căreia nu i se poate reproşa nimic. Cei unsprezece oboreni: Rădulescu, Suditulescu, Rusen, Robe, Steinbach, Ghermelie, Horea, Cârjan, Ale Popescu, Bogdan, Seifert, sunt făuritorii situaţiei de invidiat pe care o are Unirea-Tricolor în campionatul naţional, leader în seria B., şi cu mari şanse pentru reuşita finală. Oborenii au dovedit in precedentele lor partide o omogenitate rar întâlnită. Balonul trece de la om la om cu o precizie matematică şi acţiunile sunt terminate cu scripturi puternice şi precise cari inoportunizează chiar portarii cei mai valoroşi. "UN PROTEST CARE AJUTA INDARJIREI Matchul mai are şi o latură de... sentiment. In toamnă, la Oradia, Unirea- Tricolor a fost creditată cu un drag în faţa actualului adversar. Oborenii au reclamat însă, sprijiniţi şi pe un raport al delegatului federal d. Poenaru- Bordea, că au fost frustaţi de un punct marcat în condiţiuni normale. Protestul nu a putut aduce oborerilor satisfacţia pe cari o doreau rămând ca prin comportarea de Duminică să dovedească valabilitatea cererei lor de atunci. ARBITRAJUL a fost încredinţat domnului Radu Istrate. b. b. Tricolor de mari posibilităţi A doua reuniune de galop prezintă un program cu mult superior celui oferit la inaugurare. Cele cinci probe au totalizat un număr însemnat de înscrieri, loturile anunţându-se populate. Cu această ocazie, vor debuta şi ultimele importaţii din Ungaria : Szivany şi Csempész. PR. CIOCONDA 1300 m. Răscruce, cu un jocheu, nu cu I. lonescu, poate dispune de Ninsoare şi Benedictine. PR. ARMAŞ 1600 m. Intre Harnica şi Scufiţa, vom preferi şansa ultimei care va beneficia poate şi de monta lui M. Csillag. Amurg are şansa treia. PR. BREŢCU 1600 m. Noapte Bună, Csempész şi Ariniş, nu sunt încă gata. Harnica este destinată pentru hand. Armaş. Rămâne Mr. Mic şi reprezentantele gr. Schwartz, Oglinda şi Miosotis. Pensionarul lui Gh. Phillips a dat deplină satisfacţie la lucru, fapt ce ne face să-i preferăm lui Miosotis. PR. SIGNOR 1400 m. Grozav, Bagheta, Crăciunel şi Noapte Bună nu sunt încă fii. D-ra Popsy este declasată. Intre Bairam, Rendes Szivany şi Grandioza, alegerea este o chestiune de simplă impresie, întrucât toţi caii sunt în condiţie. Vom merge cu Bairam, care posedă o e viteză hotăritoare pe asemenea parcursuri. Szivany probabil va termina Înaintea greu împovăratului Rendes.PR. FLAMANDA 900 m. Cele 64 kgr., purtate de Marche en Avant, nu vor fi o piedică serioasă în calea succesului. Pericolul în cursă îl reprezintă tot Pandora. Lucia are șansa treia. Renegat, favoritul hârtiei, este departe de o condiţie acceptabilă, PR. AL. CONSTANTINESCU (rec.) 1600 m. . Această clasică probă de trapee anunţă foarte pasionanta şi este aproape sigur că va fi alergată în trei reprize întrucât a totalizat 42 de adeziuni. avoritul nostru este Gietelbub, care in cursa de debut a lăsat o impresie excepţională. Champion, Tombola, Valencia, Dollarprinzessin, Superlot, Rosalinde, Iaz fi Rai, sunt, din rest, cei mai calificaţi să lupte pentru întâietate. PR. C.IUC 2000 m. Vivat, dacă acceptă acest start, apare ca o frumoasă afacere, în urma excelentei figuri din premiul Zapros. Giullam, Ţuică şi Superlot simt caii de învins. Hipism Alergările de astăzi de la Floreasca Favoriţii noştri - RAMPA Din lumea turnului GALOP — întrucât regulamentul jocului la cotă fixă nu a fost încă modificat şi publicat în Buletinul Oficial, Sâmbătă şi Duminecă, bookmakerii nu vor funcţiona la Floreasca, atât în cursele de galop şi în cele de trap. TRAP — Intre d-nii I.slăvescu şi Gh. Horvath a intervenit următorul schimb: primul a cedat iapa de 4 ani Dumbrava, din Civil şi De Amează, pentru prăsitoarea Durcas, din Plunger şi Tonca, plină cu Sixtus. Dumbrava a intrat în antrenament la Gh. Mihăescu. — Jiţica, mama la Bătăuş, câştigător de Derby in 1924, şi a Colinei, a fost vândută d-lui G. Gavrilescu. — La M. Andreewsky au intrat din nou in antrenament— pentru a câta oară nu se mai știe — pensionarii d-lui M. Motea. . . A doua zi, la „Onoare” Turda-Viforul Dacia A doua zi a returului campionatului „onoarei” nu ne oferă decât un singur match şi acesta lipsit de orice atracţie. Turda, actualul leader al categoriei, va servi, pe terenul din Regie, mâine, replica Viforului Dacia deţinător al „lanternei roşii” în urma categoricului eşec suferit Duminica trecută din partea, Voevodului Mihai. Turdiştii intră în luptă întăriţi prin reintrarea lui Tirvnlei şi vor căuta să reediteze victoria din toamnă, repurtată asupra teamului din Floreasca, cu 3-0. Viforul Dacia, deasemeni întărit prin reintrarea lui Const. Beju va încerca, într-un suprem atac să se scape de „lanterna roşie” a cărei deţinătoare definitivă va fi un caz de înfrângere, înclinăm pentru o victorie la scor a echipei d-lui maior Jane Săvulescu. Regularitatea desfăşurării ostilităţilor va fi încredințată d-lui Tică Iliescu. Ecouri sportive Domnii M. Silvian, R. Berceanu şi Grit, au demisionat din redacţia noastră sportivă. O bună hotărâre a F. R. F. A. ECHIPIERII „NAŢIONALEI" SA SE ASTAMPERE Declaraţiile jucătorilor, cari ne-au reprezentat la Pardubice, făcute unui confrate, au produs o impresie detestabilă în lumea sportivă. Aceste interviewuri de prost gust, prin deşertăciunea lor, au scandalizat şi biroul federal care, impresionat neplăcut de situaţia critică în care se puneau apărătorii culorilor noastre, a decis — cu o fermitate demnă de relevat — printre altele, că jucătorii cari fac parte din echipa noastră naţională, nu mai au dreptul de a face presei nici un fel de declaraţiuni. Când această hotărâre vine într’un astfel de moment — din care diverşi selecţionabili au reuşit să se facă, reciproc, ridicoli — o aplaudăm sincer pentru promptitudinea cu care pune capăt unei situaţii intolerabile. Plecarea domnului Luchne la Praga, este Încă indoelnică Referitor la anunţata plecare a domnului Octav Luchide, In Praga, pentru data de 8 Aprilie, putem adăuga următoarele amănunte în plus: D. Octav Luchide nu va face această deplasare dacă nu i se v® confirma, pe cale oficială, convorbirea telefonică avută, în acest sens, cu d. Dr. Fischer. Heuser a Învins pe Czichos UN ALT KREIMES Reîntors din turneul întreprins in Statele Unite, unde a luptat — fără succes însă — pentru cucerirea titlului mondial, as-ul semi - grelor germani, Adolph Heuser, și-a făcut reintrarea pe ringurile berlineze, boxând la 25 ori, cu Czichos, care după cum se ştie deţine o victorie asupra lui Vasile Şerbănescu şi va boxa în match revanşe, mâine seară. Heuser, cum era şi firesc, a obţinut o extrem de facilă victorie la puncte, după ce-şi purtase adversarul prin toate colţurile ringului. Russen indisponibil va fi Înlocuit de Gavăt Russen, lovit Luni în partida cu şoimi, va fi înlocuit, în partida cu C. A. O. de Gavăt. In modul acesta Unirea-Tricolor va prezenta următoarea formaţie G. Rădulescu , Suditulescu, Gavăt , Robe, Steinbach, Ghermelie , Florea, Cârjan, Ale Popescu, Bogdan şi Seifert, -e®- -a O nouă infamie a Federaţiei Române de Box O moslificara scartfaloasă a echipei naţional! Nici n’a apucat bine să se aşterne uitarea — detestabilă infirmitate umană, care amnistiază şi cele mai revoltătoare potlogării, — asupra cazului Băncescu-Borcea, şi iată că, F. R- B„ această instituţiune de scandal şi de provocare, ne croeşte, proaspătă, o nouă porcărie, în... cadrul aceleiaşi chestiuni a desemnării boxeurilor care ne vor reprezenta la campionatul european de la Budapesta. După cum se ştie, faimoasa Comisiune de selecţionare a F. R. B., în frunte cu bernardshawianul domn Naum Ionescu alcătuise DEFINITIV echipa românească. O selecţiune vuiată prin NERUŞINATA desemnare a lui Ilie Boi.’ea, ia dauna admirabilului Ncolae Băncescu, dar, in once caz, o hotărâre definitivă... Iar echipa era aceasta: Sandu la „muscă”, Osca, la „cocoş"; D. Iordănescu, la „pana”; David la „uşoară”; Borcea (‘ ! ?) la „semi-mijlocie”; Gh. Niţescu, la „mijlocie”; Lungu, la „semi-grea”... La categoria „mijlocie”, urma deci să ne reprezinte Gh. Niţescu, care knokoutase pe Tofan. Acest Niţescu locueşte în Gura Oborului. La doi paşi de casă, are sala de box „Carpentier”, a maestrului Mihăilescu, al cărui elev este, de altfel. In imposibilitate de a participa la aşa zisele antrenamente oficiale de la „Tir”, de sub supravegherea lui Chirilă Dan, — din cauza depărtării, — Niţescu s-a antrenat la „Carpentier”, sub ochiul maestrului care l-a pregătit întotdeauna. „Bolşevicul !”, s'a scandalizat la început coana Federaţie le Box. Iar în momentul următor, comitetul F. R. B., de o flagrantă coloratură ceferistă, a făcut socoteala că ar putea scoate un ce profit din afacerea asta. Iat’o deci, pe M-me F. R. B. agitând motivul unei îngrijorări în ce priveşte forma lui Gheorghe Niţescu, — de neverificat din cauză că nu participă la antrenamentele oficiale, — şi hotărând porcăria înlocuirii lui Niţescu, prin CEFERISTUL Ilie Petrescu, în echipa care se va deplasa la Budapesta. Neruşinarea F. R. B-ului nu mai cunoaşte graniţe. Eri, înpărtarea, prin escrocherie, a lui Axioti din competiţiunea mijlociilor, apoi neobrăzarea selecţionării lui Bortea, iar astăzi, infamia înlocuirii lui Niţescu, prin ceferistul Petrescu ! Mi-e scârbă ! Mă cutremur, gândindu-mă că oameni de treabă, oferă prin indiferenţa lor, o preţioasă colaborare la aceste matrapazlâcuri... S’a întrebat, cineva maiîntâiu de toate, — dincolo de arustarea drepturilor lui Niţescu. — .Iacă acest Ilie Petrescu, care a concurat la „semi-grea”, face fără dificultate greutatea categoriei „mijlocii” ? Aud ? Asta e o chestiune, derizorie nu e aşa, domnilor ? Pentru ce v’ar preocupa pe Dv? Mai cu seamă, că românul e bleg şi nu vă ia de chică. Deci, daţi’i înainte ! Jack Berariu Astă seară, în sala, „Bararascheum”, harnica grupareMacaby, va organiza la orele 21 precis, obişnuita sa reuniune săptămânală de box. Punctul de atracţie al serii, îl va constitui matchul de antrenament al mult lăudatului, — de cătree toată presa americană — Frankie Nour, de curând reîntors din Statele Unite. Indiferent de faimoasele isprăvi realizate peste ocean, Frankie Nour suscită pentru primul său examen în faţa publicului nostru, un real interes şi de aceia prevedem că vor fi mulţi care se vor grăbi să-i vadă forma, ca şi stilul de luptă. Tot într’un match de antrenament, campionul României la categoria cocoş Ion Gorun îşi va etala talentul lui pugilistic,, atât de mult apreciat de publicul bucureştean, in faţa lui Nelui Oprescu. Matchurile de amatori promit dispute interesante, cuprinzând câteva nume consacrate în rândurile purtătorilor herminei albe, ca Rogozeanu, Costel. Dumitrescu, Iacob Gheorghe, Isac Grunberg, L Abramoviei etc. Iată programul matchurilor de amatori: 1. Rogozeanu (Imca) — C. Dumitrescu (TI). S. Abramoviei (M) — D. Vereș (L. P.) Iacob Gh. (Imca) — V. Inkcievici (R). D. Doicescu (Imca) — D. Vasile (H). Isac Grunberg (Tir) — A. YVeintraub (M). N. Ciocan (H). — I. Iluidu (M). P. Călin (B.C.) — D. Pincas (M). P. Georgescu (B.C.)—A. Stern (M). BOX Gala de la Barascheum Frankie Nour pe ring Rugby Ziua 111-a de campionat P. T. T.-T. C. R. redata zilei Ziua de Duminică e sortită sa indice care din grupări va ocupa locul 1 şi 2 în seriile respective. Tot Duminică Comisia ele Selecţie urmează să aleagă jucătorii care vor face deplasarea în Italia Dacă avem în vedere că matchul P.T.T. — T.C. R., a fost totdeauna una din cele mai frumoase dispute şi că acest match decide atât situaţia în seria A cât şi numărul de selecţionaţi, credem că succesul zilei va fi asigurat. Vom analiza partidele în ordinea importanţei. P. T. T. - T. C. R. T.C.R-ul se prezintă cu frumoase şanse de câştig după excelenta patridă făcut în faţa R. C. R-ului. In plus echipa verzilor va fi întărită prin reintrarea lui Gogu Sfetescu, Kiriţă Alexandrescu şi Take Dumitrie viei. Nu acelaş lucru se poate spune şi de P.T.T. După eşecul din partea Stadiului P.T.T.-ul va căuta să-şi amelioreze situaţia. Liniile acordă şansa P.T.T.-ului care a fost învins de Stadiu datorită unui dreap goal, pe când T.C.R.-ului i s’a marcat 5 încercari. Indicăm deci o victorie P.T.T-istă, SP STUDENŢESC - ARSENAL Şi aici ca şi în seria A., lupta va fi destul de aprigă. Studenţii şi-au consolidat echipa şi dispun acum de cea mai bună formă. Arsenal a reuşit să dispună de Avântul cu scor şi a arătat în ultimul match o frumoasă formă şi un elan destul de îndrăcit care va face viaţă area furmă clasa îşi va spune cuvân- Jtul şi Sportul va eşi învingător. STADIU ROMAN - R. C. R. Un match dinainte jucat pentru stadişti. Pe teren însă, s’ar putea întâmpla altfel. Stadiul ,va juca fără Camil şi Tudor »loan, autorii ultimelor victorii ale Stadiului Român. Dacă R. C. R-ul reuşeşte să adune 15 oameni (şi ar putea) nu ar fi de mirare ca până la urmă calculele hârtiei să dea greş. Noi înclinăm totuși spre o victorie stadistă. VIFORUL DACIA — AV. SPORTIV Match fără istoric în care credem că Viforul Dacia de o cu totul altă clasă, va reuși să dispună cu scor de oamenii lui Papen. Ar trebui însă ca Avântul să nu se mai retragă de pe teren. CATEGORRIILE INFERIOARE La categoriile inferioare indicăm : Promoție ASFC, PTT. Sp. St. Vit. Dacia. Cat II-a. P.T.T. C.F.R., Arsenal. T.C.R. Cat. 111-a FINALA P.T.T.