Rampa, septembrie 1934 (Anul 17, nr. 4990-5015)

1934-09-01 / nr. 4990

Stagiunea de vară a hipodromului Floreasca a luat sfârşit Duminică 26 August. A fost o cădere de cortină dorită de toată lumea şi asupra căreia mai bine să nu insistăm. O viaţă nouă începe mâine. Intrăm în a doua parte a activităţii hipice pe anul 1954. Primul pas îl face, ca de obiceiu, Floreasca. Va organiza până la 16 Septembrie, cinci reuniuni de galop şi două de trap. De la 16 Septembrie, e rândul Bănesei de a organiza curse de pursângi până la sfârşitul lunei Octombrie. Intre timp, la Floreasca, se vor organiza reuniuni de trap în fiecare Miercuri şi Sâmbătă. Inaugurarea se face cu un fast deosebit. Primul fapt ce se remarcă este că şi premiile au fost majorate. Proba principală a celor două reuniuni programate Sâmbătă şi Duminecă, este handicapul limitat Fauche le Vent, în care şi-au dat întâlnire numeroşi mânzi de speranţa. Alături de Scârbo, Narcisse Pauverella, Medurdus şi Vox, vor lupta Havanna, Boccacio, Scheia şi popina. Prima reuniune, aceia de mâine, oferă 4 curse de galop printre care şi un handicap, pe 1800 ml., distanţă pe care nu s’a mai alergat de prin Iulie, toate cursele disputate în August, luna de consolaţie, fiind Cantonate pe distanţe ce nu depăşeau mila. Mai figurează pe program, un handicap pe 1.400 mt., frumos întocmit în care lupta între Brazdă, Bairam, Lucia şi Mr. Mic se anunţă foarte deschisă. Două curse de vânzare, la startul cărora se vor prezenta cai de talia iepelor Oglindă, Harnica, Pandora, Benedictine, Ce mai faci ? şi Bagheta, precum şi o atracţioasă alergare de trup, în care se va război elita trăpaşilor noştri, sunt elementele de succes ale inaugurarei de mâine. Ispism Inagurarea stagiune! de toamna se face mâine la Floreasca „România pitorească (continuare din pagina I-a) blul de grandoare — care-i lipseşte atât de mult. Dimineaţa s’a ivit, făcându-şi popasul aci, în centrul pieţii. Razele soarelui fac să sclipească acoperişurile încă umede, de ploaia care a înviat întreg oraşul. Dinspre Cuza-Vodă un manipulant, tânăr, grăbeşte înspre uzină. La răscruce, dă ochii cu un tovarăş mai bătrân, care-şi îndreaptă agale paşii, în spre acelaş ţel. — Bună dimineaţă bădii Vasîle.. sună limpede glasul. — Bună să-ţi fie inima, cum ţi-e şi cătătura... îi răspunde bădia Vasile şi pleacă amândoi înspre munca cea dfc toate zilele. I. Podeamu» ** ii Football Inaugurarea sezonului oficial, la Bucureşti, se va face cu o dispută de toată frumuseţea. Juventus-Ripensia IN MOMENTUL DE FATA JUVENTUS ESTE UN ADVERSAR GREU DE RĂPUS Şi această afirmaţiune poate fi lesne controlată dacă ne raportăm excelentelor performanţe reuşite de roş-albaştrii în acest sezon. In plus în recenta lor ’WoU Deschiderea sezonului oficial la Bucureşti se va face printr’o partidă extrem de interesantă, care anunţă o inaugurare de cea mai bună calitate. Faptul că Ripensia, fosta campioană a României, va întâlni pe Juventus, una dintre cele mai bune formaţii ale ţării, dovedeşte că pentru început sorţii au fost de partea noastră, oferindu-ne o dispută de mari posibilităţi. RIPENSIA VA ÎNCERCA SA SE REABILITEZE IN FAŢA PUBLICULUI BUCUREŞTEAN Timişorenii au jucat ultima oară în Bucureşti, contra Venusului, în finala campionatului naţional. Lipsiţi atunci de cea mai bună formă au făcut o impresie proastă. Or, ripensiştii, socotesc că a sosit momentul reabilitării lor. Echipa pare bine pusă la punct, dovadă performanta din faţa Admirei, când totuşi a jucat cu rezerve în formafie. De astă dată oaspejii vor întrebuința garnitura completă, după cum urmează: Pavlovici, Bürger, Agner, Deheleanu, Kotormany Hrebuss, Bindea, Beke, Ciolac, Schwartz, Dobay, şi cu care speră într’o reabilita care va însemna în acelaş timp reintegrală, o deschidere fericită pentru un Evident că sarcina lor este sezon care se anunţă extrem de grea deoarece... pasionant. uire, Ripensia a câștigat numai datorită unui noroc extraordinar după ce fusese dominată mai tot timpul. Iată de ce credem că... INAUGURAREA SEZONULUI SE VA FACE CU O DISPUTA DE TOATA FRUMUSETEA \ \ Deheleanu (Ripensia) — Gerry — Ghiţă Iordachescu Strada Ilfov No. 4 — Telefon 380.17 Mâncăruri alese Vinuri naturale Orchestra sub conducerea Fănică Luca — Iordăchescu Vizitaţi Parcul Paradis GOGU ROŞIANU Statui* Pake Telefon 40671 Singurele vinuri alese, indigene şi străine. Orchestră clasică şi naţionali Deschis până la 3 noaptea. Grătar special GRADINA SMELOVICI Strada Olteni 4 Grătar special, vinuri delicioase, linişte bună dispoziţie lisa va fi adusă la Bucureşti de Reg. 21 Inf. O CONSTATARE CE SE IMPUNE lisa cea mai îradurabila competitoare la titlul de campioană a Timişoarei va juca după cum se ştie la 10 şi 11 Septembrie, la Bucureşti cu Sportul Studenţesc şi Macaby, campioana Bucureştiului. , Merită să fie relevat faptul că angajarea redutabilei echipe timişoneze ,este datorită Regimentului 21 Inf., prin d. Lt.-.col Atanasiu, Comand. Cassei ostăşeşti cu concursul d-lui col. Davidescu, Comand. Regal Inf, cari nu au precupeţit sacrificiile pentru ducerea la bun sfârşit a tratativelor. Cum această nouă organizare sportivă, vine după două reuniuni da box, regisate tot de către aceşti inimoşi sportsman! merită să relevăm faptul că Reg. 21 Ini., munceşte cu folos pentru progresul sportului românesc. —• X o ingratitudine L Matchul Aurel Climan—Mielu Marinescu, disputat acum o săptănal printr’o absurdă decizie de egalitate, deşi Climan câştigase confortabil. Nedreptăţitul juriului şi-a exprimat dorinţa prin presa de specialitate de a se întâlni în revanşă cu egalul său, în orice condiţiuni. La care, Mielu Marinescu, prin „Gazeta Sporturilor", anunţă următoarele: „Acept propunerea lui Climan cu bursa învingătorului plus 1000 lei peste bursă. Matchul se va disputa în limitele categoriei uşoare, în 10 reprize a trei minute. Propun ca judecători pe domnii Jenny Dumitrescu, Jean Constantinescu şi Alfred Antonin, iar ca arbitru pe d-l Vâlsan“. Mielu Marinescu este un ingrat! Nici nu s’a gândit la cei doi judecători care l’au scos la egalitate cu Climan.Şi dacă d.Andrei Ionescu îşi merită soarta, întrucât i-a găsit lui Climan patru puncte avantaj, cum rămâne cu ignorarea cu care a fost tratat d-L Zahirnic, care i-a văzut patru puncte avantaj, într’o partidă în care d-l Ion Ionescu l’a dat învingător pe Chilian la şase puncte. Se poate că şi Mielu Marinescu s’a speriat de crasa prostie etalată de d-1 Zahirnic şi s’a gândit că ’n viitorul său match să nu fie el victima acestui domn judecător? Cine știe! Poate că acestui considerent se datoreşte lipsa de gratitudine de care a dat dovadă! ------------p X o----------- Achiziţiile d-lui inginer Matak Cu ocazia vilegiaturei sale în strainătate d. I. Matak a cumpărat de la Viena trei trăpaşi de mare clasă. Primul, Rollo, în vârstă de 0 ani este câtigător de Derby şi are record al carierei 1.22,7. Câştigurile sale în carieră sunt foarte mari. Aproape 60.000 shillingi, ceea ce înseamnă, în valută românească, după cursul shillingului austriac la 125 lei — peste 1.500.000 lei. Prin urmare, nouei achiziţii a d-lui Matak nu-i rămân deschise decât grupele superioare, cursele de condiţie cu penalizări în carieră la 200.000 şi probele clasice. Dar preşedintele Asociaţiei proprietarilor trăpaşi nu şi-a cumpărat acest cal spre a se folosi de serviciile sale pe turf ci la herghelie. Rollo, descinde din Nelusko şi Colbertinghen şi are în vinele sale foarte mult sânge francez, atât de rar întâlnit pe turful nostru. Se poate lesne deduce imensul aport pe care-l va aduce progresului crescătoriei naţionale, sângele acestui element de elită a trupului austriac. Orşova, a doua achiziţie, are cinci ani şi descinde din Adam şi Savania. Record în carieră are 1.25,2 şi câştiguri aproape tot atât de însemnate ca şi ale lui Rollo. A treia achiziţie, Romy, are patru ani, record in carieră 1.26,3 şi descinde din Harvest Dillon şi Brokat. Cele trei achiziţii au fost expediate Luni din Viena spre Bucureti, sub supravegherea lui Otto Max şi vor sosi in ţară astăseară sau mâini de dimineaţă. Dacă tauri francezii ar fi opuşi campionilor americani.. Părerea lui Locatelli Nimeni nu este mai calificat decât Locatelli ca să se ocupe cu valoarea comparativă a boxeurilor americani cari deţin aproape toate titlurile de campioni ai lumei şi a boxeurilor europeni. Cleto a evoluat pe ringurileeuropene ca şi pe cele ale Americei. In Franţa, el şi-a completat educaţia pugilistică iar in Statele Unite a avut ocazia — în ultimii ani — să asiste la câteva matchuri senzaţionale. Iată ce declaraţii a făcut asul italian : — In America, diferitele categorii de box sunt populare sau nu atrag publicul, după cum este valoarea campionului, mare sau mică. Din acest motiv, matchurile între „muşte“ şi „cocoşi“ au dispărut aproape de pe ringurile americane. Midget Wolgast este singurul boxeur de clasă la boxeuri de mai puţin de 51 kgr. A boxat şi în „ „ , ., ,,, ,, , . . .Europa. Angelman a făcut match nul mana la Box Carpentier s a termi | . . i __._i1 . . , I cu ied. Această Performanță precizează valoarea celor doi oameni. „Al Brown, boxeur defensiv nu interesează publicul american. Din contra, Sixto Escobar — de curând uns de N. B. A. campion mondial la catergoria cocoş — se bucură de o frumoasă popularitate. Este un pugilist rapid, căruia nu i-ar putea rezista cu succes Pladner, Perez, Francis, şi nici chiar Crown. Freddite Miller, de la dispariţia lui Kid Chocolate, domină pugiliştii categoriei până din toată lumea. Baby Arismendy, Mikelleloise, Tamugnini sunt adversarii săi de seamă. Francezii Holtzer și Leperson îi pot rezista onorabil. Singurul francez care ar putea înregistra peste Atlantic succese răsunătoare este Edwards. Stilul său ,,Carailleur‘‘, loviturile sale puternice i-ar atrage imediat simpatia mulţimii. Categoria uşoară este cea mai bogată in oameni? Barney Ross este campion, însă Tony Canzonieri, după părerea mea, îl întrece în calităţi. După ei, Frankie Klick, Benny Bass, Sammy Fuller, Lew Ambrus, Harry Tublinsky formează o gardă în fața că-; î'gia nici un european nu poate rezista. — Nici chiar Humery ? — Punchul său i-ar aduce multe victorii. Dar și americanii lovesc tare și lucrul acesta probabil că nu-i va conveni. Dar asupra lui Humnery, evit să mă pronunț. Nu l’am mai văzut die mult și nu am asistat la vertiginoasa sa ascensiune. Mac Larnin este un boxeur de mare clasă. Europenii nu-i pot răpune, însă pe ceilalţi oameni ai categoriei sale i-ar bate uşor. Marchel Thil este necontestatul campion mondial al categoriei mijlocii. Nu există om pe glob cătte să-l bată. Europenii Candel şi Seelly, la rândul lor sunt capibili să învingă pe Dundee, Lou Brouilard, Ben Jeby, Frankie Battaglia. Probabil că nivelul acestei categorii să fie simţitor ridicat de tânăra speranţă Teddy Jacosz. Thil, cu mai mare greutate însă, ar putea dispune şi de campionul semigreilor, eternul Maxie Rosembloom. John Henry Lewis este deasemeni mai bun ca Rosembloom. Se loveşte insă die inconvenientul că-i negru. Max Baer domină cu autoritate categoria grea. Francezii grei—Langlet, Laudrin — sunt de cel puţin trei clase inferiori campionului. Din Europa, Schnieling, Larry Gains şi Neuser sunt singurii oameni de clasă. Tabloul acesta de comparaţie este supus la frecvente modificări. „Tinerii“, în America mai ales, reuşesc să se impună cu repeziciune, dărâmând vechii idoli ai publicului. Merită subliniat îndeosebi faptul că in America, încheie Locatelli declaraţiile sale, organizatorii nu ezită de a oferi ocazii de lansare ,,tinerei speranţe care a manifestat calitate şi ambiţie“. Iată secretul pentru care atâtea titluri mondiale rămân peste ocean. / BOX De ce Schmelling a fost favoritul presei germane ? Presa sportivă germană a făcut din Schmelling, favoritul său deşi, pe hârtie, Neusel era cel avantajat. Aceasta se datoreşte faptului că Schmelling a fost campion mondial, pentru că locueşte în Germania şi antrenamentul şi l-a desăvârşit tot pe teritoriu german. In schimb, Neusel nu vine în Germania decât spre a petrece vacanţa. Ii place să locuiască în străinătate unde îi se pot oferi ocaziuni mult mai frecvente şi remuneratoare de a boxa. Un alt factor determinant al animozităţii presei germane este şi acela că Neusel s’a antrenat, în Franţa, la Paris. Particularitate curioasă. Atât Neusel cât şi Schmelling nu au mai boxat pe teritoriul german de la debutul lor pugilist. Compatrioţii lor le cunosc calităţile din ceea ce au scris ziarele despre ei. 0X0- Itinerariul ultimelor cinci etape ale Turului Elveţiei Primele două etape ale turului Elveţiei s’au consumat. Alergătorii — 57 la număr — au acoperit cei 227 kilometri ai etapei Zürich—Lugano, fără ca să se înregistreze multe abandonări. In total turul Elveţiei cuprinde şapte etape, cu un total d© 1471 km. Iată ordinea şi distanţele etapelor următoare : Etapa III: Lugano—Lucerna 205 km. Etapa IV: Lucerna — Lausanne, 235 km. ' ' Etapa V: Lausanne — Bern,* 203 km. ■Etapa VI: Berna — Bâie, 161 km. Etapa VII: Bule 'J. Zürich,'225 km. S’au descoperit mii de bilete false la matchul Schmeling-Nensel Un scandal formidabil a isbucnit în seara matchului Schmelling -Nensel, la toate intrările pe stadion. Mii de persoane au fost refuzate întrucât biletele lor erau "nașe. D-1 Rothemburg, organizatorul reuniunei, avusese grije să marcheze toate biletele sale cu un semn particular, cunoscut doar de oamenii săi de încredere. Poliţia cercetând plângerea organizatorului, a arestat pe un prinţ rus ,căpătat care în felul acesta reuşise să strângă o sumă bunicică. Deasemeni în seara matchului s-au luat măsuri ca să nu se facă trafic de bilete. Agenţi poliţişti îmbrăcaţi în civil, au fost postaţi la toate intrările stadionului şi au arestat numeroşi indivizi care căutau să vândă bilete pe un preţ mai mare. 0X0 Roger Resnen. Învinge prin descalificare Al. Francis, intorcându-se din America, cu Cleto Locatelli a adusşi un boxeur negru anume Auge Oliviile, de categorie mijlocie, învingător prin k. o. al lui René Devos. Oliviile a boxat la sfârșitul săptămânei trecute, în sala Central din Paris, cu francezul Roger Besneux, calul de bătaie a tuturor boxeurilor mijlocii și semi-grei. Partida s-a terminat în repriza șaptea prin descalificarea lui Oliviile pentru lovitură joasă. Până în acel moment, negrul dominase cu autoritate. 6-0! Iata, Miercuri seara, şi ulti- jvdinţă ridicolă şi care n avea mascofală a echipei armatei române alcătuita de d. căpitan C. Dumitrescu: o înfrângere cu 6-0 din partea Venusului ! La mai mare, domnule căpitan, la mai mare ! Şi dacă Venusul n ar fi avut ghinionul acela formidabil din repriza primă, urarea noastră ar fii fost de prisos: domnul căpitan şi-ar fi văzut sancţionată competenţa cu o porţie de 10 goaluri. idiot spectacol ! Dacă repriza I-a a mai mers cum a mers şi armata d-lui căpitan Duimitrescu a jucat cu o oarecare convingere, în schimb, în mitempsul secund, elanul ostaşilor a paralizat de tot şi Venus şia instalat întreaga echipă (cu excepţia doar a lui... Burdan), în preajma porţii lui Theimler. Jucând la aiureală, cu Bindea... half, cu Roşculeţ aşişderea şi cu Lăcătuş extremă dreaptă, echipa armatei s’a comportat penibil, oferind spectatorilor momente de mizerieoraltfel decât să parcurgă — cum să nu mai vorbin, — distanţa celor 90 minute de joc. Un Theimler gentil la shooturile campionilor, un Scrovan sub-mediocru, un Bindeahalf, un Deheleanu care nu s’a întrebuinţat nici de doi lei, un Moravetz, rănit, un Covaci, bolnav, mă rog, jale mare. Independent de trista partidă a echipei militare, Venus a jucat bine. Nu atât de grozav, cum a putut pare unora, din cauza repliei insignifiante servită de unsprezecele armatei, dar, cum am spus, bine. Echipa d-lui av. Eladescu e în mare formă. O reintrare excelentă a avut Burdan, apărând câteva mingi grele. Bun, Albii. Şi mai bun, Sfera. Din linia intermediară, cel mai mult ne-a plăcut Aktis. Mai puţin bine ca în matchurile precedente, Eisenbeisser, înaintarea a funcţionat admirabil, cu concursul indolenţei apărării acidioasă compătimire. Echipa ar verse. Vedeta quintetuhii ofensatei române ! Rareori ne-a fost dat să asistăm la un spectacl mai deprimant. Cogeamite echipă reprezentativă a armatei române, care se lăsa confiscată în jumatatea ei de teren, cu o bunăsi a fost Petea Vâlcov, iar cel mai slab, Motorol. D. Bușa, a condus cu multă autoritate. Arbitrajul d-sale ne-a oferit o surpriză din cele mai agreabile... Jack Berariu Ca şi colegul său Perry, amatorul cehoslovac Menzel are destul timp liber pe care să-l piardă în călătorii, deşi nu este nici bogat, nici nu posedă cunoştinţele vreunei meserii. In plus mai are de suportat cheltuelile unei soţii iubitoare dar foarte extravagantă. Plimbarea pe meleagurile străine, Menzel şi-a început-o prin participarea la campionatele de dublu ale Americei care au început la 20 August şi s-au terminat la 25 ale aceleaşi luni, prin victoria în finală a cuplului Lott- Stoeffen, asupra celebrei perechi Allison-Van Ryu. Menzel a format o pereche omogenă care s’a menţinut până în sferturile de finală. De la Fnadeiba, unde au avut loc aceste campionate, Menzel s’a întors la Forrest Hill ca să participe la partidele de simplu domni care încep Sâmbătă 1 Septembrie. După terminarea acestor campionate, va participa la turneul de la Los Angeles dintre 18 şi 24 Septembrie. Apoi, între 29 Septembrie şi 8 Octombrie, va concura la turneul internaţional de la San Francisco, în toate probele deschise domnilor. Din San Francisco, Menzel se va îmbarca pentru Noua Zeelandă, unde va participa, în cursul lui Noembrie, la câteva turneuri. In Decembrie, învingătorul lui Jack Crawford se va întâlni în Australia cu Perry, Hughes, Jack Crawford şi Mae Grath, şi împreună vor organiza o serie de întâlniri triunghiulare. Către sfârşitul lui Ianuarie Menzel se va îndrepta spre Egipt unde va participa la un duel și după o scurtă escală la Neapole se va reîntoarce în patrie, pe la mijlocul lui Februarie. ST1/ STw Tennis Menzel este deasemeni un adept al deplasărilor de lungă durată Bazar sportiv ! Protestează lumea: ce însemnează preţurile acestea exorbitante la matchurile de football? 82 lei, tribuna la matchul Venus—Armata Română!! 82 lei! Păi dacă a devenit sportul un lux, de ce ne-am indigna împotriva intenţiei Ministerului de Finanţe de a percepe un impozit de 10 la sută asupra spectacolelor sportive? « • Azi dimineaţă are loc duelul dintre domnii Radu Istrate şi • căpitan Dumitrescu. * * Nimic, nici un „Curentul“ de ori despre cazul domnului căpitan Dumitrescu. Intr’adevăr, n’are nimic de spus talentatul şi vijeliosul nostru confrate Ion Dumitrescu? * * Uitarăm să-l recomandăm și noi opiniei publice pe d. Cantuniari, judecâtor de box. Interesant, acest domn Cantuniari.. La matchul dintre Gheorghe Popescu şi Lucian Popescu, d-sa a găsit 11 (unsprezece) puncte în favoarea lui Lucian, în timp ce d. Mugrăşeanu, judecător în acglas match, n’a găsit der cât un punct! O mică diferenţă, vasăzică, de 10 puncte între opiniile a doi judecători! Straşnic, acest domn Cantuniari. Dacă Gheorghe Popescu ar fi câştigat matchul de 6 puncte d-sa ar mai fi avut, aşadar, 5 puncte în favoarea lui Lucian! Un om beat şi încă ar fi punctat mai bine ca d. Cantuniari, al cărui punctaj constitue un veritabil caraghioslâc. Şi ăştia, Cantuniari & Co„ sunt conducătorii boxului românesc! Prima zi a campionatului francez Prima zi a campionatului francez de football, s’a sfudat cu câteva rezultate surprinzătoare. Astfel,pe teren propriu, Olympiuue Lillois, n’a reușit decât un modest match nul cu Cannes.: 0-0. Dar mai mare surpriză, este înfrângerea lui Olympique Marseille, din partea lui Olympique Ales, 1-0. ■ Alte rezultate: Fives — Antibes 3-2; Mulhouse — Nimes 6-0; Excelsior—Sochaux 2-0; Red Star — Stade Rennois 2-1. INTREBUINTAJI „cheme anoeilime" ! Singurul remediu contra petelor, pistruilor şi coşurilor — albeşte pielea şi o face catifelată — De vânzare in Farmacii, Droguerii şi Parfumerii