Rampa, noiembrie 1937 (Anul 20, nr. 5944-5967)

1937-11-01 / nr. 5944

l.finTnBi!niiiiiiiinmH!iiimiraiiiniiBBniffliiüinuinti!HWüimmiiTiniETM8B®TOüi}HiiHniiuaMnißiiniin]innHninflWHWit8Riiiiiiii;i;!i!:'ä La CAPITOLul ROXY reducerea | e valabilfi până Iei oreleTseara | TEATRUL LIBER Pasagiul Comedia In curând inantrurat ca Palatul Ateneului orele 9 Orele 11 CONCERT SIMFONIC DIRIJAT DE GEORGE ENESCU ORCHESTRA RADIO PROGRAM Beethoven : Simfonia 0-a. Beethoven : Simfonia 7-a. Opera Romana Piaţa Walter Maracineanu Telefon 4.11.32 Orele 2.30 BOEMA operă in 4 acte de Giacosa şi Iliea după romanul lui Murgel’. Muzica de G. Puccini. DISTRIBUŢIA Viorel Chicideanu Nae Dumitrescu Ion Manolescu N. Secăreanu G. Opirişan Rudolf Marcel Schaunard Coline Benoit Accindor „ ., Mimi Evaidia Costinescu Museta LeHa Nicki Cucui Cond. muzicală : Umberto Pessione SUBIECTUL In viaţa lor de boemi, poetul Rudolf iubeşte pe Mimi, iar pictorul Marcel Pe Musetta. Musetta îşi părăseşte iubitul pentru un protector bogat dar se reîntoarce adesea la aceia în mediul cărora a trăit. Mimi atrasă de prietena ei alunecă şi ea în existenţa de desfrău a celorlalte şi îşi sacrifică dragostea pentru mirajul bogăţiei. Dar Teatrul Naţional Piaţa Teatrului, Telefon 3.94.30 orele 2.30 d. a. SERENADA DIN TRECUT Comedie istorică în 4 acte în versuri de d.: Mircea Rădulescu DISTRIBUŢIA Petru Cercel Spătarul Mirişte Vornicul Rugină Vistierul Dan Postelnicul Stamate Postelnicul Gheorghiţă Chelarul Boloboc Spătarul Negru N. Pereanu I. Manu C. Niculescu Dobromir Ban al Olteniei I. Ulmeni Medelnicerul Udrea Logofătul Stroe Clucerul Vintilă Căpitanul Radu Benedetto Giuliano Francisco Pugiella Cavalerul de codun Berthier Straparolo Cinzio Contarini Giovani Cezaro Un slujitor domnesc Doamna Maria Jupâniţa Marga Jupâniţa Sima Jupăniţa Arghira Mimi Enăceanu Jupâniţa Muşa Marcela Demetriade Jupâniţa Păuna Tilda Radovici IV. Dimitru G. Ciprar. V. Lăzarescu H Polizu V. Crețoiu I. Damian D' Ene 1. Rădulescu G. Cristescu M. E. Balaban N. Atanasiu A. Vilea G. Popa Mija A. Marius N. Motoc C. Rădulescu I. Tiorathi C. Economu E Stolceanu Speranţa Voinescu Dina Mihalcea Mimy Botta zdrobită de ftizie şi părăsită de toţi se reîntoarce să moară în colţişorul de sărăcie în care îi mai zâmbesc pentru ulima oară Rudolf şi prietenii de altă dată. Orele 8.30 CARMEN operă în trei acte de Bizet, după nuvela lui Prosper Merimee Carmen Micaela Mercedes Frasquiţţa Don Jose Escamillo Doncairo Remendado Zuniga Moralles Marie Snejma Nya Rădescu Ritta Curtescu Zoe Corfescu N. Apostolescu Edgar Istratty Lucian Nanu G. Ştefanovici Rudolf Steiner Ion Manolescu Cond. muzicală: Alfred Alessandrescu Acţiunea se petrece la Sevilla. Brigadierul Don Jose se îndrăgosteşte de Carmen, o ţigancă lucrătoare la o fabrică de ţigări. De dragul ei desertează şi intră într’o bandă de contrabandişti. Dupa câtva timp Carmen cochetează cu toreadorul Escamillo şi Don Jose o omoară cu un pumnal în faţa arenei de la Sevilla. Petru Cercel, fiul lui Pătraşcu îşi recapătă tronul Munteniei, mulţumită sprijinului dat de Regele Henric al Franţei, vărul său. Din exil, Petru Vodă, se reîntoarce cu mai mulţi prieteni, artişti de seama. Birurile puse de Cercel pentru a se putea întări oştirea şi a ridica monumente de artă, îi îndepărtează sprijinul boeumii, lovită în special de aceste dăi’i. înfrânt, Cercel părăseşte de bună voe tronul, plecând în exil, cu aceeaşi prieteni. orele 8.30 DURNOAIA remedie în 4 acte de d. Mihail Sorbul DISTRIBUŢIA Miodora Durnea (Durnoaia) Marioara Zimniceanu Filomela Durnea Jeana Argefanu Biţa Elena Cruceanu Justinian Popescu Gr. Mărculescu Părintele Rusalim H. Polizu Avram Opincă C. Maru Bébe Lăscăruş S. Atanasiu Pierrot Coconelu N. Motoc Cotoşman, I. Ulmeni Iosif Al. Ionescu Ghiberlion Un proprietar C. Rădulescu Al doilea proprietar. Horafiu O proprietăreasă Dina Mihalcea-Demetru Un ţăran bătrân C. Antoniu Ana. Maria Voluntary Maria Nelly Dordea Cobzarul D. Amigdall Minodora Durnea, o femeie voluntară, are în jurul ei, un rol de pretendenţi. Simte o atracţie pentru administratorul moşiei, bărbat interesat dar straniu. In cele din urmă se va căsători cu Avram Opincă, administratorul moşiilor sale. Jupâtniţa Călina Eugenia popovici Lupâniţa Smaranda Maro. Dumitrescu Dona Bianca Mary Georgescu Dir. de scenă: I. Sahighian Studio Teatrul Naţional PIAŢA AMZEI Ora 3 d. a. orele 9 seara GEORGE ŞI MARGARET, fi Comedie în 3 acte de Gerald Savory DISTRIBUŢIA Malcolm, tatăl G. Calboreanu llie, sofia Nataşa Alexandra laude, fiul cel mare A. Pop Marţian Frankie fiica Marietta Deculescu Dudley fiul cel mic N. Atanasiu Roger, prietenul lui Dudley A. Critico Gladys, servitoare Kitty Gheorghiu Beer Victoria Mierlescu Regia d. Soare Z. Soare SUBIECTUL Intr’o familie părinţi şi copil îşi trăesc viaţa cu micile ei neînţelegeri. Un prieten Roger vine să petreacă iftteva zile In mijlocul lor. Se naşte idilă. Și piesa se termină cu două căsătorii. Teatrul Reglina Maria AsoC. Bulandra-A. T 1*®* Maximio-Storin Splaiul sEEBt . -■sKSSSB&X Musialovici Vrubleschi Trifon Borisici Andrei Vizitiul Părintele Paisie Părintele Iosef Şeful poliţiei Marcel Enescu J. ConStanlinescu A. Daşcov I. Gheorghiu Petre Ionescu Al. Alexandrescu Petre Ionescu lelefon S.S.4S orele 3 d. a. Orele 9 seara FRAŢII KARAMAZOV piesă în 5 acte de Jacques Copeau şi Jean Crone după Dostoievsky DISTRIBUŢIA Feodor Pavlovici Karmazov Romáid Bulfinsky Ivan Feudorovici Karamazov Tony Bulandra Dimitri Feodorovlci Karamazov George Vraca Alexei Feoăorovlcl Karamazov Ion-Aurel Manolescu Smerdiakov Chr. Eiterte Părintele Zosima G. Storin Grigore Vasiliev Ion Manta Katerina Ivanovna Verkhovtseva Clody Berthola Agrafena Alexandrovna Svetlova Tantzi Cocea O servitoare Sabina Muşatescu Oameni şi femei din popor. Muzicanţi. Soldaţi. In actul I şi IV corul rusesc Gusbear Decorurile : W. Siegfried Fraţii Karamazov loan, Dimitrie Alexei şi bătrânul Feodor Pavlovici Karamazov sunt patru destine oarbe ce rătăcesc fiecare pe o cale a lui, întâlnindu-se printre patimi şi întâmplări şi irosindu-se. Smerdiacov sluga păcătoşită se târăşte ca o umbră printre ei bani, rău şi ros de epilepsie. HAMPA Programul cu distribuțilie şi subiectul tuturor spectacolelor ! Teatrul Comedia Directori Sici Alexandrescu Pu. Martiuri Telefon 4.71.71 orele 6 seara KONTUSOVCA-PALACE Comedie cu cântece în 3 acte de A. Nielsen. Versiune românească de Tudor Muşatescu Şi Sică Alexandrescu Natasa Folenska Silvia Dumitrescu Vera Carmen Tăutu Ducesă de Ysambul Silvia Fulda prințul Narischin G. Timică Paul , V. Ronea Wassermann Dr. Etterle Szinkiewiez Jules Cazaban Walewski l. Clear ghiu Un jandarm M. Milian Brouilard fl. Lăzărescu Monet C. Hociung Vladimir Mircea Axente Portarul I. Iliescu Detectivul septifîcî Comisarul M. Milion Ivan N. Anghelescu Zlţa Silvia Dumitrescu Regia: d. Sied Alexandrescum Decorurile: IV. Siegfried. Acţiunea se petrece la Bucureşti, in casa lui Damitrache, in Dealul Spirei, Stradela OagUna si Strada Marcu Aureliu, orele 6 seara incana. Figinica Popescu , Mioara, Satena. Florica Demian. poppeasca, Platinata. Margareta Marian: Ea. Meşterul Manole. Didona Rădulescu . Domnişoara. Arbitra, Legrenella. Ignia Boguslava: Marioara, Femeea logică. Ilona Simo. Misa America. Tângolita, Halucinata. Mya Roxan : îndrăgostita, Chivuţa, Ţiganca. G. Groner . Telemac, Viorel, Poppescu, Iliuţă Pitpalaci, d. Garbo, Roseniu, Marius. Const Lungeanu . Torpilorul, Rubens, înamoratul. Băiatul. 1. Dan : Amărâtul, Iăzuică. Al. Rang: Ghidul, Rembrand. N. Antoniu : Piţurcă, îndrăgostitul. Al. Giovani: Otrăvel, Arabella. Marcel Ermian. Ghidul, Rafael. H. Nicolaide: Secretarul. Pirpirică, Olive. N. Petculescu . Renoir, Amantul. Oleg Danowsky: El, Demonul, Apaşul iS Alhambra-girls »I boys. Maestru de balet: Clarck Nichols. Dirijor : Ion Vasilescu. OM DE ÎNCREDERE comedie in 3 acte (șase tablouri) de Paul Armand şi Leopold Mar- Fuldanit'ani versiunea românească de Tudor Muşatescu şi Sică Alexandrescu Tafard Directorul poliţiei Zwerck Amede Hector Comisarul Serge de Pirnében Un uşier Un funcţionar D-na Genissier Fernando Claire Ninon Glady’3 Celeste Yvonne Ion lancovescu fl. Bulfinsky Misu Fotino C. Rodrng V. Ronel G. Chamel Al. Finfi' Emil Botta* Marcel Angelescu Silvia Fulda‘ Fifi Rar and Tina Radu Nora Piacentini Rennée Pressiano Sandu Vasilescu Titi Orovanu. Direcțiunea de scenă I. lancovescu ...Evident, „Om de încredere'» «si o comedie, •— dar acţiunea ei este dinamică, uluitoare, — ea desfăşurându-se latr’un tempo trepidant, «rîrprinzător dala 9 scenă la alta... orele 9 seara ATENŢIE LA VOPSEAI Comedie în 3 acte de Rene Fauehols; DISTRIBUŢIA Odiion Gardarin F, Maximilian Octave Grepeaux A, Alamasescu Leon Bouquet, pictor A. Final Cotillard Jules Cazaban I. Tatanu Sylvia Fulda Nora Piacentini Elvira Uoreanu Maria Sandu Nulii Dona Direcţia de scenă d-na Lucia Sturdza Bulandra SUBIECTUL Inspirată din viaţa obscură şi die- V. Maximilian preţuită a unui mare pictor necunos-ct. Timică cut, piesa lui Rene Fauchois, e o cozi. Athanasescu medie agreabilă şi o satiră a moravu- Leny Calerrilor. E vorba în piesă de negustorii Ion lancovescu de tablouri cari lansează pictori cum Maria Fiotti ar lansa o valoare de bursă. SUBIECTUL ...Suntem după revoluţia bolşevică. La graniţa ruso-polonă, o cârciumă condusă de Kontusovca, o văduvă şi refuzând tot soiul de pretendenţi care se ivesc atât la ea cât şi la mâna fiicei sale. Dintr’odată, situaţia cârciumăresei se schimbă. Cârciumăreasa devine prinţesă, şi pleacă cu toţi in Franţa. Blazonul lui Narişkin are efectul scontat. Sunt adulaţi, înconjuraţi de atenţii,_ iar Vera e cerută de un prinţ moştenitor de tron. orele 2.30 d. a. CONU’ LEONIDA FATA CU REACTIUNEA Comedie Intr’un act de I. L. Caragiale distribuţia Conu’ Leonida Coana Efimiţa Cochex Heloise Gardarin V. Maximilian Zulma Gardadu G. Timică Amelia Gardarin Safta Sereda sorbul Ursula, servitoare Acţiunea se petrece In Bucureşti, la Jeanne Grepeaux Leonida acasă. O NOAPTE furtunoasa Comedie In 2 acte de I. L. Caragiale DISTRIBUŢIA Jupan Dumitrache Nae Ipingescu Chiriac Spiridon Rică Venturiano Vera Teatrul Alhambra Excelsior Dir. Vlădoianu-Constantinescu Str. Sf. Dumitru Telef. 4.12.86 Orele 3 d. a. şi 9 seara «EXPOZIŢIA ALHAMBRA» Revistă la 52 pavilioane de N. Consstantinescu şi N. Vlădoanu DISTRIBUŢIA Sily Vasiliu : Miţa Chiftea, Melodia, Fina. Lulu Nicolau, Soprana lejeră, Safta, Fata. Lisette Verea : Miss Flirt, Lina, Ame- Teatrul Modern Direcţia: Ionel Ţăranu Strada Sărindar 14, Telefon 4.67.77 ■ orele 3 şi orele 9.30 NOAPTEA DE 13... Aventură in S acte de Michel Dulud DISTRIBUŢIA (în ordinea intrării In scenă) Radiologul c. Sincu Direcţia de scenă: Ionel Ţăranu Colonelul, şeful serviciului technic al aviaţiei engleze. Îşi logodeşte fiica cu un locotenent, a3 al acrobaţiilor aeriene. Sosesc invitaţii.. Dar petrecerea este întreruptă de un eveniment care va strânge acţiunea Intr’un cleşte de nedesfăcut; scenele comice vor alterna cu cele de duioşie, totul plutind într’o atmosferă de straniu şi senzaţional Publicul, prins de vârtejul spectacolului, va sfârşi prin a colabora direct cu autorul la deslegarea diverselor probleme Rosarla Colonel Bool John Robert Stinson ăi agg y Pastorul Wilklng Jessie Starkiey Cella Marlon 1 Anasiasiad A. Rogalsky M Halóban Donna Carozzi Ionel Ţdranu Viul Via sin I. Cernea Teatru Vesel Bdu, Elisabeta Direcţia : Scita Telefon 4.37.29 orele 3.15 şi 9.15 seara FUSTELE DE LA MINISTER Localizare in S acte de A de Herz Demostene Grijuliu Gr. Vasiliu-Birlie Popescu G. Sion Ionescu Jules Cazaban Georgescu Niculescu Cadet Esmeralda Grijuliu Beate Fredanov Caterina Grijuliu Maria Vavrina Paraschiva Angela Mateescu Silvarina Nelly Caracloni Aurel Vulpache Titi Movilă Nae Vincenţia Nistor Isichia Mimi Ionescu Domnişoara Mia Mărunţiş-Direcţia de scenă: Aurel Ion Maican Decorurile : A. Caramanidu, Geo Maican M. VoiculesciA M. Bruno Niculescu-Buzău*' Susi lupecamri M. Muşetescu’ I. St. Iliescu SUBIECTUL Comedia se petrece in lumea ma- gistraţilor din provincie. E vorba de o avanetură a actriţei de varieteu Stl- varina care e luată drept soţia unui magistrat şi de care se îndrăgosteşte! Ion Tatianu ministrul Justiției. Luna 1 No®mbrie 1937 Cinema Capitol B-dul Elisabeta 14, tel. 3.95.04 Cinema Roxy Lipscani 53, teL 4.42.69 TINEREŢEA LUI PUŞKIN cu Valentin Litpvsky Acţiunea se petrece în liceul im- Colegii şi profesorii, deopotrivă, îl cuperial de la Tarskoe Selo, şcoală irnosc însă şi-i apreciază talentul poeb-meiată de tui pentru fii de nobili. Puştan care se afla de 3 ani în liceu are acum 16 ani. E un temperament capricios, capabil de mult entuziasm, dar şi de multă melancolie,tic. El caută acum orizonturi noul în literatură. Idolul său este Voltaire, pe care-l glorifică în poezii. Versurile sale caustice şi originale îi atrag admonestări din partea directorului, care, natural, nu le înţelege şi deci nu le poate aprecia. Printre profesori, Puşkin are însă şi apărători, cari îl susţin atunci când un nou director, numit să facă ordine în liceu, deoarece grupul lui Puşkin s’a dedat la oarecari acte de indisciplină, cere eliminarea precocelui geniu. O idila suavă şi fermecătoare se înfiripă între Puşkin şi frumoasa artistă Nataşa, dar fata nu e liberă. Aceasta îl doare cumplit pe tânărul Poet, care îşi primite şi lupte pentru o lume mai bună şi mai dreaptă. Şi răstimp, s’a apropiat sfârşitul anului şcolar. Directorul a înaintat un raport ministerului în cazul lui Puşkin al cărui talent e cunoscut acum şi la curte. La serbarea de sfârşit d an vine şi marele poet Derjovyn ca să audă pe Puşkin recitând din poeziile sale. Puşkin declamă faimosul său poem „Amintiri din Tarskoe Seio". Asistenţa ascultă fascinată şi emoţionată. Când sfârşeşte, Derjovyn, cu lacrimi în ochi, îl îmbrăţişează şi-l proclamă urmaşul său. j / Ii, :ing- barurile -£M VC&V-xj spectacolele capitalei dela 17 Noembrie 1037 Zilele Opera Naţional Studio Regina Maria Comedia Alhambra Vesel Modern L. Relache Muşcata din fereastră Pădurea Spânzuraţilor Fraţii Karamazov Atenţie la vopsea Expoziţia Alhambra Fustele dela Minister Noaptea de 13 M. 2 Bărbierul din Sevila Dumoaia George şi Margaret Fraţii Karamazov Atenţie la vopsea ’ ■ I Expoziţia Alhambra Fustele dela Minister Noaptea de 13 M. 3 Vasul fantormăCavalcada Pădurea Spânzuraţilor Fraţii Karamazov Atenţie la vopsea Expoziţia Alhmbr Fustele dela Minister Noaptea de 13 1. 4 Belache institutori Nunta de argint O noapte furtunoasă C. Leonida Expoziţia Alhambra Pustii dela Noapte de Mister 1 13 1 1 Poveste de iarnă George şi Margaret Fraţii Karamazov Atenţie la vopsea Expoziţia Alhimbra ! Fustele dela Noaptea de Iinister 13 V. 5 Povestirile lui Hofman Cavalcada -Pădurea Spânzurilor Fraţi Karamazov Atenţie la vopsea Expozţia Alhambra Fustele de la Minister Noaptea de 13 Noaptea de 13 S. 6 Nunta lui Figaro Serenada din trecut Conu Leonida D’ale Carnavalului Nunta de argint Atenţie la vopsea O noapte furtunoasă Coni Leonida Atenţie la vopsea Expoziţia Alhambra Fustele dela Minister Dumoaia George şi Margaret Frţii Karamazov Expoziţia Alambra Fustele dela I M nister Noaptea de 13 D. 7 TrubadurulDespot Vodă George Margaret Fraţii 1 Karamazov 1j Om de lacredete Aten'le ia vopsea Expoziţia Alhambra Fustele dela Minister Noptea de 13 Liliacul Cavalcada Pădurea Spânzuraţilor Fraţii Karamazov O noapte furtunoasă Atenţie la vopsea Expoziţia Alhambra Fustele dela Minister Noaptea de 13 ««»mmm Cinema Trianon B-dul Eiisabeta 6, tel. 3.04.54 Cinema Elisee Str. Doamnei 11 a «FOC!» cu Fie. Francén şi Edwige Fcvilleurc m O bandă de traficanţi de arme apr vizionează Rifanii cu muniţii. Zadarnic încearcă poliţia să descopere stdiul organizaţiei, sau pe şeful ei. Topitoare franceze patrulează coasta africană, fără nici un rezultat. Căpitanul de marină premiet descoperă în largul coastei marocane u yacht părăsit. Singurul indiciu găs pe bord e fotografia unei femei fumoase. Câteva zile mai târzii, la yah clubul din Casablanca, premier cunoaște pe misterioasa femeie. O chimă Edwige Helnan. Adusă sub star de arest pe bordul văditului, părăsi pentru o confruntare, Fremiet constată că s'a înșelat. Edwige Ilemau n seamănă de loc cu aventuriera mistirioasă din fotografie. O dragoste puternică se naşte unii Andre Fremiet şi d-ra Helnau, şefi organizaţiei de traficanţi de arima gr scaar - - p. .... (Continuare in pagina 1-a)