Ramuri, 1974 (Anul 11, nr. 1-12)

1974-01-15 / nr. 1

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE. UNIȚI-VĂ . Repere ale devenirii noastre Dacă anul 1973 rămîne în memoria noastră prin remarcabilele succese obţinute în politica internă şi externă a partidului şi statului, prin realizările deosebite din toate ramurile economiei naţionale, din domeniul învăţămintului, artei şi culturii, a creşterii nivelului material şi spiritual al tuturor oamenilor muncii, noul an, 1974, stă sub semnul unor evenimente de o semnificaţie istorică şi politică de mare însemnătate pentru poporul român. Pe tot cuprinsul ţării, anul 1974 a început să-şi depene cursul marcat fiind de o activitate intensă, responsabilă, mobilizatoare, cu care întîmpinăm a XXX-a aniversare a eliberării patriei de sub jugul fascist şi Congresul al XI-lea ,al gloriosului nostru partid, activitate ce serveşte în mod plenar interesele economiei naţionale, ale societăţii, bunăstarea poporului român. Sarcinile ce stau în faţa oamenilor muncii sunt îndrăzneţe, dar realiste, fundamentate ştiinţific, căci, aşa cum s-a constatat, există condiţii pentru ca, prin folosirea raţională a resurselor umane şi materiale, să fie îndeplinite şi depăşite. Beneficiind de cîştigurile de timp obţinute în anul 1973, realizarea planului de stat pe 1974 — anul creşterii eficienţei economice în toate unităţile — vine să întîmpine marele angajament naţional: CINCINALUL ÎNAINTE DE TERMEN. Eforturile pentru creşterea productivităţii muncii prin folosirea cu maximum de randament a tuturor capacităţilor de producţie, pentru creşterea eficienţei generale a economiei şi îmbunătăţirea radicală a calităţii tuturor produselor şi reducerea costurilor de producţie, în speţă a cheltuielilor materiale, va reflecta politica partidului nostru de repartizare judicioasă a venitului naţional între fondul de dezvoltare şi fondul de consum (care va fi cu 8% mai mare decît în anul precedent). Pe baza sarcinilor stabilite de Hotărîrea plenarei comune a C.C. al P.C.R. şi Consiliul Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale din noiembrie 1973, a indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cuprinse în cuvîntarea rostită cu acest prilej, colectivele de oameni ai muncii, evaluîndu-şi forţele şi rezervele, au trecut la concretizarea angajamentelor, ilustrînd înalta lor conştiinţă, patriotismul, adeziunea totală la politica înţeleaptă a partidului. In Cuvîntarea de Anul Nou, rostită la posturile de radio şi televiziune, tovarăşul Nicolae Ceauşescu îşi exprima convingerea că „oamenii muncii din patria noastră — muncitori, ţărani, intelectualii, bărbaţi şi femei, tineri şi vîrstnici, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — nu vor precupeţi nimic pentru traducerea în viaţă a politiicii partidului şi statului — expresie fidelă a intereselor şi aspiraţiilor fundamentale ale naţiunii noastre socialiiste.“ In acest sens, adunările oamenilor muncii din unităţile socialiste de stat şi cooperatiste, ce se desfăşoară în lunile ianuarie şi februarie ale acestui an, vor dezbate, cu maximă exigenţă şi luciditate activitatea depusă, vor potenţa întrecerea socialistă unind eforturile în vederea îndeplinirii planului celui de al patrulea an al cincinalului în condiţii optime, în vederea întîmpinării celei de-a XXX-a aniversări a eliberării ţării şi a Congresului al XI-lea al P.C.R. printr-o muncă susţinută şi rodnică. La Congresul al XI-lea al P.C.R., care va dezbate probleme de importanţă cardinală pentru viaţa social-politică a României şi va prefigura noile perspective în edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate, oamenii muncii în frunte cu comuniştii vor raporta îndeplinirea obiectivelor la care, cu înaltă răspundere s-au angajat, dînd o expresie vie politicii partidului nostru, căci ea răspunde intereselor vitale ale României, ale socialismului. fp|