Ramuri, 1983 (Anul 20, nr. 1-12)

1983-01-15 / nr. 1

Revista lunară editată de Comitetul de cultură şi educaţie socialistă al judeţului Dolj • 15 ianuarie 1983 • 20 pagini • 5 lei Redactor şef: MARIN SORESCU O eminentă personalitate Trăim clipe înălţătoare cînd întreaga ţară se pregăteşte cu emoţie şi sinceră bucurie să omagieze pe cel ce veghează asupra destinelor sale, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, comunistul înflăcărat şi eminentul conducător, cu prilejul împlinirii a 50 de ani de activitate revoluţionară şi al aniversării zilei de naştere. Cu acest minunat prilej, toţi oamenii muncii din judeţul Dolj — muncitori, ţărani, intelectuali — îşi unesc glasul cu al întregii ţări adresînd cele mai calde felicitări tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru contribuţia excepţională adusă la înflorirea fără precedent a României socialiste, la avansarea ei rapidă spre piscurile civilizaţiei şi progresului. Cunoscînd din fragedă copilărie nedreptăţile sociale ale vechiului regim, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a angajat cu mult spirit de dăruire şi neînfricare în marea epopee a luptei revoluţionare, împotriva exploatării şi asupririi, pentru înfăptuirea măreţelor idealuri ale clasei muncitoare, ale poporului, pentru libertate şi viaţă mai bună. Anii îndelungaţi petrecuţi în închisori şi lagăre nu numai că nu i-au putut fringe voinţa de luptă, ci, dimpotrivă, i-au călit şi sporit dîrzenia şi energia revoluţionară, stimulîndu-i să acţioneze neobosit, în ciuda condiţiilor grele, ca militant comunist, să aducă o contribuţie remarcabilă la unirea şi mobilizarea clasei muncitoare, a tineretului, a forţelor patriotice ale ţării împotriva exploatării şi asupririi burghezo-moşiereşti, împotriva fascismului şi a războiului, pentru răsturnarea vechiului regim şi eliberarea patriei. In anii ce au urmat istoricei zile de 23 August 1944, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a acţionat ca activist de frunte al partidului, cu fermitate şi combativitate revoluţionară pentru îndeplinirea exemplară a numeroaselor sarcini de mare importanţă ce i-au fost încredinţate în organizarea şi conducerea marilor bătălii de clasă desfăşurate de partid pentru cucerirea şi consolidarea puterii politice, în mobilizarea resurselor materiale şi umane în vasta activitate consacrată reconstrucţiei ţării şi reorganizării statului pe baze noi, democratice. Incepînd cu 1965, de cînd se află în fruntea partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a imprimat în activitatea organelor şi organizaţiilor de partid o concepţie superioară cu privire la întărirea şi perfecţionarea continuă a rolului conducător al partidului în societate, pornind de la principiile de bază ale socialismului ştiinţific, de la legităţile obiective ale noii orînduiri sociale, de la condiţiile şi specificul ţării noastre. De numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu se leagă Congresele al IX-lea, al X-lea, al XI-lea şi al XII-lea, Conferinţele naţionale ale partidului — între care cea desfăşurată în luna decembrie a anului 1982 are o importanţă covîrşitoare pentru dezvoltarea patriei noastre, ce au situat ţara pe orbita unei ascensiuni nemaiîntîlnite în toate domeniile : dezvoltarea rapidă şi modernizarea economiei naţionale, perfecţionarea continuă a organizării şi conducerii societăţii, adîncirea şi consolidarea democraţiei socialiste, promovarea consecventă a principiilor eticii şi echităţii socialiste, conservarea şi dezvoltarea valorilor spirituale ale naţiunii, înflorirea învăţămîntului, ştiinţei, artelor. Remarcabil gînditor revoluţionar, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a realizat sinteza superioară a celor mai bune tradiţii ale gîndirii social-politice româneşti cu experienţa partidului nostru în construcţia socialistă, în interpretarea dialectică a fenomenelor social-politice caracteristice societăţii contemporane. Aplicînd creator principiile generale ale socialismului în condiţiile istorice ale României, secretarul general al partidului a elaborat strălucite soluţii pentru dezvoltarea multilaterală a ţării noastre, acestea reprezentînd o contribuţie originală a partidului nostru la îmbogăţirea gîndirii marxiste contemporane, a practicii construcţiei socialiste. Dezvoltarea fără precedent a României, descătuşarea energiilor creatoare pe toate meleagurile ţării, îndrăzneala programelor în care desluşim viitorul comunist al naţiunii noastre, sînt şi vor rămîne pentru totdeauna indestructibil legate de numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de activitatea şi cutezanţa gîndirii conducătorului contopit cu vrerea şi speranţele poporului. Se bucură de o mare stimă şi adeziune eforturile pline de învăţăminte roditoare ale secretarului general al partidului nostru pentru permanenta întărire a alianţei dintre muncitori, ţărani, intelectuali, a unităţii şi frăţiei tuturor oamenilor muncii, indiferent de naţionalitate, unitate ce constituie premisă esenţială pentru temelia de granit a orînduirii noastre. Este, de asemenea, remarcabilă consecvenţa cu care conducătorul nostru acţionează pentru formarea şi dezvoltarea conştiinţei omului nou, ca obiectiv absolut necesar pentru progresul societăţii noastre socialiste, ca factor decisiv în procesul de înaintare spre comunism. Ion Radu prim secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R. (Continuare în pag. 2)  (223) 1983 Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, din adîncul inimii, călduroasa urare „La mulţi ani ! “ TOAST Va chem, tovarăşi ! Este ora Să înălţăm o cupă plină ! Ne-adună, azi, istoria-n agora Spre a-i serba victoria deplină. Din cîte orizonturi se deschid, Nici unul nu porneşte la-ntîmplare -Atîţia ani ne-ai luminat, Partid, Vis după vis şi zare după zare. Şi dacă azi alături construim O ţară nouă-n vatra strămoşească, Tovarăşului Nicolae Ceauşescu Din inimă-i urăm : ani mulţi trăiască ! Nicolae Diaconu