Realitatea Ilustrata, 1935 (Anul 9, nr. 441-466)

1935-07-03 / nr. 441

CONGRESUL ROMILOR La Făgăraş s-a întrunit săptămâna trecută congresul romilor. Fotografia noastră înfăţişează un grup de „romiţe". MAREA ADUNARE Naţional - ţărănistă DE LA IAŞI Partidul Naţional ■ Ţărănesc a ţinut » săptămâna trecută o mare adunare populară la Iaşi. Au fost mai bine de 40.000 de participanţi. Fotografia noastră înfăţişează ■ ■ pe d. Ion Mihalache, preşedintele partidului Naţional-Târânesc îmapreună cu d-nii dr. N. Lupu şi Virgil Madgearu, primind defilarea ţăranilor veniţi la * I întrunire. Duminica trecută a avut loc la Râmnicu- Vâlcea desvelirea statuii lui I. G. Duca. Solemnitatea s'a desfăşurat intr'un cadru de sărbătoare. Un mare număr de săteni au sosit in oraş cu acest prilej. Au asistat la ceremonie membrii guvernului in frunte cu d. prim - ministru Gh. Tătărescu şi D. Dinu Bratianu, şeful partidului liberal. La ora 9 şi ÎS dimineata, d-nii Dinu Brâtianu şi Gh. Tătărescu au tras panglicele pânzei care învăluia statuia de bronz a lui Ion G. Duca. Ea înfăţişează pe Duca drept in picioare, privind spre Carpaţi şi cu mâna avântată în aer înfăţişând gestul oratorului. S'a oficiat un serviciu religios de către episcopul Vartolomeu al Râmnicului. Au vorbit apoi d-nii N. Budurescu, fost subsecretar de stat şi şeful organizaţiei liberale din Râmnicu Vâlcea, Dinu Brâtianu, şeful partidului liberal, Gh. Tătărescu, prim ministru, Leonte Moldovanu, preşedintele Senatului. Fotografiile noastre înfăţişează pe d. prim-miniştri Gh. Tătărescu rostindu-şi discursul în faţa statuii lui I. G. Duca şi asistenţa având în mijloc pe d-na Nadia Duca în timpul slujbei religioase. La consiliul de război a început săptămâna trecută procesul recentei afaceri de spionaj care preocupă în cel mai înalt grad instanțele militare. Instrucţia îndelungată urmată luni de zile în cel mai strict secret a stabilit modul de operaţiune al organizaţiei şi partea de vină a fiecăruia dintre membrii ei. In fotografiile noastre vedem consiliul de război al cărui preşedinte este d. colonel Cristescu Petre şi boxa acuzaţilor în frunte cu principalii acuzaţi locot. Antonescu şi inginerul Putnick.