Realitatea Ilustrata, 1936 (Anul 10, nr. 493-519)

1936-07-22 / nr. 496

YYNA dintre partidele dispartate pentru campionatul internaţional de tenis al României a durat trei ore şi jumătate. Este vorba de semifinala campionatului de simplu doamne între d-rele Covaci din Iugoslavia şi Somogy, campioana României. Partida a început la ora 4 după amiază pe o căldură caniculară. Cele două adversare își dispută cu o ardoare extraordinară victoria. La ora 6, după două ore de luptă acerbă, fiecare câștigase câte un set. La această oră a început setul decisiv. Pe celelalte terenuri match-urile începute se terminaseră de mult, iar cele două eroine continuau să mai joace. Niciuna dintre ele nu mai alerga la file. Jocul devenise tot mai mecanic. După fiecare game, după fiecare minge cele două admirabile luptătoare sunt stropite cu căldări de apă, funcţionate cu Franzbrandwein şi apoi continuă lupta. D-ra Covaci are patru mingi de match. Adversara ei tot astfel. In sfârşit, pe la ora 7 şi jumătate, după trei ore jumătate de luptă, campioana României reuşeşte două mingi bune şi câştigă set-ul şi match-ul. Cele două adversare n'au nici măcar puterea să-şi strângă mâinile. Publicul invadează terenul și d-ra Somogy plânge. Lacrimile acestea nu erau de bucuria victoriei, ci erau reacțiunea sforțărilor supraomeneşti făcute. * 4 * * Germania a învins echipa de handball a României cu 10:8, numai cu 10:8, adică cu un scor minimal. Un rezultat frumos în sine care în împrejurările normale ar trebui să provoace laudele cronicarului. Noi felicităm pe jucătorii români. Trebue totuş să declarăm cu sinceritate că această performanţă ni se pare cam dubioasă. Şi aceasta nu din partea jucătorilor noştri, cari au luptat cu multă însufleţire, ci din partea adversarilor. La olimpiada de handball s-au înscris numai 7 naţiuni, între care şi România. In această ramură, Germanii sunt campioni siguri. Ei au învins în primăvara aceasta pe toţi adversarii cu scoruri de 20 : 2, 19:4, etc. Organizatorii olimpiadei au aflat că plecarea echipei noastre ca şi acele maghiare nu 1) Fred Perry şi Helene Jacobs, campioni mondiali de tenis pe anul acesta la Wimbledon. 2) James Guthrie (Anglia) învingător in marele premiu al Europei pentru motocicletă. 3) Două pasionante jucătoare de polo se odihnesc puţin lângă caii lor şi-şi aprind câte o ţigaretă. 4) Aspect din cursul unui match de polo disputat de doamnele din marea aristocraţie engleză.