Realitatea Ilustrată, 1941 (Anul 15, nr. 727-752)

1941-01-01 / nr. 727

1. Aviafia rusă bombardează Viipuri. 2. Pe frontul Careliei. 3. Intrarea trupelor germane In Danemarca. 4. Crucișătorul Graf von Spee. 5. Mareșalul Graziani 6. Dl Sumner Welles la dl. von Ribbentrop. 7. Generalul Weygand. 8. Bombardarea Anversului. 9. Intrarea trupelor germane in Paris. 10. Mareșalii Chiang- Kai-Shek și Chiang Sue Liang. 11. Dl Ministru Churchill. 12. Pustiitor ,bombardament german asupra Londrei. 13. I. S. Regine mamă și dl. general Antonescu. Conducătorul Statului fac o plimbare pe Calea Victoriei. 14. Dl. Molotov la Berlin. ÎS. întrevederea d-lui general Antonescu, la Roma, cu Ducele Mussolini. 16. Dl. general Antonescu la Berlin. 17. Sărbătorirea zilei Căpitanului. 18. Cortegiul cu osemintele Căpitanului, Decemvirilor și Nicadorilor in drum spre Casa Verde. 19. 1 Decembrie 1940 la Alba lulia. Discursul d-lui general Antonescu, Conducătorul Statului. EXTERNE Din punct de vedere al evenimentelor politice, anul 1940 este uman excepţional. Războiul, început la sfârşitul lui 1939, cunoaşte încă din primele luni ale noului an, întorsături de-a dreptul senzaţionale, ce de pildă campania militară dintre K.R.S.S. şi Finlanda. Senzaţia anului 1940 este însă capitularea Franţei, după abia două săptămâni de războiu-fulger. In 1940, teatrul de războinii se întinde prin ostilităţile dintre italieni şi greci, luptele din Egipt şi o serie de acte diplomatice, care pregătesc calea unor viitoare alăturări în actualul conflict. Dar, să rememorăm, mai bine faptele, așa cum sunt crestate pe răbojul cotidian . — Cancelarul Hitler rostește un discurs, prin care precizează scopurile de război ale Reichului. — Acord ruso-japonez in ceea ce privește reglementarea pescuitului în apele sovietice din Extremsul Orient. — Victorie finlandeză la Suomisalmi. — La Berlin, deosebit interes față de războiul din nordul Europei. — Anglia introduce cartele alimentare.^3 Primele ciocniri serioase pe frontul de vest. — Cancelarul Hitler se arată dispus să medieze pe frontul de Nord. —. D. Herriot precizează ţelurile de război şi de pace ale Franţei. — Ruşii pregătesc o dublă ofensivă în Finlanda. . . — Oraşul Hango e violent bombardat de aviaţia rusa. Noui atentate teroriste irlandeze la Londra. — Trupele ruseşti se retrag din regiunea Salla. —I Războiul ruso-finlandez se înăspreşte. Finlandezii se retrag pe poziţii mai fortificate. —, Stare de asediu, în Olanda. — Moare senatorul american Borah. —I „Olanda va fi invadată de Reich”, anunţă presa franceză. — Crâncene lupte, corp la corp, pe frontul rusofinlandez. — Mobilizare în Belgia.— Un, comerciant danez, Piesz Schmidt, prezintă d-lui von Ribbentrop un proect pentru restabilirea păcii in Europa,— care e însă respins. — Constituirea armatei poloneze în Franța, cu un efectiv de peste 100.000 oameni şi 2 000 avioane. — Ruşii au concentrat 37 divizii contra Finlandei. —.Trupele ruseşti au spart linia Mannerheim, pătrunzând în interiorul ei. — Germania închide frontiera spre Olanda. —. Ruşii cuceresc oraşul Viipuri, înfrângere sovietică la N. V. de lacul Ladoga. — Incheerea păcii intre U. R. S. S. şi Finlanda. — Japonia constitue un nou guvern în China cucerită, sub preşedinţia d-lui Wang Cing Wei. — întâlnirea Hitler-Mussolini, la Brennero. — D. Sumner Welles vizitează pe Papa.— Bazele aviatice germane de pe insula Sylt, bombardate violent de germani, cari atacă, la rândul lor, baza navală engleză Scapa-Flow. — Noui lupte aeriene între francezi şi germani. — Trupele germane debarcă în Danemarca şi Norvegia. Flota britanică pătrunde în portul Bergen. Lupte crâncene între germani, norvegieni şi aliaţi. Norvegia refuză protectoratul german. Lupte navale intre englezi şi germani în apele norvegiene. — Marina engleză străpunge barajele germane de la Skagerak. — Englezii debarcă trupe în nordul Norvegiei. — Noui lupte navale anglo-germane. — Narvikul rezistă. __ — Portul Narvik ocupat de englezi. — Trei zile de luptă navală la Skaggerak. — Regele Haakon al Norvegiei se refugiază împreună cu guvernul în Suedia. — Grecia concentrează câteva contingente. —• Tropele norvegiene capitulează. — Belgia, Olanda și Luxemburg invadate de trupele germane. — Mobilizare generală in Belgia. — Belgia şi Olanda cer ajutor anglo-francezilor. — Oraşul Bruxelles atacat de avioanele germane. — Lupte crâncene între germani şi belgieni în faţa localităţii Aachen. — Armatele frainco-engleze au pătruns pe teritoriul Ţărilor de Jos. Amsterdamul bombardat de germani. — Re- Pag. 2 — R. 1. — No. 727