Renaşterea Bănăţeană, septembrie 1992 (Anul 4, nr. 763-788)

1992-09-01 / nr. 763

A doua sesiune a Parlamentului In temeiul articolului 63 alineatele 1 și 3 din Constituția României, se convoacă, în ședințe separate, Camera Deputaților și Senatul în a doua sesiune ordinară a anului 1992, în ziua de 1 septembrie ora 9,00 anunță birourile de presă ale acestor foruri legislative. Nou an bisericesc Luni, 31 august, zi în care ne amintim de Așezarea în raclă a brîului Maicii Domnului, este și ziua care încheie acest an bisericesc. Anul nou începe astăzi, cînd se prăznuiește, totodată, sărbătoarea Sfîntului Ieon Stilvnicul și a mamei „ Marta, începe o perioadă în care, pînă la înălțarea Sfintei Cruci (Post), care cade în 14 septembrie, avem mulți sfinți minunați de sărbătorit, începînd cu Sfîntul Arhanghel Gavriil și Pomenirea minunii sale în colose și continuînd cu binecuvîntata Înălțare a Maicii Domnului (8 septembrie), urmată de ziua Sfinților Săi Părinți Ioachim și Ana. încă o duminică - a 12-a după Rusalii - este consacrată Evangheliei lui Matei, după care, în ajunul înălțării Sfintei Cruci, Cartea se deschide la Evanghelia lui Ioan. Panici intră în ... panică Principalele două grupuri din parlamentul Iugoslaviei - cel al Partidului Socialist (excomunist), majoritar, și al rtidului Radical stranaționalist, extrema dreaptă) - au decis ieri să prezinte o moțiune de cenzură împotriva primului ministru, Milan Panici. Omul de afaceri american de origine sîrbă, revenit la Belgrad în luna iulie, unde a preluat funcția de șef al guvernului, este acuzat, între altele, de a nu fi apărat interesele sîrbe la Conferința de la Londra, de a fi promis recunoașterea Croației, in actualele condiții cînd problema etnicilor sîrbi și a frontierelor încă nu a fost soluționată. Votul în parlament ar urma să aibă loc joi. Păcăleală de 1 septembrie iar ne-a păcălit Guvernul cu o nouă Indexare. Prețurile Cresc într-una... La mai mare: DAN UDREA Te uiți în dreapta, privești în stînga pretutindeni zavistie mare! Lumea e scoasă din țîțîni, parcă a cernut Necuratul un car de ceartă deasupra noastră. Nu se mai înțelege om cu om, s-a ajuns în pragul balamucului, copilul comandă părintelui, soldatul dă ordine generalului, minoritatea ia în răspăr majoritatea... De peste țări și mări, se înfățișează pe la noi fel de fel de comisii și fețe simandicoase, să ne învețe ce și cum. Începînd cu ținutul lingurii în mînă și terminînd cu desfacerea unei conserve, bașca evanghelizările pe stadioane, ca să încapă cu mai mult norod și să ia aminte. Filotimi cum sîntem (deși me-am creștinat cam de multișor) îi primim pe toți cu brațele deschise, într-o frățească iubire de semeni. Cu economia de piață nu stăm rău. S-a întins deja atît, încît de la est la vest și de la nord la sud piața nu se mai sfirșește. Asta înseamnă c-am înjghebat o piață strașnică! Care nu numai că se lățește, dar se și adîncește. Or, se știe din moși-strămoși că lucrurile cele mai de preț în adîncuri se găsesc. Și în agricultură s-au produs schimbări. Trec turmele prin semănături, iar oierii cîntă din frunză de salcîm, de opresc sticleți-n zbor! Rămîne ogorul în urma lor neted și curat ca-n palmă, tocmai bun de încropit la iuțeală o miuță. De unde să știe bietele mioare ce legiuire li s-a hărăzit. Reclamele te îmbie și ele să-ți arunci ranița-n spinare și să calci vînjos pe mapamond. Că, dar domnului, concedii ,avem, iar cu drepturile omului nu te joci. Acum ALEXANDRU MORARU să te țină curelele, că nu mai mori prost. Dacă vrei, poți schia pe buza Continuare în pag. 3 țy - Domnule profesor,, miercuri încep lucrările celei de-a VI-a Conferințe Naționale de Geotehnică și Fundații. Vă rugăm să ne spuneți, pentru început, ce scop aț, în general, aceste conferințe. Timișoara este pentru a doua oară gazda unei asemenea conferințe, după ce a organizat ediția a treia. Manifestări de acest gen au loc din patru în patru ani, în diferite centre universitare, ultima desfășurîndu-se la Galați, în 1987. Am depășit, deci, cu un an termenul obișnuit, dar motivele se înțeleg. Conferința reprezintă evenimentul numărul unu în domeniul științific al geotehnicii și fundațiilor, în țara noastră. La edițiile de pînă acum participarea a fost foarte numeroasă, de ordinul a trei sute de invitați. Practic, în cadrul acestor conferințe se prezintă realizările în domeniul cercetării științifice legate de profilul nostru, respectiv al perfecționării metodelor de calcul și proiectare și al tehnologiilor de executare a fundațiilor. Este un schimb util de experiență între celelalte activități din domeniu, orice construcție, orice casă stînd pe pămînt. Considerați că situația în care se află, la ora actuală, în țara noastră, investițiile ar putea duce la scăderea utilității unor asemenea manifestații, să le spunem, teoretice, cum este această conferință? Eu consider PAMÂNTUL NU SE SCHIMBĂ, DAR DISCIPLINA NOASTRĂ ESTE ÎNTR-O CONTINUĂ EVOLUȚIE" geotehnicieni, geologi, dar și între executanți și proiectanți din domeniul construcțiilor, pentru că specialitatea noastră pare îngustă, dar are conexiuni cu toate că nu ar trebui să existe o scădere de interes sau de motivație. - Nu ar trebui sau nu există? - Legat de a exista sau a nu exista se pot face unele paranteze, pentru că, din Interviu cu dl. prof. dr. ing. VIRGIL HAIDA, ultimul timp, se cam construiește după capul unuia sau al altuia, fără relieful Catedrei de Drumuri și Fundații a Facultății de Construcții din Timișoara pe darea unor principii și a unor legi absolut obligatorii. Mai concret, referindu-mă la domeniul nostru, astăzi se execută, se construiește fără nici un studiu geotehnic, ceea ce nu FLORIN BOIERU Continuare în pag. 14 ( ULTIMA ORĂ) • La Dușanbe, situația devine încordată. Manifestanții adunați luni după amiază în fața palatului prezidențial, cer președintelui sa pună capăt vărsării de singe în Tadjikistan. • Generalul Philippe Morillon, comandant - adjunct al Forței de Protecție a Națiunilor Unite (FORPRONU), a declarat că nu este de așteptat o încetare a focului în Bosnia "în zilele următoare", în pofida angajamentelor luate la Conferința de pace asupra Iugoslaviei desfășurată săptămîna trecută la Londra. • Noul președinte congolez, Pascal Lissouba, investit luni, în mod oficial, în funcția de șef al statului, a anunțat că urmează să prezinte Adunării Naționale un proiect de lege asupra amnistiei generale. • După conferința de la Londra, ministrul bulgar de externe a sosit la München, unde a fost supus unei operații gastrointestinale. • Intr-un memorandum adresat secretarului general al ONU, Boutros Ghali, autoritățile de la Bagdad au protestat împotriva survolării teritoriului irakian de către aviația SUA, afirmând că, între 21 și 28 august, avioanele americane au violat de 140 de ori spațiul aerian al Irakului . Etapa a doua a turului ciclist al României, desfășurat pe traseul Buzău - Focșani - Bacău (171 km), a revenit lui Incio Dobrev (Bulgaria). Caricatură de LIVIU CURTUZAN “Nu există aspirație legitimă care să nu izbîndească; răbdare și iar răbdare, și vom cîștiga pînă la urmă ... Să nu-ți pese de ridicol, să nu-ți pese de inftingere; sus, sus încă o dată pare să spună inima; mai există victorie pentru dreptate”. R.W. EMERSON Analiză la Guvern în continuarea analizelor executivului în legătură cu asigurarea stocului necesar de energie pentru toamna și iarna acestui an, luni dimineața, primul ministru dl. Theodor Stolojan a inițiat, la Palatul Victoria, o nouă întîlnire cu o serie de miniștri și factori de decizie. în discuție s-au aflat problemele legate de asigurarea stocurilor de păcură pentru sezonul rece și de motorină pentru campania agricolă de toamnă. în cadrul întîlnirii, premierul a subliniat, printre altele, necesitatea soluționării grabnice a acestor probleme, ținînd cont de faptul că au fost asigurate fondurile necesare atît în lei cît și în valută._________ Miting de protest Consiliul Național Consultativ al Sindicatelor (CNSLR, “Frăția”, “Alfa”) a decis organizarea de mitinguri de protest în toată țara, la data de 11 septembrie 1992, ora 13, ca primă formă de luptă sindicală. “Walesa, dă-mi cei 100 milioane de zloți" Cunoscutul cîntăreț de “rap” polonez, Kazik, i-a uimit pe spectatorii festivalului de la Sopot cînd, la decernarea premiilor, a interpretat un cîntec al cărui refren suna astfel: “Walesa, dă-mi cei 100 milioane de zloți”. Era un reproș direct adresat șefului statului care în campania electorală a promis fiecărui cetățean suma de mai sus, ce i-ar fi revenit în urma privatizării industriei poloneze. Autorul susține că textul reproduce o discuție între muncitori auzită într-un bar și el este destinat “celor care au simțul umorului”. întrebat de gazeta “Wyborcza” ce replică dă cunoscutului cîntăreț, președintele Walesa a spus că nu se va adresa justiției, în speranța că acesta “într-o zi va cauta sa înțeleagă mai bine”. El a adăugat că într-adevăr a promis această sumă fiecărui polonez dar că a fost “împiedicat și continuă să fie împiedicat s-o facă”. “Regele" loan Cioabă a fost detronat .“Umblînd cu minciuna și turnătoria, loan Cioabă i-a obligat pe țigani să predea statului salbele de aur pentru a-i fi bine lui și familiei lui”, a declarat unui redactor AMPRESS, dl. Iulian Rădulescu, vicepreședinte al Uniunii Generale a Romilor din România. în cadrul aceleiași declarații, dl. Rădulescu anunță că loan Cioabă “a fost detronat și urmează să dea socoteală pentru tot, iar de alegerea altui rege nici nu se mai pune problema”. Dl. Iulian Rădulescu este văr cu detronatul rege Cioabă.