Renaşterea Bănăţeană, august 1995 (Anul 7, nr. 1657-1683)

1995-08-01 / nr. 1657

GIBAN ATEANA C DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 1657 ♦ MARTI 1 AUGUST 1995 ♦ 16 PAGINI ♦ 400 LEI Poliția l-a arestat pe autorul crimei de la Mitropolie . El este un "obișnuit" al penitenciarelor După patru zile de cercetări, polițiștii au reușit să-l identifice și să-l rețină pe autorul crimei de la Mitropolie. Ieri după-amiază, în cadrul măsurilor speciale determinate de acest caz, patrula auto 29 din cadrul Poliției municipiului Timișoara a oprit pe Splaiul Nicolae Titulescu un individ asupra căruia a fost găsit ceasul furat vineri dimineața din camera unde dormea Î.P.S. Nicolae. De asemenea, la percheziția corporală au mai fost descoperite un ceas Citizen și un medalion cu lanț. în baza datelor operative deținute și a descrierii obiectelor furate, polițiștii l-au reținut pe suspect, care a fost identificat ca fiind Stănescu Bogdan, în vârstă de 25 de ani, cu domiciliul în localitatea Caracal, jud. Olt, recidivist. Pentru a nu mai exista nici un dubiu, obiectele găsite asupra criminalului au fost prezentate celor de la Mitropolie care, bineînțeles, le-au recunoscut. Ucigașul a fost prezentat, de către ofițerii Serviciului Poliției Criminale din cadrul IPJ Timiș, Parchetului, care a emis pe numele său un mandat de arestare preventivă pe 30 de zile. DRAGOS BOTA printr-o decizie a dlui Gh. Funar Inspectoratul Școlar Cluj-Napoca va fi scos în stradă Prin două adrese primite din partea Primăriei Cluj, Inspectoratul Școlar al județului este somat să evacueze până azi, 1 august, încăperile pe care le deține în clădirea Primăriei, pentru a face loc personalului nou angajat al acestei instituții. Inspectorul școlar șef adjunct I. Păcurar a declarat, ieri: "Această măsură perturbă grav pregătirea noului an școlar. Ne-a deranjat în mod special tonul ultimativ și dur folosit de primarul Gheorghe Funar, care ne-a amenințat că ne scoate mobilierul în stradă". Primarul Gheorghe Funar a mai cerut Inspectoratului Școlar să-și mute sediul în clădirea liceului maghiar Brassay Samuel. Pentru rezolvarea acestei situații, prefectul județului, Grigore Zanc, a promis Inspectoratului că va interveni, nepermițând averea sa în stradă. Din surse ale Primăriei a fost informați că decizia a fost luată de către Gheorghe Funar și ca o reacție la faptul că mare parte din staff-ul Inspectoratului Școlar, inclusiv inspectorul-șef Victor Drăgoiu, face parte din PDSR. "Același lucru făcut de doi inși nu poate ieși la fel." PIL.TERENTIUS 0 Este a 211-a zi a anului. 0 Mai sunt 154 de zile până la sfârșitul anului 1995. • Soarele răsare la ora 6,17 și apune la ora 21,04. Masuri pentru salubrizarea unităților de învățământ Direcția Generală de Medicină Preventivă din cadrul Ministerului Sănătății a avertizat toate unitățile din învățământ că vor primi autorizațiile sanitare de funcționare pentru anul școlar 1995- 1996, numai dacă, până la 15 septembrie, vor remedia toate instalațiile sanitare și vor lua măsurile legale de dezinfecție. Astfel, unitățile trebuie să asigure alimentarea cu apă și căldură, să repare grupurile sanitare și să efectueze operațiunile de igienizare. Petre Ciobanu, director general al Ministerului Sănătății, a declarat, ieri, că echipe constituite din inspectori de poliție sanitară și medici vor supraveghea și organiza activitățile din rețeaua școlară menite să asigure un cadru propice învățământului. (MEDIAFAX) r-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------> | "Surprizele" Festivalului de la Mamaia ! . Compozitorul Marcel Dragomir este acuzat de plagiat! Compozitorul Marcel Dragomir este acuzat de tânăra Diana Elena Piticaș că a plagiat pasaje muzicale din compoziția acesteia. "Pentru lume", în piesa laureată la Festivalul de la Mamaia "Să Imoun din dragoste rănită", relatează cotidianul "Cuget Liber" din Constanța. La începutul acestui p lan, colaboratoarea Teatrului Fantasio i-a solicitat lui Marcel Dragomir să-i orchestreze melodia, contra sumei de 250.000 de lei. Ulterior, piesa orchestrată a fost înregistrată la Radio București, în i ^interpretarea compozitoarei. Diana Pitaș a prezentat cântecul, (pe versuri de George Tărnea), la spreselecția secțiunii creație, dar melodia a fost respinsă. Cotidianul "Cuget Liber" a tipărit partitura I originală a piesei "Pentru lume", concluzionând: "Ascultând cele două cântece nu poți să nu fiu șocat de asemănarea dintre ele - cel puțin finalul este identic și ca interpretare". Marcel Dragomir acucerit premiul al doilea (ex aequo cu Ion Cristinoiu) la secțiunea creație, cu piesa "Să mori din dragoste rănită" (text Aurel Storin, voce Angela Similea). în ediția din acest an a Festivalului de la Mamaia a fost acuzat de plagiat după o melodie a formației Richie e Poveri și compozitorul Comel ț Fugaru (câștigătorul premiului I, cu piesa "Spune-mi", voce Monica Anghel). "Nu încurajăm greva, ca modalitate de rezolvare a revendicărilor sindicale" ▼ Interviu, în exclusivitate, cu cD Ravel Todoran, președintele CNSLR-Frăția - Recent, CNSLR Frăția a semnat cu Guvernul României cunoscutul pact social. Vă rog să detaliați însemnătatea lui pentru mișcarea sindicală, în condițiile în care celelalte confederații sindicale s-au abținut de la semnarea acestuia; - încheierea acestui pact social, Guvern-Patronat- Sindicate, constituie, de fapt, un preludiu la instituționalizarea dialogului tripartit în România. Noi ne luptăm de ani de zile pentru legiferarea acestui dialog, în prezent existând, de altfel, un proiect de lege intitulat Legea consiliului economic și social, care urmează să consfințească legalizarea acestor dezbateri între părțile semnatare. Prin acest acord, cu MARCU excepția elementelor cu caracter economic care, din punctul nostru de vedere, sunt la fel de importante, se stipulează din nou, angajamentul Continuare în pag. 2 [[1] 0 Conducerea Regiei ROMATSA a cerut sindicatelor controlorilor de trafic intern ca, până azi, să prezinte o propunere de grilă de salarizare, care să ia în calcul o creștere de 20% față de actualele câștiguri. Cei aproximativ 600 de specialiști care urmăresc zborurile interne sunt nemulțumiți de faptul că, spre deosebire de colegii lor de pe rutele externe, au salarii mai mici, deși prestează aceeași activitate. Asociația de prietenie ungaro-română va organiza, între 25 și 27 august, la Szeged, cea de-a treia ediție anuală a Forumului cetățenesc, care se va bucura de prezența președintelui Ungariei, Árpád Göncz, a anunțat, ieri, Szabó Karoly, membru în conducerea Asociației. La lucrări vor participa câte 30 de invitați din fiecare țară, cărora li se vor adăuga cei 10 membri de onoare ai Asociației. Tema principală a reuniunii de la Szeged va fi "Alături în prietenie". Tehnica de luptă și echipamentul Batalionului 2 Căști Albastre "Călugăreni" vor fi îmbarcate joi dimineața, cu destinația Angofa, a informat Biroul de presă al Armatei. Valoarea patrimoniului batalionului de menținere a păcii, care va acționa în cadrul misiunii UNAVEM III, se ridică la 36 de milioane de dolari. Tehnica militară va fi transportată pe calea ferată până la Constanța, și va fi preluată de un vas ce face legătura cu Angola. începând cu data de 7 august, RENEL va trece la reducerea debitelor de apă fierbinte și abur livrate în București, comunică Serviciul de relații publice al regiei. RADET a achitat către RENEL, până la data de 27 iulie, doar suma de 11,06 miliarde lei, față de 20 de miliarde lei, cât trebuia plătit în luna iulie. în prezent, RADET datorează RENEL suma de 54,8 miliarde lei. Neîncasarea banilor aduce regia de electricitate în situația de a întrerupe lucrările de reparații capitale sau anuale aflate în curs de execuție și de a nu putea asigura stocurile de combustibili necesari pentru sama viitoare. General-maior Ion Săndulescu, șeful Statului Major al Aviației și Apărării Antiaeriene, a declarat, ieri, că nu există încă rezultate concludente în ancheta privind cauzele prăbușirii, pe 28 iulie, a unui avion MIG 21. în declarația sa, gen. mr. Săndulescu a precizat că echipamentele avionului au fost distruse aproape în totalitate, ceea ce face foarte dificilă desfășurarea unei anchete. Sheila Widwell, secretar de stat al Forțelor Aeriene în Departamentul Apărării al SUA, a declarat, ieri, că nu s-a stabilit încă nimic concret în ceea ce privește fabricarea în România de elicoptere Bell sau importul de avioane americane Hercules.