Renaşterea Bănăţeană, aprilie 1996 (Anul 8, nr. 1861-1885)

1996-04-01 / nr. 1861

Mujea Marcelini esre oai vt urmonre generala pe țara • După ce Parchetul General a emis mandat de arestare pe numele său Pentru sustragerea de la urmărirea penală, Parchetul General a emis mandat de arestare asupra omului de afaceri timișorean Mujea Marcelini. Fiind dispărut de la domiciliu, acesta este dat în urmărire generală pe țară. Museo Marcelini este căutat de autorități pentru a lămuri circumstanțele în care a importat mari cantități de țigări și cafea din Panama, Cipru și Orientul Apropiat. In timp ce regulamentele vamale prevăd o taxă vamală de minimum 16 dolari pe baxul de țigări, Marcelini a achitat doar 8 dolari per bax. Organele de anchetă găsesc "dubioasă" și maniera în care țigările au fost, apoi, comercializate pe piața românească. Potrivit informațiilor oficiale, Musea Marcelini este suspectat de prejudicierea bugetului public cu câteva miliarde de lei. RADU TOANCA LDLR susține preluarea puterii de către armată Comitetul Director al Ligii Democratice a Luptătorilor Revoluționari din România susține preluarea puterii politice în stat de către cele patru unități militare care în luna octombrie 1988 aveau în plan înlăturarea dictaturii ceaușisto-comuniste și preluarea conducerii României. Preluarea puterii de către armată, se arată în comunicatul LDLR, se impune acum, mai mult ca oricând, pentru că, la nivel social, situația este tensionată, cetățenii nu au încredere în promisiunile electorale mincinoase ale partidelor politice și numai un regim autoritar poate să redreseze situația actuală. Opinia publică ar trebui să se exprime prin referendum național cu privire la acest cru. De asemenea, generalii care vor conduce destinele țării va trebui să depună un jurământ de credință prin care să se oblige, în fața opiniei publice naționale și internaționale, că vor respecta termenul maxim de 5 ani pentru restabilirea ordinii necesare și că nu vor încerca să profite de faptul că sunt la putere pentru a instaura o dictatură militară. (ROMPRES) 'Nu știm încă unde sunt sertarele cu bani' Referindu-se la lipsa banilor din resurse interne pentru relansarea și stoparea declinului economic, Adrian Năstase a recomandat, într-o vizită făcută sâmbătă la Iași, recurgerea la finanțare străină pentru modernizări. "Nu știm încă unde sunt sertarele cu bani din afara țării și nici unde sunt liniile de credit în România care să permită finanțarea externă profitabilă, a menționat Năstase. Din blocada tehnologică în care ne aflăm nu se va ieși decât prin importul de tehnologie de înalt nivel, la care să se adauge capacitatea de inovare din țară". (ROMPRES) Trei timișoreni se află pe podiumul caricaturii românești Cei mai buni caricaturiști din România au fost desemnați, ieri, de juriul acestei secțiuni din cadrul Festivalului internațional de satiră și umor "Mărul de aur - Bistrița 1996". Câștigătorii la secțiunea caricatură sunt: la adulți - premiul I - Viorel Baciu, Galați; premiul II - Tenie Brădean Vlad, Bistrița; premiul III - Victor Crudu, Ungheni, Republica Moldova, și Anca Măgureanu Moga, Timișoara; mențiuni - Alina Găinam, Bistrița, și Șut Aurelian Iulius, Târgu Jiu; la copii - premiul I - Popa's Sopon Andrei, Timișoara; premiul II - Basca Paul Maximilian, Timișoara; premiul III - Bauca Adrian, Bistrița; mențiuni - Cristian Nemeș, Daniel Traian și Florin Ioan Doroș, Bistrița. Juriul care a acordat aceste premii și mențiuni a fost alcătuit din Ștefan Popa POPA'S, președinte, Alexandru Clenciu, Virgil Tomuleț, Mihai Pânzariu Pim, Răzvan Tenie și Domițian Barteș. (ROMPRES) Aeroportul din Timișoara este cel mai bine cotat în selecția pentru misiuni NATO Șeful echipei americane care a evaluat, în România, cele patru aeroporturi propuse ca sprjin în misiuni NATO, locotenent-colonel Robert Nord, a declarat ieri, la o conferință de presă, că Aeroportul din Timișoara este cel mai bine cotat dintre cele vizitate și ar putea primi nota 78. Lt.col. Nord a precizat că gradul de interoperabilitate al aeroporturilor românești este scăzut, din cauza dotării cu echipament sovietic, nu american, lucru care are mare importanță mai ales în întreținerea aparatelor de zbor. Totuși, el consideră că "cea mai importantă este voința României de a lucra în cooperare". In general, există posibilitatea ca, "până la un anumit nivel, să fie executate misiuni ale forțelor aeriene americane, în caz de nevoie". (MEDIAFAX) "Când am îndrăznit să afirm că unele meciuri nu s-au jucat cinstit, am fost imediat... suspendat!" ■ Ne mărturisește domnul Ion Crăciunescu, unul dintre cei mai reputați arbitri de fotbal pe care i-a avut Europa în ultimul deceniu - Domnule Ion Crăciunescu, pentru început am dori să vă cunoaștem părerea vizavi de recenta decizie a Comitetului Executiv al FRF, prin care s-a revenit asupra numărului de 18 echipe în Divizia Națională. Considerați că a fost un pas pe loc sau unul înapoi pentru fotbalul nostru? Părerea mea fermă este că s-a făcut un mare pas în spate, pentru că dacă nu câștigi nimic înseamnă că ai pierdut timpul de pomană. Și, din un KUOS1 păcate, avem destule motive să afirmăm că, în ultima perioadă, timpul Continuare în pag. 6 țg "Să iubim nebunește tot ce strălucește pe acest pământ, fiindcă altă viață nu ne este cunoscută". EURIPIDE . Directorul Statului Major Militar Internațional (SMMI) al NATO, generalul olandez Garrit Jan Felmer, va susține, astăzi, la Academia de înalte Studii Militare, o prelegere cu tema: "Structurile și atribuțiile SMMI ale NATO. Relațiile dintre compartimentele de lucru ale acestuia”. Folmer a sosit în România sâmbătă, 30 martie, la invitația generalului de corp de armată Dumitru Cioflină, șeful Statului Major General al Armatei Române. • O nouă expediție românească a plecat spre Himalaya ieri, ora 16, de pe Aeroportul Otopeni. Obiectiv: Dhaulagiri - 8.167 m, al șaptelea dintre cei 14 "opt miari", informează Lynx Alpin Club. Din expediția organizată și condusă de Ticu Lăcătușu mai fac parte: Sorin Baciu, Lucian Bogdan, Lucian Constantinescu, Cornel Gălescu și Aurelian Vivirschi. • Unsprezece asociații ale romilor s-au unit, sâmbătă, pentru a participa la viitoarele alegeri locale sub un singur semn electoral, a declarat, ieri, Nicolae Păun, președintele Partidei Romilor. Cele 11 asociații au semnat protocolul prin care au hotărât ca noua uniune să se numească "Alianța Romilor", iar semnul electoral al acesteia să fie "asul de treflă". • Participarea țărilor asociate la Uniunea Europeană (UE) la deschiderea lucrărilor Conferinței Interguvernamentale (CIG) de la Torino a reprezentat un prim semnal "foarte pozitiv" în legătură cu abordarea nediscriminatorie a tuturor statelor candidate la aderarea la UE, a declarat, ieri, ministrul român de externe, Teodor Meleșcanu, la revenirea de la Torino. Reuniunea va lua în dezbatere proiectele de reformare a UE, pentru a spori eficiența organizației, în condițiile extinderii sale de la 15 la 30 de membri. • Cel puțin cinci mii de catolici din cadrul Arhidiecezei de București au participat ieri, în Capitală, la o amplă procesiune religioasă, care a reluat o mai veche tradiție catolică întreruptă în 1948 de regimul comunist. • Premierii român și ucrainean, Nicolae Văcăroiu, respectiv Evhen Marciuk, au încheiat vineri seara convorbirile bilaterale, desfășurate la Ismail (Ucraina). Cei doi șefi de guvern au remarcat, în cadrul întâlnirii desfășurate la Compania Ucraineană de Navigație (UDASCO), că în 1995 s-a înregistrat o creștere a volumului schimburilor comerciale bilaterale cu 29%, în anul trecut aceste schimburi depășind 316 milioane dolari SUA. • Explozia unei barăci-dormitor, care a provocat rănirea a șapte persoane, s-a produs, vineri dimineață, în apropierea stațiunii montane Bușteni, județul Prahova, informează Comandamentul Trupelor de Pompieri.