Renaşterea Bănăţeană, mai 1996 (Anul 8, nr. 1886-1911)

1996-05-02 / nr. 1886

Premient Nicolae Vacaroiu se află într-o vizită oficială în municipiul Timișoara și în alte localități din județul Timiș Amănunte în pagina 2 1995 a fost cel mai călduros an al secolului Anul 1995 a fost cel mai suros an înregistrat vreodată de la începuturile acestui gen de statistici (1861), a anunțat Organizația Meteorologică Mondială (OMM). Temperaturile medii mondiale ale anului trecut au întrecut cu 0,40 grade Celsius precedentul record înregistrat în 1990, adaugă OMM în raportul său anual asupra climatului și anomaliilor sale, ce se bazează pe observațiile a peste 1.000 de stații meteo din lume. Creșterea temperaturii la nivel mondial continuă să fie îngrijorătoare și poate avea efecte negative asupa economiei și societății. A avertizat secretarul general al OMM, G.O.P. Obasi. Potrivit previziunilor OMM, anul 1996 va fi ușor mai puțin călduros decât anul trecut. Printre alte lomene meteo înregistrate in 1995, OMM notează că breșa din stratul de ozon de deasupra Antarcticii a înregistrat un nou record. (Rompres) I 1 Domnul Petre Roman a sosit la Timișoara Scopul principal al prezenței liderului democrat la Timișoara îl constituie lansarea oficială a candidaturii domnului Dorel Borza, președintele P.D.Timiș, la funcția de primar al municipiului, eveniment care va avea loc astăzi, începând cu ora 17, la Casa Tineretului din Timișoara. Celelalte momente ale vizitei fostului premier în Timișoara sunt: ora 9 - conferință de presă la Hotel Internațional; ora 13 - vizitarea UMT-ului; deplasări în județ, în localitățile Sânnicolaul Mare, Becicherecu Mic, Giarmata și Teremia. în această seară, începând cu ora 18,30, domnii Petre Roman și Dorel Borza vor fi oaspeții postului de televiziune "Europa Nova", unde, în cadrul unei emisiuni în direct, își vor prezenta oferta electorală pentru alegerile locale din 2 iunie. __________R.ȚOANCĂ Asta-i bună!... loan Stoica, fostul patron al Caritas, intenționează să candideze la Primăria Cluj loan Stoica, fostul patron al jocului de întrajutorare Caritas, intenționează să candideze, ca independet la funcția de primar al Clujului, a anunțat, ieri, ziarul "Mesagerul Transilvan". Decizia de a candida la Primăria Cluj a fost luata de loan Stoica în urma sfaturilor date de susținătorii săi, afirmă soția acestuia. Helene Stoica. Ioan Stoica, arestat în 24 august , 94, a fost condamnat la 2 ani închisoare pentru înșelăciune în dauna avutului privat. El a făcut recurs împotriva acestei decizii la Ctea Supremă de Justiție, care urmează să se pronunțe în 5 iunie a.c. loan Stoica ar putea fi eliberat din închisoare, deoarece a ispășit de luni de arest din cele 24 la câte a fost condamnat Helene Stoica .. comanda un sondaj de opinie pentru a vedea câți clujeni l-ar vota pe soțul ei. (Mediafax) A fost județul Timiș depozitul de proiectile al nemților? • După numărul și ritmul în care sunt descoperite, se pare că da Marți, 30 aprilie, în curtea unui cetățean din Sânmihaiu Român s-a găsit o grenadă de proveniență germană, din perioada celui de-al doilea război mondial. Având nevoie de o bucată de tablă, cetățeanul cu pricina l-a rugat pe un vecin să i-o dea: în timp ce săpau lângă o grămadă de nisip, cei doi au observat o bucată de metal. Dezgropând-o, au găsit o grenadă pe care, ulterior, au predat-o postului de Poliție; în aceeași zi, la Săcălaz, a fost descoperit, de către un cetățean care săpa fundația unei case, un proiectil de aruncător, de calibru 82 de mm, și o grenadă. Acestea, ca și grenada de la Sânmihaiu Român, sunt într-o stare avansată de uzură și pline de rugină. Proiectilul și grenadele descoperite se află în prezent la sediul Statului Major al Apărării Civile din Timișoara, urmând să fie detonate într-un poligon, pe malul Timișului. GABRIELA MINGIUC Pentru PRIMAR, la 2 iunie VOTAȚI MIHAIL PUNGĂ! Zilnic, între orele 17-18, la sediul PDSR din Piața Libertății, cetățenii îl pot întâlni pe candidatul PDSR Timiș la Primăria Timișoara. (P) "Nici Teodor Meleșcanu și nici Ion Iliescu nu au dreptul să decidă pentru generațiile viitoare" • Ne-a declarat dl Dumitru Ținu, directorul cotidianului "Adevărul" - Domnule Dumitru Ținu, vă considerați o persoană incomodă? - Personal, probabil că nu sunt atât de incomod pe cât ziarul la care lucrez, dar sunt incomod în măsura în care mă identific cu acest ziar. V-am adresat această primă întrebare, întrucât la conferința de presă a miniștrilor de externe, al Federației Ruse și al României, de sâmbătă, 27 aprilie, ați fost protagonistul unui... să-i zicem, incident Plecând de la acest incident, de ce credeți că politicienii români își permit să trateze câteodată pe reprezentanții presei într-un mod realmente grobian? Știu la ce incident vă referiți, însă eu nu l-am tratat ca pe un "incident". Ministrul de externe se pare că a fost foarte Continuare în pag. 8 LAURA M. FORTIU • Persoanele care doresc să-și depună candidatura pentru alegerile locale nu trebuie să prezinte cazier juridic și nici copie după buletinul de identitate, a precizat dl Adrian Nițoiu, președintele Biroului Electoral Central (BEC). • Un vagon belgian staționat în gara CFR Curtici (Arad) a ars în întregime, ieri dimineață. Vagonul, cu destinația Bulgaria, era încărcat cu 360 de canistre ce conțineau peroxid de hidrogen, substanță inflamabilă mai ales în contact cu lemnul. Doi deputați de la UDMR și doi de la PDSR s-au calificat pentru turneul de tenis "Cupa europarlamentarilor", care va avea loc, săptămâna viitoare, în Slovenia. Noul lider al rebelilor ceceni, Zelimkhan Iandarbiev, a apărut, ieri, în fața unui mic grup de reporteri ruși și ceceni, cărora le-a acordat un interviu, pentru a demonstra că este în viață și a reitera obiectivele mișcării de rezistență cecene. în cursul apropiatului week-end, în insula Gotland, din sudul Suediei, va avea loc un summit al țărilor din bazinul Mării Baltice, al cărui scop declarat este de a lua hotărâri cruciale privind întărirea cooperării regionale dintre țările riverane. 0 între suprafața arată până în prezent - 74% din suprafața programată de 6,1 milioane hectare - și cea însămânțată - 24% din program - există o diferență foarte mare, a arătat dl Alexandru Lăpușan, secretar de stat în Ministerul Agriculturii și Alimentației.