Renaşterea Bănăţeană, iunie 1996 (Anul 8, nr. 1912-1936)

1996-06-01 / nr. 1912

Mâine ne hotărâm soarta cu propriul vot! • La urne , vota este un privilegiu pe care noi, românii, vreme de aproape o jumătate de secol nu ni l-am permis. Dar, mascaradele electorale, cu procentaje de sută la sută participare la vot, au trecut și iată-ne, acum, spre sfârșitul mileniului doi, având posibilitatea de a alege. De a alege un om, de a alege un partid, de a alege, în ultimă instanță, modul în care vom trăi patru ani de-acum încolo. De a alege modul în care vor trăi, dacă se poate spune și așa, Timișoara și județul Timiș. De a alege modul în care vor trăi România și poporul român. Fiindcă, slavă Domnului, avem de unde alege. A sta deoparte, a fugi de responsabilitate, a face haz de necaz și a nu vota nu reprezintă o soluție care să astupe gropile, să repare acoperișurile și subsolurile licurilor, să facă ordine și curățenie pe străzi... " R.b." Cu sârg și sper iază că suntem la un pas de primul tur de scrutin al alegerilor locale, un bun prilej pentru a evalua forța partidelor și de a trage cu ochiul în perspectivă. Pentru început, trebuie semnalat eșecul total al colaborării dintre USD și PAC, în pofida bunelor intenții exprimate cu două luni în urmă, când aspectul concurențial nu-și scosese colții, iar ideea de înfrățire părea o garanție a succesului: în lupta aprigă de pe baricade s-a observat că socoteala de acasă nu s-a potrivit, ca de obicei, cu cea din târg, realitate perceptibilă în relațiile dintre PDSR și NR, partide care, de bine, de rău, împart aceeași pâine dulce-amară a guvernării austere. în privința acestor alianțe a funcționat cu aplomb mai vechea zicală "ferește-mă ALEXANDRU PĂDURARU Continuare in pag. 7 [] România nu va importa cereale în acest an . Afirmă premierul Nicolae Văcăroiu România nu este în situația de a importa cereale în acest an, în pofida dificultăților din agricultură și a compromiterii culturilor de cereale, a declarat premierul Nicolae Văcăroiu. La încheierea unei vizite de două zile în județele Iași și Botoșani, Văcăroiu a afirmat că, dacă va fi necesar, întreprinderile de panificație se vor concentra pe producția de pâine, reducând abundența de specialități de panificație. Văcăroiu a opinat, totuși, că nu se va ajunge la o asemenea situație. Producția de cereale a anului 1996 a fost afectată de iarna prelungită, de trecerea bruscă de la un anotimp la altul și de dăunători. Numai în sudul țării sunt compromise 460.000 de hectare cultivate cu grâu. (MEDIAFAX) "Sarajevo ar trebui lăsat așa cum este, ca un muzeu al stupidității umane" . Susține Gheorghe Ținea Ministrul apărării al României este de părere că "Sarajevo ar trebui lăsat așa cum este, ca un muzeu al stupidității umane". Ținea a făcut această observație, după un rapid tur al orașului Sarajevo, în cursul vizitei de două zile pe care o întreprinde în Bosnia-Herțegovina. Ministrul român consideră că ar trebui ca ceea ce a mai rămas din acest oraș să fie transformat într-un fel de rezervație, unde să vină în documentare toți cei care au de gând să declanșeze conflicte interetnice. "Reconstrucția ar trebui să se facă prin construirea unui alt oraș, alături de Sarajevo". (M.F.) Duminica Rusaliilor în Duminica Rusaliilor sărbătorim două evenimente: Pogorârea Duhului Sfânt asupra Sfinților Apostoli și întemeierea Bisericii Creștine. Domnul nostru Iisus Hristos s-a înălțat la cer cu corpul Său preamărit la patruzeci de zile după învierea Sa din morți, între altele și cu scopul de a trimite pe Sfântul Duh pe care îl promisese Sfinților Apostoli înainte de a se înălța la cer, pentru că trimiterea Sfântului Duh era semnul împăcării noastre cu Dumnezeu. Această promisiune a Mântuitorului s-a împlinit la zece zile după înălțarea Sa la cer, când a trimis peste Sfinții Apostoli pe Sfântul Duh în chip de limbi de foc. Erau Rusaliile evreilor, când ei serbau amintirea dării legii pe Muntele Sinai. Dimineața, pe la ora 9, Sfinții Apostoli s-au adunat în camera în care Mântuitorul a serbat Preot dr. ZENO MUNTEANU Continuare în pag. 2 su Nu numai astăzi, de ziua lor SĂ PRIVIM CU MAI MULTĂ ÎNȚELEGERE SPRE VIITORUL COPIILOR! Copilăria este, în primul rând, un univers pe care-l purtăm în noi înșine timp de o viață. Copilăria mai este și un semn al vitalității și al bucuriei de a trăi. Poate tocmai de aceea, Ziua Internațională a Copilului ar trebui redimensionată la adevărata ei valoare. Nici economică, nici politică, nici socială, nici culturală, Ci umană. Cu atât mai mult cu cât, în ultimii ani, cei care au avut mai mult de suferit au fost copiii. Și inocența copilăriei nu o poate înlocui nimic și nimeni. Uitând sensul real al copilăriei și al copiilor, uităm de noi înșine, uităm de viitorul care crește, încet, dar sigur, undeva sub ochii noștri. Nu ne rămâne decât să le acordăm mai multă atenție, mai multă înțelegere, mai multă dragoste! VIOREL DOGARU • SNCFR va trece la sistemul internațional de numerotare a trenurilor începând de mâine, 2 iunie, dată la care intră în vigoare noul mers al trenurilor de călători, informează Ministerul Transporturilor. • Zaher Iskandarani, supranumit "prințul Banatului" sau "regele cafelei și al țigărilor", va fi judecat în stare de arest. • Ministrul român al apărării naționale, Gheorghe Ținea, a declarat la sfârșitul convorbirilor avute la Sarajevo cu comandanții IFOR, că suplimentarea cu 36 de militari a efectivelor românești din Bosnia-Herțegovina este foarte puțin probabilă. • Executivul nu poate majora salariul minim garantat pe economie la 140.000 de lei, așa cum a solicitat Blocul Național Sindical (BNS), a precizat premierul Nicolae Văcăroiu. • Procesul de armonizare a legislației române cu cea comunitară și organizarea alegerilor locale în România au constituit principalele subiecte ale întrevederii de ieri, dintre președintele Curții de Justiție a Comunităților Europene, Gil Carlos Rodrigues Iglesias, și Gabriel Gafița, secretar de stat în MAE român. • Parlamentarii Convenției Democratice vor cere ministrului de interne și procurorului general să răspundă în fața Legislativului pentru nesancționarea lui Miron Cozma în toate cazurile de "încălcare flagrantă a legii" în care acesta este implicat.