Renaşterea Bănăţeană, iunie 1996 (Anul 8, nr. 1912-1936)

1996-06-11 / nr. 1920

Ieri I LA SECEANI A FOST SEMNALAT UN FENOMEN MISTERIOS , Care "oscilează" între o atracție cosmică pentru civilizația intergalactică și un potențial mesaj codificat Aparițiile OZN-urilor și efectele secundare ale acestor vizite extraterestre au generat aprige polemici, iar unele întâlniri de gradul trei nu au fost povestite niciodată, fiind incluse în categoria strictelor secrete de stat. După apariția unor cercuri concentrice într-un lan de grâu din județul Arad și o alarmă falsă în localitatea Vinga, generată de o supradoză de îngrășăminte chimice, o altă apariție inexplicabilă tinde să ne convingă că zona "Văii Vinga" constituie o atracție cosmică pentru civilizațiile intergalactice. Este vorba despre urmele sau efectele unui fenomen misterios, care a afectat un perimetru dintr-un lan de floarea-soarelui, aparținând societății comerciale "Cârtim" S.A. Timiș, la 3 kilometri de localitatea Seceani. Urmele - care pot constitui și un sențial mesaj codificat - au fost descoperite ieri la prânz și, în ciuda pregătirii specialiștilor plasați la fața locului, până la închiderea ediției ziarului nostru nu au putut fi oferite explicații cât de cât plauzibile. Deci, a "aterizat", ieri, la Seceani, un OZN? Un posibil răspuns la această întrebare în pag. 3. Deputații se vor plimba mai puțin . Cu mașina de serviciu Biroul permanent a aprobat ieri o serie de măsuri privind reducerea cheltuielilor în activitatea de transport auto a Camerei Deputaților, care să asigure încadrarea în prevederile bugetare pentru anul 1996. Hotărârea Biroului permanent va intra în vigoare începând cu 15 iunie. Astfel, de la această dată se vor reduce numărul de autoturisme de la direcții și servicii, numărul de autoturisme acordate suplimentar pentru comisiile speciale și comisiile de anchetă parlamentară, numărul de kilometri rulați lunar (prin diminuarea cantităților lunare de benzină cu 1/3 pe perioada acestui an bugetar). In timpul vacanței parlaentare vor fi utilizate 12 autoturisme în regim de aspecerizare (șapte pentru deputați și cinci pentru servicii). ANDREI DUMITRESCU ----------------------------------------------- Un român a fost numit președinte al Consiliului Internațional al Parlamentarilor Lumii pentru Habitat Biroul permanent al Camerei Deputaților a luat act, în ședința de ieri, 10 iunie 1996, de alegerea dlui deputat Radu Liviu Bara, din Grupul parlamentar al P.D.S.R., în funcția de președinte al Consiliului Internațional al organizației "Parlamentarii Lumii pentru Habitat". Alegerea în această funcție a avut loc în cadrul Forumului global al parlamentarilor pentru habitat, care s-a desfășurat la Istanbul între 31 mai-1 iunie. (A.D.)___________________ Guvernul fixează prețuri unice pentru țigaretele autohtone Guvernul a decis, ieri, ca pentru sortimentele de țigarete de producție autohtonă să fie fixate prețuri unice, care vor fi înscrise pe pachetele de țigări. Astfel, prețul unui pachet de țigări "Carpați" ar urma să fie de 586 de lei, față de prețul de 1.200 de lei care se practică, nejustificat, la ora actuală, se precizează într-un comunicat al purtătorului de cuvânt al Guvernului. Aceste prețuri unice vor fi stabilite prin negocierea prețurilor cu amănuntul, sub supravegherea Departamentului de prețuri din Ministerul Finanțelor, a precizat directorul Regiei Tutunului, în cadrul unei întrevederi axate pe problemele agriculturii. în comunicat se apreciază că prețul țigaretelor autohtone a fost crescut artificial, în ultimele săptămâni, de către angrosiști și intermediari, sub pretextul introducerii procedeului de marcare a pachetelor de țigări. Ministerul Finanțelor va declanșa controale în întreaga rețea de comercializare a tutunului, pentru a bara orice nouă tentativă de evaziune fiscală și de speculă. (M.F.) ____________________________________ "Fiecare om în parte este o lume care se naște și moare odată cu dânsul; sub fiecare piatră funerară zace o istorie a lumii". H.HEINE • Este a 163-a zi a anului. • Mai sunt 203 de zile până la sfârșitul anului 1996. # Soarele răsare la ora 5,45 și apune la ora 21,24. "Muzica a fost și este conținutul existenței mele" . Interviu cu dirijorul Alexandru Șumski, din Germania - Stimate maestre, iată, ați revenit la Timișoara. Am discutat pe un spațiu de timp mai mare, dar pentru cititorii noștri, admiratori ai dumneavoastră, să ne rezumăm la câteva elemente. Sunteți născut la Timișoara dintr-o familie de muzicieni, tatăl fiind compozitor și dirijor cunoscut, iar mama, profesoară de pian. Alegerea carierei muzicale a fost o dorință a familiei sau o atracție personală spre muzică? - în primul rând, mă bucur că ne-am revăzut după aproape 28 de ani, de când am plecat eu din Timișoara. Referitor la ce m-ai întrebat, a fost și o dorință a părinților și, într-un fel, și a mea. După doi ani de pian am ajuns să cunosc minOrAT _1 .„in toate metodele de studiu de Bayer și Czerny, ajungând la o JUIHAI-SORIN LAZAR plictiseală. Am absolvit Liceul "C.D. Loga", apoi Conservatorul Continuare în pag. 2 • Asociația Pro Democrația a adresat, ieri, tuturor liderilor și formațiunilor politice, apelul de a nu accepta ca alegerile parlamentare și prezidențiale din acest an să aibă loc fără modificarea legii electorale. • Sindicatele din morărit și panificație constituite în societățile cu capital de stat din întreaga țară vor declanșa acțiuni greviste, care vor culmina cu o grevă de avertisment pe 3 iulie a.c., dacă nu vor fi reactualizate salariile în funcție de cursul valutar, a declarat, ieri, liderul sindical Adrian Marin. • Partidul de guvernământ susține pragul electoral de 3% la accesul partidelor în Parlament pentru a salva o serie de partide extremiste, a declarat, ieri președintele PNȚCD, dl Ion Diaconescu. • Președintele Republicii Slovenia, Milan Kucean, va efectua o vizită oficială în România, în perioada 10-11 iulie, la invitația șefului statului român, dl Ion Iliescu. • Parchetul General va începe, astăzi, audierea celor 177 de persoane înscrise, în 1993, de către dl Corneliu Vadim Tudor, pe o "listă a rușinii", publicată în revista "România Mare". • Dnii Victor Ciorbea și Anton Vătășescu au semnat, ieri, un "Acord pentru guvernarea Bucureștiului", în care se prevede susținerea candidatului CDR în turul doi al alegerilor pentru Primăria Capitalei. • Dl Mădălin Voicu, președinte al PLUS, a precizat, ieri, într-un comunicat de presă, că romii nu garantează pentru liniștea Bucureștiului, dacă va fi ales primar Victor Ciorbea. • Firma internațională Coopers & Lybrand a constatat, în urma controlului efectuat la Fondul Mutual al Oamenilor de Afaceri, că SAFI Invest a calculat corect activul net al FMOA, în conformitate cu instrucțiunile Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare (CNVM). • Președintele Ion Iliescu va avea, miercuri, o întâlnire de lucru cu președintele turc Suleyman Demirel, cu ocazia participării sale la partea finală a Conferinței ONU pentru așezările umane - Habitat II, desfășurată la Istanbul. • Fondul Român de Investiții (FRI), administrat de Creditinstalt Invest România (CIRO), se va transforma într-un fond mutual internațional, care va opera exclusiv pe piața monetară din România. • • Regele Mihai de România și regina Ana au anunțat, ieri, logodna fiicei lor, prințesa Margareta, cu actorul și profesorul român Radu Duda.