Renaşterea Bănăţeană, iulie 1996 (Anul 8, nr. 1937-1963)

1996-07-01 / nr. 1937

Asociații religioase și studentești cer revizuirea Constituției . Pentru a se acorda Bisericii Ortodoxe Române statutul de biserică majoritară Frăția Ortodoxă Română, Asociația Studenților Creștini Ortodocși din România și Liga Studenților au cerut, ieri, revizuirea articolului 29 din actuala Constituție, după modelul celei din 1923, astfel încât să i se redea Bisericii Ortodoxe Române "statutul ce i se cuvine de drept într-o țară în care Ortodoxia reprezintă religia marii majorități a românilor". Inițiativa celor trei organizații a fost inserată într-o scrisoare deschisă adresată tuturor românilor și autorităților statului și care a fost citită în cadrul unei adunări desfășurate pe Dealul Patriarhiei în semn protest față de organizarea la București, în această lună, a unui Congres Internațional al asociației religioase "Martorii lui Iehova". La întâlnirea din Dealul Patriarhiei a fost prezent și Patriarhul Teoctist care, în fața celor aproape 5000 de participanți, a cerut anularea desfășurării Congresului Iehoviștilor de la București. (MEDIAFAX) Președintele Chinei vizitează România • în lume, doar trei șefi de state •orbesc limba română: Ion Iliescu, Mircea Snegur și... Jiang Zemin Președintele român Ion Iliescu s-a întâlnit, sâmbătă, cu omologul său chinez, Jiang Zemin, care a început o vizită de patru zile în România. "Sunt foarte fericit de această vizită în România, unde mă întorc după atât de mulți ani", a declarat președintele chinez, la sosirea din Norvegia. El a menționat că vizita, prima de acest fel după 1989, are ca scop găsirea unor noi modalități de cooperare între cele două state. România este singurul stat est-european care face parte din turneul lui Zemin în Europa și Asia centrală, turneu menit să asigure sprijinul statelor vizitate pentru intrarea Chinei în Organizația Mondială a Comerțului. Zemin i-a surprins pe ziariștii prezenți la trecerea în revistă a gărzii de onoare de la Palatul Cotroceni, salutându-i în limba română, pe care a învățat-o în anii 70, când a petrecut un an în România cu un tip de ingineri chinezi. (MEDIAFAX) "Adevărul nu poate fi verificat decât prin opoziție și obstacole". RABINDRANATH TAGORE • Este a 183-a zi a anului. • Mai sunt 183 de zile până la sfârșitul anului 1996. • Soarele răsare la ora 5,49 și apune la ora 21,28. Aseară, pe Wembley, Germania a deveni noua campioană a Europei la fotbal . (Citiți amănunte în pagina 4)! Hillary Clinton începe turneul european  în România Prima doamnă a Statelor Unite, Hillary Clinton, va începe astăzi un turneu de bunăvoință în Europa de Est. Ca și predecesoarea sa, Eleanor Roosevelt, Hillary se bucură de o presă favorabilă atunci când se află în străinătate. După ce l-a însoțit pe Bill Clinton la summit-ul G7 de la Lyon, prima doamnă va începe turneul "cu un pelerinaj în România, locul revoluției sângeroase din decembrie 1989". Doamna Clinton va vizita apoi Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Estonia și Finlanda, în timpul unei călătorii de 11 zile, menită să simbolizeze sprijinul Statelor Unite pentru noile democrații din Europa de Est. Punctul culminant al turneului primei doamne va fi la Praga, cu ocazia discursului pe care îl va rosti pe 4 iulie, de ziua națională a Statelor Unite. Doamna Clinton va mai vorbi și în capitala Estoniei, Tallin, urmând să viziteze și lagărul de concentrare de la Auschwitz. (M.F.) Congresul Uniunii Avocaților din România întrunit la Mamaia, timp de două zile, 29 și 30 iunie, Congresul Uniunii Avocaților din România a reunit, la lucrări, 210 avocați, delegați din 40 de județe și municipiul București. După alegerea prezidiului și a președintelui, în persoana maestrului Victor Anagnoste, plenul a dezbătut Raportul de activitate al consiliului, Raportul comisiei de cenzori, bugetul de venituri și cheltuieli pe anul în curs și Raportul de activitate al Casei de pensii și asigurări a avocaților, instituție autonomă. Modul în care au fost dirijate investițiile acestei instituții, care a încheiat exercițiul bugetar cu un excedent de patru miliarde lei, a generat mari discuții și controverse, reprezentanții Baroului Constanța și omologi din țară solicitând modificarea legii organice, în sensul descentralizării funcționării Casei de pensii a avocaților, fiecare barou putând colecta și investi fondurile pentru pensii în mod autonom. Această propunere a întrunit majoritate absolută, de același interes bucurându-se și propunerile de modificare ale aceleiași legi pentru îmbunătățirea statutului social al avocatului etc. Delegații din Constanța au criticat, de asemenea, imixtiunea Consiliului executiv al Uniunii în activitatea barourilor. (ROMPRES) 'Intr-o fără ca România, biomatematica ar putea genera progrese extraordinare în cercetarea științifică medicală' . Este de părere domnul dr. Thomas Kepler, de la Departamentul de biomatematică al Universității Statului Carolina de Nord, Raleigh, SUA - Este destul de trist, însă trebuie să recunoaștem că în România, domeniul în care dumneavoastră v-ați specializat biomatematica este pentru cei mai mulți o enigmă. V-aș ruga să faceți puțină lumină și să precizați cu ce se ocupă această știință. Biomatematica înseamnă aplicarea tehnicilor matematice în probleme de biologie și stabilirea unor metode de investigare a proceselor biologice, în cercetarea acestora se adună un volum imens de date experimentale, din care este greu să extragi o anumită informație de care ai nevoie. Ceea ce încercăm noi, utilizând biomatematica, este să construim modele matematice prin care să interconectăm părțile disparate ale informațiilor, în așa fel încât să ajungem la teorii coerente. __ ,r_.. -Sunteți surprins că în această parte a continetului european, bio- matematica îi preocupă numai pe amatori? - Nu! Nu sunt deloc Continuare în pag. 2 • Schimburile comerciale și cooperarea economică dintre China și România sunt "încă departe" de a corespunde potențialelor celor două economii, a afirmat, sâmbătă, președintele Ion Iliescu, în toastul rostit cu ocazia dineului oficial oferit în onoarea președintelui chinez, Jiang Zemin. • Nicolae Mănescu (CDR) și Vasile Bulucea (PSM) și-au disputat locul de primar al municipiului Craiova, ieri, la un nou tur de scrutin al alegerilor locale. Judecătorul Gheorghe Georgescu, președintele BEM Craiova, a declarat că "în cazul reușitei la vot a lui Vasile Bulucea, dacă acesta va fi invalidat, funcție de rezultatul cercetărilor Parchetului, va urma o nouă refacere a alegerilor". • Soldatul dezertor de la UM 01057 - Mihai Bravu, a fost prins, sâmbătă după-amiază, în zona fermelor Călugăreni, au declarat surse din MApN. Conform declarațiilor făcute de Valentin Bucur, el a dezertat din cauza faptului că fusese bătut de un sergent-major. El a mai spus că a luat arma și muniția de teamă să nu le ia altcineva. Soldatul dezertor Bucur susține că, la încorporare, nu i-a fost făcut testul neuropsihiatric. • România nu are în vedere construirea de baze NATO pe teritoriul său și consideră fără sens amplasarea de armament nuclear pe teritoriul noilor membri ai Alianței, a declarat ministrul român de externe, Teodor Meleșcanu, într-un interviu publicat, vineri, de ziarul rusesc Nezavisimaia Gazeta. • Asociația Revoluționarilor "Tomis 22" intenționează să preia prin concesionare hotelul Dacia din Mamaia, care ar urma să fie folosit de membrii asociației și ai MOLD. Propunerea a fost făcută la conferința asociației, care a avut loc la Constanța. • Căpitanul Tudorel Tănase, student în anul I la Academia Tehnică Militară, și soldatul Mirei Zuza, amândoi răniți într-un conflict armat, în noaptea de 27/28 iunie, sunt internați la secția Reanimare a Spitalului Militar Central. • Arhiepiscopul Târgoviștei, ÎPS Vasile Târgovișteanul, și starețul Maxim Bădoiu au oficiat, sâmbătă, în prezența a sute de credincioși, slujba de sfințire a noului așezământ monahal de la Peștera Ialomicioarei. • Șerban Luni, șeful cuibului legionar "Horia Sima" din București, a declarat, în cadrul conferinței dezbatere "Cui îi este frică de Mișcarea Legionară?", desfășurată sâmbătă, că este posibil ca, la alegerile generale din toamna acestui an, să participe și Mișcarea Legionară, prin Partidul "Pentru Patrie", înființat de vechii legionari.___________