Renaşterea Bănăţeană, octombrie 1996 (Anul 8, nr. 2016-2042)

1996-10-24 / nr. 2036

Nu uitați lucrul cel mai important Abonați-vă la "Renașterea bănățeană"! • Deși prețurile cresc din nou, costul abonamentului lunar rămâne același : 6.500 lei, plus taxele poștale • Cu 13.000 lei vă puteți abona pe ultimele două luni din 1996 • 29 octombrie a.c. este ultima zi când mai puteți contracta abonamente la factorii poștali și oficiile poștale din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara • Se pot contracta abonamente și pe o singură lună • La chioșcurile din Timișoara ale S.C. "Tim - Press" S.A. și la chioșcul "Europa Nova" din Lugoj (vis-a-vis de Primărie) vă puteți abona până în 31 octombrie, fără să plătiți nici un fel de taxă în plus. Apelând la abonament 15 numere de ziar vă revin gratuit._____________________________ România contează Heroina pe sprijinul sui “macje in Romania" • în vederea integrării Doi iranieni , un turc au fost condamnați, morți, in INA luj de un tribunal din San Francisco pentru încercarea de a România contează pe sprijinul introduce în Statele Unite circa o tonă de heroină, SUA, ca și pe cel al celorlalte state obținută din morfină procesată în România și Turcia, membre ale Alianței Nord-Atlantice. Autoritățile din orașul californian au precizat că pentru atingerea obiectivului său funda pedeapsa maximă pentru cei trei este închisoare pe mental de integrare în structurile viață, fără posibilitatea de eliberare condiționată. Un NATO, a declarat, ieri, purtătorul de juriu federal texan a respins recursul înaintat de cel cuvânt al MAE, Sorin Ducaru, comen- trei, acuzați pentru conspirație în vederea importării având declarația președintelui american, 50o până la 1.000 kilograme de heroină. (MEDIAFAX) Bill Clinton, cu privire la viitorul lărgirii ----------------------------------------------------------------------------------------alianței. Clinton, aflat în turneu electoral de la minute la adevăr la Detroit, a pledat pentru primirea de -------------------------------- ------------------- „N,ATM „!?» Despre prezentul și viitorul candidat preferențial, subliniind doar că televiziunii în România extinderea alianței nu este îndreptată împotriva nimănui". Purtătorul de cu începere de la ora 22,30, Televiziunea "Europa cuvânt al MAE s-a abținut în a comenta Nova" vă invită să participați astăzi la o dezbatere ce pe discursul candidatului republican sa va focaliza asupra fenomenului TV postrevoluționar. Președinția SUA, Bob Dole, care a Există cu adevărat televiziune în România? Câte posturi nominalizat doar Polonia, Ungaria și private vor mai exista peste doi ani? Există monopol pehia printre statele care vor adera în piața vizualului în România? Iată doar câteva subiecte , primul val în structurile NATO, asupra cărora se va exprima domnul Bogdan Ghiu, I (MEDIAFAX)__________________________ cronicar de specialitate al revistei "Dilema". (S.F.) "Aburii ce se ridică dintr-o baltă murdară sunt tot așa de curați ca și aburii ce se înalță din cel mai limpede râu". LUCIAN BLAGA 0 Este a 298-a zi a anului. • Mai sunt 68 de zile până la sfârșitul anului 1996. • Soarele răsare la ora 7,03 și apune la ora 17,36. "O lege bine aplicată va face ca și comportamentul comercianților să fie unul normal" . Ne-a declarat dl economist Gheorghe Oană, secretar de stat, șeful Oficiului Concurenței - Anul acesta a fost promulgată Legea concurenței, iar Oficiul Concurenței are obligația de a veghea la aplicarea ei. Ce aduce nou această lege în activitatea dumneavoastră? Legea consacră niște principii relativ simple în materie de prețuri și concurență neloială. Legea a plecat de la ideea că acolo unde nu e concurență, prețul nu poate fi liber. în România, după '89, economia se confruntă cu foarte multe cvasi-monopoluri care impun niște prețuri excesive, practic nu negociază cu beneficiarii produselor respective. Din aceste considerente am fost nevoiți să creăm o lege după standardele europene, pentru că nu mai putem controla prețurile cu metodele dinainte, care erau specifice economiei centralizate. Esențialul în concepția acestei legi este ca prețurile să fie corecte, să reflecte exact cantitatea de muncă necesară pentru realizarea unui j'ji jig CRISCIU produs, cantitatea de materie primă etc. Este prima lege din România care este armonizată cu legislația europeană. Din acest punct de vedere, cadrul Continuare în pag. 2 ng |---------- — — Un oficial guvernamental recunoaște că Există posibilitatea comiterii de fraude electorale • în alegerile din noiembrie Ionel Fleșariu, director în cadrul direcției pentru Administrație Publică Locală a Guvernului, a declarat, ieri, că există posibilitatea comiterii de fraude electorale în alegerile din 3 noiembrie. Flerariu și-a argumentat afirmația pornind de la premisa că un cetățean de rea-credință își poate declara pierdut buletinul de identitate, pentru a i se elibera adeverința care ține loc de buletin de identitate. în această situație, el poate vota de două ori, o dată pe baza buletinului la secția unde este arondat, și a doua oară cu adeverința, într-o altă localitate, pe listele electorale speciale. Infracțiunea nu poate fi depistată decât în urma sesizării organelor în drept, ceea ce este destul de dificil, a spus Fleșariu. Acest gen de infracțiune este pedepsită, conform legii, cu închisoare de la 6 luni la 5 ani, a menționat oficialul guvernamental. El a adăugat că tocmai pentru evitarea unor astfel de posibilități pașaportul turistic nu a fost trecut pe lista actelor de identitate în baza cărora se poate exercita dreptul de vot. (MEDIAFAX) . Biroul Electoral Central a decis ca proceseleverbale care conțin rezultatele numărării voturilor la secțiile de votare să fie completate în zece exemplare, fiecare urmând a fi semnat de toți componenții biroului secției de votare. Unul dintre aceste proceseverbale va fi afișat în incinta secției, pentru informarea cetățenilor. Cei șapte reprezentanți ai partidelor vor avea, și ei, la dispoziție câte un exemplar din procesele-verbale, în timp ce două dintre acestea vor merge la birourile electorale de circumscripție și la judecătoriile de pe raza în care secțiile își au sediul, pentru centralizarea rezultatelor. Liderul CDR, Emil Constantinescu, a anunțat că mai multe formațiuni politice din Opoziție vor semna, luni, un protocol tehnic de supraveghere a alegerilor. Reprezentanții CDR, ANL, ANSE și UNC s-au întâlnit, ieri, la sediul CDR pentru a stabili aspectele tehnice legate de protocol. Emil Constantinescu a declarat că a avut și o convorbire telefonică cu liderii USD și că aceștia au fost de acord cu textul protocolului. O delegație română formată din reprezentanți ai MAE și MApN se află la Bruxelles, pentru a participa, astazi, la Cartierul General al NATO, la cea de-a treia rundă de negocieri în cadrul dialogului intensificat NATO-România, informează Biroul de presă al Armatei. Omul de afaceri Ion Țiriac afirmă că nu este interesat de preluarea unei părți din capitalul social al Băncii Dacia Felix. Cei șase primari de sector din București au cerut, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, demiterea prefectului Bucureștiului, Grigore Simion, în opinia celor șase primari, numirea președinților și vicepreședinților secțiilor de votare din București a fost ilegală. Un incendiu de proporții a izbucnit, ieri dimineață, în incinta Regiei Autonome Romcereal Arad. Cele două aeronave americane de transport C-130 "Hercules" achiziționate de Armata Română din SUA vor sosi, mâine dimineață, la Otopeni. SAFI Invest, administratorul Fondului Mutual al Oamenilor de Afaceri (FMOA), consideră că Ministerul Finanțelor încearcă să destabilizeze FMOA prin "suprasarcini fiscale nedatorate și legal necuvenite", se arată într-un comunicat SAFI Invest. Coeficientul de creștere a câștigurilor salariale nete pe economie pentru luna septembrie 1996 este de 115,64 ori, față de luna ianuarie 1990 și de 26,84 ori, față de luna februarie 1992, informează Comisia Națională pentru Statistică.