Renaşterea Bănăţeană, martie 1997 (Anul 9, nr. 2142-2167)

1997-03-01 / nr. 2142

NR. 2142 ♦ SÂMBĂTĂ 1 MARTIE 1997 ♦ 24 PAGINI ♦ 700 LEI Dosarele lui CV Tudor au fost trimise Poliției și Parchetului Președintele a trimis către Parchetul General, IGP și Comisia Anticorupție din București, șapte dintre "dosarele" primite de la senatorul PRM. CV Tudor, a declarat, ieri, consilierul prezidențial Sorin Moisescu, coordonator al Consiliului Național de Acțiune împotriva Corupției și Crimei Organizate (CNAICCO). Cele șapte "dosare" se referă la Dumitru Iliescu, fost director al SPP, Sergiu Cunescu (lider PSDR), Crin Halaicu (fost primar al Capitalei), Radu Dan Rușeanu (secretar de stat în Ministerul Finanțelor, din partea PNL), Radu Budeanu (ziarist), Petre Mihai Băcanu (ziarist) și la Traian Băsescu (ministrul transporturilor). CV Tudor îi înmânase președintelui Emil Constantinescu, la sfârșitul lunii ianuarie, 12 "dosare" care, în opinia liderului PRM, conțin dovezi privind corupția unor persoane din cercurile puterii. Printre aceste dosare s-a aflat și cel al lui Sever Mureșan, dosar care a fost trimis Poliției la începutul lunii februrie, întrucât acesta era deja arestat. (MEDIAFAX) r PRM rupe relațiile..? • Cu Emil Constantinescu și Victor Ciorbea PRM anunță ruperea oricărei relații cu președintele Emil Constantinescu și cu primul-ministru Victor Ciorbea, a declarat, ieri, președintele PRM, Corneliu Vadim Tudor: "înțelegem prin aceasta refuzul oricărui dialog și respingerea tuturor invitațiilor și a legăturilor de orice fel", a opinat liderul PRM. El a precizat că această hotărâre a PRM a fost luată "după o matură chibzuință și analiză a pericolului mortal în care se află țara de când forțele de extremă dreapta au preluat puterea prin minciună și fraudă electorală". C.V.Tudor a arătat că, deși inițial PRM a manifestat "o bunăvoință prudentă" și s-a abținut de la orice fel de critică, partidul a ajuns, în final, să constate că Emil Constantinescu și Victor Ciorbea ,sunt "principalii vinovați pentru prăbușirea, [ României în l^tos". (M.F.)_____________^ BNR mai așteaptă Banca Națională a României (BNR) nu a luat încă o decizie în privința cursului de referință și nici nu a precizat data la care se va anunța noua formulă de prezentare a acestuia. Ion Drăgulin, directorul general al Direcției de Politică Monetară și Valutară a BNR, a declarat, ieri, că prin renunțarea la anunțarea cursului de referință, "BNR a încercat un exercițiu de funcționare a cursului valutar pe piața bancară în absența cursului de referință, intenția băncii fiind în mare măsură voluntară". El a anunțat că în scurt timp va fi stabilită o nouă modalitate de calcul și o nouă denumire. Ultimul curs de referință anunțat a fost de 7.744 lei/dolar. (M.F.) Continuă schimbările în Poliția Română—în pagina. 3 Fostul suveran Mihai I a sosit în România pentru o vizită de șase zile Fostul suveran a revenit, ieri, în țară într-o vizită de șase zile. Acesta a sosit în România, la aeroportul Otopeni, însoțit de regina Ana și de secretarul Case Regale, George Antoniade. Mihai I nu a dat nici o declarație la sosirea sa în țară, dar s-a arătat emoționat de primirea făcută la scara avionului. Mai multe zeci de persoane, printre care membri ai Guvernului și parlamentari, s-au aflat printre cei ce l-au întâmpinat în fața Salonului oficial al aeroportului. Mihai I a depus, ieri, o coroană de flori la Monumentul Eroilor Revoluției din Piața Universității. Fostul suveran, însoțit de regina Ana, principesa Margareta și Radu Duda, a asistat la o slujbă de comemorare oficiată de parohul Bisericii Colțea. Aproape 20.000 de simpatizanți au ocupat Piața Universității, dar foarte puțini dintre ei au putut să-l vadă pe fostul rege. Mulțimea i-a cerut, de mai multe ori, fostului suveran să urce în balconul Universității, care a rămas deschis pe toată durata ceremoniei. Fostul suveran a preferat însă să-i salute pe bucureșteni de pe baza crucii de piatră existentă în Piața Universității. (MEDIAFAX) Din nou mujește primăvara peste noi, întâi de Martie. Mărțișor, Zi a speranțelor renăscute, a exuberanțelor și a candorii, a recunoștinței și a dragostei regăsite. Din toate punctele de vedere, merităm o primăvară adevărată, care să alunge iarna atâtor ani de incertitudini. De aceea, cred că acest debut de martie nu trebuie pus doar sub semnul strict al reînvierii naturii, ci și al reînvierii noastre, căci ne-a fost deja dat să trăim în elementul schimbării dureroase, făcute în contul speranței. Iată, o trăim în mod conștient, asumat, căci nu putem aștepta lumină din viitor fără durerea prezentului. în acest an, șnurulețul din fir de alb, din puritate rupt și împletit cu roșu din inimă, puneți-i mai ales pe rever copiilor, ca semn al dragostei și al încrederii în viitorul lor. Iar, din simbolistica figurinelor ce însoțesc firul împletit, vă recomand, cu precădere, pe acelea ce aduc norocul și speranța. Dar clipa darului simbolic e la fel de importantă pentru toate ființele dragi fiecăruia: soția, mama, fiica, bunica, prietena, iubita, învățătoarea, colega. Pentru ființele ce radiază în junul nostru căldură, dragoste, sens. Puneți semnul iubirii la temelia acestei primăveri! Nu uitați această clipă de candoare, ce ne poate aduce, iarăși, lumina fiecăruia și ducând speranța mai departe, nouă, tuturor! MARCEL SĂMÂNȚĂ "Gloria, tristă marfă! Costă mult și nu durează". H. de BALZAC • Este a 60-a zi a anului. # Mai sunt 305 zile până la sfârșitul anului 1997. • Soarele răsare la ora 7,13 și apune la ora 18,21. # Premierul Victor Ciorbea a estimat, ieri, că, în cel mult două săptămâni, mulți ambasadori vor fi desemnați pentru posturile devenite vacante. Problema ambasadorilor a fost discutată în cadrul întâlnirii de la Cotroceni, dintre președintele Emil Constantinescu, premierul Victor Ciorbea și liderii partidelor din coaliția de guvernământ. Generalul de corp de armată Dumitru Cioflină, fost șef al Statului Major General al Armatei Române, a fost numit în funcția de comandant al Academiei de înalte Studii Militare, înlocuindu-l pe generalul de corp de armată Mircea Agapie, care va fi trecut în rezervă. • începând de luni, autoturismele “Dacia” se scumpesc cu aproximativ 30 %. Astfel , “Dacia Berlina” va costa 22.000.000 de lei, “Dacia Break” 23.500.000 de lei, “Dacia Nova” 27.000.000 de lei. • Producția industrială în luna ianuarie 1997 a scăzut cu 3,6% față de decembrie 1996, fiind însă în creștere cu 12,3% față de perioada corespunzătoare din anul trecut, a declarat Pavel Wagner, președintele Comisiei Naționale pentru Statistică (CNS). Farmaciile eliberează începând de astăzi, medicamente compensate și gratuite prescrise numai pe noile formulare de rețete. Dumitru Lupuleasa, director general în Ministerul Sănătății, a declarat, ieri, că de astăzi, medicamentele prescrise pe vechile formulare nu vor mai fi onorate. Ministrul sănătății, prof. dr. Ștefan Iosif Drăgulescu, intenționează ca, începând de luni, 3 martie, să crească plafonul medicamentelor compensate ce pot fi prescrise pe o rețetă, de la 100.000 la 250.000 de lei. • Miron Cozma, liderul minerilor din Valea Jiului, va fi cercetat, în continuare, în stare de arest. Curtea Supremă de Justiției a respins, ieri, recursul formulat de Miron Cozma împotriva prelungirii mandatului său de arestare cu 30 de zile, de către Curtea de Apel București. La ședința de ieri, Miron Cozma nu s-a prezentat.