Renaşterea Bănăţeană, aprilie 1997 (Anul 9, nr. 2170-2192)

1997-04-03 / nr. 2170

De ce se tem românii? Românii se tem cel mai mult de prețuri, devalorizarea leului și de boală, arată rezultatele unui sondaj CURS, făcute publice ieri. în topul lucrurilor de care români se tem cel mai mult în prezent, prețurile și devalorizarea monedei întrunesc 65% dintre temeri, fiind urmate de : boală - 32%, șomaj - 29%, un război în zonă - 21%, corupția - 17%, tulburările sociale - 15%, delincvențe - 11%, instaurarea unei dictaturi - 5%, altceva - 4%. în privința tulburărilor sociale, 48% dintre cei chestionați se tem că vor exista mișcări sociale ample dacă situația economică nu se redresează în maxim un an, 23% consideră că pericolul mișcărilor sociale este cert, 21% consideră că acest pericol nu există, iar 8% nu pot aprecia. Ca mijloace de protest semnarea petițiilor este privită favorabil de 54% dintre subiecți, marșurile și demonstrațiile de 39%, grevele de 35%, greva foamei de 11% și blocarea drumurilor de 6%. Veniturile actuale ale familiei ajung doar pentru strictul necesar la 43% dintre familii, iar sub acest prag se află 37% dintre intervievați. Din venituri își pot asigura un trai decent 16%, și 3,5% pot să își cumpere și unele lucruri costisitoare. în asamblu, românii rămân însă optimiști: 39% cred ca vor trăi peste un an ceva mai bine, aproximativ la fel, 19% ceva mai prost, 6% mult mai prost, 3% mult mai bine, iar 12% nu pot aprecia cum vor trăi peste un an. Direcția în care merg lucrurile este bună pentru 49% dintre subiecți și greșită pentru 30% dintre cei chestionați. (MEDIAFAX)  “Curaj” . Max van der Stoel a apreciat programul de guvernare al actualului Executiv Max van der Stoel, înaltul Comisar OSCEI pentru Minoritățile Naționale, a apreciat programul I de guvernare al actualului Executiv drept "curajos". Max van der Stoel a spus, în cadrul întrevederii de | I ieri cu premierul Victor Ciorbea, că reînființarea Departamentului pentru Protecția Minorităților Naționale constituie un punct important al programului de guvernare. El speră că actualul I Executiv va reuși să promoveze integrarea I social-economică a țiganilor, prin înființarea uneii tii speciale în cadrul Departamentului de resort".. . prezentantul OSCE a subliniat importanța I conceptului de parteneriat care stă la baza politicii II adoptate de Executiv, având ca rezultat o abordareeechilibrată a problematicii minorităților. Victoria Ciorbea a spus că în programul Executivului se acordă o atenție deosebită problematicii minorităților naționale. El a adăugat că se are în vedere modificarea sau adoptarea unor legi cum le sunt Legea administrației publice locale și Legea [bugetelor locale, precum și elaborarea șii , finalizarea legilor privind minoritățile naționale și Jcultele (MEISIAFAX)_____________________________| tranziției . Alexis Gosdeel, coordonatorul proiectului PHARE pentru droguri. Susține că în România există condiții propice pentru amplificarea traficului de droguri. "România este țara cu cele mai multe cazinouri din lume, iar riscul spălării banilor este, de aceea, foarte mare", a declarat Alexis Gosdeel. El a mai adăugat că, din cauza faptului că unele companii din industria chimică pierd piețe de desfacere pentru produsele lor, sunt foarte tentate să producă fie droguri sintetice, fie substanțe chimice necesare pentru a prelucra sau rafina drogurile naturale. Reprezentanții PHARE spun că România este în acest moment o țară de tranzit pentru traficanții din Rusia, Balcani și Orientul Mijlociu, care transportă drogurile către Europa de Vest, unde există o mare piață de desfacere. Aceleași rute sunt folosite și de traficanții de arme, precum și de proxeneți. (MEDIAFAX) fanantímporö I • în atenția agenților economici , întrucât în cursul lunii aprilie a.c. au loc majoritatea adunărilor generale ale f I acționarilor, cotidianul "Renașterea bănățeană" vine în sprijinul agenților economici, spre publicare aceste anunțuri (în regim de mare publicitate) la un tarif redus cu : Astfel, pentru 100 cmp se va plăti suma de 327.000 lei, inclusiv T.V.A. 1 preluând si50 la sută. Continuând ideile fixe ale ex-primarului Viorel Oancea Viceprimarul Timișoarei, Dan Șurianu, se opintește să dărâme presa! • Urgența urgențelor pe agenda de lucru a Domniei sale: să lase timișorenii fără ziare, prin demolarea a 21 de chioșcuri! Am votat în noiembrie schimbarea și, în jurul nostru, se schimbă mereu câte ceva: ba câte un director, ba câte un șef transferat în așa manieră încât să nici nu sufere prea mult. Ceea ce nu reușesc, însă, aleșii noștri să schimbe nicidecum este insinuarea treptată și sigură în propriile conștiințe a obsesiilor care au bântuit, înc0100 mandatele trecute, unele minți înfierbântate ale edililor de “RULfclA oUd” diverse culori politice. Clonarea (că tot este la modă) a___________Continuare in pag. 2 pg "Amânarea este hoțul care îți fură vremea". W.S.MAUGHAM • Căderile abundente de zăpadă continuau să afecteze, ieri, traficul rutier și feroviar din centrul României, a informat Comandamentul Central de Iarnă. • Fondul Proprietății de Stat a privatizat, în primele trei luni ale acestui an, un număr de 447 societăți comerciale. Dintre acestea, 403 sunt societăți comerciale mici, 36 mijlocii și opt mari. • Ministerul român de Externe consideră că negocierile asupra Tratatului de bază dintre România și Federația Rusă trebuie să continue. "Nu considerăm că Tratatul a fost încheiat pentru că nu a fost parafat", a afirmat, ieri, purtătorul de cuvânt al MAE. • Vicecancelarul și ministrul federal al afacerilor externe al Republicii Austria, Wolgang Schüssel, va efectua, pe 9 aprilie, o vizită oficială la București, la invitația șefului diplomației române, Adrian Severin. • Președintele Comisiei Europene, Jacques Santer, va efectua, în zilele de 10 și 11 aprilie, o vizită oficială în România, la invitația președintelui Emil Constantinescu. • Ministrul afacerilor externe al Republicii Moldova, Mihai Popov, va efectua, în perioada 3-4 aprilie, o vizită oficială în România, la invitația omologului său, Adrian Severin. • Ministrul apărării naționale, Victor Babiuc, a primit, ieri, delegația Senatului Republicii Cehe, condusă de Michael Zantovski, președintele comisiei de politică externă, apărare și securitate din Senatul Cehiei. • Un incendiu a izbucnit la schela de foraj 4300 din localitatea Șima, județul Prahova, informează Pompierii Militari. Flăcările au fost stinse de pompierii din Ploiești, după o oră. • Fostul președinte al Bancorex, Răzvan Temeșan, a negat, ieri, acuzațiile privind acordarea de credite preferențiale către oameni de afaceri protejați de PDSR și politicieni din fostul partid de guvernământ. • Ministrul sănătății dorește să propună pensionarea tuturor medicilor care au depășit vârsta de 70 de ani- cu excepția foștilor deținuți politici și a membrilor Academiei Române.