Renaşterea Bănăţeană, iulie 1997 (Anul 9, nr. 2244-2270)

1997-07-01 / nr. 2244

GIBANATEANA ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN^ NR. 2244 ♦ MARTI 1 IULIE 1997 ♦ 24 PAGINI ♦ 700 LEI Minister) Agriculturii și Alimentației va solicita suplimentarea cu circa 250 miliarde lei a fondului pentru achiziționarea grâului din recolta acestui an, precum și alocarea a 100 miliarde lei drept subvenții pentru depozitarea grâului. Pentru achiziționarea grâului sunt prevăzute de la buget 500 miliarde lei. Din cele 250 miliarde lei solicitate de minister, cu 100 miliarde ar urma să fie achiziționată sămânța necesară în toamnă. Fondul urmează să fie folosit pentru achiziționarea grâului destinat exclusiv fabricării de pâine și produse de panificație pentru consumul intern. Folosit judicios, în sistem revolving, fondul va fi suficient pentru achiziționarea necesarului de grâu pentru consumul intern. Producția de grâu a acestui an este estimată între 7 și 8 milioane tone, iar consumul urban anual este de circa două milioane tone. Disponibilitățile pentru export ar urma să fie de circa două-trei milioane tone, fiind limitate de capacitățile de încărcare din porturi (circa două milioane tone/an). (MEDIAFAX)_________________________________________ Purtătorul de cuvânt al MAE, Gilda Lazăr, a fost suspendată din funcție, ieri, ca urmare a materialului publicat în ziarul "Ziua" din 26 iunie, în urma întrunirii de ieri a Consiliului de Onoare al MAE român, ministrul de resort, Adrian Severin, "a de cis întreruperea relațiilor directe cu presa ale Gildei Lazăr până la finalizarea analizei Consiliului", se arată într-un comunicat oficial al MAE. Consiliul de Onoare al MAE va examina ansamblul aspectelor legate de materialul publicat de "Ziua", solicitând informații, probe și declarații părților implicate sau afectate, astfel încât să poată elabora un raport bine documentat, cât mai complet și obiectiv, cu luarea în considerare a tuturor punctelor de vedere. (MEDIAFAX) ______________________________________________ • Este a 183-a zi a anului. • Mai sunt 182 de zile până la sfârșitul anului 1997. • Soarele răsare la ora 5,49 și apune la ora 21,28. Vj____________________________> fisfaltul vine de la răsărit Guvernul japonez va acorda României un credit de 185 milioane dolari în vederea dezvoltării infrastructurii de transport, a declarat Traian Băsescu, ministrul transporturilor. Din această sumă, 108 milioane dolari vor fi folosiți pentru finalizarea terminalului de containere de la Constanța, iar 77 milioane dolari pentru modernizarea drumului național Timișoara - Lugoj și a șoselelor de centură ale orașelor Craiova și Timișoara, a precizat Băsescu. Creditul este rambursabil în r 20 ani, cu o dobândă de 3 la sută. (MEDIAFAX) Magistrații I ! sunt nemulțumiți j1 * * I • De indiferența Guvernului Asociația Magistraților din România ar putea da în judecată I Guvernul dacă nu se vor pune la dispoziția Ministerului Justiției i |localurile și dotările necesare funcționării instanțelor judecătorești și parchetelor, a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, dna Viorica Costiniu, secretar general al Asociației. I Dna Costiniu, judecător în cadrul Tribunalului București, a arătat că această posibilitate este prevăzută de articolul 125 din Legea i , pentru organizare judecătorească, încă în vigoare. Ea a adăugat: ■că, oricum s-ar socoti termenul de șase luni, prevăzut de legea I pentru rezolvarea acestor probleme, acesta a expirat de mult." I"Nerespectarea legii se sancționează și atunci când cel care ole încalcă este Guvernul", a conchis dna Costiniu. (MP.) Camera Deputaților va lucra în sesiune extraordinară . Sfidând canicula, în perioada 1-4 iulie Camera Deputaților va fi convocată în sesiune extraordinară în perioada 1 -4 iulie. Biroul Permanent a hotărât, ieri, ca sesiunea extraordinară să poată fi prelungită și după această dată. Astfel, de marți până joi, Camera Deputaților va lucra de la ora 8,30 la 16,30, iar vineri doar până la 1230. Pe ordinea de zi a sesiunii extraordinare figurează continuarea dezbaterilor la modificarea legii fondului funciar, proiectul legii asigurărilor sociale pentru sănătate, codul vamal, modificarea Legii privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, modificarea Legii privind desfășurarea în siguranță a activităților nucleare. (MEDIAFAX) "Nenorocirea de a nu putea plânge este una din cele mai crude". S. PELLICO • Consilierul prezidențial pentru probleme de apărare Dorin Marian, secretarul de stat în MApN Constantin Ionescu, președintele Agenției Naționale de Privatizare, Valentin Ionescu, și reprezentanții ministerelor economice formează echipa română care va participa la Comitetul româno-american ce urmează a stabili prioritățile strategice, militare, economice și sociale. • Conducerea Fondului Monetar Internațional a acceptat, în principiu, creșterea plafonului de îndatorare a României cu 1,6 până la 2 miliarde de dolari, a anunțat, ieri, premierul Victor Ciorbea. • Sindicaliștii din cercetare-proiectare vor organiza, în cursul lunii iulie, o serie de marșuri și mitinguri de protest în București și în țară, a anunțat, ieri, într-o conferință de presă, Radu Minea, președintele Federației Sindicatelor Lucrătorilor din Cercetare-Proiectare din România. • Biroul de Conducere, Coordonare și Control al PNȚCD a recomandat, ieri, guvernului să promoveze modificarea legii învățământului printr-o ordonanță de urgență. • Noii ambasadori ai României în străinătate trebuie să reprezinte "cu adevărat" pe președintele României care, prin Constituție, este însărcinat să asigure reprezentarea pe plan extern a cerințelor poporului român, a arătat, ieri, președintele Emil Constantinescu. El s-a întâlnit cu ambasadorii români care vor pleca, în curând, la posturi în străinătate. • Serviciul de roaming al rețelei Dialog va fi, începând de astăzi, operațional în șase țări: Ungaria (Westel și Pannon), Franța (Itineris), Belgia (Mobistar), Elveția (Swiss Telecom PTT), Slovacia (Globtel) și Liban. • Sfântul Scaun nu a luat încă în discuție problema proiectatei vizite a Papei Ioan Paul al II în România, a declarat purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Romano-Catolice din București, Marina Fara, care a citat Serviciul de presă al Vaticanului. • Camera Deputaților a adoptat, ieri, cu 174 voturi pentru, 53 împotrivă și 17 abțineri, proiectul de lege pentru modificarea legii fondului funciar. • Ministrul sănătății, Ștefan Iosif Drăgulescu, a semnat ordinul privind reorganizarea asistenței medicale de specialitate în ambulator. "Dacă starea de inerție din cadrul Ministerului Culturii se va menține, vom propune schimbarea domnului Caraman. . Ne-a declarat dl Adrian Iorgulescu, președintele Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România - Domnule Iorgulescu, cât de profundă este criza culturii în România? Cum vedeți ieșirea din impas a segmentului cultural în actualul context social-economic? Este adevărat că și după schimbarea Puterii, în România starea culturii nu este deloc rază, criza despre care dumneavoastră aminteați fiind absolut reală. Problema este mereu aceeași, și anume că, deși nu ducem lipsă de valori ne confruntăm ADRIAN MARCU totuși cu o criză instituțională gravă. Am senzația că în pofida Continuare in pag. 2