Renaşterea Bănăţeană, iunie 1998 (Anul 10, nr. 2523-2548)

1998-06-25 / nr. 2544

— NR. 2544 + JOI 25 IUNIE 1998 ♦ 16 PAGINI ♦ 1000 LEI ~ I In perioada 2-4 iulie a.c. I România va găzdui Forumul economic consacrat regiunilor Europei - Centrul Internațional de Conferințe al Parlamentului României va găzdui,în perioada 2-14 iulie, Forumul economtic consacrat regiunilor Europei. Forumul este al cincilea organizatorde Congresul Puterilor Locale și Regionale din Europa. Lucrările acestei reuniuni vor vizai politicile de investiții și de dezvoltare regionale la nivel pan-european, în deschiderea Forumului I vor lua cuvântul premierul Radu Vasile, președintele Senatului, Petre Roman, precum și președintele Congresului Puterilor Locale și Regionale din Europa, Alain Chenard. Ședințele de lucru vor fi consacrate investițiilor străine în Europa Centrală și de Est, în special în România. Vor fi analizate diverse proiecte pentru România, politici și instrumente financiareuropene, parteneriatele inter-regionale, precum și politicile de sprijinire a dezvoltării regionale.. ședință specială va fi consacrată regionalizării în România. (MEDIAFAX) "Problema tezaurului românesc este una fara perspectiva" • A afirmat, ieri, la București, Ghenadi Selezniov Liderul comunist al Dumei de Stat, Ghe chestiune apare ori de câte ori România are nadi Selezniov, a declarat, ieri, la București, că problema tezaurului revendicat de România este una fără perspectivă. El a spus că această probleme financiare. De asemenea, Selezniov a apreciat drept "necesară" menținerea unui detașament din fosta Armată a 14-a în Transnistria. • Două premii a câte un milion de lei • Zece premii a câte 100.000 lei • Obiecte de uz casnic și gospodăresc în valoare de 1,5 milioane lei ! Câștiguri suplimentare, în fiecare săptămână, la Tombola R.b. "3 din 50" (300.000 lei) și Foto ghicitoare (100.000 lei). Așadar, dacă doriți să intrați în posesia acestor premii și să fiți și cel mai bine informat, nu ezitați să vă abonați la ziarul "Renașterea bănățeană", iar chitanța să o expediați, apoi, redacției. Prețul abonamentului pentru luna iulie este de 15.000 lei, j plus taxele poștale. I ■ * * ■ Abonați-vă la "Renașterea bănățeană "I j “«șsi I PREMII ÎN VALOARE DE 6 MILIOANE LE . I "Vrem să ajutăm Spitalul «Louis Țurcanu», în special secția de Oncohematologie" . A afirmat domnul profesor Helmuth Gadner, șeful Comisiei Europene de Oncopediatrie " Momentele cele mai triste sunt cele în care crezi că înțelepciunea nu e decât înșelătorie". JULES RENARD • Este a 175-a zi a anului. • Mai sunt 190 de zile până la sfârșitul anului 1998. • Soarele răsare la ora 5,47 și apune la ora 21,28. • Ministrul educației naționale a hotărât, ieri, să prelungească înscrierea la examenul de admitere pentru clasele a IX-a bilingv cu încă cinci zile, respectiv până la dată de 28 iunie 1998, a declarat Olimpia Mateescu, inspector general școlar. Președintele Emil Constantinescu a promulgat Legea privind înființarea, organizarea și funcționarea Fondului Român de Dezvoltare Socială. Fondul Român de Dezvoltare Socială este un organism de interes public, cu personalitate juridică română, care își va desfășura activitatea sub autoritatea Guvernului României. Secretariatul de Stat pentru Culte (SSC) a înaintat Executivului, la începutul acestei săptămâni, proiectul Legii Cultelor. Proiectul cuprinde 78 de Parteneriatul dumneavoastră cu Spitalul Clinic nr. 3 de Copii "Louis Țurcanu" are la bază o lungă colaborare anterioară. Cum ați caracteriza acest parteneriat? Am venit în Timișoara acum aproape trei ani, când am fost invitat de către colectivul spitalului. Am avut șansa de a o întâlni pe doamna profesor dr. Margit Șerban, de a vizita spitalul. Atunci am înțeles că într-adevăr putem ajuta mult secția Oncohematologie pe care dansa o conduce. Văzând dificultățile pe care le avea în tratarea copiilor, ne-am gândit că am putea începe printr-un schimb de experiență. Astfel, tinerii doctori și asistente care aveau cunoștințe de limba engleză sau germană aveau posibilitatea să fie pregătiți la Viena. Până acum cinci persoane au beneficiat de aceste RALUCA CONSTANTIN training-uri. Ne-am gândit că trei luni este perioada minimă Continuare în pag. 2 |1#= articole structurate în zece capitole și include toate punctele de vedere formulate de către reprezentanții celor 15 culte recunoscute oficial în România în cadrul a șase runde de discuții desfășurate între 1997 și 1998. El va fi discutat de o serie de ministere implicate în adoptarea sa. Aproape 4% din elevii claselor a Xll-a din unitățile de învățământ existente în cele 40 de județe nu au promovat proba orală de limba și literatura română, a declarat, ieri, Gheorghe Rădulescu, director general în Ministerul Educației Naționale. Potrivit datelor centralizate de Direcția Generală a învățământului Preuniversitar din MEN, numărul elevilor din țară înscriși la examen este de 165.658, la care se adaugă cei 23.821 de elevi din București. La nivelul celor 40 de județe, au fost respinși 5639 de elevi, 63 au abandonat, 99 nu s-au prezentat la examen, iar doi au fost eliminați pentru că au fost prinși copiind. • Președintele PD, Petre Roman, consideră că procedura de înlocuire a lui Adrian Vilău din Comsia SIE trebuie să înceapă imediat după ce PD va desemna un alt candidat. • Ieri, în runda a treia a grupei C de la Coupe du Monde s-au înregistrat următoarele rezultate: Franța - Danemarca 2-1 (1-1) și Africa de Sud - Arabia Suduistă 2-2 (1-1), Franța (9 p) și Danemarca (4 p) s-au calificat în optimi, în timp ce Africa de Sud (2 p) și Arabia Saudită (2 p) au părăsit competiția.