Renaşterea Bănăţeană, august 1998 (Anul 10, nr. 2576-2601)

1998-08-05 / nr. 2579

r DBANATEANA ( DIRECTOR ONQRMC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 2579 ♦ MIERCURI, 5 AUGUST 1998 ♦ 16 PAGINI ♦ 1000 LEI t In următoarele zile Vremea va rămâne caniculară In aproape toată țara Vremea se va menține, în următoarele zile, la fel de caniculară, cu temperaturi ce pot depăși 40 de grade, în majoritatea regiunilor țării, informează Ministerul Apelor, Pădurilor și Protecției Mediului. Cerul va fi mai mult senin, variabil la munte, unde după-amiaza, cu totul izolat, este posibil să plouă. Vântul va fi în general slab. Temperatura aerului va registra valori foarte ridicate, care dupăbaza, se vor încadra între 32 și 40 de grade. în aceste condiții, specialiștii apreciază că fenomenul de secetă puternică se va agrava. în prezent, conținutul apei în sol, la culturile ■ prășitoare, a scăzut până la coeficientul dejofilire, deficitele atingând 1.400-1.900 mc/ ha în sudul Moldovei și al Olteniei, vestul și estul Munteniei și cea mai mare parte al Dobrogei. Rezerve nesatisfăcătoare, cu deficite de 900-1.500 mc/ha se mai înregistrează în centrul Munteniei și vestul Banatului. • Este a 217-a zi a anului. • Mai sunt 148 de zile până la sfârșitul anului 1998. • Soarele răsare la ora 6,22 și apune la ora 20,58. Contrabandiști, vi se pregătește ceva! • Direcția Generală a Vămilor va înființa echipaje mobile, care să activeze în zona de supraveghere vamală specială Direcția Generală a Vămilor (DGV) are în vedere înființarea unor echipaje mobile, formate din circa 200 inspectori vamali, care să activeze în zona de supraveghere vamală specială. Zona de supraveghere vamală specială este instituită pe o suprafață de 20 kilometri în interiorul granițelor țării și permite o supraveghere permanentă a traficului de bunuri destinate importului, exportului sau tranzitului. De asemenea, o dată cu finalizarea informatizării sistemului vamal, procedurile de vămuire vor fi simplificate iar traficul de mărfuri va fi fluidizat. Totodată, vor putea fi obținute în timp real informații referitoare la operațiuni comerciale și categoriile de mărfuri susceptibile să facă obiectul încălcării legislației vamale. Pentru combaterea contrabandei, a fraudelor vamale și fiscale se are în vedere înființarea Centrului Român de Informații, care va avea ca bază comună de date informațiile puse la dispoziția sa de către DGV, Ministerul de Interne și Garda Financiară. (M.F.) PDSR dorește o sesiune extraordinară doar la Senat PDSR susține convocarea Senatului într-o sesiune extraordinară, dar consideră că la Camera Deputaților o astfel de sesiune nu este justificată, a declarat, ieri, Ovidiu Mușetescu, secretar al PDSR. El a arătat că la Senat se află trei legi importante deja adoptate de către Camera Deputaților, și anume proiectul de lege privind regimul concesiunilor, cel referitor la finanțele publice locale și proiectul de lege privind proprietatea publică. Aceste acte legislative pot fi dezbătute în sesiunea extraordinară a Senatului, a spus Mușetescu. (MF.) I Modificarea jimpozitului pe salarii. Ministerul Finanțelor pregătește un proiect de hotărâre de Guvern privind modificarea Iimpozitului pe salarii. Proiectul are în vederel I modificarea, din a doua jumătate a anului, a tranșelor de venit lunar impozabil pe salarii. Modificarea tranșelor se preconizează a intra în vigoare începând cu drepturile salariale din luna II iulie. Proiectul se află în studiu la Ministerului Finanțelor, iar forma finală, cuprinzând nivelul | ■ tranșelor de venit impozabil și procentul de impozitare, urmează să fie stabilite. Guvernul I s-a angajat să corecteze semestrial tranșele de la venit lunar impozabil cu indicele de creștere a câștigului salarial mediu brut pe total economiei ,înregistrat în semestrul anterior. (MP.) Infractori... fara frontiere • Un număr de 297 de români au comis infracțiuni în alte țări Interpolul a anunțat Poliția Română că, în luna iulie, 297 de cetățeni români au comis 193 de infracțiuni pe teritoriul altor state, informează IGP. Românii sunt bănuiți a fi autorii a 169 de furturi și tâlhării, două omoruri, patru infracțiuni de trafic de droguri, trei cazuri de plasare de monedă falsă, șase escrocherii și 42 de falsuri privind identitatea sau alte categorii de infracțiuni. Cele mai multe solicitări de cooperare au fost adresate autorităților române de către autoritățile din Germania ( 66 ), Italia (65), Spania (37), Austria (30) și din Ungaria (26). în aceeași perioadă, unitățile Poliției Române au cerut, prin Interpol, clarificarea a 212 cazuri aflate în lucru, fiind verificată situația unui număr de 260 de autoturisme introduse în România cu documente suspecte, autenticitatea a 6S de permise de conducere auto emise în alte țări, și au fost cerute date operative despre 75 de persoane cercetate de autoritățile judiciare române. Totodată, au fost puse în urmărire internațională 11 persoane, pe numele cărora autoritățile române au emis mandate de arestare. (MEDIAFAX) . Pe Aeroportul Internațional Timișoara s-a desfășurat, ieri, Exercițiul de Protecție Civilă "Timiș '98" a — "Numai cei care merită disprețul se tem de el". FR. de LA ROCHEFOUCAULD 9 Biroul Permanent al Senatului se va întruni, luni, pentru a decide dacă va convoca o sesiune extraordinară a acestei Camere. Convocarea Biroului a fost făcută ieri, de președintele Senatului, Petre Roman. Ministerul Finanțelor intenționează să propună Băncii Naționale a României retragerea autorizațiilor de funcționare a băncilor care refuză să blocheze conturile societăților care au datorii la bugetul de stat, a declarat ieri Dan Radu Rușanu, secretar de stat la Ministerul Finanțelor. "Avertizăm băncile că neexecutarea proceselor-verbale de control ale organelor Ministerului Finanțelor se sancționează cu amendă în valoare de trei milioane $ lei. Avem cazuri repetate în care băncile refuză să blocheze conturile", a adăugat Rușanu. " Ambasadorul SUA la București, James Carew Rosapepe, a declarat că Washingtonul este conștient de faptul că încheierea contractului Bell Helicopters-IAR Ghimbav reprezintă o decizie politică pe care Guvernul de la București trebuie să o ia. Rosapepe a precizat că, indiferent care va fi decizia finală a Executivului de la București, aceasta nu va influența relațiile bilaterale dintre SUA și România. 9 Grupurile parlamentare PDSR vor iniția, în toamnă, modificarea Legii privind cetățenia română, în sensul eliminării dublei cetățenii. Această inițiativă ar urma să contracareze posibilitatea ca Guvernul ungar să decidă în viitor acordarea unui statut special pentru cetățenii români de etnie maghiară, printre care și acordarea cetățeniei ungare. Victor Ciorbea a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă la Cluj, că prezența PNȚCD la guvernare devine din ce în ce mai decorativă. Ciorbea a precizat că se referă la scăderea numărului ministerelor care aparțin PNȚCD, a numărului secretarilor de stat ai acestui partid și a numărului persoanelor din conducerile companiilor naționale. 9 Alexandru Athanasiu, ministrul muncii și protecției sociale, a pledat, ieri, în cadrul discuțiilor cu omologul său israelian, Yishai Eliahu, pentru ameliorarea condițiilor de muncă ale muncitorilor români din Israel./